~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

heip :wave:

vaihteeksi oikein hyvin nukuttu yö takana, kampaaja, eerikin pippurin herkkukebab ja shoppailua helsingin kesessä :) ja taas mää sorruin kirjoihin :eek: niitä saa kirjastosta, hyvä ihminen, mutta ei, ei hän sitä ajattele, hän vaan ostaa niitä hyllyyn... no, imetyspaidan ostin, se on hyödyllinen, on sit ainaki yks, joka päällä voi käydä shoppaamassa lisää. yhtään kivaa imetyspaitaa ei ollu alessa, tyhmää.

tosi kiva kuulla, tiippana, että asiat ovat ratkeamassa hyvin :)

en ny hirveesti innostu irl-tapaamisesta, vaan voihan mieli muuttua, mutta äänestäisin helsinkiä, jos jotain tarttis äänestää. nuoriso täällä huokailee, että erottuvat joukosta, mää taas oon geriatriaosastoa eli 35 vee, mut eihän ikä nyt toki häiritse, yhdistävä tekijä löytyy kyllä jokaselta (vielä toistaiseksi) oman navan lähistöltä ;)

mitä tulee sormuksiin ja sen semmoisiin, täällä ollaan avoliitossa and that's it, folks.
kahden ateistin ja yhden "pakanan" jälkikasvuna lapsonen nimetään maistraattiin ja tänään mietittiin, että jos pidetään yhteisbileet sukulaisille vauvan kunniaksi, pidetään ne vasta sitten, kun beibe on vähän isompi, rauhotetaan meidän arki aluksi. tulkoot tykömme pienemmillä ryhmityksillä ensin, helpompaa ensikertalais-isäntäväelle :)
ja nimeä ajateltiin käyttää heti siitä asti, kun se on yhdessä loppuun asti päätetty, ei keksitty, miksi sitä pimittämään. pojalle nimi on jo about selevä, mutta se pitää vielä tarkistaa, että sopiiko se pikkuisen olemukseen, kun hän tuolta putkahtaa maailmaan :heart: tytön nimeä pitää alkaa neuvotella, jos sellainen yllätys sittenkin paljastuu ultratietojen vastaisesti :D

tsah, nymmäämeen lääkärin määräyksestä sängylle loikoilemaan ;) luetaan kissan kanssa Rojun sarjakuvakirjaa, joka tarttu kaupungilta käteen.

voikaahan hyvin!

irtis ja hyvin aktiivisesti kampaajareissuun osallistunut 36+0
 
neitiperho
No niin...kotiuduin juuri sairaalan suunnalta...siis siltä tutustumiskäynniltä :D Ihan kiva oli käydä kiertämässä paikat etukäteen ja samalla tuli käytyä moikkaamassa vanhat työkaverit ensiavun puolella.
Törmäsin synnyttäneiden osastolla sitten kaveriinkin, oli eilen illalla synnyttänyt pojan :flower: Olipa se niin ihanan pikkunen poitsukka. Odottaa niin innolla että itekin pääsisi jo hommaan..mutta enköhän se minäkin lukeudu siihen porukkaa "synnyttää joulukuussa". En saa supistuksia sitten mistään nimittäin. On niin harvinaista, että välillä joku kivuton sen tyyppinen tulee ja se siinä. Joten..loppuvuotta odotellessa.

Niin piti vielä kommentoida tuohon Säihkeen pohdintaan. Sehän on tosiaan totta, että perätilasynnytys myös nykyään aika turvallista, mutta ehkä omalla kohdalla myös kallistuisin sektioon. Haava on tietty aina vähän, että toisilla helppo toisella ei. Pari kaveria sektiolla synnyttäneet, molemmat positiivista palautetta antaneet. Toinen sektiolla synnyttänyt kolme kertaa ja aina on yhtä reippaana kotiin palanut, tiukoissa farkuissa. Mutta hankalaa sitä etukäteen kenestäkään on sanoa. Tsemppiä päätökseen!!
 
Heido mammat! TUlin ultrakuulumiset kertomaan.. Elikkäs maanantaina 37+1 viikolla, neuvolantäti/kätilö teki käsiarvion vauvan painosta, ja sanoi että 2,6-2,7kg painoinen olisi.. Nooo, tänää sitten ultrassa, saivat TÄMÄN HETKEN painoksi vauvalle 3,6kg.. Olin että MITÄ?! kilon heitto?? Mitenköhän noihin oikein voi luottaa?? Ja positiivinen asia: kohdunsuun tilanne oli sellainen, että kanavaa jäljellä 1cm ja kohdunsuu auki 1cm.. Sanoi lääkäri ettei laskettuun aikaan asti menis, mutta niin on sanottu joillekin muillekin ja silti on menny yliaikaseks.. Katsotaan nyt kuin käy sitten.. Saunoa aattelin tänää ja kovasti jos sais supistuksia aikaan :)

katham ja poju 37+3
 
ei nuo painoarviot aina pidä paikkaansa.. ei ultralla tehty, eikä käsikopelolla.. mie luottasin ultraan enempi. poju ultrattiin 3 pv ennen synnytystä ja arvio oli 4 kiloinen ja syntyi 4060g painava poitsu, eli miulla piti täysin paikkaansa.

mie alotan saunomis urakan ens viikolla, sit ku rv 38 on täynnä, eli tiistaina :D . miehelle vihjailin että voitas tota toista ässää alkaa treenailee jo tällä viikolla :whistle: . enpä kyllä usko että nuo mitään auttavat, mutta saahan sitä toivoo!!

 
Multa tulee semmoista tosi limaista vuotoa (siis TOSI limaista ja tahmeaa) :x Semmoista vähän ehkä kellertävää(?) ja jotain paakkuja/klönttejä mukana. Yöks..! Onkohan tuo sitä limatulppaa..?

Mitään tulehduksia mulla ei oo ollut, joten ei oo ainakaan mitään semmoista.

Jos tuo nyt sitten on sitä limatulppaa, niin mitä se tarkoittaa? Muistelisin jostain lukeneeni, että tulpan irtoamisesta ois yleensä jotain 1-10 päivää synnytykseen. Pitääköhän paikkansa? :eek:

Melluli & Miksu 36+0
 
Moikka!

Neuvolassa käyty ja kaikki ok!
Sanoi noista selkäkivuista, että normaalia. Voivat johtua myös rasituksesta, ku vatsaa ja painoa löytyy. Rasituksessa myös vatsa kovettuu. Paikathan mulla on pehmenneet, 2cm ja sormelle auki (tiedot viikko sitten saatuja) , joten terkkari oli aika varma, että menen sinne sektioon asti kokonaisena! Jipii, lohduttavaa! Ja kuulemma tämän minun terkkarin mukaan on harvoin saatu synnytystä käynnistymään "omatoimisesti", joten heitti kolmen S:n teorian romukoppaan...

Olin ihan hämmästynyt, ku AE vielä kokonaisena. Olin NIIN varma, että on lähteny hakemaan nyyttiä kotiin! :p Mutta hyvä vaan, ku vielä on pysyny yksiössään ja jatkaa kasvuaan. Mitä isompi, sen helpompi käsitellä... vai? :LOL:

Säihke: multa ei edes kyselty, haluanko synnyttää alateitse, ku tuo meidänkin vekara istuu sinnikkäästi kuin tatti! Käännös ei onnistunut. Kätilö jälkeenpäin mainitsi, että alateitse synnyttäessä olisi vaara, että napanuora luiskahtaisi ensimmäisenä, ja sitten pisussa oltais... joten olen ihan tyytyväinen tähän ratkaisuun, koska näin turvallisempi lapselle. Olen myös lukenut, että suurempia riskejä lapselle loukkoa itseään, esim. raaja poikki tms. alatiesynnytyksen aikana. Harmittaahan se, ku näin ensisynnyttäjänä jää se oikea synnytys kokematta, mutta minkäs teet... :/ Ens kerralla sitten! :)

Ai niin, neuvolassa mitattiin sf 33cm. Kasvua kahden viikon takaa 1 cm. Arvioi siis syntymäpainoksi sitä 3,5 kiloa, kuten ultrallakin viime viikolla! Ja käsikivuilleni on nimi, rannekanavaoireyhtymä! Tyksin lääkäri oli sen viime viikolla raporttiiinsa kirjoittanut, sain sen tänään neuvolassa lukea.

Tapaaminen sopii myös tänne Turun suunnalle! Ei tässä juuri nyt mihinkään kauemmas halua, ku kaks viikkoa h-hetkeen! Ehkä sitten ku vaavi puolivuotias, niin vois Hesaakin harkita! :D

Varmaan paljon muutakin piti kommentoida, mutta... Pitäs ihan oikeasti kirjoittaa ylös kaikki, mistä aikoo kirjoittaa, ku unohtuu viimeisen sivun aikana puolet! Nytkin olitte olleet niin ahkeria, että oli kolme sivua lukemista, ennen kuin alkoi itse kirjoittaa... Mutta ihana, ku tekstiä tulee luettavaksi! Jatketaan samaan malliin!

Kiia ja kaveri 37+1 ( ollaanko siis nyt täysiaikaisia? )
 
melluli, mun käsittääkseni limatulppa voi irrota tollasissa "pikku osissa" jo paljon ennen synnytystä, mutta jos tulee veristä limaa niin se ois sit sitä joka ennakoi lähellä olevaa synnytystä.. Korjatkaa, viksummat, jos olen väärässä!=)

nuuris, kiva kun on toinenkin alle kakskymppinen täällä!=)

uh, söin pussillisen Polly-karkkeja...vähä oli herkkua pitkästä aikaa :p
 
moi pitkästä aikaa!!!
kylläpä oli tullut juttua taas, pikaseen lueskelin.
jaa vai on AE:kin vielä kasassa, olin jo varma et olit nyytin haku reissulla.
itellä oli tässä jännät pari päivää maanantaina yöllä napsahti mahassa ja sen jälkeen lorahti lapsivettä desi pari, no siinä sit soitin omalle synnärille josta käskettiin lähtä ambulanssilla ouluun no minähän menin ja siellä tutkittiin lääkäri ultras ja sanoi lapsivettä olevan vähemmän ja että osastolle oottaan että käynnistyykö synnytys vai ei.
no onneksi ei vielä sitten (ainakaan vielä) käynnistynyt, kotiin pääsin tänään mut joka päivä täytyy käydä omassa sairaalassa näytillä.
tulehdusarvoja nyt seurataan ja vauvan vointia.
kohdunsuu oli jo väljästi sormelle auki mutta vauva ei ole vielä laskeutunut.
joku kyseli siitä streptokokista niin mulla on se ja mut laitettiin heti antibioottitippaan ku pääsin osastolle 8h välein laitettiin lääke annos menemään ja kotiin sain vielä kolmen päivän kuurin ja saman satsin tuun varmaansaamaan ku lähen "oikeesti synnyttään"
mut nyt täytyy mennä paimentaan lapsukaisia.
 
Kathamille pikaisesti vastaan tuosta painoarviosta. Meillä esikoinen arvioitiin 4 päivää ennen syntymää ultralla 3,3-kiloiseksi ja neuvolan terkka käsikopelolla 3,8-killoiseksi. Poika oli syntyessään 3,9 kg, joten se ultra heitti ihan härän pyllyä. Ultraan vaikuttaa kuitenkin niin moni seikka; meillä vaikutti se, että poika oli laskeutunut synnytyskanavaan niin hyvin, että päänympärystä ei saatu kunnolla mitattua, jolloin painoarvio oli siten pienempi. Ja paljonhan tuo ultraajastakin riippuu; meillä 3 viimeistä painoarviota olivat 3,3 kg, 3,4 kg ja 3,3 kg. Oliskohan noi ollut viimeisen kuukauden arviot. Reisiluukin oli yhteen väliin lyhentynyt edellisestä mittauksesta! Ja toki vaikuttaa sitten käsikopelolla arvioituna arvioijan kokemus!
 
Moikka kaikille!

Huoh, ette ikinä usko.. Taas piti juosta(tai no,ajaa)äippäpolille 55km päähän! |O
Neuvolassa tänään oli painoa tullut reippaasti(eikä ihme: juon paljon ja tuntuu ettei juuri mitään tule ulos!) ja pissassakin oli valkuaista. Verenpainekin oli n. 10 mmhg korkeampi, kuin mulla yleensä. No, sain tikkuja kotiin, ja vielä 2 kertaa testasin, ja proteiiniahan siellä 1-2 plussan verran. Lisäksi kärsin koko eilisen päivän kamalista suppareista! Kellosta jo laskin ja väli oli 7-12min lyhyemmillään. Menivät kuitenkin ohi, yöllä tuli muutama kipeä taas. Säikähdin myös tosissaan, kun vauvan sykkeet olivat ajoittain mun maatessa selällään jopa 180-190! Laskivat kuitenkin 155-160, kun menin kyljelleen.

Noh, polille siis käymään.. Kohdunkaulan tilanne sama kuin lauantaina: sormelle auki, kanavaa sentti, vauva alhaalla ja kiinnittynyt. Ensisynnyttäjäksi hyvin kypsät paikat, lääkäri totesi, että vauva voi syntyä milloin vain tuon tilanteen puolesta. Teki myös kovasti hengitysharjoituksia, josta lääkäri totesi, että taitaa tehdä tosiaan tuloaan - onko kukaan muu kuullut tuollaisesta, että ne jotenkin ennakois synnytystä? :eek:

Koomisinta oli, että la eri lääkäri sai painoarvioksi ultralla 2300g ja tänään toinen 2800 g :LOL:
Mulla meni kokonaan usko noihin painoarvioihin, joten älkää rakkaat massuset uskoko niihin! :D Kumpikohan meni vikaan...?!
Kävin vielä labrakokeissa ja koska ne olivat ok, pääsin vielä kotiin. Nyt seuraillaan kovasti, ettei myrkytystä pukkais.. Tympii tämä epätietoisuus, jatkuvat supistelut ja nyt vielä tämä! En kyllä tee enää toista lasta, kun on tämmöistä tämäkin ollut :x

Tapaamisesta: eikös meitä ole täältä Kymenlaaksosta ainakin mie, Melluli, Shihtzu ja Äiti Lpr, miittiä pystyyn vaan tänne! ;D Tosiasiassa en varmaan kauemmaksi pääse, ainakin Tampere on liian kaukana. Saapa nähdä, ollaanko Mellulin ja Shihtzun kanssa samaan aikaan laitoksellakin..:)

Sormuksista vielä.. olen nyt joutunut olemaan pari pvää ilman niitä, orpo olo on kyllä. Turvottaa vaan niin kovasti, että puristavat.
Joskohan menisi levolle, kovasti kehoteltiin vasemmalla kyljellä makoilemaan..
Jaksamisia kaikille! :heart:

Pieniananas ja kirppu 36+1
 
Mulla piti esikolta ultralla tehty painoarvio hyvin paikkansa. Ultra siis 35+1 ja painoarvio 2600 g ja tyttö syntyi saman päivän iltana ja painoi 2620g :) . Meidän terkka on kyllä tosi kokenut ultraaja ja meitä samoja mammoja ,kun läpi raskauden ultraa niin aika paljon hänen arvioon luotan.

melluli Mulla tuli varmaan limatulpaa jo parisen viikkoa sitten. Lähes viikon verran joka päivä vihreitä lönttejä. Eli tosiaan osissa voi tulla ,eikä välttis tarkoita mitään.

pieniananas Mulla esikolta juuri tuolloin syntymäpäivänä th katsoi vauvan kovasti harjoittelevan hengittämistä. Se on hyvä juttu vain ,jos tosiaan vauva pian syntyy. Eihän sekään välttämättä mitään meinaa ,kun hengitysharkat alkaa jo paljon aikaisemmin, en nyt muista millä viikolla.

Nyt laittaa iltapalaa tytölle ja ittelle...Kiva ilta ,kun tulee Diili :)
 
Harvoin jaksaa tänne tulla...
Neuvolassa nyt sitten totesi vauvan olevan tosi iso, sf on 33 ja rv 33+4, ainoa huolenaihe sillä saralla. Hb noussut 127 vaikka kuukausi aiemmin oli 112. Paino pudonnut eikä ole noussut koko aikana raskautta edeltävään mikä onkin ihan hyvä. Verenpaineet alhaiset, hikoilu ja väsymys ihan normaalia. Sairaalalääkäri 2 viikon päästä jolloin ultrataan ja ihmetellään sitä vauvan kokoa, kun olen itse 157cm ja pieniluinen vaikkakin suurilihainen ;) Katotaas kuin käy.

Remontti hiukan edistynyt vaikka itse en jaksa juurikaan mitään tehä, hiki virtaa ja uni ei onnistu, pissittää ihan koko ajan ja suolikin puristuksissa, vatsahapot kiusaa ja selkä/lantio ihan rikki. Mutta kyllä mä kestän.

Jaksamisia kaikille! eccu
 
Nyt kun synnytys on jo hyvin lähellä, monella lähempänä kuin voisi arvatakaan, niin kuinka paljon sitä olette alkaneet ajatella. Itse en ole ajatellut koko asiaa oikeastaan ollenkaan, enkä edes suostu ajattelemaan, sillä silloin vain iskisi jonkinasteinen paniikki, mutta kun ei ajattele asiaa, niin eipä tule panikoituakaan. Muutenkin minua hieman ärsyttää kun jokainen kyselee, että jännittääkö.

Eniten minua tässä jännittää se, että meneekö tää raskaus yli vai tuleeko tyyppi ulos aiemmin, sillä mulla olisi lasketun ajan paikkeilla yksi aika tärkeä meno, joka tietysti jää menemättä jos laitoksella silloin olen. Kyseisen menon voin hoitaa joko vauvan kaa tai mahan kaa, se ei ole ongelma, mutta saa nähdä miten käy.
Toinen on se, että jos tää menee sen 2 viikkoa yli, niin jää nähtäväksi pääsenkö veljeni 40-vuotisjuhliin, joihin todellakin haluan.

Pitää varmaan aloittaa viikon päästä kunnon saunominen ja lattioiden luuttuaminen, että synnytys käynnistyisi ajoissa :LOL:
Pitäisi toi keittiönlattia pestä oikein kunnolla juuriharjalla, kun on laattalattia, että saumatkin puhdistuisi, niin taidan aloittaa sen viikon päästä.

Tampere taitaa olla minullekin vähän turhan kaukana, etenkin kun pitäisi junalla kulkea, niin ei ihan helppo homma täältä päin.

shihtzu + pikku apina 36+2
 
Limatulpasta..Edellisillä kerroilla minun ei ainakaan ole tarvinnut yhtään epäillä, onko limatulppaa vai muuta. Vuoto on voinut kyllä tulla esim. kahtena päivänä, mutta sisältänyt joka kerta selvästi verta, ollut rusehtavan punertavaa. Muuten läpi odotusajan ja etenkin nyt loppupuolella on kyllä kaikenmoista klönttiä tai limaa koko ajan tulossa- yök-mutta tuon selvästi olen kyllä eroittanut. En tiedä, millaisia kokemuksia muilla, onko yhtä selkeät, olisi ihan hyvä kuulla. Mulla synnytys eka kerralla oli jo käynnistymässä kun irtosi, toka kerralla irtosi reilun vuorokauden sisällä.
 
heippa

mun parhaalla ystävällä on 4 kk ikäinen tytär ja he olivat tänään neuvolassa ja siellä oli alettu tytön päänkokoa ihmettelemään, menee kuulemma tasasesti yläkäyrillä, nyt terkka sitten konsultoi neuvolalääkäriä joka sitten tekee päätöksen että jatkotutkimuksiin vai ei. Voi kuulemma olla joku merkki aivopaineesta tai jotain. Onko kellään kokemusta tai muuta vastaavaa tälläisestä???

Täällä on jotenkin tänään ollut taas tosi huono päivä, toi parhaan ystävän juttu (koska hän säikähti tosi paljon) ja sitten todella paha riita miehen kanssa :( . Ei siis oikein oo taas ollu mun päivä.

Tapaamisesta vielä sen verran, että mulle sopii tosiaan se tampere kaikkein parhaiten. Mutta olen valmis lähtemään hesaan tai turkuunkin. En kylläkään ennen synnytystä, vaan sitten sen jälkeen kun on saatu arki pyörimään.

Nyt täytyy miettiä uskaltaisko sitä mennä tonne miehen viereen, vai istuisinko sohvalle katteleen töllöö. Tällänen riitely on ihan sieltä ja syvältä :(

Onnex Masa jaksaa potkia ja ilmoitella itsestään :heart:

Salah ja Masa 34+2
 
Täälläkin yksi hikoilija! :wave: Tuntuu että jatkuvasti kamala hiki päällä, oli ulkona ilma sitten millainen tahansa. Inhottavaa.. Ja yöllä tai makuullaan ollessa mulla tulee sellasia "hikikohtauksia", että eka tuntee ku vauva liikkuu masussa, sit puskee kauhea hiki päälle ja tuntuu ettei saa happea. Luulisin että vauva painaa jotenki tiettyjä sisäelimiä tai isoja verisuonia ja siitä tulee tuo tunne..- onko muilla tuollaista????

Limatulpasta
: Mulla irtosi viime raskaudessa limatulppa vasta sairaalassa, ku olin kuumassa suihkussa kipuja lievittämässä. Se oli kyllä ihan selkeä limainen ja verinen tulppa.. yöks nää kuvaukset... :x Mut sehän voi tosiaan irrota pikkuhiljaakin, jolloin synnytykseen voi silti olla vielä aikaa...

Synnytyksestä: Vaikka synnytys onkin väkisin jo aika lähellä, ni en osaa sitä miettiä pahemmin, enkä pelätä. Ehkä tähän vaikuttaa se, että ensimmäinen synnytykseni oli positiivinen kokemus, eikä siitä jäänyt kammoa! Mut tietysti välillä mietityttää, että mitenhän tää synnytys menee, ku jokainen kerta voi olla niin erilainen. Mut isommin en oo sitä vielä pohtinu, tuntuu että siihen on kuitenki vielä aikaa.. vaikkei voikkaa tietää että mikä päivä se sitten on eessä... :whistle:

Huhhuh, maha täynnä ku mies paisto pizzaa, ni "pakkohan sitä oli maistella"... :p Kohta vois mennä saunomaan....

Annilia& Nuppu 36+2
 
Tapaamisesta vielä, mie luulin että tapaaminen olis sitte ku vaavit on syntyny?? en miek meinaa enää matkustaa tän mahan kanssa kyllä mihinkään =) . Mutta helsinkiin voin osallistua treffeille, ja miksei kouvolan suuntaankin.. tosin oon niin huono matkustaa itekseni, et tuo helsinki sopis miulle paremmin, vaikka kouvola oiskin lähempänä.. meillä kun on sukulaisia helsingissä, niin sinne ollaan syksyllä jokatapauksessa menossa!! ois kiva ku näkis teitä muita =)

Limatulppa esikoisesta muistan et se irtos.. oiskohan ollu rv 41 puolella ja synnytyshän oli rv 41+6.. mutta oon myös kuullu et se ei meinais kuitenkaan välttämättä synnytystä ja vois uusia itsensä?? samoten ku lapsivesikin lisääntyy..

Jyffelle tsemppiä.. siehän saatat olla seuraavana =)

Meillä myös oli ärsyttävää riitaa tänään.. toivoisin niin kovin et aika menis eteenpäin ja vaavi syntys ja päästäis normi juttuihin taas.. alkaa vituttaa tää oma olo, mihinkään et pysty ja mitää et voi tehä ja kaikki on taas vähän niiku perseestä.. :kieh: kyllä tää raskaus on todella pistäny miun pään sekasii ja siinä sivussa muittenkin.. haluun itteni jo takasii!!!!!!

Ja ennenkaikkea haluun jo vauvan syliin :heart: , haluun nähä kuka siellä on :heart: . Kyllä tää vaan on sit kuitenkin sen arvosta.. kunhan vaan muut jaksais vielä miuta max. sen 5 vk..

nyt sohvalle..

äiti lpr ja pieni ihminen 37+1 edelleen =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Nyt kun synnytys on jo hyvin lähellä, monella lähempänä kuin voisi arvatakaan, niin kuinka paljon sitä olette alkaneet ajatella.
On tullut ajateltua paljonkin, etenkin iltaisin kun yksin käy nukkumaan.
Paniikkia ei ainakaan vielä ole tullut, enkä juurikaan usko että sellaista edes tulee kun tietää jo mitä se suurinpiirtein on ja tällä kertaa rakas mieheni on tukena, ainakin toivotaan näin.

Mies jo kolmatta viikkoa sairaalassa sydämen takia :'(
 
Mulla on taas se, että en voi olla ollenkaan varma pääseekö mies synnytykseen mukaan vai ei, vaikka olen sille ja kaikille muillekin sanonut, että vaihtoehtoa ei ole. Mies siis tulee synnytykseen, jos vain on suht lähellä, mutta jos sattuu juuri silloin olemaan Jyväskylässä työkeikalla, niin eipä sieltä ihan heti takaisin tänne tulla, etenkin kun ajoneuvona on yhdistelmäajoneuvo täynnä tavaraa.

Pitää vain toivoa, että synnytys käynnistyy silloin kun mies ei ole vielä töihin lähtenyt tai päivällä, sillä yöt hän on nyt töissä. Meiltä kun on tonne sairaalallekin matkaa vajaan tunnin verran.
 
Täällä tyttö nukahti ja mies kalalla kavereiden kans.
Mies lähti nyt kalalle ja sit viikonloppuna eri porukan kans ihan yö kuntiin kalastamaan.
Sanoinki sille ku mietti ensin et lähteekö viikonlopuksi, et alahan mennä ku vielä pääset ja vauvakaan tuskin vielä syntyy, ja jos mulle jää autoki nii pääsen ite kyläilemään.

Synnytys alkanu jo vähä jännittämään, enemmän se jännitti jo silloin puolessa välissä raskautta, nyt ei tuu mietittyä niinkään...lähinnä se et syntyis jo muutaman viikon päästä et sais jo vauvan syliin :heart: Tänään laittelinki tuota vauvan rottinki sänkyä vähäsen, reunukset paikoilleen ja silitin lakanatki sinne. Tyttö vaan laittoi oman vauvanuken sinne nukkumaan, ku kerta vauvan sänky on :D
Sormuksia olen pystyny pitämään koko ajan eikä turvotusta ole, paisti joskus yöllä sormet vähä turpoaa...nii oleki alkanu ottamaan varalta illalla sormukset pois.

Tänään käväsin kirpparilla sade päivän kunniaksi, nii löysin hyväkuntoisen seisomalaudan meidän kärryihin, nyt sit ei tarvi sitäkään ostaa uutena ja monin kertaisesta halvemmalla sain. Mieski tyytyväinen ku kuuli et paljon ne uutena maksaa :D

Aattelin tästä vielä alkaa maalamaan tytön nuken sängyn valkoiseksi ku jo niin kauan suunnitellu.
öitä ja jaksamisia kaikille
enmppu 36+4
 
Iltaa mammat ja masut!
Taas ootte kirjotellu kovasti, en meinaa perässä pysyä!
Synnytyksestä mulla on kovin ristiriitaset tuntemukset... toisaalta pelottaa ja jännittää ihan hirveesti, toisaalta haluan tästä mahasta eroon ja äkkiä! :p Mä luotan siihen että siellä sairaalassa osataan hommat, ja että mä sekä vauva selvitään kyllä hengissä siitä.. Ja saadaan sitten vihdoinkin se oma pikkunen syliin :heart:

Meillä mies joutu sopiin jo isyyslomansa... ensin piti onnistua niin että heti kun vauva syntyy, niin siitä 3vkoa eteenpäin on loma. No nyt se sitten alkaa silleen kun la. on perjantai 22.8, ni maanantaista 4vkoa eteenpäin on lomaa. viikko pekkasia ja 3vkoa isyyslomaa... Ja sen loppuviikon ku on la. se on jo vapailla... Että täytyypä koittaa tähdätä heti siihen torstaihin 21.8 kun sillä on eka vapaa, ni on sit pitkä loma vaivan kanssa vielä edessä :LOL:

Mulla on ollu tänään jotenkin niin kökkö olo. Vauva viuhtoo koko ajan tuolla masussa niin että sattuu milloin mihkäkin. Sit kun se on vihdoinkin paikallaan, joko se on niin huonossa asennossa, ettei mulla henki kulje tai sitten muuten vaan sattuu johki tonne alas. Ärsyttävää! Mä niin toivon että tää syntyis ennen la:ta!

Huomenna olis neuvola... plääh... paljonkohan on taas painoo tullu :whistle:
Juu ja turvotusta multakin löytyy sen verran että ihan suosiolla toi kihlasormus roikkuu kaulaketjussa... :LOL:

Mutta jos sitä menis vielä jotain syöpötteleen, ettei vaan paino ainakaan putoo! :LOL:
Öitä mammat ja nukkukaahan hyvin!
-Heitsu&Papu 34+5.. tai jtn..-
 
Sone
Ultrasta: En luota arvioihin kovin tarkaan. Esikoinen arvioitiin rv36 2.9kg, syntymäpaino oli 2780g ja syntyi 41+3!!! Joten ihan päin honkia arvioitu.

Tänään oli herkuttelu ilta ja kavereita kylässä. Lettuja ja pitsaa ja nyt närästää. Mies on telttailemassa saaressa.

Kutittaa joka paikkaan, itikat syöny ja kaverilla oli koira mukana, oon allerginen. Onpas harvinaisen ärsyttävä olo |O
 
Säihke En ymmärrä näistä perätilaasioista mitään mutta muutama päivä sitten mies tuli töistä ja kertoi kun sen työkaveri oli saanut tytön. Oli ollut perätilassa ja syntynyt alakautta. Lonkat oli mennyt sijoiltaan ja lääkari oli sanonut että se on aika tavallista että eikö kukaan ole varoittanut tämmösestä. Kannattaa varmaan kysyä sieltä sairaalasta kun pääset sinne.

Meidän esikoinen syntyi sectiolla ja mun mielestä "helppo" juttu. Syntyi tiistaina ja perjantaina lähdin kotiin. Tietysti se haava oli vähän kipeä enkä saanut nostaa mitään muuta kuin vauvaa mutta aika nopeasti pärjäsin panadolilla. kannattaa lähteä liikkeelle niin nopeasti kun vaan saa niin paranee nopeammin.

Milloin ootte alkanut syödä niitä rautakuureja? Hb on 112 mutta mulle sanottiin että ei tarvitse syödä vielä, katotaan jos lähtis nousuun iteastään. Siheen oli myös joku syy miksi niitä ei pitäis syödä turhaan mutta en oikein muista miten se meni, liittyi jotenkin istukkaan.

Milba Ostettiin esikoiselle sängyn pari päivää sitten. Hän on kohta 1v6kk. Vauva saa sitten pinnasängyn.

Tänään on ollut parempi päivä mutta eilinen oli ihan surkee. väsytti ja semmonen oksettava olo koko ajan. Toivottavasti saan nukuttua nyt yöllä jos vaikka tulis kaksi parempaa päivää putkeen. Jotenkin on piristävää tulla lukemaan että mulla on samanlaiset fiilikset. Ei niin että nautin kun muilla on huono olo, kai te tiedätte mitä tarkoitan.

Eilen oli viimeinen neuvolalääkäri ja kaikki paikat kiinni ja kanava 2-3cm. Laittoi kuitenkin lähetteen äitipolille kun ensimmäinen syntynyt sectiolla ja yläkäyrillä mennän.

Jaksamista kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja apobase creme:
Milloin ootte alkanut syödä niitä rautakuureja? Hb on 112 mutta mulle sanottiin että ei tarvitse syödä vielä, katotaan jos lähtis nousuun iteastään. Siheen oli myös joku syy miksi niitä ei pitäis syödä turhaan mutta en oikein muista miten se meni, liittyi jotenkin istukkaan.
Mulla ollut Hb nyt alimmillaan 114 (2 viikkoa sitten) ja alusta saakka neuvolatäti on painottanut kuinka lisärautaa pitäisi syödä, ettei hb laskisi niin matalaksi synnytyksessä... Viime kerralla oli kyllä jo lähtenyt nousuun päin itsestään...Minä kun en mielelläni rautatabletteja syö, kun niistä ei maha tykkää enkä niitä kyllä muista säännöllisesti muista ottaa edes.

On tullut jo koettua esikon syntymän jälkeen miltä tuntuu kun hemoglobiini on todella alhainen (74) ei sekään kyllä kivaa ole :(
 

Yhteistyössä