ELOVAUVAT 2007 VOL. 4

Noppis: Joo, meillä Ukolla menee kaikki edelleen suuhun. Hiekkalaatikolla käydään välillä, mutta ei me siellä kauaa voida olla kun on suu täynnä hiekkaa koko ajan ja Ukko jyrsii sitä laatikon reunaa.. :LOL: Ja yöt oli meilläkin jossain vaiheessa parempia, nyt on jo pitkään ollu aamuyöt neljästä-viidestä alkaen sellasta pyörimistä.. Mä oon vaan luottanu, että kai ne yöt jossain vaiheessa helpottaa! Tai jos kokeilis laittaa Ukon eri huoneeseen nukkumaan kun monet on sanonu että se auttaa.. Tiiä sitten. Mutta kun Ukko on anoppilassa yökylässä niin siellä se nukkuu hyvin, mun ja iskän seurassa ei. En tiiä, mikä siinäkin on. Mutta kai me joskus saadaan nukkua.

Ruokailusta: Mä en oo oikein edes vielä antanu lusikkaa kun ei siitä mitään hyötyä ole syömisen kannalta.. Ukko kyllä ite syö banaania, kurkkua, rusinoita, vesimelonia yms. mutta nekin pitää antaa valmiina paloina kun muuten sitä tavaraa tungetaan suu täyteen! Että ei voi kuvitellakaan että Ukolle antas banaania ison palan, että pure siitä, se ois kokonaan suussa kerralla!

Mutta tänne ei sen kummempia, juhannus meni kotosalla, loppuviikosta suunnataan Ukon kans Ouluun!
 
Pauzi
Helou

Minä olen täällä ollut aika hiljaksiin, meillä Milja kävelee tukea vasten, ja muutamia, 4-7, askelia ilman tukea. Ja se menohan on sitten sen mukaista että välillä kolisee. Koneella ei juurikaan ehdi istuskella. Ollaan kyllä oltu reissussa paljon nyt alkukesästä. Milja on näköjään sen verran herkkä ympäristön muutoksille, että päiväunissa näkyy heti. Viimeaikoina siis kun ollaan oltu menossa niin päiväunet on ollut 2 kertaa 15-30min. Ja päivät siis täyttää piinaa. Yöt kyllä nukkuu aina ihan ok. Harvoin heräilee, eikä ylensää edes syö jos herää.

Hampaita Miljalla on ylhäällä neljä ja alhaalle kolmas tulossa. Kellon osaa osoittaa, ja jokeltelee hirmuisesti. Välillä on helpompaa, ja välillä tuntuu ettei mikään suju. Syöminen on meilläkin tosi hankalaa, mutta silti tyttö kasvaa hyvin omalla käyrällään.

Heti jos ja kun minä löydän töitä, niin lapset saavat mennä päiväkotiin. Mieluusti odottelisin kyllä tonne elo-syyskuulle, mut jos sattuu töitä tulemaan niin ehdottomasti lähden. Rahatilanne alkaa olla aika heikko... Koitan tässä aktivoitua tälle palstalle kun täällä on alkanut olemaan näinkin vilkasta.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Pauzi ja Milja kohta 11kk
 
Pauzi:Meillähän täsmälleen samanlaista kuin teillä nukutaan kans tosi huonosti päikkäreitä tällä hetkellä viikko olikin jo luxusta :D ,mut tässä iässä kuulema unet alkaa yleensä muuttumaan huonommiksi varsinkin yöt,kun opitaan niin hurjaa vauhtia kaikkea..
mizu:kuukausi enää häihin,ei juuri ehtinyt miettimään taitaa kiire tulla...
Minä avasin pitkä tauon jälkeen kortin salille missä lastenhoito kyllä tekee hyvää kesken päivän käydä jumpal,lapset tykkää kun kerhot lomilla ja ennenkaikkea minä,on kyllä taas uutta virtaa päivätkin menee tosi nopeasti.Ja täällä kans menee ihan kaikki suuhun ulkona oikein heittäydytään mahalleen lipomaan hiekkaa,tarkkana saa olla jos ei jotain ronkita suusta otetaan koppeja jostain suunnasta :LOL:
Viikonjatkoja ilmeisesti sateista sellaista
 
Noppis: Nyt kaks yötä takana, että Ukko on ollu omassa huoneessa.. Oon käyny ekana yönä laittamassa tuttia kolme kertaa, viime yönä kaks! Nyt ainakin näyttäs, että auttaa, mutta katotaan, miten lähtee sujumaan. Huomenna lähtään Ukon kans Ouluun ja voi olla, että nukkuminen menee taas huonoksi!
 
Pilkettä: Perhepäivähoidosta mulla hyviä kokemuksia, mutta riippuu varmasti paljon hoitajasta! Esikoinen oli vajaa 2vuotta kun meni pph:lle ja hyvin siellä viihtyi. PPh:n lopettaessa siirtyi tarhaan ja täytyy kyllä sanoa että kokemukset pph:sta paljon paremmmat kuin tarha-ajasta! Niinhän se on että alku usein hankalaa, mut sitten se siitä lähtee rullaamaan.. :)

Nukkumisesta: Meillä edelleen syödään tsiljoona kertaa tissiä yössä. :/ Mutta lohduttaudun sillä ettei imetystä enään montaa kuukautta jatku. Eiköhän ne yötkin siitä sitten parane! Juhannus aattona join pari olutta ja Oskar sai pulloa. Aluksi sai kauheat raivarit pullon tarjoamisesta (tutti ei kelpaa yöllä rauhoittajaksi), mutta kun kelpuutti, niin nukkuin ihanan hyvät unet! Sen jälkeen onkin nukkunut vähän paremmin. =)

Viimepäivinä herra on harjoitellut seisomista ilman tukea. Tukea vasten on kävelty jo pari kuukautta ja brio-kärryä työnnellen pääsee mukavasti ympäri huushollia. :p Puhetta tulee paljon, mutta enimmäkseen omaa palpatusta. Äitiä tapailee ja kakkaa on ihana hokea. :LOL: Lampun osaa näyttää ja antaa tavaroita jne. Yks päivä oli pakko testata että kuinka paljon ymmärtää. Oskar osaa antaa suukon ja tietää mikä on hauva. Niinpä sitten tokaisin että "Anna hauvalle pusu". Näköjään ymmärtää, kun konttas hauvan luokse ja moiskautti kuolasen pusun ranskiksen lyttynaamaan. :LOL: :heart:

Meilläkin on syömisessä käytössä yleensä tuo 77mm:n tyyli. Oskar saa lusikan omaa käteen, mutta isi tai äiti lappaa ruuat suuhun. Välillä sitten riisutaan vaatteet ja saa sotkea sydämen kyllyydestä, muttei aina jaksa eikä kerkeä sitä sotkua siivoamaan.

-Capri ja Oskar 9kk-
 
Lara83
Meillä otettiin toissa päivänä ekat askeleet ilman tukea! :heart:

Meillä on yöt muuttunut tosi levottomiksi, tai lähinnä se nukkumaan meno tuntuu olevan yhtä taistelua, eilenkin Emma huusi 2,5h ennen kuin rauhottui... huoh. Eikä sitten nuku kuitenkaan aamulla yhtään pidempään, vaan päinvastoin :whistle:

No joo, nyt täytyy palata töiden ääreen :)

:wave:
 
Moikka pitkästä aikaa!

Kovasti teillä muilla jo otetaan askelia ja jutellaan! :). Meillä opittiin vasta nousemaan tukea vasten. Laskeutua Iisa ei oikein osaa, ja yleensä seista torottaakin sitten sohvaa tai syöttötuolia vasten piitkiä aikoja, "hengailee" ;).

Sanoja on tullut muutamia, äiti, mummu, isi ja lamppu. Eivät kyllä ole mitenkään aktiivisessa käytössä, ja joskus tuntuu hokevan tuota äitiä tai mummua vaikka kumpaakaan ei ole mailla eikä halmeillakaan :D.

Viime aikojen hitti meillä on ollut vau-kirjakerhon eläinkirja, missä on kuvia eläimistä ja napit joista tulee eläinten äänet. Iisa osaa matkia lehmää, koiraa ja kissaa jotenkuten. Ulkona lenkillä ollessamme Iisa alkaa aina haukkumaan "a a a a" koiran nähdessää. Tänään kun lauloin biisiä "koirat ne haukkuu ja kartano paukkuu", niin Iisa alkoi matkimaan koiran haukkumista tuossa koirakohdassa :O :D. Taitaa tulla eläiten ystävä neidosta niin kuin äitinsäkin ;).

Meillä sairastettiin eka korvatulehdus ja heti sen perään on sitten tehty kipeitä alakakkosia. Tänään huomasin että molemmat olivat vihdoin (n. viikon kiukuttelun jälkeen ) puhjenneet. Jospa ruoka alkaisi taas paremmin maistumaan.

Tilasin juuri pitkän harkinnan jälkeen netistä matkarattaat. Nyt kesällä olis tarkoitus heittää reissua, ja kampetta on lähdössä mukaan niin paljon että tavan rattaat eivät taida mahtua mukaan. Pitkään olisn sitä mieltä että emme matkarattaita tarvitse, mutta sitten ajattelin että kaippa noilla on käyttöä sitten myöhemminkin (kun kovasti toivon, että Iisa saisi vielä pikkusisaruksen/sisaruksia ;)). Pitkällisen harkinnan jälkeen päädyin Carena Easyihin, taitavat olla hinta-laatusuhteeltaan aika ok, vaikka vähän huonoakin olen noista lukenut netistä. Meillä kuitenkin käyttökertoja tulossa aika vähän, joten en halunnut sitten arvokkaampia ostaa.

Tämmöistä tänne. 10kk neuvolassakin kävimme: 8785g ja 76.5cm. Punnitus tuli juuri kun oli korvatulehdus ja syönti ollut huonoa. Nyt ainakin vaikuttaa että on tyttö on ottanut painoa heti tuon punnituksen jälkeen kun ruoka on alkanut maistumaan (ainakin käsiin ottaa kantaessa ;) ), joten en osaa olla huolissani. Ja tasaisesti paino kuitenkin nousee samalla, -15 käyrällä :).

 
Meillä Ossian oppi (viimein)konttaamaan pari päivää ennen kuin 10kk tuli täyteen ;) Neuvolassa 9,5kg 77cm.kaikki hyvin,tosin yöt aika levottomia kun poika oppi viikon sisällä istumaan,konttaamaan ja nousemaan polvilleen ylös.Luulin jo että meillä kontataan vasta vuoden iässä mutta viikossa muuttui vauvasta niiin isoksi =) Jäi sitten se ryömimisvaihe väliin ja luulen että kohta jo noustaan seisomaankin,ainakin hyvät yritykset on.Ruokahalu on uskomaton.Kysyin neuvolassa olisiko kolmas perunaruoka liikaa,mutta saa antaa jos vaan menee! =) Äitiinsä tullut :LOL: syödä saa mitä vaan mutta silti ei painoa tule.Vaihdettiin juuri kaukalosta turvaistuimeen.Huutiksesta ostin maxi cosi priorin ja tosi tyytyväinen oon kun esikon istuin on aikalailla jo vanha ja istumisasento tosi pysty.On nyt sitten molemmissa autoissa istuin paikoillaan.Missäs muuten ap-ketjun perustaja kassu on?en ainakaan ole aikoihin huomannut viestejä..Nyt iltapalalle ja koisaan kun lapset kaikki jo unten mailla!
 
heipparallaa!

olipa tekstiä pukannut jussin jälkeen kovasti. me palailtiin torstaina reissusta ja loppuviikko onkin sitten mennyt monenmoisessa touhussa niin ei ole kerennyt kirjotella.

perhepäivähoidosta mulla on hieman ristiriitaista kokemusta. näin pienille kuin meillä on pidän sitä hyvänä vaihtoehtona, mutta isommille ja aktiivisille tapauksille tarha sopii minusta paremmin. eriasia sitten, jos lapsen luonteelle tms on parempi olla pienessä ryhmässä. mutta 1-3v:lle pph on munmielestä ihan hyvä juttu. meillehän hoitaja tulee kotiin elokuun puolestavälistä, kun iskän loma on ohi. neljäs lapsi tulee sitten jostain toisesta perheestä, kun meillä on hommat saatu pyörimään.

nukkuminen late nukkuu yöt ihan ok, mutta on nyt useamman viikon ottanut tavaksi herätä n. klo 6. joskus jatkaa helposti uniaan silittelyn jälkeen puoli kasiin, mutta kyllä tämäkin aamu oli sellaista torkkumista, että huh huh.

syöminen on nyt ruvennu sujumaan, kun siirryin antamaan samaa sapuskaa muun perheen kanssa. lusikkaa pitää saada myös itse käyttää ja olenkin aina väliin antanut lusikkaan hiukan ruokaa, jonka poika saa sitten itse pistää suuhunsa. meillä on isommatkin oppineet syömään n. 1v:stä lähtien ja samaa kaavaa tuntuu tämä kuopuskin noudattavan. ei muuta kuin lusikkaa käteen, jos halukkuutta on. sotkua tulee, mutta ei mene kauan, kun lusikka löytääoikeaan osoitteeseen.

suuhun menee kaikki mahdollinen ja poikanen naurattaakin meitä aina, kun tykkää kontata joku lelu suussa, ihan niinkuin koiranpentu :)

imetystä olen nyt sitten alkanut vähentämään ja heti kerralla isolla askeleella. tänään late sai tissiä vin aamulla ja illalla. päivän protestoi nokkamukia ja saunassa sai kauheat raivarit, kun näki tissit ja muisti, ettei ole saanut niitä lutkutella koko päivänä. saunan jälkeen kuitenkin maistui maito mukista ja nukkumaan mennessä sai sitten nautiskella maitobaarissa.

hieman haikeat fiilikset, mutta aikansa kutakin. varovasti toivon, että tuo klo kuuden herääminen jäisi. poika on tottunut saamaan tissin n. seiskalta, kun aiemmin heräsi siihen aikaan, mutta nyt tosiaan on kokeillut onneaan hiukka aikaisemmin, eikä meinaa periksi antaa.

muuten meille ie mitään uutta ja ihmeellistä. hampaita on nyt kahdeksan ja liikkuminen tapahtuu kontaten tai tuen kanssa kävellen. uusin taito on kiipeäminen jokapaikkaan. "äiti" sanaa on yrittänyt muutaman kerran tapailla, mutta en voi vielä sanoa, että osaisi.

ihanaa, kun kelit taas lämpesi, jos vaikka kohta uskaltautuisi järveenkin. leppoisaa alkavaa viikkoa!

 
Jes, vihdoin meille Minealle tulossa eka hammas. Tuntuu jo sormella hampaan terävä pää :D Kyllä sitä on odotettu.. Onneksi ei ole vaikuttanut yöuniin tuo hampaan tekeminen. Vaikka Minea on kyllä sellainen, että ei anna minkään häiritä yöuniaan. Nukkuu koko yön putkeen heräämättä.

Mirjamic:Meillä myös usein kontataan milloin mikäkin lelu suussa. Mietittiin jo miehen kanssa,että onkohan tyttö saanut liikaa vaikutteita meidän koiralta. Mutta ilmeisesti tuo on sitten ihan normaalia :LOL:

Tänään tuli uusi sana Minealta, "kakka" ja "kakkaa" Oltiin illalla kävelyllä ulkona niin rattaista kaikui melkein koko matkan "kakkaa, Kakkaa" :LOL: Äittä ja äiti ovat myös sanoja joita hoetaan päivittäin.

Juu.. Ei kait muuta tälläkertaa.. Hyvää ja aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille!!!!
 
Nostelen ja pikakuulumisia! Viimeviikon to käytiin neuvolassa. Pituutta oli 76cm ja painoa 10 310g. Neuvolantäti (ei vakkari) sanoi että kovin on ehtivä tapaus. :D

Mulla kerkes olla vain yhdet menkat tässä välissä ja eilen tein raskaustestin joka näytti plussaa. Viikkoja tänään 5+0. :heart: Oskar ja siskonsa on ottanut vähän enemmän aikaa ennen tärppiä.

Mie veikkaan että alottaja Kassu on kasvattelemassa massua toisessa pinossa?! :p

-Capri ja Oskar 10kk-

ps. Päivitin O:n kuvan profiiliin. Jo oli aikakin, aiempi oli ristiäiskuva. :D
 
Ajattelinpa minäkin kirjoitella taas kuulumisia. Juhannus meni mökillä tosi mukavasti, kaikki viihty ja mukavaa oli. Muutama siiderikin tuli otettua. Meillä onkin nyt pari viikkoa vähän rauhallisempaa, kun esikoinen 4-vee on isänsä luona. Ei oo kun tämä nuorempi täystuho... ;)

Oonasta on kyllä tullu niin kerkiäväinen, ettei aina meinaa perässä pysyä, et missä se on taas pahojaan tekemässä. Nyt kun nousee tukea vasten pystyyn, niin sitä ylettyykin jo paljo korkeammalle vetämään tavaroita alas. Pesukoneen nappeja käy painelemassa, jos kodinhoitohuoneen ovi on jäänyt auki. Pitääkin aina muistaa ottaa töpseli pois seinästä kun konetta ei käytetä. Hellaa ei oo onneksi vielä keksiny. Portaita on yhdessä opeteltu menemään ylös ja nythän neiti on sielä heti, jos portti unohtuu auki. Jonkin verran Oona on alkanu kävelemään tukea vasten =)

Meillä myös kontitaan lelut suussa, niin kun koira :LOL: Ja edelleen neiti pistää kaiken mahdollisen suuhun. Nyt viime aikoina on jonku verran alkanu kirjoja jopa kattelemaan, eikä vaan syö niitä. Oona on aikasta hyvä syömään kaikkea, mut ite en oo kyllä antanu yrittää syödä, eikä oo sitä vaatinukkaan. Voishan sitä tässä joskus koittaa. Ei puhettakaan, et enää sais syödä rauhassa, aina jos minä tai joku muu syö jotain, niin Oona tulee heti vaatimaan, et hänelle kans, vaikka olis ite just syöny. Ja pitää kyllä sellasen elämän, jos ei anneta :p Hampaita on 8 ja tuntuu, et ylös olis lisää tulossa. Parina yönä huutanutkin siihen malliin.
Mitään kauhean selviä sanoja ei tuu, mut jotain kuitenkin. Äittä, paappa, kakka...

Oonalla tuli eilen 11 kk täyteen, enää kuukausi ja sit mun pieni vauva on jo 1 vuotta!!

:heart: :heart: Jokos te muut ootte miettiny 1-vee synttäreitä? Onko isoja pippaloita tulossa? Meille tulee lähinnä omaa väkeä ja kummit, mut siitäkin tulee äkkiä 20 ihmistä. Kakkuun mä haluisin Oonan kuvan, niitähän saa jossain teettää, eikä nyt oo ees kovin kalliita. 1-vuotis synttäreillä kun ei tarvi olla vielä mitään teema kakkuja.

Mulla on menkat hukassa :whistle: :whistle: Raskaana en oo, mut niitä ei vaan tuu. Tai oli mulla joku muutama kuukausi synnytyksen jälkeen yhet ja sit alkuvuodesta kahet, mut nyt ei sit maaliskuun lopun jälkeen mitään. Lääkärissäkin kävin ja anto mulle terolut kuurin, et sen jälkeen pitäis muutaman päivän päästä alkaa. Vaan eipä vieläkään näy ja to oon ottanu vikan terolut pillerin. No täytyy katella tää viikko ja jos ei mitään ala tapahtua, niin soitella sit ens vkolla taas lääkärille. Kuiteski haluisin alkaa loppuvuodesta yrittämään kolmosta, niin täytys ne menkat saada alkamaan.

Mutta nyt pitää mennä laittaan Oonuska päikkäreille. Palailen taas.

:wave: :wave: :wave:

Tipi75 ja Oona 11 kk 1 päivä
 
Lara83
Heippa!

Ja onnea capri :heart:

Meillä eletään vauhdikasta aikaa, typy ei oo hetkeäkään paikallaan. Ja myös täällä liikutaan lelu suussa :)

Oltiin tänään np-ultrassa, en edes ole huomannut kuinka nopsaan aika menee. Onneksi, koska en malta odottaa syksyä, ettei tarvitsisi mennä töihin B) tosin toiveissa olisi että voisin jatkaa äippälomaan asti osa-aikaisena, niin saisin paremmat äprahat...

toivottavasti mirjamic teillä parannutaan nopeasti :hug:

nyt täytyy palata töiden pariin :wave:
 
Capri onnittelut myös täältä!
Mirjamic: pikaista paranemista
Täällä vaihteeksi sairastetaan taas pe puhkaistiin korvat su oltiinkin päivystyksessä ku likka meni super huonoon kuntoon,no ei ole tarvinnut unista nauttia,mutta ehkä nyt Pe tulee pelastus kun hoitajamme laittoi asiaa vauhdilla eteenpäin saa likka putket ja estolääkityksen päälle,olisi pakko saada infektio kierre viimein poikki.Ed syömme vain riisiä ja possua poroa kokeiltiin niin voi hurja on ed. likan alapää aivan vereslihalla ja ripuloinut viikon :( Jos jotain hyvääkin niin ne pienet hetket kun ei sylis kävelee koko ajan ja nauraa veljilleen täytyy sanoa et sitkeä likka.Huomiseksi kuulemma luvattu super helle päivä toivottavasti alkaisi kunnon kesä :wave:
 
Huh hellettä!

late voi jo paremmin, lääkkeet onneksi alkavat aina auttaa nopeasti. räkää tulee vielä, mutta hengitys ei enää niin pahasti rohise, eikä yski.

sahei toiv. saatte putket, ne yleensä on auttaneet.

taaperopuolelle varmaan siirrytään, olisko elokuun alku hyvä? kuka "uskaltaa" tehdä sen ison liikkeen, että avaa ketjun elokuisille taaperoille ja sanoo vauva-ajalle heipä hei?

nyt takaisin ulos nauttimaan kesästä!
 
Minäkin taas tulin kurkkimaan =)

Onnea Caprille vaavista! :heart:

Meillä on tytöllä taas korvatulehdus... :ashamed: Helmikuusta asti ollut koko ajan, eikäyhtään kertaa kontrolleissa ole ollut "puhtaat paperit" , joten nyt elokuussa putkitetaan korvat!

Tyttönen kyllä on itse rauhallisuus ja tyytyväisyys. (ettei uskoisi että korvat ainakaan kipeät ovat)

Meillä noustaan seisomaan, noustu siis 9 kk saakka. Askelia tukea vasten ottaa...esim. huippuhauskaa on imurista pitää kiinni ja kävellä perässä.=)

Meillä on kaksi alahammasta ja yksi ylähammas, toinen ylähammas jo kuultaa niin, että pian puhkeaa. :)

Olen miettinyt jo synttäreitä. Teen kutsukortit yms. askartelen kaiken itse joten pitää miettiä hyvissä ajoin. Eilen kävin kutsukorttitarpeet ostamassa. Meillä on aina ollut pojankin kohdalla väri ja joku aihe teema :)

Meillä näkyy reissut myös päiväunissa. Ei meinaa nukahtaa millään opilla silloin....

Suuhun menee myös meillä kaikki. Nyt kyllä jo ymmärtää, ettei kiviä voi syödä. Ottaa kiven käteen ja pyörittää päätään :LOL:

Yöt meillä nukutaan tosi hyvin, 7 kk saakka nukuttu. Illalla 10 aikaan nukkumaan ja noin klo 8.30-9 herää. Kerran kaksi voipi tuttia haluta suuhun, mutta se riittää.

Minä lopetin imetyksen kun tyttö oli 9 kk. Puraisi minulta palan nännistä, joten siihen loppui meidän tisuttelut. Ja silloin kyllä neiti enimmäkseen leikki tisulla

Mulla alkoi menkat jo pari kk synnytyksen jälkeen :( Olisi voinut vaikka vuoden olla poissa. Mutta nyt menkat toisen lapsen jälkeen on muuttunut. Enää ei koske niin paljoa alamahaan, mutta kaksi kolme päivää ennen minua oksettaa ja kuvottaa kaikki :x =)

Mutta palataan!

Heppatyttö ja neiti 6 päivää vaille 11 kk :heart:
 
Me taas kotosalla. Mä pääsin opiskelemaan ja kun olin ollu varma, ettei mua sinne hyväksytä! Nyt siis on Ukko pakko laittaa hoitoon jo elokuun lopussa.. Mua huolestuttaa lähinnä nuo päiväunet. Mites muilla jotka menny pienenä hoitoon, antaako ne tarhassa nukkua muulloin kun uniaikaan?? Kun ei Ukko jaksa aamulla olla hereillä kuin pari tuntia ja sitten on pakko saada unet.. ja tarhassahan mennään unille vasta ruoan jälkeen. Että mitenkähän tuo tulee toimimaan?

Mutta ens viikolla 10 kk neuvola, laitan sitten kuulumisia. Nyt on jo alkanu tulemaan Ukolta tavuja, muutamia kertoja on sanonut "äiti" ja eilen sano "vää" monta kertaa kun toistelin, että onpas hyvää ruokaa! Ja meillä on tuota samaa kuin muillakin, että kuljetaan tavarat suussa ja syömistä pitää saada silllon kun joku muukin syö! Välillä rassaa kun ei saa syödä rauhassa..

Niin ja onnittelut vauvamahan kasvattajille! :flower:

Veera ja vauhtiveikko Ukko
 
Pauzi
Onnea Caprille!! :heart:

Minä tein päätöksen, että meille ei tule vauvaa seuraavaan 2-3 vuoteen ( :'( ) Mun on saatava opinnot loppuun ja tehtävä töitä jonkin aikaa, taloudellisesti olemme liian ahtaalla, varsinkin kun mies ei tiedä töistään kun 3-4kk kerrallaan. Mies olis ollu ehkä valmis kolmanteenkin, mut en mä jaksa tätä kun ei ole varaa tehdä yhtään mitään, hädin tuskin on varaa olla olemassa.

Milja otti ensimmäiset askeleet ilman tukea noin viikko-pari sitten, ja nyt menee jo useita metrejä hienosti. Näyttää siltä että jos vaan uskaltaisi, niin osaisi oikein hyvin kävellä jo. Mua ainakin hirvittää se että kuukauden päästä mulla ei ole enää vauvaa, vaan taapero. Aivan älyttömän nopeasti meni tämä vuosi. Muistan kun esikoinen täytti 1v niin olin tosi herkkä koko päivän. Mua itketti ihan kauheesti, ja koko ajan mielessä pyöri se päivä kun syntyi, ja ne ensimmäiset ajat synnytysosastolla. Saa nähdä miten nyt käy.

Työpaikan metsästys on kova, ei vaan näin kesällä tahdo löytyä mitään. Sen koulun saisin sit tehtyä siinä samalla. Mitenkähän kun mulla on 4kk työharjottelua tekemättä, niin voinks tehdä sen niin, et meen töihin, sit vaan hyväksluetutan sen? Onks se ihan sallittua?
 
Onnea ensinnäkin kaikille raskautuneille!

En ole aikoihin käynyt kirjoittelemassa meidän kuulumisia. Säännöllisesti kyllä luen mitä muille kuuluu. Kevät ja tämä alkukesä olleet mulle aika raskaita. Mitään erityistä ei ole sattunut, olen vain ihan töötissä. Vilma herättelee edelleen yöllä 2-5 kertaa. Imetystä olen jatkanut Vilman maitoallergian vuoksi. Tai paremminkin siksi kun tyttö ei suostunut syömään Nutrisoijaa. Huh, olen tosi onnellinen kun mies jäi tänään kesälomalle. Pitkässä juoksussa kahden pienen hoitaminen on vain niin raskasta. Nyt meillä suunnitteilla imetyksen lopetus. Toivottavasti se parantaa unenlaatua Vilmalla. Saisi siirtyä nukkumaan omaan sänkyynsäkin. Tähän saakka on ollut helpointa kun on nukkunut vieressä, imetyksen kannalta.

Meillehän ei enää voi vauvoja tulla kun mieheltä solmittiin siemenjohtimet. Meidän lapsiluku on täynnä.Olen erittäin tyytyväinen siihen ratkaisuun. En voisi enää kuvitella neljättä vauvaa meillä. Sen verran raskas tämä viimeinen vuosi on ollut. Tietysti myös ihana ja antoisa. :heart:

Tässä muuten Vilman 10 kk neuvolan mitat:
pituus75,5 cm
paino 9610 g
päänymp. 47 cm

Paino noussut 2 kuukaudessa vain 100 g! Tosin Vilma lähti reilu kuukausi sitten konttaamaan ja nyt liikettä tulee paljon. Kulutus on kasvanut. Se selittää varmasti osaltaan asiaa. Pituutta tullut 3 cm samassa ajassa.

Nyt Vilma ottaa pulttia, joten :wave:
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja Veera-:
Me taas kotosalla. Mä pääsin opiskelemaan ja kun olin ollu varma, ettei mua sinne hyväksytä! Nyt siis on Ukko pakko laittaa hoitoon jo elokuun lopussa.. Mua huolestuttaa lähinnä nuo päiväunet. Mites muilla jotka menny pienenä hoitoon, antaako ne tarhassa nukkua muulloin kun uniaikaan?? Kun ei Ukko jaksa aamulla olla hereillä kuin pari tuntia ja sitten on pakko saada unet.. ja tarhassahan mennään unille vasta ruoan jälkeen. Että mitenkähän tuo tulee toimimaan?
Onneksi olkoon Veera- opiskelupaikan saamisen johdosta! Mua itseäni askarrutti sama nukkumisasia ja kyselin siitä meidän päiväkodista, ymmärsin kyllä valitettavasti että siihen yhden päikkärin rytmiin on sopeuduttava, ja sopeutuukin kuulemma nopeasti... toivotaan. Ja onhan tässä aikaa teidänkin pikkumiehellä vielä muuttaa unirytmiään, meidän neiti on alkanut lyhentää ensimmäisiä päikkäreitään, ehkä jättää ne pois? Joten ehkä se sitten siitä kuitenkin lähtee toimimaan.

).( Meillä on yöt menneet IHAN järkyiksi! Neiti heräilee n. 10 kertaa nukkumaanmenonsa jälkeen, n. 5 kertaa meidän nukkuma-aikana, ja nykyään ei tahdo millään rauhoittua, itkee vaan! Mitä hitsiä tässä tekis? Ajattelin et vois olla jotain kipuja, mut Panadol ei auta mitään, joten ei ehkä sit kuitenkaan? Olen ihan ihmeissäni, miten tässä näin on käynyt, 8 kk iästä lähtien yöt on säännönmukaisesti menneet huonommaksi.
Oletteko muut kokeilleet unikoulua ja miten olette sen tehneet? Ja kannattaisikohan yrittää vieroittaa tutista vai pahentaisikohan se asiaa? Tytteli ei siis itse ota tuttia vieläkään yöllä vaan meidän pitää antaa se. Ja nykyään se ei juurikaan autakaan noihin itkuihin, ennen auttoi.
 
Noppis:Voisko olla mahavaivaa esim. jostain ruoasta?
Neiti sai eilen putket kaikki meni hyvin ja nyt elätellään toiveita paremmasta elämänlaadusta,ianakin eilen neiti oli niin energiaa ja iloa täynnä etten silmiä ollut uskoa ja nyt nukkunut jo reilun tunnin aamu unia kun en muista milloin viimeksi edes nukkunut enemmän ku 20min,aivan ihanaa käveli seinistä kiinni pitäen koko illan kun tähän mennessä mennyt sormesta kiinni pitäen, mutta nyt ulkoileen poikien kanssa hyvää viikonloppua kaikille
 

Yhteistyössä