~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

tervetuloa nuuris mukaan! Kerrotko vielä la:n, synnärin, monesko lapsi ja onko ultralla veikattu sukupuolta? Siis ei ole pakko noita tietoja kertoa, mutta lisäilisin ne tuonne meidän elokuisten pinkkaan. =)

Käytiin pojun kanssa äsken kävellen kirjastossa, leikkipuistossa ja kaupassa. Välillä vihlo ja masu kovettu.
Tänää olis saunavuoroki, kivaa.
Miehen sisko ja hänen poika, saman ikänen ku meijän veijari, tulevat meitä viihdyttämään, ku mies lähtee viikonlopuks niihin remppahommii. =)

Kohta isäntä tulee nopsaa käymään kotona hakemassa tavaransa ja lähtee sit Espoota kohti. Varmaan tulee itku, ku tietää ettei päivään tai kahteen nää. :'(
Yksi herkkis täälläkin. :wave:
 
neitiperho
Heissan

Suuresti kiitos eilisistä onnitteluista. Jälkikäteen onnittelut myös sinulle salah ja tietysti tämän päivän johdosta Lilli :flower: :heart:

Käytiin eilen kaveri pariskunnan kanssa syömässä ja sitten mentiin kaupungin tapahtumaan, jossa esiinty Katri Ylander, Egotrippi ja ihana Lauri Tähkä ja elonkerjuu. Hauskaa oli. Tuli nähtyä samalla entiset työkaverit sairaalasta ja nykyisiäkin työkavereita oli liikenteessä. Kyllä sitten olinkin naatti kun kotiin päästiin. Miehellä ehkä himpun verran krapula tänään ja itellä vaan väsymys. No, ei haittaa.

Tajusin muuten itsekin muiden juttuja lukiessa, että tosiaan. Eihän kylpemistä ja uimista suositella viime hetkillä...hmm. Ja me ollaan menossa sinne kylpylään kahden viikon päästä. Noh, tietty vaikuttaa sekin onko alakerrassa edes tapahtunut silloin mitään muutosta. Ja edelleen se lääkäri juuri ennen sitä, joten ehkä nyt en etukäteen asiaa murehdi ja mieti.

Nyt syömään tortilloja mitä mies juuri meille väsäsi, njam. Tosin odotettavissa taas närästystä. Mutta minkäs hyvälle ruoalle voit :D

 
nuuris Tervetuloa mukaan!!

Lilli Synttäri Onnea !! Toivottavasti itse säästyt taudilta!

Menin sitten imuroimaan ja nyt selkä ihan huisin kipeä. Olen huomannut ,että mulla noita suppareita on ihan samalla tavalla lepäsi tai vaikka sitten vähän puuhastelee. En toki voi mitään rankkaa tehdä ,enkä kauaa aikaa, mutta näillä viikoilla tohin jo jotain taas tehdä. Ihan mukavaa.

Mä otan rautatabun aamupalan ja ruuan välissä. Kahden viikon käyttö nosti Hb:n 114:sta 130:n. Edelleen rautaa otan ,mutta lähinnä miten muistan. Mulle tuo Obsidan sopii vallan loistavasti.

Kävin tänään kirjakaupan alessa ja ostin yhden kirjan sairaalalukemisiksi. Ei oikein voi kirjastosta hakea ,kun ei tiedä milloin pitää lähteä. Muutenkin olen nykyisin niin huono muistinen kirjoja palauttamaan.

Jospa köllähtäisi sohvalle hetkeksi ennen kuin tyttö herää..
-Poni ja Manteli 34+2
 
Ensiksi kuulumiset synntystapa-arviosta! Lääkäri teki tutkimuksen nyrkkikopelolla :/ ja hänen mielestään tilaa on hyvin. Ultrassa vauvan painoarvioksi tuli 3,1kg joka on ihan sopiva, ei ole tulossa iso vauva. Myöskin käsin koeteltaessa oli lääkärien mielestä siro lapsi ja vatsanympärys oli pieni, eli ei ole välttämättä sokerit vaikuttaneet vauvaan ollenkaan:)

Kahden viikon päästä on seuraava käynti, ja silloin on mentävä kassien kanssa ->käynnistellään jos ei ole lähtenyt itse tulemaan. Karseus, enää kaksi viikkoako meillä on aikaa! :whistle:

Muuten oli kyllä kaikki hyvin, insulinit tehonneet hienosti.

Tästä pitäisi kohta alkaa kirpparitavaroita laittamaan kasaan, kun huomenna on myyntipäivä. Kellarissa on jotain mutten tiedä jaksanko sieltä lähteä penkomaan, vai otanko vain parhaimmat päältä täältä kaapeista;)

Upp3ko se kyseli kapaloliinasta? Meillä oli esikoisella Beboliina Uniliina, trikoinen, ja poika joka oli pienenä itkuinen, tykkäsi nukkua siinä tosi kauan. Nyt olen sen jo pessyt ja odottaa toistakin vauvaa.. Se oli sätkivälle lapselle paljon helpompi laittaa kuin tavallinen kapalo, kun lapsi viuhtoi käsillään kovasti. Meillä poitsu nukkuikin puolivuotiaaksi asti kapaloituna ja sitten siirtyi unipussiin:) Unipussissa nukkuu vieläkin ja on tosi kätevä, kun poika liikkuu sängyssä niin paljon.

Uimisesta mullekin on sanottu, että jos paikat auki niin ei saa, muuten kylläkin, tosin joillekin kylmä vesi aiheuttaa supistuksia paljon.

Tuosta tulikin mieleeni, että mulla ei ainakaan supistukset ole paljoa tuhojaan tehnyt; kanavaa jäljellä vielä 2cm, pehmeä ja sormelle auki eli lähes sama tilanne kuin kuukausi sitten, sentin lyhentynyt siitä asti. Jännittää kauheasti nyt tuo käynnistys... mutta olen onnellinen ettei alatiesynnytykselle ole estettä eikä käynnistykselle, eli ei tarvitse sektioon oikopäätä mennä!:)

Hirmu jännittävää muutenkin aina lukeatäällä nykyään, kun koko ajan voi tulla uusia vauvoja!
 
Painoin jotain nappia vahingossa ja nyt noi hymiöt sun muut on tekstin päällä osittain :kieh: Ja enhän minä sitä osaa korjata..Asiaan siispä :D
Neuvolassa aamusta kävin ja viikkoja 36+5
Paineet 105/71
Paino -525, eli oli laskenu 600 g, sanoi että voi johtua turvotuksesta
Turvotus +/-, pissa puhdas
Sf mitta 32, kasvanut 1 cm.
Hemppaa et ottanut kun viime viikolla oli niin hyvä, 140.
Liikkeet ++ ja :heart: + (140-170) Tyyppi hikkas koko ajan :D
Niin, onne a synttärisankareille :flower:
Eilen piti siis kirjoitella noista kotiutumis vaatteista mutta ajatus katkes..Mies saa tuoda ne samalla kun hakee meidät kotiin. Sairaalassa käytän niiden vaatteita, eipähän tarvi sitten pyykätä. Kassiin oon pakannut 56 senttisiä vaatteita. Luulen että ne piisaa ihan hyvin =) Kathamilla oli ihanna masukuva ja hassua kuin hyvin linea negra näkyi! Oon yrittäny kattella omaa kupuani, mutta mulla mitään nergroja ole. Muistan että pojastakin tuli ihan vasta viime metreillä. Vauvalle juttelen vaihtelevasti, yleensä maanittelen sitä rauhottumaan kun sillä on iltariehunnat menossa. Äskön taisin sille mainita ettäö olisi ihan hyvä jos olisi tyttö, koska mulla on niiiin paljon vaaleanpunasia vaatteita :D :ashamed: Yhtään en ole niitä ostanut vaan saanut kaikki. Raudasta Sillon kun sain itse kuurin, sain ohjeeksi ottaa illalla kun pitää olla väliä pari tuntia edelliseen ja seuraavaan ateriaan.
Uimisesta oli neuvolassa puhe ja terkka vaan sanoi että enää näillä viikoilla sitä ei suositella, ehdotonta kieltoa ei kai ole paitsi jos paikat on auenneet. Sitä ilokaasua eilen ihmettelin ja kysyinkin siitä neuvolassa, mutta terkka ei tiennyt siitä mitään että sen anto loppuisi. Eli TAYS:sissa sitä ainakin vielä saa. Jotain puhuttiin noista kivunlievitys jutuista ja itekseni sitten mietin että jos kaikki menee sulavasti ja nopeesti voisin vaikka ottaa sen spinaalipuudutuksen..Mitäänhän ei kannata suunnitella, mutta jos.. :saint:
Miestä muuten valmistelin siihen että kun viikko 38 lähtee käyntiian, alkaa meillä sormeilut:D Eli jos on paikat kypsät, niin hyvässä lykyssä käynnistää synnytyksen.

Tulikohan siinä tärkeimmät..Vointeja ja ottakaa rauhallisesti..itekin yritän..

f ja p 36+5
 
perjantaita!

Ensiksikin huonot uutiset ovat että meillä edelleen sairastetaan, poika oksensi siis tiistaina ja keskiviikkona, torstain oli ok ja tänään aloitti uudestaan oksentamaan.
onneksi meihin muihin ei vielä (ainakaan toistaiseksi) ole tullut mitään...

Hyviä uutisiakin on..(joskin olen hieman hämmentynyt ) Eli kävin siellä äippäpolilla kattelemassa pikkuista että onko vielä perätilassa, no onneksi oli kääntynyt ihanaa...pää oli alhaalla mutta ei vielä kiinnittynyt, kohdun kaula oli lyhentynyt 2 senttiin, mutta sisäsuu edelleen kiinni. ulkosuu sormelle auki. pää tuntui kuitenkin siellä lähtökuopissa, mutta vielä pystyi sitä kääntelemään.
siellä sitte ihasteltiin lääkärin kanssa ihanaa vauvaa..haukotteli ja näytteli meille kieltä ja mahtavia PUSUHUULIAAN, ihan oikeesti

Ja se hämmennyksen aihe on että lääkäri sanoi vauvan vastaavan viikkoja 37-38 (eli kuulunkohan enää tähän pinoon
??)
ja ihmetteli kovin ettei ole aiemmin muutettu laskettua aikaa....
sanoi että ihan hyvän kokoinen(n.3kg) vaikka päättäis jo syntyä.
Aion mennä tänään uimaan, ei kuulemma tarvi pelätä vaikka synnytys käynnistyiskin..


Ae ja pikku-ukko 36+1 (37-38)
 
Tervetuloa joukkoon Nuuris! :wave:

Älkää nyt ajatelko pahaa, mutta minusta tuntuu hyvältä, ku täällä muillekin päätetään käynnistys- ja leikkauspäiviä! Tuntunu olo ihan epänormaalilta, ku tietää jo lapsen syntymäpäivän eikä pääse kokemaan sitä oikeaa synnytystä... :ashamed: Kaipa tässä ensisynnyttäjänä on ollu liian valmiiksi ajateltuna miten oma synnytys tulee menemään ja nyt sitten saanu pettyä...

Seksistä puhetta... mutta vain puhetta... ainakin täällä... :D Tekis kyllä mieli, mutta ajattelee tuota pientä masussa niin menee himot. Ja nyt vielä pelkää sitäkin, että "homma" kypsyttää paikkoja liikaakin, kun toivon nyt pysyväni kasassa sinne leikkauspäivään saakka. :/

Jes! Sain viimeinkin aikaiseksi tekstin, joka ei ole puolta sivua pitkä! :LOL:

Kiia 36+3
 
Synttärionnittelut kaikille tämänpäiväisille ja eilisille synttärisankareille :flower:
Tähän saumaan tuntuu monella olevan synttärit, minullakin on ensi viikolla, ja joku muukin tuossa kertoi synttäreidensä olevan tulevalla viikolla. Minulla vaan ne parhaat vuodet karkaavat koko ajan kauemmaksi :LOL: 37 tulee nyt mittariin, apua.

Nuuris, tervetuloa

Tänään se sitten oli, viimeinen työpäivä :D Maanantai vielä virallisesti olisi töitä, mutta en mene enää sinne pyörittelemään peukaloitani. Tuntuu ihan hassulta! Kaiken lisäksi mies on anoppilassa lasten kanssa huomiseen asti, ei oikein edes tiedä mitä tekisi.

En sitten ihan hiljaa kuitenkaan pystynyt olemaan miehelleni siitä, että hän lähtee kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen viikoksi ulkomaille työmatkalle. Hiukan oli pakko piikitellä asiasta :kieh: No, olen jo nyt merkkauttanut kyseisen viikon sekä omille vanhemmilleni että anopille kalenteriin, joten eiköhän siitä selvitä. Täytyy vaan tosiaan toivoa, että ei mene synnytys sinne kahta viikkoa yli.

Seksistä olette puhuneet. Meillä jäi enimmät petipuuhat jonnekin tuonne keskiraskauden tietämille. Sen jälkeen ei vain itseäni oikein ole homma kiinnostanut. Mies jaksaa ymmärtää, mutta vähän sääliksi käy välillä. No, voiton puolella ollaan jo tuossakin asiassa.

Tänään hain kotiin tullessani postista Aventin tuttipullot, jotka netistä tilasin. Ja vihdoinkin tuli myös kuittaus, että kuukausi sitten Saksasta tilaamani turvakaukalo on aloittanut matkansa kohti Suomea. Pikkuhiljaa alkaa täälläkin olla tavarat kasassa.

Säihke ja pikkupossu
 
onnea synttäri sankareille ja vauvan saaneille täällä ollaan vielä ja venla on pysyny mahassa olikohan huomenna kun alkaa jo 37 viikko eli ihan hyvin on mennyt joka päivä supistelee ja kipeitäkin supistuksia tulee useampia päivässä saa nähdä milloin muuttuvat säännöllisiksi vauva oli viime viikolla 2550g eli hyvin kasvanu saa tulla kun on tullakseen
 
Nonih, tunnetusti lahopäänä unohtu ne olennaisimmat sitte :LOL:
Eli pikkuneiti on ensimmäinen tuotoksemme (kyllä, kovin se tytöksi tunnistettiin jo heti alussa, parempi ettei ole vaihtanut sukupuolta matkalla - vaaleenpunasta liikaa jo nyt miehekkeen makuun), la olis 5.8. TYKS olisi osoitteena, jos tajuun vaan lähteä matkaan.. jännittää vähän, mieheke teki minusta inttilesken maanantaina lykättyään sinne menemistä aiemmin opiskelujen takia. Itsekkäästi toivonki et sais jalkaongelmiensa takia c-paperit käteen jo ensi viikolla.

Jossain välissä joku mainitsi et rinnat on arat muttei niistä erity mitään, oonkos itse sit ihan normaali tässä suhteessa? Ns. vahatulpat irtosi nänneistä jo ennen rv 20 ja siitä lähtien on tavaraa tullut urakalla. Muutenki kaikki kovin uutta ja ihmeellistä nii oo tienny mikä on normaaliksi luettavaa, vaan eipä tuosta ole haittaakaan ollut. Neuvolasta vois tietty kysyä mutta sekin on vaihtunut matkan varrella ja tuntuu että jatkuvasti on harjottelijoita ja sijaisia..

Nyt ei neuvoloita ole ollutkaan melkein kahteen viikkoon, ens viikolla kontrollikäynti TYKSissä sairauden takia eli ultrataan ja mittaillaan. Hieman pieni vauva kuulemma on, aivan alakäyrien tuntumassa, mut tuntuu olevan sukuvika vain. Maha on laskeutunut huomattavasti alemmaksi viime viikkojen aikana kun neiti kääntyi oikeinpäin eikä suppareista ja vihlomisista ole pulaa.. eli toivottavasti tätä ei enää joulukuussa odotella. ;)
 
Mikähän sitä on, onko tää jotain valmistelua synnystystä varten vai joku mahatauti tulossa kun supistelee välillä ja vihloo mahaa ja jännän tuntunen, ei suoraan kipeä mutta jotenkin outo. Pierettää ja kakalla oon käynyt muutaman kerran tänään vaikka yleensä en juuri koskaan kahta kertaa käy samana päivänä. Mulla vasta se äippäpolin aika puolentoista viikon päästä joten silloin vasta tietää onko tapahtunut alapääs jotain.
Äitini oli kattonu mun mahaa tuos alkuviikosta kun käytiin kaupassa ja kirpparilla että on se jo aika alhaalla. Jospa enteilis jotain.

Aamulla oli paha olla ja masensi tosissaan mutta sitten kuulin uutisia lähisuvustani ja kyllä meni omat murheet pieneksi. Sain kuulla että mun lähisukulaisen mies on alkoholisti ja nyt vasta paljastui suvulle (ihan muutama ties ennestään) ja tänään vissiin saanut kaikki lähisukulaiset ja tän miehen vanhemmatkin tietää siitä. Oli ollut aika hurja tilanne eilen siellä ja nyt tämä sukulainen lapsineen muualla "turvassa". Kaikkea sitä pitääkin olla!! Toinen joutunut esittää reipasta koko avioliiton ajan mitä sitä juomista on kestänyt ja kärsinyt hiljaa.. nyt lapsetkin oireilee pahasti ja onneksi paljastui että saavat oikeasti apua! Ihanaa kyllä että me ei miehen kanssa kosketa alkoholiin ollenkaan!

Täällä ollut illan kamala ukkonen ja vettä tuli niin että luulin jo katosta tulevan läpi.

Ihanaa että on viikonloppu!! Mies tosin aikoi mennä huomenna tekemään yhtä kaverin autoremppaa mikä ollut pitkään kesken jonkun osan puuttumisen takia mutta aikoi kysyä jos lapset pääsis mukaan leikkimään kavreiden kanssa.

Toivotaan että huomenna aurinkoisempi päivä ja fiilis kaikinpuolin!

(olispa ihana ylläri kuulla että on pari viikkoa pidemmällä kuin oman tiedon mukaan olis... )
 
niin ja maitoa on alkanut täälläkin pikkasen tiriseen tisseistä! Ekas raskauden tuli paljon aikaisemmin ja sairaalaan mennes oli ollut liivinsuojat jo pitkään käytössä ja meinasin ihan hukkua siihen maidontuloon vaikka sektio tehtiinkin. Kuopukselta ehkä just vähän ennen syntymää alkoi tihkua ja maito nousi kunnolla joskus kolmantena päivänä.

Saas nähä millanen on nyt.. kivistelee välillä samanlai kun maidon noustessa tisseihin mutta vielä en ihan ui kumminkaan. Joskus jos ilman liivejä kumartelee niin saattaa paita kastua tissien kohalta.
 
Hitsin pimpulat tota penskaa, ku ei voi käyä nukkuu.. no ehkä se vaikuttaa et ollaa aamusin nukuttu n. 9-9.30 :D .. mut ihana kyllä että saa nukkua pitkään, kohta se ei oo enää mahollista taas pitkään aikaan..

Mie oon kans miettiny tota vauvan kokoo, ku menkoista katottuna miun LA ois 30.7, ja siinä ekassa ultrassa vauva oli viikkoa pienempi.. eli tuli viikko lisää ootettavaa, mut varmasti nyt ois isompi.. et jos hän ystävällisesti vois tulkita tuon ekan LA:n oikeeksi, niin syntyisi siis vähän aikaisemmin, kiitos :D . meikäläisen laskupäällä siis vauva on syntynyt viim. 19.8 (olis sen 14vrk yli).. mutta ihana olis ku tulis aiemmin!!

Nyt tonne huoneeseen tuli hiljasta, pääsee kohta iteki sit nukkumaan, mut taidan kattoo jotain leffaa ensi.. mieskin kerta siellä reissussa, ni saa kattoo just sitä mitä ite haluu :D
 
Iltaa,

mukavan paljon oli taas päivän aikana kertynyt luettavaa tänne. :)

Mulla oli viime yö taas ihan pyllystä.. Nukuin 22.30-02 suht sikeesti mut sitten kahdelta vessareissun jälkeen alkoi nuhainen tyttö ähisemään ja kitisemään unissaan ja se valvotti pitkään. Jouduin vähän väliä nousemaan rauhoittelemaan tyttöä. Sitten kun tyttö aamuyön tunteina rayhoittui syvempään uneen niin mulla alkoi aivan mielettömän kipeet jomotukset taas alamahassa ja supisteli kans kiitettävästi. Sittenpä viimein sain toisen parin tunnin pätkän nukuttua ennen kuin tyttö heräs virkeenä uuteen päivään.. |O Kiva kiva..

Tämän päivän oon taas ollut ihan kuin muissa maailmoissa väsymyksen takia, pinna on ihan järkyttävän tiukalla koko ajan. Ihan hirvittää itteenikin kun tuntuu etten kestä yhtään neidin kiukuttelua saati miehen kanssa väittelyä. Tekis vaan mieli koko ajan hautautua sänkyyn peiton alle nukkumaan ja olla siellä synnytykseen saakka YKSIN ja RAUHASSA. :headwall:

Kovin on siis alavatsa mulla kipeä, oikein sellaista vihlovaa ja repivää kipua. Liikkuminen sen takia hyvin hankalaa ja hidasta. Vaan eipä auta kuin elää sen kanssa, toivottavasti ei enää montaa viikkoa tarttis kärsiä taikka sitten loppuis kivut vielä näin viimemetreillä.

Nyt nukahti tyttö kun hiljaisuus laskeutui taloon. Pitää lähteä hekuttelemaan riisipiirakoilla ja marjasopalla. Niin ja onhan mulla tuolla popparipussikin vielä odottelemassa. :p Hetkeksi sohvalle yleisurheilua katselemaan ja sit sänkyyn lukemaan ja toivomaan parempia yöunia kuin viime yönä. Nyt loppui oman navan kaivelu tältä erää.. :LOL:

Ai niin, kysynpä vielä uudestaan.. Onko meidän porukassa kellään todettu STREPTOKOKKIA tässä taikka aiemmassa raskaudessa? Mielellään kuulisin kokemuksia ko tulehduksesta!

Nyt öitä kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 34+4
 
Säihke Mun mies lähtee metsästysreissulle kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen (jos vauva on syntynyt) mutta kyllä me pärjätään. Joidenkin mielestä turhaa mutta en halua kieltää kun on jokavuotinen juttu ja jos hän jäis kotiin niin ei hänestä olis mitään hyötyä, varmasti huonolla tuulella joka päivä.

Ehkä olen vähän tyhmä kun joku puhui täällä pesupähkinöistä mutta en ole koskaan kuullut semmosista niin voisko joku selittää että mitä ne oikein on??

Vointi on täällä välillä tosi hyvä ja välillä huono. Väsyttää paljon ja samanlaista pahoinvointia kun alkuraskaudessa. Tänään on ollut vaikee hengittää koko päivän kun se jotenkin painaa keuhkoja vasten. Sanoin tässä yks päivä että pyörryn varmasti kun vauva on syntynyt kun saan niin paljon happea.

Aikaisemmin olen vähän niinkun hymyillyt ihmisille joka saa siivousvimman ennen kun vauva syntyy mutta nyt se on tarttunut muhun, kauhee vauhti päälle silloin kun vähän jaksaa. Ostaisin varmasti uudet matot ja verhot joka huoneeseen jos olis varaa. (onneks ei oo) :

Mietin välillä tulevaa synnytystä ja miten mä kestän ne kivut? Pelottaa mutta yritän ajatella niin että joka päivä syntyy vauvoja ja jos kaikki muut selviää niin varmasti minäkin. Esikoinen syntyi sectiolla kun selvis että hän on kasvotarjonnassa eikä mahdu tulemaan. Olin silloin melkein 6 senttiä auki niin että olen kokenut ne kivut. Supistukset tuli silloin minuutin välein. No ei sitä tiedä minkälaiset ne supistukset on tällä kertaa. Yks mun ystävistä sanoi silloin kun sai tietää että olin raskaana että se synnytys ei ole mitään, hän vois mennä synnyttämään vaikka kuinka monta kertaa.

Oli monta juttua mitä piti kommentoida mutta dementia vaivaa täälläkin. Huomenna on päivää uus ja yritetään kaikki nauttia näistä viimesistä raskausviikoista. (vaikka on paljon vaivoja välillä)

 
Huomenta! Tässä ohjeet välilihan hierontaan: http://www.ceridal.com/?id=4483c&select=Ceridal

Itse tein tätä jo ennen esikoisen syntymää ja kätilön mielestä sen huomasi hyvin eikä tullut repeymiä eikä tarvinnut leikata! :)

"Joulukuun odottajille" Esikoista odottaessa olin täysin kiinni viimeisessä lääkärintarkastuksessa ja minulle povattiin jo käynnistystä. Vedet menivät kumminkin rv39, paikat vieläkin täysin kiinni kun päästiin synnärille, mutta siellä se sitten kypsyikin ja eipä itse synnytys kestänyt kuin 4h, nollasta siihen että vaavi oli sylissä :heart: :heart: :heart:
 
ac:lle pesupähkinöistä tiedän tasan se että ne laitetaan koneeseen ja ovat niinkun pesuaineena :whistle: Itsekin joskus mietin sitä vaihtoehtoa, mutta on jäänyt kokeilematta. Olikohan niin että muutaman kerran voi samoja pähkinöitä käyttää..Pitääkin hommata ja kokeilla :D
Eilen käytiin American Dinerissa syömässä ukon kanssa ja oon vieläkin täynnä. Juurikaan aamupalaa en jaksanu syödä.. :x Oli ehkä virheliike ahtaa ittensä niin täyteen, mutta vähän juhlistettiin ehkä viimestä kertaa piiitkään aikaan kun päästään kaksin ulos syömään. Poika on edelleen leirillä, pitäs tulla huomenna. Äiti kyllä soittelei että jos tänään sataa kokopäivän, laittavat teltat kasaan ja ajelevat kotiin. Mies kun pääsee töistä käydään hakeen sitten poitsu pappalasta. Poika puhuu aina pappalasta ja mummu on näreissään :LOL: Heräsin muuten yöllä siihen älyytömään sateeseen, luulin että kohta katto pettää kun tuli niin voimalla :|
Löysin eilen neuvolan taululta myyntii-lmoituksen Pikku-Ruun kantoliinasta :D 15 eepiä ja ihan meidän läheltä. Soitin sinne ja ihana lila liina on nyt mun. Illalla opettelin sidontoja miehen päälle Libbe-pupua apuna käyttäen ja helpoilta ne tuntuivat :D Katotaan sitten vauvan kanssa. Itellekin kokeilin, mutta tuo pötsi on vähän tiellä :whistle:
Nyt muuten tuli mieleen, että yksi yö näin unta että joku muu synnytti mun vauvan.. :eek: Ja muutenkin olen kärsinyt unettomuudesta ja sit kun nukahdan niin nään kauheita kolari ym.unia. Varmaan jotain menettämisen pelkoa :ashamed:
Me ollaan täällä monta päivää pähkäilty tytön nimeä ja tuntuu että ei päästä yhteisymmärrykseen millään |O Tyttöä siis ollaan tekemässä..mutta synnytyksessähän sen sit näkee varmaks :snotty: Meillä seksi on alkanut sujumaan taas matalalennon jälkeen..Mutta seksiähän voi harrastaa muutenkin kun normisti yhtymällä. Pää ei pampulalla ole vielä niin matalalla että tuntuis, mutta maha on kyllä tiellä niissä hommissa.
Ja mua ei supistele yhtään :kieh: |O Alkaa turhauttaan, taidan liittyä sinne joulukuisiin :D :headwall: Kanavaakin oli 3 cm jäljellä lääkärillä viime viikolla. Ei viimeksikään juuri supistellut, ekat kunnon supparit alkoi sillon kun lähdettiin synnyttään. Vaihtelun vuoksi vois vaikka vedet mennä..
Oonkohan vienyt jo koko sivun jupinoillani.. :D Hyvää sateista lauantaita!

f ja p 36+6
 
Huomenta!

Ihanaa, poju anto nukkua ysiin asti. :D

Mä valvoin illalla sängyssä tunnin menkkajomotuksien kanssa. Yhen kerran tais tulla sellanen kipeempiki suppari.
Ja sitä meinasin tulla tänne viel sängystä kirjottaa, että voiko supistukset säteillä vaan toiseen reiteen ja polveen? Vai säteileekö ne kumpaakin?
Sit vauva lisäks teki piruetteja ja muljutti päätään tosi alhaalla tuolla. Käden ku laitto tonne häpyluun päälle ni tuntu kuinka se meinas natista liitoksistaan. Meinas oksuki tulla, ku pyöri niin paljon. :x

Mut en anna vauvalle vielä lupaa tulla, haluun päästä sinne mökille ens viikoks. Mut reilun viikon päästä sais vaikka tullakki. Sit olis viikkojaki jo 37+. :D

Nyt aamupalalle. :wave:


 
Huomenta!
Minä noista pesupähkinöistä ainakin mainitsin, ovat siis ekologinen vaihtoehto pyykinpesuaineelle ja tulevat halvemmaksikin. Intiassa niitä ainakin kasvaa ja noita pähkinöitä saa netin kautta tilattua vaikka mistä. Huuhteluainettakaan ei tarvitse käyttää.
Ainoa mikä noissa on, niin eivät haise mitenkään hyvälle, mutta pyykin kuivuttua haju häviää, elikkä eivät ne pyykit kuitenkaan haise millekään ja nuo ovat olleet minusta hyviä noissa vauvan vaatteiden pesussa.
http://www.nonisap.info/
Tuolta minä noita pähkinöitä tilasin ja siellä kerrotaan niistä lisää.

Tänään pitäisi mennä kavereiden mökille käymään, ei oikein keli kyllä suosi, mutta eipä se paljoa haittaa, yöksi tulen kuitenkin kotiin. Veljeni on kuskina ja se olisi kyllä sinne yöksi jäänyt, mutta sanoin, että minä haluan kyllä omaan sänkyyn nukkumaan, sillä tuo nukkuminen on nyt mennyt niin hankalaksi, kun ei tahdo löytyä hyvää asentoa ja sitten heräilee pitkin yötä, niin on kivempi olla omassa sängyssä.
 
Huomenta,

huomaa hyvin, että olen aika toimeton, kun perhe on poissa :LOL: Heti aamusta netissä surffaamassa. Tämän ajan voisi kyllä käyttää vaikka siivoukseen tai muuhun järkevään. Mutta pah, tehdään nyt kerrankin sitä mitä itse haluaa.

fosfori, minä käivn aina välillä töistä lounaalla American Dinerissa, kun kerran työpaikkani alakerrassa sattuu sellainen olemaan. Ja niinä päivinä asia oli juuri kuvaamallasi tavalla, ei samana päivänä ainakaan tarvinnut suuhunsa mitään laittaa. Löytyisihän listalta salaattiakin, mutta kun kerran sinne meni, niin burgeria sen olla piti :D

apobase creme, kiitos rohkaisusta. Kyllä minäkin tiedän pärjääväni. Hiukan kiirettä tulee pitämään, ei niinkään vauvan kanssa vaan noiden kahden isomman kanssa. Kaikki eniten huoli tulee varmasti juuri koulunsa aloittaneen osalta, joka ei välttämättä vielä siinä vaiheessa tuota aika pitkää ja hankalaa koulumatkaansa yksin taita. Oli silti aika rentouttavaa vähän valittaa asiasta, kun en yleensä mieheni menoihin mitenkään puutu :LOL:

Nukuin tosi pitkät unet, kun kukaan ei ollut herättämässä (mitä nyt kissa välillä yritti). Ja nyt vasta onkin vasen lonkka jumissa ja kipeä, kipu säteilee nilkkaan asti. Taitaa aika hyvin olla hermo pinteessä jossain. Tuosta öisestä lonkkasärystä haluaisin jo pikkuhiljaa eroon, mutta eihän tässä paljon kuukautta enemmän pitäisi enää olla jäljellä =)

Oikein hyvää viikonloppua,
Säihke + pikkupossu
 
Huomenta, synnytys mielessä..

Jännittä jos supistuksia alkaakin tulla sillee, et tulee, ei tuu, tulee.. mie oon niin hermoheikko, et mie varmaan oisin ihan paniikissa jos pitäs alkaa laskee jotain suppareiden väliä.. esikolta kävi niin helposti, ku aamulla, rv 41+6, hyvin nukutun yön jälkeen tuli vähän verta, soitin sit sairaalaan ja sanovat et tule vaan tänne. no matkalla sit alko supparit ja ne tuli kyllä säännöllisesti alusta loppuun asti. Ja toivon suuresti et nyt tulis samalla tavalla, ni tietäs millo on lähettävä. tai menis sit vedet.

Jännittää, ja ootan hirveesti kumpi tuolta masusta tulee.. meille ku sanottii siellä rakenne ultrassa että enempi näyttää tytöltä, mutta varmax ei voi sanoo.. ni tottakai sitä on miettiny vaan tyttöä jotenki.. en oo hommannu mitää selkeesti tyttö/poika juttuja, mutta nimi on vaan mietitty tytölle.. mutta eihän sillä oikeesti oo väliä kumpi on, kunhan vaan tulee turvallisesti maailmaan ja ois terve.. en vaan jaksa oottaa enää!!!!

kauhee tuskan hiki.. poika kattoo telkkaria tossa miun ja parvekkeen oven välimaastossa, eikä anna laittaa ovee auki.. pitää varmaa kohta mennä sinne partsille, ettei lähe taju.. KUUMAAAAAA...

no taidan lähtee sinne istumaan :D

äiti lpr 36+4
 
Auutz!

Mie olen koko yön supistellu ja yhä jatkuu, nää vaan pahenee...
kuinka pahoja tarttee olla että kannattaa lähteä??
en oo ennen omilla suppareilla lähtenytkään...eiku 8 vuotta sitten, mutten enää muista millaisia olivat... :ashamed:
Nyt kipu on asteikolla 1-10 siedettävyydessä että 1 ei tunnu ja 10 on täysin sietämätöntä niin joku ehkä 7...
ajattelin että jos lähtis kävelylle...
ja sitte miettis että kävis tarkistuttaan tilanteen...
mä en jaksa jos eivät nää supparit oo teheny mittää...näitä on tullu 4-7krt/tunnissa ja kestoiltaan ½min-4min...

antakaa viisaammat neuvoja mitä teen...

ae ja ukko 36+2 (38+2)
 
AE, soita synnärille ja kysy neuvoa. Voivat hyvinkin pyytää sinut sinne näytille.

Itse olen lähtenyt molempia synnyttämään juuri supistusten perusteella. Ja molemmat ovat syntyneet sillä reissulla. En niinkään seurannut kipua vaan säännöllisyyttä. Kotoa lähdin siinä vaiheessa, kun tulivat joskus viiden minuutin välein. Meiltä ei siis ole pitkä matka sairaalaan (varsinkin kun lähdin molemmista keskellä yötä ja tiet olivat tyhjät niin matka taittui nopeasti). Päästessäni sairaalaan oli molemmilla kerroilla kohdunsuu auennut muistaakseni noin 3-4 cm.

Tsemppiä!
Säihke
 
ae, sinuna mä soittaisin synnärille ja kertoisin tilanteen. Varmaan kaskevät kyllä vielä odotteleen tai sit pyytävä sut näytille. Onks sulla pitkä matka laitokselle? Suosittelen kanssa kävelyä, saa hyvin vauhtia suppareihin. Tsemppiä!! :wave:
 

Yhteistyössä