Elovauvat 2014 <3 *kesäkuussa*

Täälläkin toi strepto testataan kaikilta ennen synnytystä. Ja hyvä niin!

Minalo
Hyvä sitten että toi raskausmyrkytys on nyt toisessa raskaudessa harvinaisempi saada. Ja ihana kuulla, että teidän esikoisen alkumetrit keskosuudesta huolimatta meni noi hienosti - itsellä kun on nyt pieni pelko, että vauva syntyy liian ajoissa niin nää tarinat on tosi voimaannuttavia!

Kesäjuhlia olis täälläkin tiedossa. Mahdollisesti ennen vauvan syntymää olis kahdet rippijuhlat ja loppukesästä uunituoreen vauvan kanssa pitäis mennä sit kaksiin häihin. Ja tietty sit ne omat ristiäisjuhlat vauvalle pitäis järjestää. Et juhlimista kyllä riittää.

Amuniina
Mitä sä olet nyt sit laittanu siihen pakkaukseen? Ja mihin sä olet sen koonnut?

Vauvan liikkeistä, täällä on kyllä ihan selkee päivärytmi vauvalla. Herää aamuisin aina tiettyyn aikaan. Ei suinkaan sillon kun minä (7 aikaan), vaan yleensä nukkuu tonne kymmeneen saakka. Sit alkaa kauhee jumppa, ja sitä on kiva mennä sohvalle seuraileen ja jutteleen vauvan kans ;)
Yöllä vauva ei häiritse mun nukkumisia ollenkaan omilla jumpillaan. Välilä nyt jonku pienen käännöksen saattaa tehdä, mut nää isommat jumppasessiot kun masuun oikeen sattuu niin osuu aina päiväsaikaan parin tunnin sykleihin. =) Olis tämmönen rytmi syntyessäänkin, niin mami kiittäis ;)

(.)
Mulla oli eilen tosi kummallista alavatsakipua. Se ei ollu supistelua vaan semmosta täysin menkkakipuihin verrattavaa jatkuvaa kivuntunnetta. Otin sit puolikkaan panadolin joka ehkä hieman helpotti oloa. En tiijä pitäiskö varmuudeks soittaa neuvolaan ja kysästä, et onko tommonen ihan normaalia kipua....
 
Viimeksi muokattu:
Meilläkin tutkitaan streptokokki kaikilta odottajille, tosin vaikka ei tutkittaisi vaatisin sitä, koska tuttavaperheelle kävi pahin mahdollinen, kun streptokokkia ei oltu tutkittu ja vauva sairastui aivokalvontulehdukseen :/ Tuntuu järjettömältä, ettö yhdellä pienellä testillä se oltaisiin mahdollisesti voitu välttää...

Minulla on nyt neuvoloiden välinä 2 viikkoa, kun terkka on huolissaan verenpaineesta (joka on täysin normaali). Verenpaineeni on siis koko raskauden ajan noussut, pysyen kyllä normaalin rajoissa, mutta haluaa vielä tarkistaa tilanteen ennenkuin jää kesälomalle. Pitäisi varmaan olla tyytyväinen, mutta tuntuu niin hassulta,että esim siskollani on ollut sama tilanne oman raskautensa aikana eikä hänen verenpaineestaan mainittu sanallakaan. Tosin hän oli erikoistarkkailussa vauvan koon takia, joten ei varmaan ehkä tarvittu tarkkailla verenpainetta vielä erikseen. Onneksi mulla alkoi loma, joten pystyy ottamaan rennosti jos verenpaine jatkaa nousuaan.

Viime neuvolassa sintti oli raivotarjonnassa terkan mukaan ja hän epäili, että ei enää sieltä käänny, mutta itse en kyllä ole ihan varma siitä. Onhan tässä tosin vielä aikaa pyöriä vaikka kuinka paljon masussa.
 
Fiinaliina, menkkamainen kipu on normaalia etenkin loppuraskaudesta. Mulla ainakin noin viimeisen neljän viikon ajan ennen synnytystä juili menkkamaisesti alavatsa ja reidet/selkä. Se siis enteilee mahdollisesti lähenevää synnytystä, joten kannattaa ehdottomasti mun mielestä mainita siitä neuvolassa mahd. pian. Ei siis välttämättä tarkoita, että ihan just nyt pian vauva syntyisi, mutta että synnytys lähenee.

Kyllä täälläkin ehkä jonkunlainen sekava rytmi on... :D Mutta kun pitkin päivää tuntuu pientä liikettä, niin veikkaan että pikkuinen kääntyilee unissaankin. Jumppia tulee ehkä yleensä aamupäivisin ja iltapäivisin. Mutta harvemmin tulee mitään kunnon hirveitä jumppatuokioita, enemmän vaan kääntyillään ja muljutellaan ja työnnetään erinäisiä ruumiinosia kohdun reunoja vasten. Varsinaisia teräviä potkuja tuntuu muutaman kertaa päivässä.

Täälläkin varmaan katotaan vikassa lääkärissä se strepto :)

Ai niin ja piti huudella, että sanokaapa siellä FBnkin puolella että tulevat välillä tännekin kertomaan kuulumisia! :)
 
Viimeksi muokattu:
Nyt voinee huokaista helpotuksesta kun viikkoja on jo 30+3 ja neuvolalääkärinkin mukaan paikat hyvin kiinni ja kaulaa jäljellä 3cm :D
Tänään oli neuvolakäynti ja sf-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella (31cm), joten toivottavasti ei enteile jättiläisvauvaa :O No, onneks on parin viikon päästä se äippäpolikäynti niin voi kysyä tarkempaa kokoarviota. Eipä täällä kyllä muuten vaivaa mikään kuin armoton pissahätä koko ajan. Nyt oon saanu jostain ihmeestä energiaakin sen verran että on ollut siistiä kotona pidemmän aikaa :)

Jos taas siis tarttuisi imurin varteen ja sitten iltapäivästä passikuvia otattamaan niin saadaan lapsille passit ;)

Mirka J.
 
Hmmm, minun pitääkin muistaa kysellä tuosta streptokokkiasiasta ensi neuvolassa. Viime raskaudessa se testattiin ja oli positiivinen mutta asuin silloin eri paikkakunnalla. Pelkopolilla tuosta tässä taannoin kyselin niin kätilö sanoi että sektion yhteydessä annetaan kuitenkin antibioottiprofylaksia joten siitä ei tarvitse huolehtia. Tosin en kyllä tajua miten tuo streptikokki voi sektiossa vauvaan edes tarttua. Mutta ainahan siis on mahdollista että vauva syntyykin aikaisemmin ja alakautta niin olisipa kiva että tuokin asia olisi kunnossa. Millä viikoilla tuo streptokokki teillä muilla testataan?

Täällä on vauvalla aika selkeä vuorokausirytmi: päivät jumpataan ja yöt nukutaan. Voi kuinka toivoisinkin että tämä jatkuisi myös syntymän jälkeen! Isoveljen äänen kuuleminen selvästi aktivoi vauvan. Viimeyönä meillä nähtiin Ninjago-painajaisia joten heräsipä vauvakin siihen samaan syssyyn.

-tiiti-
 
Hieno homma Mirka ettei tällä kertaa ole vaaraa ennenaikaisesta synnytyksestä! :)

Fiinaliina, soittele vaan huomenna neuvolaan niin osaavat sanoo tarkemmin, mut älä nyt panikoi kuitenkaan! Ainakin mulla sitä jatkui monta viikkoa ennen synnytystä ja se paheni kokoaika, ja oli kyllä lopulta kipeämpiä ku oikeiden menkkojen aikaan. Muista lepäillä!

Täälläkin on jostain löytynyt puhtia ja tuo pesänrakennusvietti taitaa nostella täälläkin taas päätään. Tuli yhtäkkiä hirvee hinku hinkata keittiön kaappien ovet (minkä teen oikeestaan vaan jos on näkyvää likaa), vaikka oon jo tänään imuroinut yläkerran ja pyyhkinyt sieltä pölyt, siivonnut kylppärin, pessyt kaks koneellista pyykkiä ja tyhjentänyt kaks telineellistä, tiskannut ja muutenkin järjestellyt tavaroita paikalleen. Selkää särkee niin lujasti mutta jostain syystä on vaan pakko :D Pitäis vielä keksiä miten nuo vauvanvaatteet järjestelisi, ja mihin :)
 
Mullakin oli sitä menkkamaista kipua pidemmän aikaan. Mutta tutkittiin ja todettiin sen olevan vaan kasvukipua ja varsinkin tässä vaiheessa raskautta normaalia kun vauvalla kunnon kasvupyrähdys menossa. Mutta kannattaa soittaa neuvolaan jos vähänkään huolettaa, kun ei ressaava äiti tee hyvää :)

Täältä vaihteeks omaa napaa, oli neuvola tänään ja terkka meinasi että ei ole järkeä katsoa sf-mittaa mutta halusin ihan mielenkiinnosta, niin se on hullut 40cm :DD

Mmaria ja tytöt 30+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Heippatihei pitkästä aikaa!

Ihanaa kesäkuu jo! Mullla alkoi perjantaina loma ja sain myös esikoisen kotihoitoon. :heart: Ekaat päivät ollaan vaan nautittu ja käyty kerhoilemassa kun ne on vielä muutamat kerrat ennen kuin menevät kiinni kesäksi.
Tänään oli neuvola ja hyvin oli kaikki. Mukaan sain puikon että saan otettua sen streptokokki näytteen, mitenköhän mä sen muistan ottaa... :p Neuvolassa myös kyseli että onko veikkauksia että miten päin siellä masussa ollaan. Totesin että luulisin että poikittain, ainakin yleensä sinne niitä potkuja tulee. Jonkin sortin perätilaan nauvolatäti päätyi mutta sanoi että sydänäänet löytyi sieltä mistä yleensä löytyy jos poikittain majaillaan. :LOL: Onneksi on aikaa vielä kääntyä. Uuden ajan sain juhannuksen jälkeen jolloin katsotaan uudestaan. jos edelleen on pää ylhäällä niin äippäpolille saan ajan neuvolalääkärin sijaan. En kyllä vielä näe huolta koska sen verran myllääjä on masussa että kerkeää menemään mihin tahansa asentoon vielä :LOL:
Närästys on edelleen ja välillä aivan helvetillistä. Yhtäkään päivää en saa olla ilman. No eihän tässä ole enää kuin max 13 viikkoa :LOL: :$
Kävely vielä onnistuu hyvin ja kyykkyjäkin teen päivittäin 100 ( kun neuvolasta luvan sain). Ei ole siis minkään sortin supisteluja vielä täällä. :)

Ihanaa kesää kaikille! :heart:

Daisy ja Spora 29+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Heipsan :)

Kiitos Pinsulille kesäkuun ketjusta. :) Kuukaudet vaan vähiin käy.. alkaa jännittää :)

Mulla oli eilen neuvola ja kaikki oli hyvin. Pikkainen oli pää alaspäin, jonka arvasinkin. Kun vkonloppuna tuli mentyä mäkeä ylös niin tuntu ihan ku olisi pieni pää painanu alhaalla. :) Muutenkin masu on oikealle puolelle vähän väliä koholla, liekö pikkainen peppu olla siellä koholla :D hassua

Mulle neuvolassa puhuttiin myös streptokokki näytteestä ja ensi kerralla pitäisi saada näytetikku mukaan. Tuli myös höpöteltyä sairaalasta jossa synnytän, että on melkeen kaikilla mahis saada olla ihan itsekseen omassa huoneessa, mikä olisi niin hieno juttu. :) Välillä jo miettiny, että mitä ihmettä sinne sairaalalaukkuun tarttee mukaan. Hassua semmostakin miettiä. :)

Mä olen ihan innoissani kun mulle on järkätty Babyshowerit lauantaiksi.. siistiiii.. :p

Mulla siis seuraava neuvola on 19.6 ja synnytän Lohjan sairaalassa.

Saanuska ja Sixten 30+2 :heart:
 
Terveiset pitkältä viikonlopulta! Olipa ihana viettää aikaa kaksin miehen kanssa :)

Kiitos jälleen PINSULI! :)

Meillä on myös yhdet häät tulossa. Kesämekko on niitä varten ostettu ja kesää varten muutenkin. Toivottavasti pärjäilen siellä juhlissa, kun ne on n. 3vkoa ennen laskettua aikaa.. Vähän kyllä jännittää.

AMUNIINA ja FIINALIINA Isäpakkausta olen minäkin aloitellut. Anoppi osallistui myös vähän ja siihen on hankittuna siis muutama sopiva vaate, ruokalappuja ja tutti. Ajattelin vielä hankkia peiton, tuttipullon, energiajuomaa ja jotain isällekin. Ja muuttolaatikkoon pakkaan paketin :) Otan siis mielelläni edelleen vinkkejä vastaan ;)

Päivärytmiä vauvalla en ole havainnut. Onneksi liikkeitä tuntuu, erivahvuisena eri päivinä mutta hyvin selkeitä. Mitään tietoa ei tosin ole miten päin juniori majailee masussa. Seuraava neuvola on ensi viikolla 11.6, ehkä siellä puhutaan vauvan asennosta ja noista streptokokeista ym. mitään tietoa niistä ei siis ole. Sain tänään myös varattua ensimmäisen neuvolan uudelle paikkakunnalle, kun muutto lähestyy. Seuraava neuvola ensi viikon jälkeen on 3.7, eli edelleen 4vkon välein. Siitä eteenpäin en sitten tiedäkään :D Synnytyssairaalavierailu pitäisi myös varata, mutta pohdin vielä missä synnyttäisin nyt muuton vuoksi.

FIINALIINA Minullahan oli juuri menkkamaisia ikäviä kipuja ehkä kuukausi sitten ja sekä neuvolassa että synnytyssairaalassa pitivät niitä varsin normaaleina. Sitten ne loppuivatkin. Kannattaa niistä mainita neuvolassa, mutta en liikaa huolehtisi. Nyt on itselläkin alkanut kipuilut vähän uudestaan, mutta paljon lievempänä. Ja lähinnä nivusessa.

Lomaa odotellessa mennään nyt.. :D

Elythia ja juniori 30+0 :)
 
Sterpto-B katsotaan yleensä loppuraskaudessa, rv 36 tai niillä main. Joskus aikaisemmin jos on esim. kovasti supistelua, koska se saattaa sitä aiheuttaa. Useimmilla on kuitenkin ihan oireeton. Ainahan ei antibioottia ehditä antaa (tai se ei ehdi vaikuttaa), jos synnytys on oikein ripeä, mutta osaavat sitten tarkkailla herkemmällä silmällä vauvaa, jos äiti on positiivinen. Sektiossa sen ei pitäisi tosiaan tarttua, koska vauva ei ole kosketuksissa alapään bakteeriston kanssa.

Mulle tuli yhtäkkiä joku iskiasvaiva tms. Aamulla heräsin siihen, että pakaroissa tuntuu sellanen jomottava hermosärky, joka on vaan pahentunut päivän mittaan. Erityisesti istuminen pahentaa sitä tosi nopeasti, liikkeessä kun pysyy niin helpottaa. Jättekiva.

Kaisa-Tuulikki 27+5
 
Fiinaliina, ei ikävä kyllä selvinnyt... Varmuutta siihen, että olisko asiat toisin jos streptokokki olisi testattu, ei koskaan saada. Tuntuu vaan niin hassulta, kun suurimmassa osassa neuvoloita tuo testi on ihan rutiini, niin miten voi olla paikkoja joissa testiä ei oteta. Kuitenkin 1-2 vastasyntynyttä kuolee vuodessa streptokokin aiheuttamaan infektioon. :/
 
Heipsan :)

Tuli myös höpöteltyä sairaalasta jossa synnytän, että on melkeen kaikilla mahis saada olla ihan itsekseen omassa huoneessa, mikä olisi niin hieno juttu. :)

Mä olen ihan innoissani kun mulle on järkätty Babyshowerit lauantaiksi.. siistiiii.. :p

Mulla siis seuraava neuvola on 19.6 ja synnytän Lohjan sairaalassa.

Saanuska ja Sixten 30+2 :heart:
En halua pelotella, mutta en ole koskaan saanut Lohjalla omaa huonetta ettei kannata kovin suuria odotuksia ladata sille saralle. ;)

Lohjasta ei muutoin ole mitään pahaa sanottavaa, rauhallinen sairaala se on kaikkineen vaikka Jorviin verrattuna.
 
Isyyspakkauksen kasaan läppärilaukkuun kun sellasta se on pitkään aikonut ostaa. Laitan siihen tutin ja tuttipullon, apinakuvioisia harsoja, purkillisen korviketta, ison karkkipussin, suolapähkinöitä, smurffilimsaa, isälle t-paidan, sukat ja bokserit sekä varpajaisia varten viskipullon ja pari isoa sikaria. Aattelin että teen siitä enemmän sellasen isän pakkauksen kun vauvan pakkauksen. Katson vielä tänään löydänkö jotain kivaa pientä tilpehööriä lisäksi :) Annan sen tänään :)

Mäkään en oo huomannu vauvalla vielä vuorokausirytmiä, musta se touhuilee pääasiassa niin tasaiseen tahtiin pitkin päivää ja välillä sitten möyrii oikein kunnolla.

Saatiin tietää että meidän vauva on rhesus-positiivinen (mä oon siis nega) ja mä saan vielä tällä viikolla sen anti-d-pistoksen. Se pistos kuulemma kirvelee kovasti, hih :)

Amuniina & mukula 28+3 :heart:
 
amuniina mä sain pistoksen pari viikkoa sitten, enkä tuntenut mitään sitä laitettaessa tai sen jälkeen, joten taitaa kirvely olla yksilöllistä :).

Kävin eilen neuvolassa, neuvolatäti oli tällä kertaa eri kuin yleensä. Tämä oli ala-aste aikainen terveydenhoitaja. Alla uusimmat mittaukset ja vertailun vuoksi edelliset


Viikot 26+4 30+4
Paino 55,6kg 56,5kg
Paine 106/67 116/62
Prot - +1
Gluk - -
Sf 21,5 26,5
Tarjonta RT RT
Syke 144 140

Keskusteltiin myös imetyksestä ja sain streptokokki näytettä varten tarvittavat välineet. Onko teillä muilla tiedossa tuleeko neuvolatäti käymään kotona? Täällä ei kuulemma kesäisin tulla, kun niillä on vajaa määrä henkilökuntaa lomien takia.
 
En minäkään kokenut tuota anti-D rokotetta mitenkään kivuliaana, vaikka terkka vähän pelottelikin etukäteen. Ensimmäisestä muistan sen synnytyksen jälkeen saaneeni mutta ei siitäkään sen isompia traumoja jäänyt :D. Huoli pois!
 
Hyvää lomaa Daisy D :) Ja ihania babyshowereita Saanuska! Onko muille järjestetty mitään tai tullaanko järjestämään? Minulle ei taida olla tulossa. Ei ollut esikoisestakaan.

Minä en edes tiedä tehdäänkö täällä joku streptokokkitesti. Ei ole ainakaan ollut mitään puhetta. Eikä kyllä 2009 testattu Helsingissäkään. Kuulostaa kyllä kamalalle tuo, mitä siitä voi seurata että ihme homma, jos ei joka paikassa testata mikäli siihen on olemassa tuollainen helppo mahdollisuus.

Meillä lukee äitiysneuvolakäyntien esitteessä että tehdään kotikäynti, mutta en tiedä vaikuttaako kesä jotenkin. Eipä ole siitäkään ollut vielä puhetta. Esikoisesta terkka tuli kotiin ja oli se ihan kiva kun ei tarvinnut vastasyntyneen kanssa lähteä raahautumaan neuvolaan.

Minä en ole huomannut mitään vuorokausirytmiä vauvalla. Tasaiseen tahtiin tuolla potkuttelee. Tietysti välillä enemmän ja välillä on hiljaisempaa. Enemmän taitaa olla kiinni minun asennostani ja liikkumisestani. Aina kun pysähtyy istumaan ja erityisesti jos käy makuulleen niin alkaa hurja sätkiminen. Mutta yöllä kyllä antaa nukkua ihan hyvin tai en ainakaan huomaa mitään. Ei ole vielä tarvinnut alkaa vessassakaan juosta yöllä. Tai joskus jos herää niin on pakko käydä pissalla mutta pääsääntöisesti ei.

Nyt ne helteet sitten taas alkavat. Onneksi kolme päivää vielä töitä täällä ilmastoinnin ihmemaassa ja sit viikonloppu pitäisi kestää. Naureskelin jo töissä että tullaan sit heinäkuussa esikoisen kanssa tänne viettämään aikaa kun menee hermot kuumuuteen kotona :D

mariet ja pieni 31+5
 
Mulle ei oo muuten vielä mainittu mitään tosta streptosta, mutta niinku sanoin, niin veikkaan et se kuitenkin otetaan. Kai sitä saa vaatia, kun se on niin helppo ja nopea juttu?

Hienot neuvolakuulumiset Jenni! :)

Niin ja noista menkkamaisista kivuista, nehän voi tosiaan olla kasvukipujakin! Unohdin sen kokonaan :D Eli ei tosiaan Fiinaliina mitään paniikkia :) Ja just sopivasti näistä kirjoittaessani alkoi pistelemään omaa alavatsaa... :D

Ei oo tulossa baby-showereita tännekään, mutta eipä tuo haittaa :) Ihanaa Saanuska että sulle on järkätty sellaset!

Mä tunnen Himpulan liikkumisen välillä mun lonkissa. Siis lonkissa! En tuntenut esikoista siellä päinkään näillä viikoilla, vaan aina vaan kylkiluissa. Himpula liikkuu kylkiluissa ehkä kerran, pari päivässä, eikä edes välttämättä joka päivä. Hän on sit ehkä tämmönen alhaallaviihtyjä. Mut kyllähän sillonkin, kun kuuntelin vielä dopplerilla sydänääniä, ne äänet löytyi aina ihan mun häpyluun reunasta, ellei jopa tavallaan sen "takaa". Sillä kuitenkin tuntuu olevan tilaa vielä päättää missä hengailee ja miten päin, niin on varmaan mieluummin tuolla alhaalla. Tosin istukka on yläreunassa, niin ehkä siellä ei ole edes paljoa tilaa olla.

Tunnun hermoilevan joka hetki kun liikkeitä ei tunnu. Äh. Miksei voi vaan tyytyä siihen, että niitä kuitenkin tuntuu joka päivä, mut ei kokoajan? Hermostuttavaaaa!

Pinsuli ja Himpula 31+6 <3
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin ja siitä sairaalakassista piti puhua! Senhän suositellaan olevan lähtövalmis kuukautta ennen laskettua aikaa (niinkun ylipäänsä kaiken muunkin vauvaan liittyvän). Se voi joistakin tuntua vielä kaukaiselta aiheelta, mutta esimerkiksi minulla laskettuun aikaan on alle 2 kk, joten se käy piakkoin ajankohtaiseksi. Mun sairaalakassiin tulee:

Itselleni:
- äitiyskortti
- alushousuja & sukkia
- vaihtovaatteet
- videokamera & laturi
- matkahammastahna & harja
- mini shampoo & hoitoaine
- hiusharja & pompuloita
- läppäri
- iPod
- siteitä (tosin sairaalassa ainakin viimeksi omat siteet ei olis riittänyt mihinkään!)
- liivinsuojuksia
- ehkä joku kirja/lehtiä
- kännykän laturi (ofc)
- jotain herkkua, esim. salmiakkia ja keksiä
- kauratyyny (ah!)


Vauvalle:
- pitkähihainen kietaisubody
- terälliset potkuhousut
- velourpintainen lämmin haalari (siinä on käännettävät hihat ja lahkeet niin en ota erikseen tumppuja tai töppösiä)
- kevyt myssy
- villasukat

Ainakin Taysistä saa sen Libero -laukun mukaan (kun vaan tajuaa hakea sen sieltä käytävältä hyllystä ;)) niin esim. vaippoja ei tarvii ottaa kotoa, kun sairaalassa olon aikanahan niitä vaippoja saa sairaalan puolesta. Varmaan tuosta unohtui vielä jotain, itsekin mietin tätä vasta nyt ekaa kertaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Minä ajattelin pakata sairaalakassin siinä äitiysloman alussa eli kesä-heinäkuun vaihteessa. Tavallaan tuntuu että sehän töröttää siinä sit viikkotolkulla odottamassa mutta lähtö voi olla nopea enkä halua että mies tuo sit sairaalaan kaikkia ihan vääriä tavaroita :D

Varmaan aika samanlainen kassi tulee kuin Pinsulillekin. Joitain ei tosin voi pakata vielä kuukautta aikaisemmin kassiin (esim. kännykän laturi) mutta niistä sit vaan lista että muistaa joko itse ottaa siinä kiireessä ja kivussa tai mies osaa tuoda. Läppäriä en kyllä ota, mutta joku lehti olisi tosiaan kiva ajanvietteeksi tai jos on joku neule meneillään niin se.

Vauvalle en ole vielä miettinyt kotiintulovaatteita, mutta varmaan se on pitkähihainen body, housut/puolipotkarit, sukat, tumput, myssy ja varmuuden vuoksi mukaan jotain lämmintä jos onkin kylmä ilma kotiintulopäivänä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Mulla oli ekalla kerralla mukana aikalailla samanlainen setti kun Pinsulilla. Tokalla kerralla lähtö oli nopeampi, mutta olin ehkä noin viikkoa ennen heitellyt valmiiksi kamat vauvan kaukaloon. Mulla oli harras toive lähteä suoraan salista kotiin vauvan kanssa jonka vuoksi mulla oli vauvan tavarat mukana heti. No, suoraan ei päästy, mutta seuraavana päivänä.

Tällä kertaa lähden samalla linjalla eli kaukalo lähtee heti mukaan. Lisäksi otan vauvan vaatteet ja itselle hyvin suppean setin:

-puhtaat vaatteet
-shamppoo, hoitoaine, saippua
-dödö
-hiusharja
-laturi
-liivisuojia pari paria
-neuvolakortti

Oikeasti muuta en tarvinnut, en kaivannut. Mulla riitti, että salissa pääsin suihkuun omilla pesuaineilla ja aamulla sain omat, puhtaat vaatteet päälle. :) lehtiä on sairaalassa, netti toimii puhelimessa.

Jos jotain viime kerrasta opin, niin jotkut vaatteet millä sairaalaan voi lähteä olisi hyvä olla lähellä.. Mulla meni vedet kotona keskellä yötä ja siitä alkoi heti säännölliset, kipeät supistukset (1,5h myöhemmin synnytys oli jo ohi) niin kyllä oli nihkeää etsiä vaatetta päälle etenkin kun sitä vettähän valui koko ajan ja housujen pukeminen ällötti jo ajatuksena. Sitten oli rintsikat hukassa eikä löytynyt sukkia ja ja ja.. :D eli suosittelen heittämään jotkut mukavat ja löysät vaatteet esille niin, että ne on helppo löytää jos tulee tarve.
 
Nopeesti tulin Pinsulille kommentoimaan ennen neuvolaa. Voisko ton sairaalakassilistan lisätä tohon etusivulle. Vois siitä tarkistaa aina ;) Mulla kun ei ainakaan oo hajuukaan mitä sinne mukaan kandee ottaa. Ja kohta toi sun viesti on kadonnu tänne muiden viestien sekaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Mun sairaalakassi tulee sisältämään varmasti pelkkiä herkkuja! Viisi herkutonta viikkoa takana ja vaikka kuinka monta edessä. Voin kertoa että kaikki juustosämpylöistä suklaakakkuun tuntuu tällä hetkellä joltain aivan taivaalliselta ajatukselta!

Ei vaan, imetysrintsikoita täytyy kyllä mietiskellä. Sovitin edelliskerrasta jääneitä kaarituettomia liivejä mutta ne olivat nyt just sopivat. Joten kun maito nousee niin ei taida olla toivoakaan. Toisaalta en viitsisi monia ostella ja kaarituettomia en halua kun ne ovat muuten sitten niin turhat päällä. Hankalaa hankalaa... Kertokaahan joku oliko niitä liivinsuojia synnärillä saatavilla vai tarvitsiko viedä omat? Ei mitään muistikuvaa...
 
Neuvolasta kotiuduttu. Ei taas mee ihan oppikirjojen mukaan. Meidän neiti on kuulemma tuolla masussa niin varmassa asennossa, että terkka vähän alustavasti varotteli sektiolla. Oivoi. Sehän oliski hauskaa heinäkuun-elokuun helteillä parannella sektiohaavaa :/

Streptokokki viljelyhän on voimassa vaan sen 2vko eli jos se otetaan jo aikaisilla viikoilla niin se täytyy ottaa vielä uudestaan ennen synnytystä. Ja jos on riskiä ennenaikaiseen synnytykseen (kuten mulla) niin sitä ei mielellään kauheen aikaisin testata, koska se viljely voi aiheuttaa supisteluita.
Täällä toi strepto testataan siis ihan labrassa ja sit synnytyksessä otetaan vielä toi pikatesti.

Amuniina
mäkin teen tosta pakkauksesta nimen omaan isän pakkauksen. Eli vauvajuttuja laitan vähemmän, mut jonku isi-bodyn mä sinne haluisin. Ehdotuksia missä niitä vois olla?
Pitäis vielä keksiä, että mihin mä sen kasaisin.

Saanuskalle ihania vauvajuhlia! Mä en oo vielä päättäny että haluunko semmoset :D
 

Yhteistyössä