Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

OIREET
Vielä tämä päivä töitä ja sitten helpottaa loppuviikoksi, huoh. On ollu ihan kamalaa olla töissä tämän väsymyksen kanssa, työkaverit pitää mua varmaan tosi masentavana ja raivostuttavana työkaverina kun joka päivä alkaa sillä että kerron olevani väsynyt ja se taatusti myös näkyy. Mutta ei viitsi jättää sanomattakaan ettei ne luule mun vaan laiskottelevan. Äh. Tekis mieli jo kertoa töissä, mutta täytyy antaa vielä olla.
Tietysti myös palelee, nälättää, pissattaa ja nipistelee rintoja. Rinnat on ihan valtavat, mies tykkää ;) Ilman rintsikoita ei voi enää nukkua ollenkaan. Etoo jos syö väärin tai väärään aikaan tai unohtaa syödä tai tai tai. Mulla toimii vatsa paremmin kuin ennen raskautta! On aina ollu vähän hidas ja vaikee vatsa, mutta nyt sillä on sentään vauhti kiihtynyt. Ja on ollu jo päiviä kun mielialat on ihan käsittämättömät :headwall: Mä en kyllä vieläkään ymmärrä miten nämä oireet voi olla näin graavit kun raskaus on kestäny vasta 5 + 2 vkoa :LOL:

HANKINNAT
Kaikki täytyy hankkia mitä omaksi haluaa. Onneksi sentään koti ja auto on valmiina :)

HARRASTUKSET
Väsymyksestä huolimatta oon koittanu raahautua salille. Se kyllä tekee hyvää, vaikka monissa laitteissa jää rinnat tosi kipeästi puristuksiin, täytyy alkaa katseleen vaihtoehtosia liikkeitä.. Aerobinen kunto on heikoilla, mä hengästyn tosi helpolla, ennen sai juosta hyvää vauhtia mutta nyt jo reippaasta kävelystä alkaa puuskutus. Ja mä kun haaveilin ens kesänä joko puolikkaasta tai täysmaratonista... :LOL:

Täytyy lähteä tekemään vielä tää työpäivä, pysykää linjoilla!!
 
Tervetuloa taas uusille :wave: Tays on suosittu, missä olette EKKS:ssa synnyttäjät?? Ja ei tosiaan olla enää uusimpia kun syyskuulaiset ovat ilmestyneet :)

Minustakin tuntuu, että hengästyy pelkästään yhden kerroksen rappusista! Pakko tän on olla joku raskausoire kun ei nyt hetkessä ole voinut kunto niin heiketä vaikken mikään kovin liikunnallinen olekaan.

Poika paljasti eilen ensimmäistä kertaa, että äidin mahassa on vauva. Paukautti sen minun äidille ruokapöydässä oikein kovaan ääneen eikä varmasti jäänyt epäselväksi. Nyt varmaan alkaa tajuta kertoa muillekin :) Uutena vuotena varmaan selviää myös monille juomattomuuden perusteella. En aio mitään siideripulloja alkaa mehulla täyttämään.

Väsymys on kyllä ihan hirveä ja taas on nälkä. Viikonloppu meni taas ihan hyvin kun pääsi säännöllisesti syömään mutta nyt töissä on vähän hankalampaa ja maha varmaan kurisee yhtenään kun aina on liian pitkä väli seuraavaan ruokailuun. Huomenna onneksi vähän lyhyempi työpäivä. Mutta sitten pitäisi jaksaaa valvoa muka yli puolen yön. Hohhoijaa |O Olen tässä lähipäivinä ollut sängyssä jo lähempänä yhdeksää.

Maha on turvoksissa ja housut puristaa, mutta ei tämä vielä vauvamahalta näytä lähellekään. Odotan kyllä kovasti sitä että näyttäisi eikä tosiaan vaan siltä, että on vähän kertynyt joulukiloja. Voisi alennusmyynneistä käydä kyllä äitiyshousuja katsomassa mutta jotenkin tuntuu niin tyhmältä mennä sinne osastolle kun ei ole mitään mahaakaan :D Ja miten niitä voi sovittaa kun ei tiedä onko ne sitten myöhemmin sopivat vai ei. Onneksi sain siskolta monta pitkää paitaa niin menee näiden farkkulegginsien kanssa vielä jonkin aikaa.

mariet ja pieni 9+3 :heart: (Tasan kaksi viikkoa np-ultraan :) )
 
Huomenta ja tervetuloa uusille! :) :flower: Päivittelen tuota pikaa.

Että osaa pientä ihmistä ärsyttää. Mä oon muutenkin ollut esikoisen raskausajoista asti kuin perseeseen ammuttu karhu, ja sillon tietysti luulin että kyse on hormooneista. No eipä se ole sen jälkeenkään helpottanut, ja on kyllä vielä selkeästi pahempi nyt kun on taas raskaana. Ja veikkaan kyllä tietäväni mistä se johtuu. Oon viimeksi nähnyt ketään ystävistäni joulukuun puolivälissä. Mun kavereilla ei hirveästi ole lapsia vielä, kun just ja just ollaan kakskymppiset ylitetty vuosi sitten. Suuri osa ystävistäni siis vaan ryyppää, eikä oikein tahdo muulla tavalla osata hengailla. Oon niin huonolla tuulella koska en IKINÄ käy missään, mähän en ole edes koulussa, vaan hoitovapaalla. Tuntuu että pää räjähtää just nyt jos en välillä nää muitakin naamoja ku miehen.

).( Rintoja vielä kivistää ja vatsassa on painontunne, mutta luottamus on taas aika heikoilla oireiden vähyyden vuoksi… Inhottava aamu, haluaisin vaan painua takas nukkumaan :'(

Pinsuli ja himpula 9+4 <3
 
Huomenta! Mä luulin olevani jo voitonpuolella huonosta olosta.. mutta mutta kun pitää herätä aikasemmin ja mennä aamuun töihin niin voi luoja. En ole saanut mitään kiinteitä syötyä, mehukeittoa vaan, olen vakavissani harkinnut oksentamista jopa. Mitenköhän naisen käy torstaina kun neuvola olis kello 8.. tai sitten lauantaina kun töissä pitäisi olla jo 7.30.. Helpointa olisi kun saisi olla vain kotona ja nukkua puoleen päivään...

Mmaria ja pienet 9+4
 
-j-
Selkeästi maanantai, ##kele. Viime yö oli ihan nolla. Ravasin pissalla vajaan tunnin välein, puoleen yöhön asti saatoin hieman torkahtaakin ja siitä eteenpäin siihen puoli neljään täysin hereillä ja siitä loppuyön taas tunnin välein vessaan ja puoli tuntia ennen herätystä kissat alkavat maukumaan ruokaa. Mies on kipeä ja piti raukka mua omalta osaltaan myös hereillä. Toivottavasti en saa samaa pöpöä, mikä lienee onkaan.

Ja tänään on pitkä työpäivä mutta huomisen työpäivä se vasta pitkä onkin, kun menee todennäköisesti melkein aamuyölle. En ymmärrä miten jaksan, pussit senkuin kasvavat silmien alla.

Noni, ei se muu auta kuin aloittaa urakka. Tsemppiä kaikille!
 
Eilen illalla tuli ihan yhtäkkiä himo kaurapuuroon! Tein sit iltapalaksi klo 22 mikropuuroa. :D Hassua. En ees oo kaurapuuron suuri ystävä.

Nyt taas tuntuu olo tosi yököttävältä. Tää on mun neljäs raskaus ja tässä taitaa olla eniten pahoinvointia! Muutenkin tuntuu ihan eriltä kuin tytöistä. Oiskohan siellä poika....? Salaa poikaa toivotaan, vaikka tottakai tyttö olisi aivan yhtä rakas. <3

Makeaa ei juurikaan tee mieli, suolaista sitäkin enemmän. Paitsi jos on huono olo. Painoa on tullut jo 2kg! Mulla on kyllä joka kerta noussut paino heti plussan jälkeen 2kiloo. Sit menee pari kuukautta kun ei nouse...

Nyt sain ajan neuvolalääkärille! Samalla myös ultrataan. Eli 15.1. Tuolloin on rv 9+2. Neuvola siirtyi päivällä, on 9.1. En saa puhelimella muutettua värejä, mutta jos Pinsuli nämä bongaat ja viitsit päivittää etusivulle. Kiitos! :)

Pink ja tirriäinen 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Pink89, minullakin teki lauantai-iltana niin kovasti mieli kaurapuuroa. Tehtiin sitten sunnuntaina aamupalaksi vaikka nykyään aika harvoin tulee puuroa keiteltyä kun poikakin on jo niin iso eikä mielellään syö.

Pinsuli, menikö sinulla ne menkkakivut ohi? Minulla vaan jatkuu. Välillä ei mitään mutta viime yönäkin koski niin kovin :| Vähäsenhän se pelottaa, mutta ei tässä auta kuin uskoa, että kasvukivuista on kyse kun mitään vuotojakaan ei ole.
 
-j-
täällä kanssa miehellä joku flussapöpö tullu, kun niiskutti koko eilisen ja yön. Samaa pelkään mäkin, että jos tähän pahoinvoinnin päälle sais vielä jonkun nuhakuumeen niin voi herttileijaa, siinä sitä olis taas olossa pitelemistä :x
 
Pinsuli "ihanaa" kun on kohtalotovereita! Mie olin 17 kun sain esikoisen ja 19 kun kuopus synty ja jokainen varmaan voi kuvitella miten paljon tuon ikäset kaverit jaksaa hengata perheellisen kaverin kanssa! Olin kotona yhteensä 4v ja olin myös tosi kiukkunen. asuttiin vielä paikkakunnalla, jossa mulla ei ollut ketään (paitsi appivanhemmat HAH!) ja yksi kaveri vain kävi kylässä, silloin kun tuli käymään paikkakunnalla, eli parin kk välein. No onneks sit muutettiin mun vanhalle kotikunnalle ja ystävystyin entisen luokkakaverin kanssa. Tästä kaverista tulee minimammutin kummi. ? vähän vaan silti taas hirvittää tuo kotiin jääminen...

(.) turvottaa. Ja tänään kun pääsin töistä ja sen että kerkesin kotiovesta sisään niin alko alamahaa pakottaa. Onneks loppu melkein heti, tais vaan masu ilmotella et on tullu oltua koko päivä liikkeessä! ainiin ja eilen olin havaitsevanani ekaa kertaa pientä kuvotusta! :stick:

mammuttisi ja minimammutti 5+4
 
Heips!

Pitkästä aikaa jos taas kirjoittelisin meidänkin kuulumisii tänne. On tullut iltaisin käytyy aina lukemassa foorumii, mut en ole jaksanut kirjoitella sitten mitään.. :/
Kuvittelin tossa viikko takaperin, että olisin jo päässyt väsymyksestä eroon mutta eipä siinä sitten niin käynytkään. Aivan törkeä väsymys ollut viimeiset 4 päivää.. Mieskin kysy et kuinka sä voit olla noin väsynyt... Ei tää kyllä ittestäkään kovin kivaa ole, töitä pitäisi jaksaa tehdä aivan normaaliin tahtiin, mutta koville ottaa.

Pahoinvointia ei ole vieläkään juuri ilmennyt.. Etovaolo kyllä vaivaa jos ei syö säännöllisesti, mutta kiitän kyllä tuota yläkerran kaveria jos tälläisenä pysyy koko loppuajankin ( pelkään niin sitä oksentamista :( )

Pelonseikaisin tuntein odottelen ultraa joka meillä olisi 8.1.14 pelottaa kovin, että onko tuolla mahassa kaikki hyvin kun täällä osa on joutunut sen ikävän kohtalon kokemaan. Mutta ei auta kun odottaa vain ultraa..
 
Täällä olo ollut todella huonovointinen..Ensimmäisenä joka aamu menee oksentaessa,Oksennettua on tullut lisäksi välillä iltaisin ja päivälläkin.Painoa on lähtenyt 1,5 viikossa jo 4,5kg ja normaalipainosta lähdettiin..Ja oloa ei tietenkään helpota tuo kotona oleva päälle 2-v. esikoinen..Nyt on onneksi vielä mummi lomalla ja auttamassa,mutta ensi viikolla pitää pärjätä yksin päivät ..Toivottavasti olo ei tästä pahene enään.

H KEIJU 7+5
 
Heips!
Nyt rohkenin minäkin viimein liittyä joukkoon. Jonku aikaa jo seuraillut keskusteluja täällä. Olen siis 21-vuotias ja odotan ensimmäistä lasta. Laskettu aika on 4.8.2014 ja Synnytyssairaala Oys. Eka neuvola käynti 7.1. ja Np ultra 21.1.
Varhaisultrassa kävin ennen joulua jotta sain mielenrauhan, ja pikkuinen sieltä löytyi ja kaikki oli erittäin hyvin ja sydän sykki voimakkaasti. :heart:

Raskausoireita löytyy jo liikaakin. Pahoinvoinnista kärsitty kolmeviikkoa eikä loppua näy. kaikki haisee pahalle ja yököttää.. Oksentelustakin on tullut rutiini joka aamulle. :$

*Enkeli* ja pikkuinen 9+0
 
Heipat pitkästä aikaa! :)

Olen lueskellut taustalla viestejä, mutta saamattomuuttani en ole jaksanut kirjoitella.

Täällä voidaan kohtuu hyvin. Viimeisen kerran olen yökkinyt jouluaattona. Pieni paniikki onkin ollut jo päällä, että miten jo nyt pahoinvoinnit hellittää...tänään lähti 9.s viikko käyntiin. Toki ruokahalut eivät ole edelleenkään normaalit ja tissit tuntuu painavan kilon. Onneksi vuotoja ei ole näkynyt enää.

Nukkuminen on ollut vähän niin ja näin, jonka vuoksi kävinkin tänään työterveydessä. Lääkäri mittaili verenpaineet ja hups ne pyörivät 154-162/86-92. Totesi sitten katsottuaan kalpeaa naamaani, että parempi kun lepäilet kotona ja kirjoitti sairauslomaa reilun viikon. Mielelläni otin sen kyllä vastaan!

Kovasti tekisi mieli käydä "mielenrauha ultrassa", kun tuntuu ettei mulla ole ollut mitään viiltelyjä tai nippailuja tuolla vatsassa. Jotenkin epävarma olo kasvaako ne kaksi siellä... onko jollakin tietoa mitä ultra maksaa Treella Terveystalossa, Mehiläisessä tai Koskiklinikalla? Meidän lapsettomuushoitopaikkaan en kehtaa mennä, kun pitävät mua varmaan jo hysteerisenä... eihän siitä ole kahta viikkoakaan, kun kävin. :D

Esikoista vailla ja tyypit 8+0
 
Tervetuloa *Enkeli* ! :flower:

mammuttisi, kuulostaa niiiin tutulta! Mekin asutaan just nyt paikkakunnalla, joka on yli 100km päästä kaikista mun ystävistä. Miehen koulu on siellä (ONNEKSI ei ole enää kauaa…), joten oli pakko muuttaa sinne…Paikkakunta on kuitenkin niin pieni, eikä samassa elämäntilanteessa olevia ole tullut paljoa vastaan…Ja kuitenkin kun alusta asti tiesi, että ei me kauaa siellä asuta, niin ei mitään sydänystäviä tahdo alkaa etsimäänkään ;D Mutta eiköhän tästä selvitä :)

Jahas, mennäänkin sitten huomenissa käymään parin tunnin ajan uuden vuoden pippaloissa. Siellä ei kukaan tiedä mun raskaudesta, enkä tiedä kerronko edes vielä. Kuskina olo on hyvä selitys juomatta olemisesta ;) Tullaan kuitenkin loppuillaksi takaisin esikoisen luo, kun minä ainakin haluan viettää hänen kanssaan uudenvuoden vaihteen <3

Pinsuli ja himpula edelleen 9+4 <3
 
No nyt on sitten fb-ryhmään liitytty. hiljentäkää miut sit jos menee hermot miun jatkuvaan höpötykseen. :D jotenkin tuntuu et kun ei oo livenä ketään (yhtä kaveria ja miestä lukuunottamatta) kelle jutella, niin tulee sit kaikki purettua nettiin.. kysyin mieheltä tässä yks kerta, et miks miusta tuntuu ettei sitä kiinnosta, niin se vastas että "no kyllä kiinnostaa, mut johan meillä on ollu kaks vauvaa, ei tää nyt niin erilaista kai oo!" ...miestenlogiikka. En sit oo viittiny sille hirveesti höpöttää omia olojani. :)

saas nähdä paljastunko huomenna siskoille, kun vietetään yhdessä uuttavuotta. oon kyl jo etukäteen sanonu etten voi juoda (edes sitä yhtä), kun lupasin et mies saa ottaa muutaman miesten kanssa ja minä oon selvinpäin lasten kanssa! Suoraan jos kysyvät niin en rupee valehtelemaan. Tosin oon kyl sanonu joskus, et seuraavaa voidaan miettiä kunhan lapset on koulussa ja siihen on vielä pari vuotta aikaa, et ei ne ehkä osaa edes epäillä. Tai sit luulen niitä tyhmemmiks mitä ne on. :D no se selviää huomenna!

Hyvää uuttavuotta kaikille!! Jos en tänne jostain syystä huomenna eksy...
 
  • Tykkää
Reactions: esteri76 ja -j-
pinsuli ja mammuttisi täällä kans yks yksinäinen ja kärttyinen kotiäiti esikoisen ajoilta :p vaikkakin mä olin "jo" 22 kun äidiksi tulin, niin ei kaverit oo vielä kymmeneen vuoteen ilmeisesti lisääntymässä, enkä oikeen ketään samanhenkistä, saati ikäistä mistään perhekerhoista löytänyt.. toivottavasti pää kestää uudelleen ton kotiin jäämisen :p

mulla oli ekassa raskaudessa tosi alhaset verenpaineet, niin että neuvolassa ihmettelivät kun ei heikottanu koko ajan. :D hemoglobiini oli kanssa niin alhanen, että piti syödä rautatabletteja, liekö sama homma nytkin?

shuri, ois kyllä ihana saada kunnon masu, kun viimekskin sain töissä posottaa ihan tyytyväisenä johki vk 25+ ennen ku alko juorut kulkea, että oiskohan toi pieniin päin? just kateltii anoppilassa jotain kuvia siltä joululta, kun olin raskaana (maaliskuussa poika syntyi) niin edestäpäin otetusta kuvasta ei tosiaan huomaa ollenkaan, että oisin raskaana, kun oli niin pieni sievä kumpu vaan suoraan edessä :D

mäkin oon huomenna menossa synttäri/uv-pippaloihin kääntymään, saas nähä kauan menee, että mun limulinjani hoksataan ja varmasti syytkin tähän keksitään hyvin pian.
 
Minä olin myös yksinäinen kotiäiti. Olin 22 kun poika syntyi eikä yksikään kaveri ole vieläkään lisääntynyt vaikka poika on jo 4. Silloin asuttiin vielä kaukana kotipaikkakunnalta niin olin ihan yksin kun ei voinut edes sukulaisilla kyläillä päivisin. Ja poika ei ollut vauvana ihan helpoimmasta päästä. Vaunuissakin vain huusi koko ajan jos sattui heräämään ja autoa meillä ei ollut päivisin käytössä. Siinä sit nökötettiin kotona kunnes alettiin käydä leikkipuistossa, mutta ei siellä ketään samanikäistä ollut. Sitten jatkoinkin opintoja ja mihinkään kerhoihin ei ehditty joten muihin äiteihin ei tutustunut missään. Nyt asutaan kotipaikkakunnalla niin on edes ne sukulaiset seurana. Ja auto, joten päästään johonkin vauvakerhoon vaikka vauva olisikin samanlainen huutaja.
 
Täällä kärsitään edelleen myös pahoinvoinnista, joka kestää melkein koko päivän, mutta onneksi ei ole tarvinnut vielä mennä oksentamaan, vaikka pari kertaa siltä on tuntunut. Eilen aamulla mökillä puuroa syödessä tuli jo kerran sellainen hetki, että meinasin juosta vessaan, mutta onneksi sain sen ohitettua. Söin vielä jonkin lusikallisen, mutta sitten piti lopettaa. Väsymystä myös on ja äksyilenkin aika helposti. Viime raskaudessa minulla oli aika alkuviikoilla aika koviakin vatsakipuja, jotka kestivät pahimmillaan 12 tuntia ja olin ihan varma, että kesken menee, mutta silti kaikki meni hyvin. Vielä ei niitä ole ollut, kerran vain hetken tuntui vähän siltä, mutta sekin loppui melkein samantien. Mutta vaikka kipuja ei ole, tarkistan tarkaan joka vessassa käyntikerralla, ettei mitään punaista ole tullut. Myöskin viimeksi noilla 9+-viikoilla alkoi oireet välillä helpottaa ja niistäkin olin huolissani, mutta onneksi sain silloin palstalta rohkaisevia viestejä ja huoleni oli onneksi turhia. Nyt odotan, että tää huono-olo joskus helpottaa, mutta toisaalta tiedän, että taas varmaan stressaan sitäkin sitten.

Sain eilen taas lisää stressiä. Ollaan miehen vanhempien luona, emmekä ole siis kertoneet heille mitään tästä tilanteesta. Luin sitten tuossa joulun aikaan, että becel kuuluisi ei suositeltuihin tuotteisiin sen kolesterolin laskemisen vuoksi ja täällähän käytetään vain sitä. No, ajattelin sitten vain laittaa leivälle juustoa ja kinkkua, juusto on kyllä sulatejuusto viipaileita, mutta luotan siihen, että siihen ei kasva mitään ylimääräistä tai oikeastaan luotin. Eilen se sitten jäi neljäksi tunniksi huoneenlämpöön, enkä tänään ole enää uskaltanut sitäkään syödä. Kinkkunakin on joulukinkkua, jota ei tee enää yhtään mieli, joten heikoksi jää leivänpäälliset. Ostimme tänään tyttärellemme oltermanni-viipaileita, koska hän mökillä oppi syömään niitä ja nythän mie voikin laittaa niitä sitten leivän päälle. Pikkuisen anoppi ihmetteli eilen, kun en laittanut muuta kuin juustoa leivälle ja tänään aamulla söin pelkkää joululimppua, mutta ei onneksi kysynyt suoraan miksi. Joskus tuntuu, että olisi helpompi kohta kertoa tilanteesta, mutta heti sitten huolestuttaa, että mitä jos kaikki ei menekään hyvin, joten sen takia tulee pidettyä suunsa kiinni.

Meillä ainoa ehkä vaihtoon menevä asia on auto. Nykyään on kyllä farmari, mutta ahtaaksi menee, jos minä yritän istuimen ja telakallisen kaukalon kanssa mahtua takaistuimelle. Puhuimme, että tuota auto-asiaa mietimme uudestaan sitten ensi kesänä, kun raskaus on pidemmällä. Mitään minun ei pitänyt ostaa vielä tulevalle pikkuselle, mutta sain tyttären syntymän jälkeen kuponkeja kapphalliin, joista yksi oli vielä käyttämättä ja viimeinen käyttöpäivä on 31.12.13. Yritin sitten löytää tyttärelle 86 senttistä bodya, mutta kapphallissa isoimmat bodyt olivat 74 senttisiä ja muutenkin valikoima oli kyllä aika heikko, niin ostin sitten 62 senttisen bodyn, joka sopii niin tytölle kuin pojallekin. Toivottavasti sille tulee käyttöä sitten ensi talvena. Muuten emme aio ostaa mitään vaatteita, ennen kuin tiedämme sukupuolen, koska entisiä vaatteita on paljon. Mutta sitten varmaan pitää ostaa jokunen, jos tuleva onkin poika, koska vaatteet ovat aika vaaleanpuna-sävyisiä, vaikka alunperin ennen tytön syntymää olin päättänyt, että emme osta kauheasti vaalenapunaisia vaatteita.

Minulla on varmasti painoa tullut nyt joulun aikana, kun on tullut oltua vain sisällä. Sen verran käynyt vain ulkona, että saanut tytön nukkumaan vaunuihin, mutta siihen ei ole kauaa koskaan mennyt. Sain juuri ennen kuin tiesin olevani raskaana, pudotettua painoa melkein 3 kiloa ja nyt ne on varmasti tulleet takaisin. Onneksi sentään farkut menivät vielä hyvin päälle, vaikka sitäkin pelkäsin, kun eilen lähdettiin mökiltä ihmisten ilmoille. Lupasin jo uudenvuoden lupauksena, että heti vuoden alusta alan syömään terveellisemmin ja tarkemmin, koska paino ei saisi kauhesti liikaa raskauden aikana nousta, vaikka normaalipainoinen olenkin. Viimeksi sain lopussa pidettyä painon kurissa rd-ruokavaliolla, että sitten raskauskilot jäivät sairaalaan, mutta nyt tuntuu, että niin hyvin ei varmaan käy joka kerta. Kotona pitää varmaan joku päivä testata mitä nuo sokerit näyttää syömisen jälkeen, kun minulla on kotona se laite vieläkin. En kyllä yhtään tykkää pistellä silläkään, vaikka ei tarvitse muuta kuin sormeen tökätä.

Mutta Onnellista Uutta Vuotta 2014! :)

Peppi1981 7+0
 
Täälläkin menny hiljaiselolla koko Joulu... Lukemassa oin käyny, mutta en oo saanu kirjoteltua.

Väsymys vaivaa ja osaksi johtuu kyllä noista katkonaisista öistä kun tuo 5,5kk on alkanut öisin heräilemään vähän väliä. No, aikansa kutakin ja päivällä on mahdollista nukkua (jos malttaa ;) ).

Pahaa oloa löytyy; huono olo tulee jos ei muista syödä ja sitten kun syö niin tulee huono olo eli syöminen ei tällä hetkellä ole millään tavalla nautinnollista :(

Aika onkin taas kulunu nopsasti, mutta ultraan on vielä aikaa. Mulla on neuvola 10.1 ja lääkärineuvola muistaakseni 22.1. Siitä ei kyllä luulis menevän enään kauaa kun saa kutsun ultraan. Toisaalta kurjaa ettei ite pysty varaamaan aikaa, kun pitää sillä lähetteellä mennä...
Mut nyt meen äkkiä nukkumaan ennen kuin vauva herää.

Oikeen mukavaa vuoden vaihdetta kaikille!

Mirka J. & Elma 8+3
 
Mäkin oon jo lihonu, löysin ensi hätään vanhat sammarit jotka on ihan out of my style :LOL:

Me puhutaan miehen kans koko ajan pojasta. Pojalle meillä olis jo niin hyviä nimiäkin että tulis valinnan vaikeus. Ehkä jotenkin tuntuu että poika sieltä on tulossa, mutta tyttö olis taatusti yhtä rakas :heart: Sitä mä vaan tässä ihmettelen että kuinka mä jaksan odottaa sinne elokuulle että saan vauvan syliin :rolleyes:
 
helke, mulla on kans ihan kauhian alhaiset verenpaineet nyt. Etenkin alapaine, Yläpaine taisi olla jopa 95 mutta alapaine huiteli siellä 53 tienoilla. Mua kyllä huippaa ja heikottaa :( Ja mä oon kuullut että lähes kaikille raskaanaoleville joudutaan määräämään rautatabletteja puolen välin jälkeen, kun sen hemoglobiinin pitäis pyöriä jossain siellä yli 130:ssä myös raskaana, ja suurimmalla osalla se laskee. Mulla laski alle 110, eli ei paha sinäänsä. Rautaa en syöny, koska kaikki valmisteet mitä koitin ummetti TOSI pahasti, mutta tällä kertaa aion löytää valmisteen joka ei aiheuta vatsavaivoja :)

Tänne ei taaskaaaaan kuulu mitään erityistä. Tänään aamulla tunsin ensimmäisen kerran alavatsassa kohdun :heart: Se on tosi pinkeä, turvonnut ja herkkä kosketukselle. Sitä ei näy ulospäin, ja sen tunteekin vaan kun makaa selällään.

Joku muuten kyseli edellisellä sivulla kotidopplerista. Mulla on esikoisen ajoilta AngelSounds, ja muutaman kerran sillä kuuntelin. Aina löysin helposti äänet (oon pienikokoinen ja istukka oli takaseinämässä), ja sain mielenrauhan kun jostain syystä iski paniikki. Liikkeiden tuntemisen jälkeenhän sitä ei enää tarvi, koska silloin liikkeiden määrä on se mistä määritellään sikiön hyvinvointi. Eli vaikka sikiön sydänäänet kuuluisi kotidopplerilla, mutta liikkeitä ei olisi tuntunut vaikka puoleen päivään, niin kannattaa silti mennä polille tarkistamaan tilanne. Mut sekin pitää muistaa että sikiöt eivät myöskään ole kaikki samanlaisia, ja jotkut sikiöt liikkuu enemmän ja jotkut vähemmän. :)

Nälkähän tässä meinaa tulla! :D

Pinsuli ja himpula 9+5 <3
 
Heipsistä kaikille ja tervetuloa uusille :) Lukemassa olen käynyt pari kertaa tässä välipäivinä, mutta kirjoittelemaan en oikein ole edistynyt.

Puurosta Minullekin on ihmeesti maistunut kaurapuuro aamuisin, (kun anoppi on valmiiksi keitellyt jo lapsille). Muuten en yleensä puuroa syö, paitsi joskus illalla. Tuntuu vaan ettei pelkällä puurolla pitkään pysty olemaan, kun tulee taas nälkä jo ennen lounasaikaa. Myös täällä säännöllinen napostelu on avain pahanolon torjumiseksi. Aamuisin varsinkin on sen verran etova olo että suoraan vaan sängystä syömään! Oksut olen välttänyt onneksi. Eilen kaiken huippu: ajoin itse autoa sellaisella 80 km/h maatiellä ja tuli paha olo. Mies sitten kaiveli mulle käsilaukusta Sisuja :) Mulla Sisut ja xylitol salmiakki Sisut auttaa huonoon oloaan tosi hyvin esim. bussissa ja autossa matkustaessa. Vähän kyllä ahdistaa mennä torstaina töihin kun olo on aika epänormaali.

Ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja mun sisaruksille. Jouluaattona miehen sisko soitti ja kertoi heidän odottavan esikoistaan!! Ovat kaksi viikkoa meidän odotusta edellä. En hänellekään ole kertonut, vasta sitten varmemmilla viikoilla. Jotenkin en halua "varastaa" häneltä sitä ensimmäisen odotuksen ihmeellisyyttä, kun itsellä on kuitenkin jo kolmas. Onko muilla tullut tällaisia tuntemuksia jos joku toinenkin lähipiirissä yllättäen odottaa?? Eilen vierailtiin miehen ja sen siskon tädillä ja serkulla, mutta sielläkin salattiin odotus, kun ei sisko ole sinnekään kertonut vielä omastaankaan. Enkä varmaan muutenkaan olisi kertonut, mutta varsinkin tässä tilanteessa tuntui paremmalta olla omasta odotuksestaan vielä hiljaa.

Ensimmäistä vailla: Itse kävin Tampereella Terveystalolla varhaisultrassa ja erikoislääkärin tekemänä maksoi karvan alle 200 e. En ole saanut vielä Kelasta päätöstä, minkä verran korvaava, mutta tuskin montaa kymppiä.

Tänään uudenvuoden pippaloihin kaverille. Hänelle kerroin pari päivää sitten, kun nähtiin muuten. Samalla hän kertoi, että ovat miehen kanssa jo yli vuoden yrittäneet lasta eikä ole tärpännyt :( Kamalan paha olo ja harmistus toisten puolesta!! Ja vähän syyllinenkin, kun omat ovat saaneet alkunsa niiiiin helposti. Vaikka toki tajuan ettei mun odotus ole toisilta pois. Ovat menossa tammikuussa julkiselle puolelle tutkimuksiin. Niin toivon että tämän ystävänikin onnistuisi!

Onnellista uutta vuotta kaikille!!

Mussukka82 ja pikkumussukka 8+2
 
Täällä jo luultiin, että pahoinvointi ois loppunut. Mutta mites kävikään, aamulla tuli oikeen kunnon oksennusrefleksikohtaus ja lopulta yökin jotain sappinesteitä ulos. Myös päätä on särkenyt ajoittain. Tuollasta kunnon oksukohtausta ei oo aiemmin ollu. Paniikkia aiheuttaa myös niukka rusehtava vuoto jota oli tullut pikkuhousuihin, kellään sattunut vastaavaa? Heti on tietysti pahin mielessä, odottelen neuvolatätin soittoa takaisin, että sais hieman mielenrauhaa. Mitään vatsakipuja ei ole, että ainoo tuo ruskea tahra housuissa..viikkoja tosiaan 7+4 kasassa.
 

Yhteistyössä