~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Pikakuulumisina vois kertoa tän aamuseista TYKSin reissusta, eli oon käyny siellä parin-kolmen viikon välein seurannassa perussairauden takia. Kaikki vallan oppikirjojen mukaisesti, paitsi lääkäriä tuntui huolettavan vauvan pieni koko (2600g painoarvio), mutta totesi ainakin mahtuvan alakautta tulemaan. Itse olen hoitajan kanssa samoilla linjoilla että vauva vetää omia käyriään mutta kasvaa tasaisesti ja hyvä niin. Meidän neiti vaan on pikkunen - mut sitäki pippurisempi, tulipa taas viime yö valvottua jomotuksien ja potkuilujen takia.

Läääkäri sanoi jotenki hassusti; 'Ei tarvitse enää tulla ennen synnytystä käymään, paitsi jos tuntuu ettei toi maha kasva.' Ei se tunnu niin hirveesti kasvaneenkaa, mut haittaakos se jos kerta vauva sisällä kasvaa? :| Tiijjä taas mitä pitäis ajatella. Toiset tuntuu olevan sitä mieltä että nää on vaan rakenteellisia juttuja. Voi että kun tykkään tästä läkäreiden ja hoitajien vaihtuvuudesta.. no, ompahan monta mielipidettä verrattavina.

Ja ihana (?) uutinen: mieheke ilmoitti kotiutuvansa armeijasta tällä viikolla, mahdollisesti jo huomenna. :heart: Lykkäystä ainakin toistaiseksi terveydentilan takia. Saa tästä olla innoissaan, saahan? :D

nuuris ja tirriäinen 37+0
 
nuuris ihana uutinen et miehes tulee intistä takas! :) tottakai siitä saa olla ja PITÄÄ olla innoissaan! :) itellä ekan raskauden aikana mies oli intissä ja oli jossai lapin korvessa synnytyksen aikaan joten ei päässyt synnytykseen sen vuoksi ollenkaan mukaan.. (tosin hyvä ystävä oli onneksi sitten mukana). nyt kyllä pääsee synnytykseen mutta eniten huolettaa että kukas tuleekaan ton meidän esikoisen kanssa siksi aikaa kunnes synnytys on ohitte kun sukulaisetkin asuvat parin sadan km päässä.. :( jos ei sitten ehdi tottua kehenkään mun ystävään mut en jaksa uskoa kun nekin parit ihmiset ovat töissä tai kesälomaansa viettävät jossain muualla... *huoh*... mutta ainakin sain siivousputken päälle, joten täytynee lähteä jatkamaan ettei vaan jää kesken! :D pienel tuntuu olevan hikka! hih! :)
 
Heips, tänne ei mitään erityistä kuulu.
Ollaan käymässä anoppilassa, mies korjaa tuota meidän kakkos autoa. Tyttö mielissään ku pääsee kunnolla pihalle, ku kotona rivitalossa ei aina sellaista mahdollisuutta olekaan. Tuolla tuo leikkii leikkimökissä tätinsä kans. Minä tässä nautin ku koko talo hiljaisena ja ite yksin sisällä.

Tervetuloa kaikki uudet elomasut joukkoon loppupuristukseen :wave:

Meillä hankintoja ei olekaan tarvinu juurikaan tehdä tälle tulevalle vauvalle, esikoiselta jääny kaikki yhdistelmävaunuista- turvakaukaloon. Sellainen ensi sänky, korisänky meillä on sit täältä anoppilasta lainasa, nyt eilen illalla ompelin siihen sängyn reunukset, et pitää sillä vauvalla jotai uuttaki olla.
Kunhan saan vielä turvakaukalon kankaat pestyä, on vauvaa varten kaikki valmiina. Itselle pitää vielä ostaa siteitä et pärjää jälkivuodon kans. Ja joskus ostetaan seisomalauta vaunuihin, ku aateltiin et ei laiteta nyt ainakaan vielä ku ei tiedä miten menee niin tuplarattaita, tyttö kuitenki 2v3kk nii ei kauan kärryissä enää istuis muutenkaan, nytkin mieluummin kävelee.

Alkaa itellä olemaan jo vähä tukala olo, vauva tuntuu painavan tuonne alapäähän välistä et tuntuu et ihan tipahtaa, jonku kerran supistellu mut ei vielä mitenkää kovasti. Närästää vaan aina varsinki illasta.

enmppu ja kaveri 36+3 :heart:
 
Hyvää tiistai-iltaa arvon naiset B)

täällä ollaan..edelleen kasassa B)
olin la-su yön synnärillä, kun lääkäri päätti ilman että näki mut että yöksi oli jäätävä tarkkailuun. ja meinas sunnuntaina että osastolle pitäis jäädä makamaan, johon minä vaan että :LOL: :LOL: :LOL: .
eli kotona ollaan...ja nautitaan isosta masusta!!! :D :D :D

kiitos onnitteluista yms. mutta voisin ottaa ne vastaan vasta tuonnempana :D

AE ja ukkeli 36+5 (38+5)
 
Täälläkin neuvolassa tänään käyty ja sijainen oli. Onneks seuraavalla kerralla on jo oma hoitsu paikalla. Kaikki oli ok, nyt vaan ootellaan parin viikon päästä olevaa äitipolikäyntiä.

Me ollaan jouduttu hommaamaan KAIKKI varusteet tälle tulokkaalle. Oon kerenny antaa jo aika päivää sitten pois noilta isommilta jääneet tavarat. Ja uutena on tullu kyllä hommailtua melkeinpä kaikki isommatkin ostokset. :ashamed: Pitää toivoo, että pikkusisko sais aikaseks ruveta lapsentekoon, niin sais sille annettua sitten kiertoon kaikki....

Keräilystä: täälläkin yksi Muumimuki-hamstraaja! :wave: Oon kyllä vasta ihan alussa, omistan viisi mukia ja oikeesti ei enempää mahtus kaappeihin.... Ennestään löytyy keltasta ja sinistä Teemaa melkeinpä kaikki mahollinen mitä on... Nyt alkaa vaan jo ne kyllästyttää, niin ihanasti piristää aamuja juoda muumimukista aamukahvit... =)

Mulle on tullu nyt hirveitä hikiaaltoja ja hengitys/ahistuskohtauksia... Vauveli ei kyllä kertaakaan oo potkinu kylkiluihin, majailee varmaan jo aika alhaalla, mutta silti tuntuu, että kohtu painaa keuhkoja. Monta kertaa päivässä pitää puuskutella ja haukkoo henkee. Ja enää en toivo kauheita helteitä, niin kun vielä pari viikkoo sitten....... :LOL:

Jaahas, mies tarttee apua auton laitossa, pitää lähtee jarruja ilmailemaan....
Voikaahan paksusti mammat! B)

Vimppa ja pimatsu 34+3
 
Vai oot sä vielä kasassa AE, ihan odottelin jo vauvauutisia kun näin sun nickin täällä :D Mutta parempihan se on vaaville pysyä vielä masussa niin kasvaa vähän lisää ennen syntymäänsä :heart:

Huoh. Täällä aivan järkyttävä väsymys vaivannu useampana päivänä, äskenki piti ottaa parin tunnin tirsat, ja yleensä en nuku IKINÄ päiväunia!! Pelottaa että eikai mulla esim raskausmyrkytystä oo, eilen ei tullu pissaa neuvolassa vaikka yritin hyvän tovin nii ei voitu kattoa oisko siinä ollu jotai häikkää.. mun tuurilla just siinä pissanäytteessä ois jotain ollu jajaja :ashamed: ja ekan kerran lääkäri (sijainen tosin, ekaa kertaa eilen) laitto plussan turvotuksen kohalle kun sanoin sormien välillä olevan normaalia paksummat.. ja verenpainekin oli vähän koholla, mut ei siitäkää kumpikaa (lääkäri tai neukkutäti) mitään sanonu et ois huolestuttavaa.. ens viikon torstaina seuraava käynti.. Liittyykö raskausmyrkytykseen järkyttävää väsymystä? Mä kyl oon nyt parina aamuna heräilly jo kuudelta (toisina aamuina saanu unen viel 7jälkeen, mut esim tänään en..) että voisko tää väsymys olla vaan siitä johtuvaa.. ärrrrsyttää ku alkaa panikoimaan nii varppisti verenpainekin nousee |O :headwall:

Jos tää valitus riittäis.

Upp3 ja Mötky 36+0
 
Kiva kuulla AE sinusta jotain.

Kävin sitten siellä Terveystalolla ultrassa. Tuomisina muutama 4D muotokuva meidän miehestä. Ihan näytti samalta kuin aikoinaan esikoinen syntyessään :)

Mutta mutta, tuomisina myös tieto siitä, että kaveri istuu täydellisessä perätilassa eikä enää tule kääntymään. Pää on "jumissa" istukan ja kohdunseinämän välissä, joten ei kuulemma voi yrittää tyyppiä kääntääkään. Nyt sitten pitäisi miettiä synnyttääkö perätilassa vai valitseeko sektion :eek: Auttakaa, auttakaa!

Itse hiukan pelkään sektiota, ja vielä elokuussa jolloin on kuumaa ja kosteaa. Aiemmat ovat olleet sujuvia alatiesynnytyksiä, ja siihen olin tietysti ajatuksissani asennoitunut.

Onko kenelläkään kokemusta perätilasynnytyksestä? Minulla on kyllä ihan tilavat paikat lantiossa, mutta kun tuokin vaihtoehto arveluttaa... Mitä tekisitte?

Ai niin, painoarvio oli 2540 g.

Säihke ja täydellisen perätilan omaava pikkupossu rv 35 :D
 
Tänään oli sitten lääkäri käynti ja hyvin mielenkiintoinen olikin. Oma terveydenhoitaja oli lomalla ja paikalla siis sijainen, joka oli ihan mukava ja ei siinä lääkärissäkään mitään vikaan sinänsä ollut, oli vaan ehkä turhan vauhdikas ja oli sieltä ulkona ennen kuin ehdin edes tajuta.
Kaikki oli oikeastaan kunnossa, pissa oli H+, eli juuri ja juuri plussalla. olin kylläkin juonut omenamehua aamulla, joten se saattoi vaikuttaa.
Painoa oli viikossa tullut 845g viikkoa kohden.
Vauvan syke huiteli ensin 170 tienoilla, mutta tasaantui sitten 155 paikkeille, tyypillä oli vauhti päällä

Sf-mitta oli laskenut sentillä, mutta nyt oli eri mittaaja ja tämänkertainen mitta oli ehkä oikeampi kuin viikko sitten.

Keräilystä sen verran, että täällä kanssa yksi muumi-keräilijä, mukeja ja kulhoja. Kerään myöskin Pentikin viinimarja-sarjaa niin kauan kuin sitä nyt vielä saa.

shihtzu + pikku apina 36+1
 
upp3, mulla kans ollu ihan hirveetä väsymystä viimepäivinä, en oo ikinä ollu päikkäreitten ystävä, en vaan oo osannu nukkua ikinä päivällä mut nyt oon melkeempä joka päivä torkkunu parin tunnin päikkärit. ite olin ihan varma et mulla on hempat vihdoinki laskenu mut oliki noussu joten onkohan vaan jotain luonnon valmennusta tuleviin koitoksiin, kroppa ilmottaa et lepää nyt ku vielä voit:D

tänään on kyllä lekurin jälkeen ollut kaikenlaisia masukivistyksiä. en usko et ihan lähiaikoina vauva tulee mutta joka tapauksessa eipä siihen enää kauaa oo, tulee sitten ennen tai jälkeen lasketun ajan. jänskättää!
 
Aityli -84: kerroit etta sinulla epaillaan lapsiveden maaraa. Minullahan on ollut nyt se tilanne, etta ultrassa on todettu lapsiveden vahyys. Se ei ole kriittinen, mutta seurantaa vaativa. Asuinmaani on Israel ja taalla otetaan kaikki tallaiset epailyt hyvin vakavasti ja hoidetaan varman paalle. Niinpa minakin olen joutunut ravaamaan sydanaanikayraa otattamassa ja ultra-aanessa (oma laakari on ollut lisaksi sita mielta, etta vauva on "liian pieni") Tamanpaivaisten tietojen mukaan kaikki on OK, lapsivetta on vahemmanlaisesti mutta normaalin rajoissa, vauvan painoarvio on 2600 g.

Kun lapsivetta on / epaillaan olevan niukasti, tarkeaa on seurata vauvan liikkeita. Minulle annettiin ohjeiksi, etta kolmesti paivassa pitaa tuntea vahintaan 5 liiketta puolen tunnin sisalla, jos ei tunnu, jatketaan seurantaa tunnin ajan jolloin pitaa tulla 10 liiketta. Jos ei tule, pitaa lahtea sairaalaan. Minusta laakarisi olisi pitanyt jarjestaa sinulle ultra-aika ihan lahipaiviksi jos kerran epailee lapsiveden vahyytta. Jos et paase ennen kuin kahden viikon paasta, seuraa noita liikkeita - jos niita tulee tarpeeksi, ei tarvitse huolehtia.
Lykkya tyko & voimia! :hug:

T. Helmi71 35+6
 
Iltaa!

Mukava kun AE kävit kertomassa kuulumiset, varma olin minäkin että nyyttiä olit jo hakemassa. :)

Omaan napaan ensiksi..
Aamulla suihkusta tullessa liukastuin, onneksi en kaatunut mutta läheltä piti. Yritin kyllä kuivata jalat huolellisesti, mutta ilmeisesti sen varta märät jalkapohjat oli että olkkarin lattia osoittautui liian liukkaksi ja otin hurjan lennon sohvaa päin. Onneksi sain jotenkin otettua tukea sohvasta viimeisillä voimillani, etten ihan lattialle asti päätynyt. Vaan arvatkaas vaan kuin kipeäksi häpyluu ja alapää tuosta horjahduksesta äityivät. Herran jestas kun en meinannut enää parin tunnin kuluttua päästä liikkeelle!! Tuntui kuin alapää ois suoraan sanottuna revennyt. Ja minä hölmö lähdin vielä miehen ja tytön mukaan kirjasto- ja kauppareissulle. Itkua pidättelin Prisman käytäviä laahustaessani. Olin jo soittamassa neuvolaan mutta onneksi päätin ensin ottaa päikkärit, unien jälkeen pahin kipu oli jo hieman hellittänyt. Joten jätin soittamatta, nyt edelleen kipua tuntuu muttei tämä ole mitään verrattuna aamupäiväiseen. Saa sitä tosiaan olla varovainen ettei tämän ison mahan kanssa satu mitään isompaa vahinkoa.
Supistelut ja jomotukset jatkuu edelleen, samoin hurja paineen tuntu. Niihin alkaa jo tottumaan.. :LOL:

[/b]Upp3 kyseli raskausmyrkytys oireista.. Väsymys on yksi niistä, mutta hälyyttävimmät on kamala jatkuva päänsärky ja näköhäiriöt (valopallot yms vilisee silmissä), verenpaineen huomattava yhtäkkinen nousu ja protskua pissassa. Niin ja kovat ylävatsakivut voi myös viitata raskausmyrkytykseen. Musta tuntuu että lisääntynyt väsymys tulee lähes jokaiselle odottajalle loppuviikkoina. Päikkäreiden tarve lisääntyy, vaikkei normaalisti niitä ois tarvinnutkaan. Kyllä ne rikkonaiset yöt, painava masu ja lämpimät ilmat verottavat kummasti. Nuku ihmeessä silloin kun siltä tuntuu, varsinkin kun se esikoista odottaessa on mahdollista lähes koska tahansa. :LOL: Paras latailla varastoon voimia tulevaa koitosta varten, silleen kai se luonto on homman suunnitellutkin meneväksi..

Jep, mutta nyt suuntaan iltapalalle ja tv:n ääreen. Miehen pitää huomenna mennä töihin vaikka onkin lomallla, joten huominen ois jollain keinoin pysyteltävä skarppina ton 2 veen perässä. Öitä kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 35+1
 
Iltaa!

Nyt sain luettua kaikki kirjotukset, ootte aika ahkeria taas ollu, kiva =)

AEkiva kun vaavi vielä pysyi masussa ja kaikki hyvin!!

Treffit mie en kyllä mihinkään tampereelle.. mutta helsingissä tai lähistöllä voisin mielellään treffailla kiinnostuneita, siellä tulee vierailtuu aika paljon, ni ois helppoo vaavinki kanssa..!!!

Äityli etkö voi soittaa neuvolaan ja kysyä selvennystä, tai vaikka uutta käyntiä ku huolestuttaa?? eihän se ole hyväksi jos vaan stressaa!! :hug:

Ja vitsi että on kipee tuo alaosasto siitä kohalta mistä vauvan päätä kokeillaan et onx se alhaalla vai missä.. ku ne terkkarit runno miuta ku toinen luuli et vauva on kääntyny.. aika kivasti tuntuu kävely..

Miehen synntärit meni mukavasti, käytii syömässä ja sit vuokrattii pari leffaa ja tultii kotii! ihan kiva näin, koska en ois jaksanukaan mihinkään lähtee.. terasseille tai muualle..

nyt taian kömpii ton syntsä sankarin viekkuu :heart:

äiti lpr 37, edelleen!!

ainiin, väsymys, tuskanen olo, happi loppuu, törkee hikoilu kaikki ne on tuttua myös täällä :kieh: :kieh:
 
Siis tänään neuvolalääkärillä kävin ja oli sitä mieltä että odotellaan synnäriltä tulevaa kutsua. Sukulaisten kanssa vitsailin että kerkee syntyä koko lapsi ennenkuin saavat sen ajan mulle varattua.. heh heh..
No ei sentään, paikat kiinni ja kiinteinä, liityn siihen "synnytän joulukuussa"- klubiin :D

Ihana tämä palsta, tulee paremmalle mielelle heti.. Nukkumatti saisi kyllä näyttäytyä kohtapuoliin..
 
Lääkärineuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin! :wave: Kohdunsuu vielä kova ja kohdunkaulaakin jäljellä se 3 cm, joten tuskin on ihan heti syntymässä tämä meidän vauveli!! Vaikka toisaalta, eihän sitä voi tietää.. pojanki kohdalla oli vielä 2 senttiä kanavaa jäljellä ku sairaalaan mentiin ja silti sinä yönä syntyi.. :whistle:

Tässä tietoja:

rv. 36+1
painoa yht.60,8kg +175g/vko (Huh! Onneks ei tuon enempää, ku viimeks oli aika paljo)
Turvotus -
RR 107/79
Sf-mitta: 31,5
Tarjonta: RT
syke +128

Synnytystavasta ei ollu puhetta, muuta ku että viime synnytys tapahtui normaalisti alateitse. Eikä mitään painoarviota sanonut, enkä kyllä edes hoksannu kysyä.. mut pääasia että kaikki vaikutti olevan hyvin! :)

Lueskelen noita teidän juttuja ja vastailen jos jotain tulee mieleen.. :)

Annilia & Nuppu 36+1
 
Morjensta taas! B)

Täällä hiki valuu ohtaa pitkin, vaikka istuu paikallaan! Liekkö ukkosta ilmassa..

Kirjoittelin tässä äsköttäin meidän parisuhdeongelmista, toista kuukautta mentiin niin että mies lojui muilla mailla ja minä kökin kotosalla yksin ja itkin perään.. nooh, sitten ilmestyi se toinen nainenkin jonka mies oli tavannu baarissa ja jatkoi txt sen kans jne. Olin ihan hajalla, paino alko tippua aika hurjasti kun en pystyny syömäänkään. Olisi jo silloin viisainta ollut ottaa yhteyttä neuvolaan jne. MUTTA nyt asiat alkaneet selviämään. Mies saatu takaisin kotiin selvinpäin, naisjuttu selvitetty juurta jaksain että ei niiden välillä oikein ole ollut mitään sen kummempaa kuin se viestittely jonka pyysin loppumaan heti tähän paikkaan ja mies lupasi sen. Mies kerrankin pitkästä aikaa avautui kunnolla ja kertoi, että vauvan tulo jännittää ja mietityttää paljon että onko hän nyt varmasti valmis isäksi kun ollaan kuitenkin ihan pikkuteineistä asti yhdessä kuljettu ja ollaanko sopivia toisillemme sittenkään... en ottanut loukkauksena ko.lausetta vaan itsekkin miettinyt sitä paljon nyt raskausaikana. Valmiina kuitenkin ollaan jatkamaan eteenpäin ja selvittämään asiat. Oon saanu huokasta helpotuksesta, että mies lähtee mukaan synnytykseen ja aikoo pitää huolta meistä molemmista eikä tarvii alkaa miettimään eroa tms. Joten täällä alkaa pikkuhiljaa menemään jo parempaan suuntaan!

Ja sitten neuvolakuulumisia:

Rv 34+5
paino: -1kg (yht.painon nousu 2,2kg!!)
RR: 136/68
Pissa puhdas
Hb: 137 (siis en oo syöny mtn rautalisiä..)
sf-mitta: 30,5cm (käyrillä mennään silti)
Tarjonta: RT
Pienen syke: 148 oli jumpan keskisyke :)
Liikkeet: ++

Vointi on ollut koko raskausajan aivan älyttömän hyvä. Alkuaikoina tuli stressin takia supistuksia, kova kun olen stressaamaan. Maha on aika pieni, nyt vasta oikeastaan alkaa ottamaan jo kiinni ja töpsäytänkin sen aina mihin sattuu. Neuvolassa vaan ihmettelevät tuota painon pientä nousua, vaikka syön ku hevonen niin silti se ei vaan nouse. Omalla äitillä paino nousi raskausaikana 5kg, mutta minä olinkin 4250g :D Että senkin takia pitänee kysyä ens viikolla lääkäriltä että jos mitenkään saisin tuon synnytystapa-arvion..... vähä meinaa jänskättää!

Pitääkin lukea uudemman kerran teidän jutut, aina tulee niin paljon tekstiä että en halua ees kommentoida kun kaikilla niin hirveesti asiaa ja pähkäiltävää :ashamed: unohtaisin tai sekoittaisin kuitenkin asiat! Mutta nyt taidan lähtee yöpalalle ja sit aa-aa... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja nea85:
heippa. neuvolassa käyty ja verenpaineet on noussu viime käynnistä aika pahasti.. eli olivat nyt 147/87. eli pitääkö mun alkaa pelätä nyt sitä raskausmyrkytystä tulevaks? pissa oli puhdas mut turvotusta on tullu tosi paljon kolmen viikon aikana, samoin painoa.. eikös nekin oo myrkytys oireita?
Upp3kin kyseli oireista.

Mulla oli ekassa raskaudessa myrkytys. Sain lähetteen poliklinikalle rv36, kun alapaine oli lähemmäs sata ja pissassa valkuaista kahdella plussalla. Olennaista oli just tuo valkuainen, pelkkää kohonnutta verenpainetta olisi kai voitu seurata ihan neuvolassakin.

Muita oireita ei ollut, tai no turvotusta oli joo. Kävin äitiyspolilla ja sain käskyn jäädä sinne osastoseurantaan. Olin seurannassa synnytykseen asti... Itse tunsin oloni koko ajan hyväksi, päänsärkyä tuli vasta loppuvaiheessa. Myrkytys ei onneks päässyt pahaksi. Käynnistettiin 38+2.

Oon ymmärtänyt, että verenpaineessa olis tärkeintä seurata sitä omaa tasoa. Jos on alapaine on raskauden aikana ollut alhainen niin ei sen tarvitse nousta lähelle sataa, että siihen puututaan.

Odile 37+4



 
Hyvä ae että kaikki kunnossa =)

eilisiä neuvolakuulumisia täältäkin..

paino oli noussut 1,2 kg neljässä päivässä!!! enkä ole edes syönyt poikkeavasti, turvotusta,. tänä aamuna vaakalla käydessä, oli jo laskenu..
RR 122/78
HB 110
SF 31
sydänäänet 120-145..

jännä toi sf mitta, sillo kun vauva laskeutu alas, pieneni n. 6cm ja nyt on taas siiinä missä aiemmin.

tuosta turvotuksesta.. millä sitä saa estettyä?? neuvolantäti ei sanonu mitään siitä kun painoa ei yht. ole tullut kymmentä kiloa vielä ja viimeks motkotti alhasesta noususta, mutta ihteeni kyllä ahistaa että miten voi noin paljon nousta/turvottaa..

noista hankinnoista.. mulla menny vauvan hankintoihin semmoset 15e.. korkeintaan. Kuitenki mulla on ihan kauheat määrät vaatteita, pinnasänky, hoitopöytä, ja kaikki mahdollinen tuli käytettynä siskolta ja uuden turvakaukalon meinasin ostaa mutta sain senkin lahjaksi kuin myös sitterin. ainut mitä olen ostanut varalta on pikkunen tutti, rasvapurkki, rinnansuojuksia.
eri asia sitten on noi äitiysvaatteet, niihin on menny varmaan 100-150e..

Mukava kuulla tiippana että olette kaikesta huolimatta saaneet sovittua! :hug:

säihke kyseli mielipiteitä perätilassa synnyttämisestä tai sektiosta, minä taipuisin sektioon.

tosta tapaamisesta, täältä on tampereelle myös monta sataa kilometriä että ei varmaankaan onnistus. mut , musta ois kiva jos jatkettas turinoita synnytysten jälkeenkin!

mitähän vielä.. tosta väsymyksestä. mä en tiedä et mikä se mulla taas on, en saa unta vaikka nukuttaa, kokoajan pitäis olla vauhdissa.. tekemässä jotain.

ja vielä, onko teillä noita liitoskipuja minkä verran??? Mä nimittäin varmaan tulen hulluksi niitten kanssa, alaselkä on ihan pa*kana, samoin ne häpyluut, sattuu kävellessä, sattuu levätessä, istuessa , maatessa, kokoajan, jatkuvasti. vähän aikaa saattaaa olla lievempänä, mut siis ihan koko ajan koskee.. kiva jos jollain ois jotain vinkkejä, jos jollain sais helpottamaan..

t. hosso ja iida 37+1 :heart:
 
hosso huoment! :D mulla tulee aina välistä noi häpyluut ihan mielettömän kipeiks! tuntuu et ei pääse suuntaan eikä toiseen ja kävely ontuu sen takia! mä oonki sit useesti menny kyljelleen ja pistäny tyynyn jalkoväliin niin on ollu vähän kohoasento, se on auttanu - ainaki vähäks aikaa! samoten meitsi kattelee telkkua sohvalta tyynyn päällä istuen!! :LOL: mut tiedän et jos istun vaik jalat ristis tms.niin kylläpä sattuu nousu ja kävely! huh!

tänään tulee ne vieraat, jäi eilen siivous kesken..en jaksanu siivota loppuun, ei kyl jääny onneks paljoa! ja vaik onki sateinen ilma niin on ainaki viileempi siivota loppuun eikä tarte imurin kans enää heilua, olkkarin pölyt pois ja keittiö kuntoon sekä lattioiden pesu. sitte leipomaan jt hyvää... :D kun vaan jaksais taas ottaa itteään niskasta kii!

meillä ku ei ultrauksis oo tämä veitikka suostunu näyttää et kumpi on eikä monikaan lääkäri lähtenyt sitten edes arvaamaan, niin kysyin miehelt eilen et huomaako takaapäin että odotan niin sano et ei, eli ilm.poitsua tulossa! :heart: no, käypähän ainakin edellisen vaatteet ym jos näin on! piti ainakin esikoisen kohdalta paikkansa!
 
neitiperho
Luovutin sitten kun tuli sängyssä pyörittyä viimeiset pari tuntia, joten kerrankin ollaan ajoissa ylhäällä.

Kivuista sun muista. Mulla ainakin häpyluuhun saattuu aivan järkyttävän paljon juuri kun lähtee liikkeelle..pitää kävellä kuin ankka jo kivunkin takia. Samoin silloin sattuu kun yritän kääntää kylkeä. Muuten nyt on alkaneet kivut hellittämään. Aiemmin lonkkia särki myös joka asennossa.

Ihana kuulla Tiippana hyviä uutisia teidän tilanteesta. Suretti niin paljon silloin kun kerroit tilanteestasi. Pystyin vaan yrittää tuntea tilanteesi ja sen olotilan kuinka hirveältä se tuntuu. Meillä aikoinaan oli tosi paljon samanlainen tilanne suhteen edetessä. Tosin tilanne kuitenkin erilainen, koska en ollut tuolloin raskaana emmekä me naimisissa. Muutin kuitenkin tuolloin kokonaan yhteisestä kämpästä pois ja varmistui, että miehelläni oli erittäin vakavakin toinen suhde meneillään. Olin niin rikki ennen muutto päätöstä. Itkin myös reilun kuukauden ennen kuin ryhdistäydyin. Muutaman kuukauden päästä selvitimme asiat vihdoin ja niinpä mieheni kosi minua. Nyt siitä siis reilu kolme vuotta aika ja yhdessä ollaan onnellisesti =)

Tänään olisi tutustuminen synnäriin. Harmittaa vaan mennä sinne yksin :/ Täytyy sulloa väkisin sormukset sormeen...mua jotenkin hävettää olla ilman niitä. Tai miten sen sanoisin...kai sitä vaan itse niin tottunu että ne aina sormessa on, mutta kun joskus tuntuu, että kaupassa käydessäkin kaikki katsoo ensin mahaa ja sitten huomaa ettei ole sormuksia. Sitten ilmeet muuttuukin säälittäviksi. Kai mä vaan niin pinnallinen. Ja anteeksi, tämä nyt ei todellakaan ole loukkaus niitä kohtaan jotka parisuhteen ulkopuolella tai ei-liitossa ja raskaana. Nää vaan mun henk.koht. omia tuntemuksia. Toivottavasti en kenenkään mieltä siis pahoittanut tällä.

No joo, ehkä mun taas parasta näiden romaanieni kanssa siirtyä aamupalan ääreen :D

 
Neitiperho Ihan samat fiilikset täälläkin, joiduin jo aikoja sitten luopumaan sormuksista ja tuntuu oikeasti että kaikki katsoo mahaa ja sitten heti sormia etsiäkseen sormuksia. Sanoinkin miehelleni että pitäisköhän tässä ostaa isommat sormukset raskausajaksi saadakseen näytettyä että kyllä tässä ihan naimisissa ollaan...
 

Yhteistyössä