¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

neitiperho
Täällä ainakin huutelee yksi suursyöppä :wave: Söisin jatkuvasti jos vaan voisin. Närästys onneks vähän rauhoittelee, mutta silti. Ja kaikkea hyvää vaan menisi ihan tolkuttomasti, närästi tai ei.
Mulla vissii alkanu muuten kanssa maha laskeutumaan...en tosin ihan varma. Piti ihan alkaa vertailemaan masukuvia, että kuinkas onkaan. En nyt osaa kyllä varmaksi sanoa, mutta huomaa jotenkin että tuntuu kävelyn olevan VIELÄ kömpelömpää ja tuntuu kuin jalkojen välissä joku "roikkuu" ja paineen tunnetta tullu myös.
Kylläpä muuten alkoholiton siideri maistuu hyvälle! Ootteko maistanu? Ihan limun makusta ja siihen oikein iskee himo :D
 
Heissan!

Täällä myös yksi suursyömäri! Kauheesti ei sais syödä, kun tota painoa on tullut enemmän kuin laki sallii ja olosta sen kyllä huomaa. Kuinka vaivanen ja kömpelö sitä voikaan olla! Haluais jo kiihkeästi olla entisissä mitoissa ja vauva kainalossa. Kai nämä kaikki tuntemukset kuuluu raskauteen. Jotenkin itkuisempikin olen ollut lähiaikoina. Onko muilla iskias tyyppistä kipua kankun päällä? Mulle on tullut nyt sellainenkin vaiva.

Kiitoksia sone tai soma, jompikumpi toivotteli tervetulleeksi varsinais-suomeen :) Ja tervetuloa uusille elomassuille :flower:

Ja täällä on myös yksi joka on maistanut alkoholitonta siideriä. On varsin hyvää, parempaa kuin alkoholillinen :D Varsinkin se Colden Capin päärynäsiideri.

Mutta nyt kai pitäisi vielä mennä auttelemaan uuden keittiön pöydän kasaamisessa, kun entinen keittiön pöytä eienää mahtunut uuteen keittiöön. Saa vanha ruokailuryhmä mennä olkkariin toimittamaan virkaansa.

Heipat!
 
Heissan!

Tervetuloa uudet munkin puolesta!

Salamanteri85 Ompa sulla hupsu kissa! =) Ihania asentoja!

Täällä närästää... Yöks! Maitoa oon juonut jos iskee kova närästys, mä en noista lääkkeistä oikein välitä, Oon kokeillu rennietä joka oli hirveää ja joskus nuorempana cavisconia joka sai mut oksentamaan seuraavana aamuna vaahtoa...

Oltiin juhannus mun kotona ja tänään päivällä tultiin kotia. Eilen aamulla en meinannu päästä lattialta patjalta ylös kun oikeaan alamahaan sattui ihan mielettömästi ja kylkeäkään ei meinannu saada käännettyä. Väkisin pyörähdin mahalleni ja siitä konttausasennon kautta ylös itku kurkussa ja hammasta purren. Oli pitkin päivää kipeä. Äitini kertoi että oli yhen mun siskoni odotusaikana samanlaista kipua tuntenut samana päivänä kun lähti sitten synnyttämään mutta ainakaan tämä pieni ei vielä syntynyt...

Aamulla pitää soittaa lääkäriaika tuolle kuopukselle tuosta kädestä. Soitin eilen päivystykseen ja kysyin mitä tuon kans pitää tehä. Tarkistuttamassa pitää käydä huomenna.

Tämmöstä täällä... Ihana ilta pitkästä aikaa ilmojen puolesta kun koko juhannus on sadellut ja ukkostellut. Oli muuten ihana herätä porukoilla tänään kun ei tullut hanasta vettä kun salama oli hajottanut pumppaamon joka sille alueelle pumppas vettä. Onneksi porukoilla on kaivo että sieltä sai edes vessaan vettä.

 
Hyvä Triinu kun mainitsit tuon Anttilan, ei tullut edes mieleen sieltä harsoja hakea! (nettikauppojen maailmaan uppoutunut kun olen). No netistä sitten löysin vaunula.fi:n jossa oli 6 kpl valkoisia harsoja tarjouksessa 5,50 ?. Tietty siihen varmaan tulee vielä vähän postikuluja päälle. Mut kannattanee tsekata sekin.
 
Eihän tässä pysy enää ollenkaan näiden juttujen perässä, taas oli vaikka kuinka monta sivua tullu juttua sit viime kerran jälkeen ja paljon tullu uusia mukaan, TERVETULOA!!! Nyt kun on tullu kesä, niin ei sitä enään sisällä yhtään viihdytä, ni ei sitä kerkiä sitten koneellekaan.... mä en ole kans vielä laittanu mitään vauvalle valmiiksi, mutta kyllähän tässä vielä hyvin kerkiää, ennestään on kaikkee tavaraa ja vaatetta ihan riittävästi, et mitään ei tarvitse ostaa, vaatteita voi ostella sit lisää kun tietää varmasti kumpaa sukupuolta uusi tulokas on...

RUokahalusta ootte puhellu, ni mulla se on muutaman viime päivän aikana laskenu, tai siis tuntuu et ihan vähän syö ja sit on jo ihan täys olo, taitaa tuo vauva painaa sitä mahalaukkuu pienemmäks, ettei sinne sovi enää niin paljon ruokaa :D

Huomenna neuvola, katotaan kerkeenkö sit kirjoittelemaan lisää kuulumisia....
Poipi ja LA 2.8.08
 
Iltaa! Juhannus meni täälläkin ihan kotosalla ja parilla kaverilla/sukulaisilla poikettiin.. Tää juhannus on niin turha juhla, oikein ärsyttää :LOL: Se olis tänää 34viikkoa täynnä, päiviä synnytykseen noin. 42.. o-ou :eek: Tänää tulikin veskikäynnillä semmonen pieni vaaleenvihertävä limaklöntti.. Menin ihan paniikkiin ja soitin heti synnärille.. Sanoivat että mahdollisesti pala limatulppaa, ettei mitään hätää kunhan ei muutu nestemäiseks ja vihreäks, sit se olis lapsivettä.. Mutta ei tullut kun ton yhen kerran ja sit taas normaalin väristä valkovuotoo.. Musta tuntuu myös että mun masu on alkanut jo laskeutuun, jotenkin se on nyt pudonnu alas.. Alhaalla se on aina ollu mutta ei ihan näin alhaalla kuiteskaan..
Saas nähä kuka meistä ensimmäisenä lähtee hakeen vauvaa.. Kuukauden päästä ainakin sanon omalleni tervetuloa :LOL: :heart: Se onkin sit eri asia ottaako se kuuleviin korviinsa.. Ainaskin se yrittää ihan väärästä paikasta tulla pihalle, meinaan navasta.. :whistle: Ensvkolla on onneks neuvolalääkäri nii tietää alakerran tilannetta..

Heitsu86 No nytpä hokasin mäkin että meillä on yhteinen tuttu, pienet on piirit =)
Olikos se niin että harjotus supistuksia saa tulla vaik kuinka paljon ilman että tarvii huolestua? Mulla niitä tulee älyttömän paljon, mutta kivuttomia ovat..

Nyt yöpalalle ja nukkumaan! Voimia mammoille masujen kantamiseen!
Katham ja poju rv 34+0 :heart:
 
Huomenia kaikille..
Täällä aletaan olla koko raskauteen ihan kypsä, alkaa tulla vaivoja siihen malliin, että mieluiten jo synnyttäisin :D
Mulla on todella vaikea ajoittain hengittää, tuntuu, että tukehdun! Lisäksi nyt on alkanut se, etten jaksa syödä mitään, heti on ähky. Sitten joutuukin syömään useammin. Yöllä hikoiluttaa kovasti ja vessassa joutuu juoksemaan 2-3h välein.:(
Huomenna olisi taas kontrolliaika äitiyspolille, siellä siis seurataan tätä miun kohdunsuun tilannetta ja kypsymistä.. Parin viikon päästä alan toivomaan, että kypsyiskin ja vauva syntyis, kunhan on rv 37-38 :p
Valivali, heti aamusta..Ei mulla muuta :D
Ai niin, sairaalakassia tuli pakattua, mutten osannut oikein mitään sinne pakata :D Mä tuun nimittäin vielä tarviimaan kameraa, shampoitani ym. moneen kertaan ennen synnytystä..:D
 
Huomenata vaan!

Pitäis jaksaa mennä herättämään nuo kaksi tyttölöistä sinne lääkäriin. Kymmeneksi sain ajan. Ihana jonottaa puhelimessa puoli tuntia (ja varmaan vielä tk:ssakin) kun juhannuksen jälkeen kaikki soittaa aikaa. Onneksi oli vielä aikoja ettei tarvinnu päivystykseen mennä istumaan.

Katham Meijänki vauva yrittää navasta ulos! :LOL: pitää varmaa nielasta sellanen kartta sille että löytää ajoissa oikeasta paikasta pihalle! Mä nimittäin aion kyllä kans tuossa muutaman viikon päästä haluta lähtee synnyttämään! Nyt jo olo niin ähky ja raihnainen.. mut katotaan niin viimesten joukossa kumminkin oon jotka jakautuu..

Joo pyykkirumba oottaa kun tullaan takasin,, jospa nyt menis ite syömään ja herättäis sitten likat. Palataan! Huomenna peräti rv 33!
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille!

Viimeinen kokonainen työviikko alkoi! Jes! Juhannus meni nukkuessa ja syödessä, joten vähän jo jänskättää, että miten jaksan kokonaisen viikon töissä. Ehkä se tässä hammasta purren menee. Aamulla oli tosi vaikea nousta ylös ja en tiedä, miten jaksan päivän ilman kaksia päikkäreitä... Tuplasin jo itse rauta-annoksen sen varalta, että hemoglobiini on taas laskenut, ja tajuton väsymys johtuu siitä. Voisin nukkua ihan koko ajan ja päivän suuri ponnistus on käydä jääkaapilla! Olisi ihanaa, jos voisi edes ottaa tämän viimeisen viikon rennosti töissä, mutta kun seuraaja karkasi ja sen paluusta ei ole mitään takeita, niin pakko yrittää saada asiat mahdollisimman valmiiksi. Ja täällä palstalla roikkuessa ne asiat edistyykin. :ashamed:

Ruokahalusta: Mulla on ollut kamala nälkä koko raskauden ajan, joten siinä suhteessa ei mitään uutta viime aikoina.

Ja meidän uudet hienot vaunut eivät mahdu hissiin! Aargh! Alakerrassa on kuitenkin kaikeksi onneksi hyvä tila vaunujen säilytykseen. Pitää vain keksiä hyvä systeemi vauvan kantamiseen ylös ja alas. Vaunujen kopan saa irti, mutta siinä ei ole kantokahvoja, joten se ei välttämättä ole kovin kätevä kantamiseen, varsinkin jos koira tai ostoskassit on mukana.

Sain torstaina äitiyspakkauksen postista! Mies tulikin ajoissa kotiin, joten hän kantoi sen postista sisälle. Oli tosi kiva päästä näpräilemään pikkuruisia vaatteita!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille palstalaisille!

Marikki ja pikkuinen 31+6
 
Jestas, kun ei meinaa mahtua tähän tietokonepöydän ääreen enää kirjoittelemaan :headwall: Maha alkaa olla sen verran valtava ja tietokonetuoli ottaa sohvaan kiinni. Huono puoli on se, että sohvaa ei voi enää siirtää yhtään enempää taaksepäin eikä tietokonepöytä mahdu täs kämpäs muuallekaan :kieh:

Joillakin täällä on tullut jo ns. maitoa tisseistä. Mulla ei ole kenenkään odotusaikana sitä tullut eikä tule nytkään! Suotta olen puristellutkaan, joten ehtiihän tuo maito suihkuamaan synnytyksenkin jälkeen ja moneen kertaan :LOL:

Emeelia: Meillä 5-v tyttö ei niin innoissaan odota tulevaa vauvaa. Ei yhtään tykännyt silloinkaan, kun edellinen lapsi syntyi. 6-v poika taas on innoissaan ja kovaa odottaa vauvan syntymää, että sais sitä hoitaa! 2-v tyttö nyt jotenkin kai ymmärtää, että äitin masussa köllii pieni vauva ja se syntyy sieltä joskus. Kovasti masua silittelee, antaa pusuja ja koittaa, kun vauva potkii. Jännä nähdä sitten elokuussa, että miten kukakin lapsi loppujen lopuksi suhtautuu tähän uuteen tulokkaaseen. Jännityksellä jäädään sitä odottelemaan =)

Kiia08: Sullakin alkaa kivankokoinen masu olla jo! Mittasin justiin oman mahanympärysmittani ja se oli tällä hetkellä hurjat 111 cm :LOL: Ennen raskaaksi tuloa olin ihan normikokoinen: 158,5 cm ja 56 kg. Tuohon painoon onkin tullut lisää jo hurjat 18 kg :ashamed:

Niin, ja uusille elokuisille: Oikein paljon tervetuloa mukavaan joukkoomme :flower:

didd: Mulla on myös laskettu aika 7.8., mutta tähtään sinne 8.8. :LOL: Meille tulossa neljäs lapsi ja kaikki olleet todella tarkkoja syntyessään: esikoinen meni 2 päivää yli lasketun, keskimmäinen syntyi tasan laskettuna ja kolmas syntyi yöllä vain 15 min yli lasketun ajan!! Mulla synnytyssairaala on Seinäjoki.

Hemuli: Kävitkös näytillä siitä runsaasta vuodosta? Toivottavasti sulla on kaikki hyvin eikä ole mitään hätää :heart:

Triinu: Mulla taas on päinvastoin, eli ruokahalut on pienentyneet. Melkein väkisin saa yrittää syödä sen 4 kertaa päivässä jotain. Ainut herkku joka mulla on, niin on Daim, nami nami!! Mut sitäkin tulee onneksi aika harvoin syötyä.

Juhannus oli ja meni. Me oltiin vain kotona ja mun miespuolinen serkkuni (nuorempi kuin mä) oli meillä yötä. Ihan mukavaa oli. Eilen sitten anoppi ja appiukko oli meillä ja grillattiin. Eipä mitään erikoisempaa tapahtunut.

Itellä vointi on ollut suht hyvä ja supistukset on toistaiseksi jääneet unholaan, huoh. Torstaina oliskin sitten neuvola ja viimeksi olin sielä viikko sitten. Alkaa ilmeisesti nyt olemaan sit kerran viikossa, ihan mukavaa.

Aatelkaa, enää muutama päivä, niin on jo heinäkuu ja siitä muutama viikko, niin ensimmäiset meistä alkaa saamaan vauvoja!!! Niin se aika menee eteenpäin. Justiinhan vasta oli marraskuu ja sain plussan ja nyt jo pian synnytetään :heart: Meikäläisen laskettuun on jotain seitsemisen viikkoa vielä, jännää.

Tatjana80 ja tyttö 33+3
 
Kiia, kiitos linkistä! Jonkinlainen "päällyspuku" on siis vielä hankittava (äp-pakkauksen kevytvanusysteemi tuntuu sekä isolta että paksulta) mutta muuten alkaa olla kaikki kasassa.

Juuri kun ennätin mainostaa hienosti nukuttua yötä, vanha kunnon liskokompanja palasi ilmeisesti juhannuksen vietosta mun seurakseni, ja takana tosi katkonaisesti nukuttu yö.

täälläkin mittailtiin juuri mahanympärystä, 97 cm tällä hetkellä, kiloja kertynyt joku kymmenkunta, mutta nousujohteisesti mennään. Saapa nähdä, mihin sitä vielä päästäänkään :)

Jaahas, seuraava koneellinen vauvan vaatteita pyörimään, ja sitten josko jaksaisi lähteä kurkkaamaan alennusmyyntejä, eilen jäikin väliin.

Hyviä vointeja kaikille, terkuin Kiinea 33+3 (samoissa lukemissa mennään Tatjanan kanssa :)
 
Juhannus meni ja arki koitti. =)

Bibabbaloola, onks tolle sun synnärille olemassa mitää lyhennystä?

Mä oon saanu pari edellistä yötä nukuttua suht hyvin, en herää ku about parin tunnin välein vessaa, juomaa, asennonvaihtoo yms... :LOL:
Ja tota paineentunnetta alakerrassa tuntuu myös täällä. Pitänee napsia uusia kuvia sivuprofiilista ja kattoa onks siinä tapahtunu laskeutumista. =)

Lueskelin eilen sähköpostista mitä Ennustaja Elli ja Madam Mamma on ennustanu helmikuussa syntymäpäiväks tälle tulokkalle. Toinen ennusti 1.7 ja toinen just laskettua aikaa, eli 8.8. Toivottavasti ei ihan tollon 1.7 vielä syntyis, siihen ei oo enää ku 8 päivää. Mut noitten keskiarvon voisin ottaa synnytyspäiväks. :D

Ja makeanhimo on täälläk iihan kauhee. Mä voisin elää pelkillä herkuilla. Ja oon kans koittanu syödä hedelmiä niitten tilalla, mut eihän se oo sama asia, ku esim. jäätelö! :D

Torstaina neuvolaa, ni saa taas tietää paljon kahessa viikossa tullu kiloja lisää... :/ Ja reilun kahen viikon päästä viimenen lääkärintarkastus *toivoo, että sillon olis alakerrassa jo tapahtunu jotain muutoksia...* :whistle:

Nyt mä meen hakee jotain syömistä.
Mukavaa viikonalkua masut ja mamit. :wave:


 
huomenia!!
joo määkin voisin elää pelkillä herkuilla, mut ei kauheesti pysty syömään kun tullee tuo massu tuolta ylhäältä tosi kipeeksi kai se roikkuu tai jotain perjantaina neuvola niin pitää kysästä siellä et mitä se vois olla.
HooÄssäkös se kyseli siitä raskausmyrkytyksestä niin mulla on tämä viimeisin käynnistetty sen takia ja sitä edellinen ois kuulemma kans pitänyt käynnistää aikaisemmin mutta neuvolan täti ei puuttunut asiaan millään lailla(ja ite en tiennyt) synnyttäänkö menin niin kätilö oli aivan kauhuissaan kun kahtoi mun neuvola korttia tuumas vaan että ois kuulemma pitänyt puuttua asiaan jo viikkoja aikaisemmin. nyt onneksi osaan jo vaatia mittarit ja pissatikut kotia niin saan itekkin tarkailtua tilannetta ja tiiän sit milloin pitää olla yhteyksissä polille.
harsoja joku kyseli niin sittarissa oon ainakin nähnyt niitä.
Ihanaa mulle kävi samallain kun olikohan se äitilpr:lle aluksi tuskailin että mihin mun kaikki vauvan vaatteet on kadonnut kun yhen laatikon löysin tuolta ylhäältä ja ostelinkin sitten vaatteita aivan pannarissa vauvalle niin yllätys yllätys eilen siivosin tota meidän puojia niin sieltähän löytyi neljä laatikollista vauvanvaatteita kokoa 60-74cm ja kaikki peitot ja makuupussit lakanat ja muut päälliset, no sainpahan huonoimmat laitettua hyvällä omalla tunnolla kierrätykseen mietin tossa vaan että kerkeeköhän tää tulokas käyttään edes kaikkia ja hirvee pesu urakka taas edessä.
tosiaan meistähän kohta ekat synnyttää millon vaan rupee pikkuhiljaa itteekin jänskättää :) mut innolla odotan omaa vuoroani, milloin se sitten onkin IHANAA!!!
jospa sitä lähtis ulos löhöään poikien kaa ja selvittään samalla nuita pyykkihommia, nehän ei tässä perheessä lopu ikinä :LOL: :LOL:
ai niin onko teillä kuivuria tai kuivauskaappia? ite aattelin jomman kumman nyt syksyllä hankkia kun on se aika hankala saaha talvella kuuden ihmisen pyykit sisällä kuivaksi VINKKEJÄ!!

:wave: :wave: :wave:
 
Jyffe, meitä on vain tällä hetkellä kaksi henkeä ja pieni tulossa, mutta kuivausrumpu löytyy -syynä tähän tilanpuute (kaksio) ja astma, eli sisätilassa kuivatessa tulee muuten niin paljon pölyä pyykkitouhuista. En luopuisi :) (ja ei tule sisäilmaankaan sitten sitä liikaa kosteutta, jos paljon pyykkää)

On kyllä melkoinen sähkösyöppö... Paljon olen kuullut, että kuivuri kuluttaisi vaatteita, mutta itse en juurikaan huomaa eroa aiempaan aikaan, kun kuivuria ei vielä ollut. Tosin kaikkein herkimpiä vaatteita en kuivuriin edelleenkään laita (ja joissain vaatteissahan on ihan rumpukuivauksen kieltävä merkkikin, sitä olen aikalailla noudattanut).

JOS olisi omakotitalo tai muutenvain enemmän tilaa, niin tykkäisin ehkä kuitenkin enemmän kuivauskaapista, sellaista totuin käyttämään edellisessä asunnossa.

toivottavasti tästä jotain apua!
 
HooÄs: Lyhenne ois varmaankin JKL:n KS, en tiedä muutakaan.

Torstaista neuvolaa täälläkin odotellaan. Edellisellä kerralla (viime keskiviikkona) vatsan mitta alkoi olla kriittisen alarajoilla ja nyt mitataan mahaa uudelleen, että josko olis kasvanu ja vieläkö ollaan käyrien "sisällä" niin sanotusti. Jos ei, niin sit ultraan katsomaan että miksei beibi kasva. Aika monet sanoneetkin että "eihän sulla ole vielä ollenkaan iso maha, siihen nähden että elokuussa pitäisi syntyä". Koko raskausaikana painoakin on tullu vaan n. 6 kg lisää. En tiedä pitäisikö tästä pian jo alkaa olla huolissaan. :/
 
Hei!

Ei täällä sen kummempaa. Sivusta vaan kerron, että tuon Jyväskylän keskussairaalan lyhennys on K-SKS, eli Keski-Suomen keskussairaala. Ai kuinka niin kiinnostaa, sieltä olen pääkaupunkiseudulle muuttanut n. 15v sitten.

Tatjana80 Mun mahan ympärys on myös 111cm, mutta ei näytä ihan niin hurjalta kun on tuota pituutta 172cm.

jyffe Meiltä löytyy kuivausrumpu ja kyllä se on ihan ehdoton, kun on tuota jengiä tekemässä pyykkiä. Ei tarvi joka päivä pitää pyykkipäivää, kerta viikossa riittää. 7kg:n kone ja kuivausrumpu yhdessä takaavat sen, että päivässä pystyy pesemään 5 koneellista pyykkiä ja saa ne sitten samantien kaappiin. Pesukoneessa pitää olla kyllä tehokas linko väh. 1200 kierrosta, muuten kuivaaminen kestää ikuisuuden. Jos vaatteet pestään esim. 40 asteessa, kuivaan ne myös samassa lämpötilassa, vähentää tuota kutistumista. Pyyhkeet ja lakanat kuivuvat sitten nopeasti kuumemmassakin.

Jonkin verran puuvillavaatteet ehkä kutistuu, mutta otan sen huomioon jo vaatteita ostettaessa. Ulkovaatteita ja esim. neuleita yms. varten löytyy kuitenkin yksi kuivausteline.

Huominen jännittää. Menen sinne 4d-ultraan. Aloin sitten miettiä, että mitä minä sitten teen, jos se napanuora onkin kaulan ympäri? Marssin äitiyspolille ja vaadin käynnistystä vai elän loppuajan pelko persiissä? Täytyy siinä tapauksessa vähän kysellä neuvoa siltä Cacciatorelta. Hän itse tätä ultraa silloin keväällä ehdotti, ensin kävi mielessä, että olisko pelkkää rahastusta. Äitipolilla sitten toinen lääkäri sanoi, että näin on, 4d-llä sen napanuoran näkee, ei tavallisella.

Päivän jatkoja!

Scala rv 34+3
 
näinpä sitten viimeyönä ensimmäistä kertaa synnytys unta!vauva oli 47cm pitkä ja 7kg painava :LOL: toivottavasti ei sentään ihan noin mene :LOL:
siinä unessakin kyllä ihmettelin,että menipä helposti synnytys vaikka niin iso vauva!! ja samassa unessa istukka jotenkin hajosi mun sisälle, ja sit sitä ongittiin sieltä..ihan ufo uni!! :LOL:
alkaa vissiin tätäkin äippää pikkuhiljaa tuo tuleva synnytys jänskättämään :p

ajatar&vekara 32+3
 
neitiperho
Huomenta

Tajusin muuten äsken vasta, että kaikilla alkaa olemaan neuvola käyntejä kahden tai jopa viikon välein. Itse viimeksi olen käynyt kolme viikkoa sitten ja huomenna olisi nyt sitten. Sekin vaan siksi, että kun tuli siellä äitipolilla käytyä labroissa. Seuraavaksi mun kätilö jääkin lomalle, joten saa nähdä koska mulla edes seuraavan kerran on neuvola.. :/ No toisaalta, eipä mulla nyt mitään sellaista tässä ole ollutkaan miksi sinne neuvolaan pitäisi useammin päästä. Eiköhän kuitenkin nämä kaikki vaivat ole juuri niitä mitä kaikille tai suurelle osalle tuleekin. MÄ VAAN NIIN TÄYNNÄ NÄITÄ VAIVOJA!!!!!

Hitsi kun tietäisikin, että vaavi syntyy sieltä vaikka aiemmin. Oon tosin täysin varma, että täällä tapahdu mitään ennenkuin se 42 viikkoa on täynnä. Kaikki rehkimiset muutenkin mitä oon tehny saan aikaan vaan selkäkipua ja nivusissa kolotusta. Supistuksista ei tietoakaan. Hyvä kun niitä välillä edes tulee ja jos tulee niin suurin osa veikkaisin on menny ihan huomaamatta ohi. Masentavaa. Tai sitten mä olenkin ensimmäinen mamma maailmassa, joka kantaa vauvaa mahassa vielä joulunakin :LOL:

Mut nyt jos yrittäis taas saada aikaiseksi jotakin....tosin mitä. Koko viikko pitäisi olla itekseen kotona. Mies vaan viettää kesälomaa lastensa kanssa. Kivahan se joo, mutta olisi se kiva että joskus viettäisi sitä munkin kanssa. Yleensä kun sen loma on sitä, että moikkaa ovelta kun lähtee käymään töissä. Mut nyt menen :wave:


 

Yhteistyössä