¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Tervetuloa kaikille uusille, mukaan mahtuu hyvin!!

Poitsuki tuli kotiin, käytii joo hampparilla ja MIE SÖIN VAAN KANASALAATIN!!!!! hyvä mie, mut jälkkärix mummi oli ostanu jädet.. et siinä meni taas hyvin alkanu herkkulakko..

hitsi ku ei tiiä viittiix tonne ulos mennä, ku välil sataa ja sit taas paistaa aurinko.. tylsää..

 
Juhannuksia!

Höh mikä ilma..sataa vettä kuin esterin per*****ä ja ukkostaa, joten ei paljoa huvita ulos mennä. Mieskin ihan raivona kun ei pääse veneilemään :D
Oottepa paljon kirjoitelleet täällä, ensinnä kommentoin tuohon vauvan hikkaan. Muutamana päivänä oon ihmetelly että mikä pikkuista vaivaa kun tuntuu ihmeellistä sykkimistä ja maha pomppii iloisesti samaan tahtiin, eli lienee tuota hikkaa hänelläkin
:)
tosiaan tämän vuoden äitiyspakkauksessa ei ollut kuin neljä harsoa, sen takia ostin anttilasta vauvaliinapakkauksen jossa oli muistaakseni 12kpl harsoja..Luulisi riittävän :whistle:
[/b]Kathamilla aivan ihana pinnasänky, varsinkin reunapehmuste tosi suloinen. Itsekin nallepuhiin hurahtanut hihi. Pikkupingviinistä tilasin tämmöisen http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=971 on niilläkin vaan paljon hintaa :snotty:

Muillakin ollut nivuset kipeänä.. välillä tekee niin kipeää ettei pysty edes kylkeä kääntämään sängyssä ja kävelylenkistä on turha haaveillakaan. Saas nähdä kuinka rapakuntoon sitä vielä joutuu ennen synnytystä :kieh: joudun menemään sokerirasitukseenkin kun on paino noussut niin paljon lyhyessä ajassa.. Pissa on ollut puhdas eikä siinä ole ollut sokeri koskaan plussalla, mutta neuvolasta nyt varmuuden vuoksi laittoivat lähetteen.

Mutta nyt täytyypi lähteä miehen mukaan venettä tyhjentämään. Jaksamisia kaikille :wave:

 
Me löydettiin pinnasängyn suoja kirpputorilta vitosella ja oli ihan kuin uusi. Fisher price merkkinen, eikös sen pitäis olla ihan hyväkin...

Mulla eilen juhannussaunassa alko maha meneen ihan kovaksi ja nyt on supistellut sitten vähän välii. Nyttenkin masu on ku pinkee pallo...alankohan koht tähän synnyttään jo. Noh meen vaavi on jo varmaan 2,5 kilonen et ei sen puoleen kauheeta hätää. Sais nyt vaan vähitellen lakata noi supparit, vaikkei kivuliaita olekaan.
 


kattokaa nyt, mikä kissa nukkuu tolleen?? :LOL:



ja tässä toinen... vähän piristystä kaikkien sateiseen päivään tarjoaa salamanterin rocky B)



ja vaihteeksi hereillä mutta silti kyseenalainen asento...:D



ja taas nukutaan:)

ihme kaveri :heart:
 
On nuo eläimet aika södejä, ja just noi asennot, mie muistan ku mein koira oli pentu, ku se nukahti kesken leikkien ja ihan mihin vaan ja ihan mite peri vaan =)

NYT ON ON NE VAUNU KANKAAT PESTY JA ENÄÄ EN MOISEEN RYHDY!!!! aattelin fiksuna et en uskalla laittaa koneeseen, ku konepesu kielletty.. ja sit se pehmee kantokassin ois saanu laittaa koneesee (kai) mut siin on pään kohalla sellanen rauta tuki, mitä en saanu irti, ni en sit uskaltanu sitäkä laittaa, ettei kone hajoo, tai jotain.. no pojalla oli varmaan hauskaa, ku kastuttii kunnolla, mut olipa homma, ja mite painavia ne oli ku ei tollasista jaksa kääntää vesiä pois.. no nyt ne valuu tuolla parvekkeella, onnex ollaan eka kerrokses :D

nyt on masu ja selkä sen tuntune et jotai on tehny..

no nyt syömään, ja kohta saunaan!!!
 
Olin viikon päiväleirillä töissä, mut ei vaan jaksanut enää illalla avata konetta kotona. Olo on ollut ok ja päivät tuntuu vilistävän silmissä, ni ei oo sit ollut tarvetta tulla tännekään kommentoimaan joka päivä.

Jiihaa, tässä eilen vai toissapäivänä löydettiin netistä firma, mistä saa varaosia meidän vaunuihin!!! Niistä on kuomun nivelet rikki, muuten ihan ehjät vaunut ja olleet mielettömän hyvät käytössä. Varaosamyyjiä ei vaan oo löytynyt mistään, mut näköjään vaunujen nimi on muuttunut tässä vuosien varrella ja kun oon väärällä nimellä googlettanut, ei oo mitään löytynyt... onneks mies oli fiksumpi :D . Nuo uudet osat + postikulut on vaan 17?, aika suuri säästö, kun mietin jo, et joudutaanko ostaa uudet vaunut... rattaina noi menee hyvin rikkinäisellä kuomullakin, mut pitää vauva saada kunnolla suojaan sateelta ja viimalta sit syksyllä.

Oon ollut koko viikon flunssassa, nyt alkaa onneks olla ohi. Jiihaa! Keljua sairastaa, kun ei voi lääkkeitä ottaa ja kun sitä teetäkään ei sais ihan mielettömiä määriä litkiä...

Tuossa to-iltana lorahti housuihin jotain, ja paljon! Multa kastui myös päälihousut ja sohvalle jäi märkä läntti... kuitenkin kun läntti kuivui, ei jäänyt yhtään valkoista näkyviin ja mietin sitten, et joko se vois olla lapsivettä, mitä lorahtelee? On mulla ollut välillä hyvin runsasta valkovuotoa ja suht vetistä, mut ei NÄIN vetistä ja runsasta... ja siitä on sit yleensä jäänyt jälki housuihin...

Oon saanut melkein kaikki vauvan vaatteet pestyä. Paljon meillä näyttää olevan 60/62cm vaatteita ja sitä isompia, mut 50-56cm tosi-tosi-tosi vähän. Niitä taidan shoppailla vähän lisää, esim. housuja löysin vain yhdet(!) ja muutaman potkupuvun kokoa 56, bodeja on sit enemmän.

Juhannus meillä on mennyt kotosalla. Asutaan tosi rauhallisella alueella keskellä luontoa, järveen on joku 5-10min matka. Nyt kun vielä naapurit on olleet kaikki mökeillään/pois, ollaan kyllä saatu olla rauhassa! Eilen grillailtiin pihalla, tänään käytiin videoita vuokraa, poika jaksoi hyvin pyöräillä matkan, jotain 5-6km yhteensä, vaikka sai pyörän vasta pari viikkoa sitten. Yllättävän paljon oli ihmisiä liikkeellä, ehkä nää city-juhannukset yleistyy muidenkin keskuudessa, ite ollaan oltu melkein joka jussi kaupungissa...

Nyt ruokkii esikoista, joka tuol rupes itekseen laittaa iltapalaa... great!

Hemuli 31+0
 
Täällä myös cityjuhannus takana -tai vielähän sitä taitaa vähän olla jäljelläkin :) Ollaan miehen kanssa laitettu asunnon remonttia oikein urakalla eteenpäin, ja viimein olen päässyt laittelemaan vauvan tavaroitakin järjestykseen. Juuri tein myös inventaariota vaatepinoon, eli kuinka paljon mitäkin vaatetta missäkin koossa löytyy, vähän taustatyötä josko sitä vaikka sitten osaisi fiksummin aleista shoppailla :) -nyt vielä pitäisi löytää jostakin hyvä lista siitä, kuinka paljon vaatteita kannattaa olla! Joskus sellaisen näinkin, eli jos joku muistaa, niin vinkki otetaan ilolla vastaan!

Olo on ollut yllättävän kiva, pari viimeistä yötä unikin on maistunut, tosin vessareissuja ihan reippaanlaisesti, mutta kumminkin. Jalkasäryt taitaa olla se suurin harmistus tällä hetkellä.

Aika hurjalta kuulosti Hemulin vesiasiat, oli sitten kumpaa tahansa! Täälläpäin nesteet on kyllä vielä pysyneet sisällä, joten olisi tuollainen aikamoinen ylläri! Toivottavasti isompia satseja ei loisku yli tässä illan mittaan sielläkään :)

No juu, josko aloittaisin sen vaatelistan etsimisen sitten -hauskaa illanjatkoa kaikille!
 
Tervetuloa uusille esikoista odottavalle ja diddille!!
Esikoista odottava: Meillä on samana päivänä laskettu aika, missähän sairaalassa mahdat synnyttää, jos saa udella?!

Juhannus kokko on nähty ja veneilemään eilen päästiin!
Hikasta oli puhetta, täälläkinpäin ajoittain hikotellaan.
Poika on muljutellut nyt jo pari tuntia aika rivakkaan..ihan läpi meinaa tulla.
 
Täällä mä taas oon koneella. :D

Tervetuloa mukaan esikoista odottava ja didd. :wave: Onks teitin synnärit mitkä? Ja jos haluutte paljastaa onko teille ultrassa veikattu tyttöä vai poikaa ni, lisäilen tonne listaan ne. Niin siis jos on veikattu jotain. =)
Yritin jo käydä lisäämässä teijät, mutta ne sivut tökkii niin paljon, että pitää huomenna koittaa lisätä teijät sinne.

Ihan lapsiveden lorahdukselta kyllä kuullostaa toi Hemulin kuvailu kosteusvahingosta. Mulla kun tulee tota älyttömän vetistä valkkaria joka päivä aika reippaastikki, ni siitä jää tosiaan pikkareihin aina valkonen tahra jos ei oo pikkuhousun suojaa laittanu.
Tarkkaile ja kannattaa soittaa synnärille jos sitä alkaa alvariinsa sieltä lorahtelemaa. Ku eiks siin oo joku tulehdusriski, jos sieltä pääsee sitä pitkän aikaa lorisee? :/

Ihana ilma ollu tänää ukkosen ja raekuuron jälkee. Koko illan aurinko paistanu ja ollu suht lämmintäki. :)
Isäntä jäi siskonsa miehen kanssa asuntovaunulle pelailemaan mölkkyä ja juomaan ölssiä. Pojun kanssa sit herkuteltii kotona mokkapalojen kanssa mitä leivoin päivällä. :p

Nyt loppuu turhat löpinät ja painun koisiin. :wave:
 
Tervetuloa uusille kirjoittelijoille!

Huh huh, kyllä tuli juhannusta vietettyä syömällä oikein urakalla, kaikkea mahdollista grilliruuista karkkeihin... :x

Mies tänään nappasi masustani taas kuvan (piuha on jonnekin kadonnut joten en ole masukuvaa päässyt päivittämään pitkään aikaan kun kamerasta en saa kuvia koneelle....). Hämmästyin todella miten alhaalla tuo maha on kun kuvan siitä näin! Kun vertaa pojun odotuksen aikaisiin masukuviin niin eroa on todella, pojasta masu oli tosi ylhäällä ihan loppuun asti ja puski kunnolla eteen jo heti rintojen alapuolelta. Tämä on selvästi alempana... Vertasin sitä myös parin viikon takaiseen masukuvaan ja selvästi on siitäkin laskeutunut :eek:

Tänään on myös rinnat olleet taas erityisen kipeät ja turvoksissa, ja nivuset ja häpyluu on kolottaneet... Mistäs vielä valittaisi :)
No, muuten olo on hyvä joten ei kannata nyt valittaa!

Kannattaisiko Hemuli käydä tarkistuttamassa että oliko se vuoto lapsivettä? Ajattelin vain että jos kalvoissa on reikä niin tulehdusriskihän on aikamoinen... Kuulostaa aika hurjalta tuo määrä mitä sinulta sitä "nestettä" tuli. Minä soittaisin äippäpolille, jos sinne pääsisi nopeasti tarkistuttamaan.

Massuun ei taaskaan erikoista!

Lilli ja Tiitti 33+3
 
Mulla alkoikin sitten sopivasti tänään paha närästys :ashamed: ihan hirvee päivä ja yö. Kuten huomaatte kellon ajasta täällä kärvistellään hereillä ja suihkussakin jo käyty.
Oksettaa nii vietävästi et nukkuminen on mahdotonta.
Tietenkään meillä ei mitää lääkettä tähän hätään ole, Rennietä olen syönyt mutta eipä tuo ole auttanut.
Ruoka ei ole maistunut koko päivänä. Tuntuu kun olisi vuosisadan krapula, taisin saada muitten juhannuskrapulat.
 
Huomenta!!!

Myö lähetään mökille tänään!!! Viikoksi, että miuta ei kuulu eikä näy sit ennen esn sunnuntaita.. mitenköhän pärjään ilman tätä palstaa :kieh:

Tulis vaan aurinkoisia ilmoja, ni sais vähän väriä pintaan, lähinnä jaloille, ku niihin kestää kauan ennenku ruskistuu!!!

Mie kans kävisin näytillä jos lorahtelis tolleen nesteitä.. valkkaria tulee miultaki reilusti, mut ei nyt noin reilusti.. ja lääkäri sano et paikat on nii hyvi kiinni, et lapsivettä ei oo.. Tulehus vaara on joo miunki mielestä, mutta voihan niissä kalvoissa olla reikä ylempänä, mikä menee umpeen, mut silti..

Närästyksen ensi lääkkeex kandee kokeilla maitoa jos ei oo lääkkeitä!!!

Ihanan rauhallinen juhannus oli kyllä, katotaa sit ens vuonna jos keksis jotain vähän veikeempää.. ku sit on kaksi lasta =) =)

Ei jotenki osaa ees aatella kui lähellä synnytystä aletaan jo olla.. tuntuu vaan et vastahan mie sen testin tein..viel on puoli vuotta.. enää on 6.5 vk KÄÄK :eek:

Mie oon miettiny tota maha laskeutumista kanssa.. hirveesti on painanu tonne alas nyt muutamina päivinä, mut ei tuo maha nyt näytä niiku tippuneen, mut jotenki tuntuu et tilaa ois enempi tos tissien alla, mut ehkä vaan toivon ja kuvittelen malttamattomana!!!

Ja se jänskää et minkänäkönen miun mahasta jää ku vauva syntyy.. miulla nimittäin roikkuu edelleen tuo alamahan nahka :kieh: , ois vissiin pitäny jumpata poitsunki jälkee.. varmaan lähettävä ens kesänä tallinaan navan siirtoon :D

Aina oon ollu vähän/vähän enemmän ylipainone, ja nyt päätin et pistän itteni oikeesti kuntoon, kunhan pääsen vaunujen kanssa kävelee!!! sit en tee muuta ku kävelen ja imetän :D

Nyt vissii pitäs mennä puuron keittoo!!

Ja jos en enää tänää kommentoi, ni ensi sunnuntaina kuullaan taas.. voi voi ku nyt jo tulee vierotus oireita.. :D

Äiti lpr 33+5
 
moi :wave: :wave:

tulin vaan pikaseen ilmoittautuun et jussi meni vesisadetta katellessa ja sisällä ollessa.
kaikki on ok, vaavi on jumpannu koko jussin aika ahkerasti eli sillä on ainakin ollut hyvät bileet :LOL:
mut nyt täytyy ruveta pyykkään ja siivoon kun en oo sitä moneen päivään harrastanut.
niin joo tervetuloa uusille mammoille.
tuun paremmalla ajalla jatkaan.
moido!!!!!!!!
 
tsau :wave:

tervetuloo uusille!

oli vähän jänskä juhannusaatto! en ole juonut koko raskauden aikana teetä, vaikka oon siihen aivan himona, sillä tee on maistunu ihan kakalta suussa... no, mut juhannusaaton aamuna meni yllättäen kupillinen, kun tarjottiin. siitä muutaman tunnin päästä tuli mulle tyypillinen raju närästyskohtaus (normaalia närästystä mulla ei vissiin ole koskaan) , ja oksensin ja ripuloin huolella.
sekin koettelemus olis riittänyt, meen tuosta aina niin hirveän huonoon kuntoon hetkellisesti, mutta kun sen päälle alkoi jatkuva harkkasupistelu! kolmisen tuntia supisteli kerran minuutissa :eek: no, minähän siitä jo vähän hermostuin ja mieskin vähän, vieraalla paikkakunnalla kun oltiin mökillä. soitin jorviin ja sieltä kätilö kyseli raskauden taustat (ei mitään outoa) , vauvan liikkumisen supistelun aikana (siellä potkii ja hikkaa innoissaan) ja kun kerroin, mistä supistelu alkoi, sanoi hän, että aa, hyvä, no sitten vain otat panadolia ja lepoa päälle, pitäis helpottaa. särkylääke auttoi heti :) :heart:
sen kaiken jälkeen elämä taas maistui kumman ihanalle :D huoli oli poissa.
ens viikolla on neuvolahoitaja ja -lääkärikin ehkä, joten tarvittaessa tsekkaillaan kohdunsuuta yms., mut eiköhän kaikki nyt oo ihan hyvin. esikoista odottavalle tuli nyt sellainen olo vauvan puolesta, että juuh, beibi pysyköön tuolla rauhallisesti vielä muutaman viikon, vielä ei oo maailmaan asiaa!

kaikkea hyvää!

irtis ja 32+4
 
Tervetuloa uudet mukaan!

täälläkin juhannus meni välillä vesisateessa kärvistellessä ja välillä auringon paisteessa. onneksi ehdittiin grillata ja syödä, sit tuli kiirre sisään :D nyt jyrisee ukkonen :eek: ja ukko lähti töihin!! ei kiva, toivotaan et pysyy loitolla!!

mulla on maha kans ihan koko ajan kivi kova :( välistä tuntuu kyllä tosi pahalta. sit on typy taas poikittain, ku molemmista kyljistä tulee ulos (lonkkaluitten ja kylkiluitten väli? mikä paikka?) sieltä survoutuu tosi kipeää välillä käy ja pikkunen jalka nousee n. 5 senttiä nahkan läpi!! on siinä ihmettelemistä ku sitä kattoo. niin ja sit vetää sitä jalkaa ees taas |O

toivotaan, et kaikkien vaavit pysyis vielä jonku viikon masussa!

triine 31 tasan :D ja mulla alkaa huomenna kesäloma!!
 
Tervetuloa uusille elomassuille! :wave: :flower: Kiva saada lisää "TYKSiläisiä" mukaan! :D

Nyt on pyykkikone laulanu ja tulokkaalle on jo paljon puhtaana ja jotain jo silitettynäkin! Onpa mammalla siitä hyvä mieli!

Siivotakin oon yrittäny, mutta vatsa kovettuu kramppiin jos vähänkin kyykistelen. Myös aika kipeitä vihlaisujakin on ollut alavatsassa pari päivää. Alkaisko mullakin jo paikat pehmetä? Huomenna aion soittaa neuvolaan ja pyytää lisää saikkua kipeän käden takia. Nyt myös vasen käsi on alkanu särkeä... :kieh: Toivottavasti kirjoittavat suoraan todistuksen ä-loman alkuun, ettei tarvi aina olla pyytelemässä. Muutenki tuo käy tunnon päälle, ku ei oo ollu tapana sairastella...

Kiinea: olen löytäny tällasen sivun pari päivää sitten.:

http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/perhe_koti/lapset_kasvatus/vauvan_tavarat/fi_FI/vaatteiden_hankinta_ja_huolto/

Tuolla sivulla on linkki: Vaatekaapin esimerkkisisältö, jossa on jotain osviittaa, mitä pitäis olla vauvalle kaapissa.

Jos myös lähtis Myllyyn aleostoksille, ku niitä 56 cm vaatteita ei oo tarpeeksi... Tai sitten alkais tehdä ruokaa, ku masukilla ja mulla taitaa olla nälkä!

Kiia ja kaveri 33+5
 
neitiperho
Heissan

Viikonloppu tosiaan onneksi ohi. Pe-la oltiin yökylässä mun äidin luona maalla. Koettelemus sekin oli. Muuten ei siis mitään, ymmärrettävää tietysti että porukka ottaa alkoholia, mutta kun sitten odotetaan, että mä olen koko yön kuskina ja heilun vesisateessa muiden mukana. Joo ei. Palo sitten systeriin ihan täysin hermot reissun aikana.
Noh, eilen otettiin rauhallisesti miehen kanssa kotona ja kävästiin sen verran kaupungilla katsastamassa onko edes missään mitään. No eipä ollu.

Nyt jo valmiiksi harmittaa ja ottaa vähän päähänkin. Mies lähtee tänään lastensa kanssa koko viikoksi reissuun. Itse saan taas istua vaan kotona. Joo, eihän siinä mitään tottakai se ok että menevät ja pyysi mies mua mukaankin..ei vaan hirveesti innosta lähteä tuhlaamaan rahaa kun ne muutenkin tiukassa. Lisäksi pitäisi istua autossa about 2000km, kiertää eläinpuistot yms. ruotsissa. Ei ihan taida olla mun juttu. Ja lapsia kun kolme niin tiedänhän mä että aika ylimääräinen sillä reissulla olisin ollut.

Jotain positiivista kuitenkinn, että viime yön nukuin piiiiiiiitkästä aikaa kuin pieni lapsi. Kertaakaan en herännyt. Toissayö olikin ihan hirveä. Niin järkyttävät lonkka ja nivus säryt, että melkein itkua väänsin sen yön kun mikään asento ja varsinkaan liike ei siihen auttanut. Tullut myös siihen tulokseen, että alkaa paikat tosiaan vaan valmistumaan tulevaan koitokseen ja avautumaan, siksi tosiaan ns. alapää ihan mielettömän kipeä koko ajan. No se on jaksettava, apujakaan kun ei ole taas tiedossa mihinkään kotihommiin.

Mutta tänään taas mulla tällainen valituspäivä. Ehkä nukun ensi yön ja huomenna kirjoittelen hieman positiivisemmin =)
Päivän jatkoa mammat! Niin ja tervetuloa uudet!!! :flower:

 
Sone
Heipsan!

Kävin tuossa la aamuna kattoo vastasyntynyttä poikavauvaa sairaalassa, kaveri oli synnyttänyt :) Kyllä se oli nii ihana!! Olis tehny mieli jäädä jo ite sairaalaan synnyttämään, mutta vielä olis monta monta viikkoo jäljellä. Kaveri sanoi että oli jouduttu leikkaa vaavi lopulta ulos, sydänäänet oli heikennyt supistuksen tullessa. Oli sit selvinny et napanuora oli niin lyhyt ettei alakautta olis onnistunut synnytys. Onneksi oli pätevä lääkäri ja äiti ja poika voi hyvin.

Juhannus meni syödessä ja eilen kävästiin terasseillakin grillauksen jälkeen :) Olipa passi ja hammasharja Tino Singh eksynyt meidän tuppukylään viettämään jussia ja karaokea laulamaan B)

Itse olen voinut ihan hyvin, ei juurikaan vaivoja. Masu on nyt ylhäällä vissiinkin kun tuntuu hengitys raskaammalta. Ultraan pitäisi varailla aikaa, kun vaan muistais soittaa, näkee sit vähän minkäs kokosta tällä kertaa tehdään. =)
 
Onko muilla tämmöstä ongelmaa että ruokahalu on kasvanut valtavasti? Siis kun minä voisin koko ajan olla jotain syömässä. Meinasin tulla hulluksi kun teki niin kauheasti mieli suklaata että oli pakko käydä hakemassa levyllinen, vaikka järki sanoo että herkkuja ei saisi kauheasti syödä :eek: :headwall: miten saisi tuon makeanhimon hillittyä, ei tämä voi näin jatkua |O hedelmät ja marjat hillitsee vain vähän aikaa tuota sokerintuskaa...
 

Yhteistyössä