Emmää ookka kon vasta 10 tuntia siivonnut...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä ollaan sitten sotkettu urakalla?
Nojoo, ja kun aloitan, mun on pakko itsepintaisesti pyyhkiä kaikki pölyt, tampata matot, imuroida, pestä ikkunat, vaihtaa petivaatteet, pestä pyykkiä ja muuttaa tavaroiden järjestystä... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä ollaan sitten sotkettu urakalla?
Nojoo, ja kun aloitan, mun on pakko itsepintaisesti pyyhkiä kaikki pölyt, tampata matot, imuroida, pestä ikkunat, vaihtaa petivaatteet, pestä pyykkiä ja muuttaa tavaroiden järjestystä... :ashamed:
emmä silti sais kymmentä tuntia menemään vaikka siivoisin kaikki kaapitki! :eek: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä ollaan sitten sotkettu urakalla?
Nojoo, ja kun aloitan, mun on pakko itsepintaisesti pyyhkiä kaikki pölyt, tampata matot, imuroida, pestä ikkunat, vaihtaa petivaatteet, pestä pyykkiä ja muuttaa tavaroiden järjestystä... :ashamed:
emmä silti sais kymmentä tuntia menemään vaikka siivoisin kaikki kaapitki! :eek: :D

No mä saan
:D .

Kauheeta ramppaamista ulos ja sisälle ja autotalliin ja ja ja...Pelkästään tuon jäpälän huoneessa meni melkein 3 tuntia kun tyhjäsin kukkuraisen kirjahyllyn, pilkoin sen osiin, siirsin toiselle seinälle, kasasin sen ja ladoin tavarat takaisin paikoilleen... :ashamed:

Sen jälkeen ikkuna, petivaatteet, imurointi, pölyt ja lattian pyyhkiminen. Unohtamatta ovien pieliä ja vaatehuonetta... :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
muuten epäilisin sua muhn mutsiks, paitti että mutsi keplottelee aina mut tekeen noi sen vuorokauden kestävät siivojaiset.... |O
Mä taas en ymmärrä, miten jotkut tekee siivouksen muutamassa tunnissa

:eek: .

Kun pelkästään mattojen tamppaamisessa menee vaikka kuinka helkatisti aikaa kun sen kunnolla tekee ja ne tuulettaa ja tamppaa molemmin puolin... :ashamed:
 
rahat kiertoon
toinen tapa on tilata kotitaluspalvelua tuottava firma paikalle. jos viittii kerätä kamat lattialta edellisenä iltana niin ammattilaisilta siivous käy melko nopeasti ja kohtuullisin kustannuksin.
 
joo en mäkään meidän asuntoa saa siivottua parissa tunnissa. Perus imuroinnin, tiskit ja pölyt hoitaa 4-5 tunnissa vaikka tekisin kuinka haipakkaa.. Jos on jotakin sotkua vielä ylimääräisenä niin 6-8 tuntia siinä jo menee tai jos oikein sotkuista niin kymmenen tuntia helposti.. ja neliöitä siis vajaa sata tässä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
muuten epäilisin sua muhn mutsiks, paitti että mutsi keplottelee aina mut tekeen noi sen vuorokauden kestävät siivojaiset.... |O
Mä taas en ymmärrä, miten jotkut tekee siivouksen muutamassa tunnissa

:eek: .

Kun pelkästään mattojen tamppaamisessa menee vaikka kuinka helkatisti aikaa kun sen kunnolla tekee ja ne tuulettaa ja tamppaa molemmin puolin... :ashamed:
meillä on tasan 2mattoa tällähetkellä lattioilla ja neki niin pieniä että ei niitä tampata tarvi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja rahat kiertoon:
toinen tapa on tilata kotitaluspalvelua tuottava firma paikalle. jos viittii kerätä kamat lattialta edellisenä iltana niin ammattilaisilta siivous käy melko nopeasti ja kohtuullisin kustannuksin.
Mä pidän itseäni melkoisena ammattilaisena mitä siivoukseen tulee :) .

Ja ketään ventovierasta en ota meille siivoamaan...Ikinä.


 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
meillä on tasan 2mattoa tällähetkellä lattioilla ja neki niin pieniä että ei niitä tampata tarvi :D
Tuota mäkin olen miettinyt...Jos luopuisi matoista. Ei ne kumminkaan muutakuin kerää pölyä ja koirien karvoja ja toimivat oivana kumoon kaatajanakin kun jalka sopivasti maton kulman alle osuu... :headwall:
 
Aurinkoinen
Onko pakko noi kaikki tehä kerralla??? Eli ajoita tietyille päiville tai jotain.

esim. Aluksi tavarat oikeisiin paikkoihin,pois lojumasta lattioilta, sit hyllyt järjestykseen,turhat pois,esim lehdet roskiin,pyyhit pölyt joka puolelta, sitten lopuksi vikana päivänä matot ulos,imurointi,luutuus ja tamppaus.. (laitat ukon tamppaan matot sillä välin ku luutuat lattiat)

Siinä mun ehotus... mutta jos tahdot ottaan hirveen ressin niin tee kaikki kerralla ja aivan sekasessa järjestyksessä:) hih

Voimia sulle
 
myymyttäjä
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
meillä on tasan 2mattoa tällähetkellä lattioilla ja neki niin pieniä että ei niitä tampata tarvi :D
Tuota mäkin olen miettinyt...Jos luopuisi matoista. Ei ne kumminkaan muutakuin kerää pölyä ja koirien karvoja ja toimivat oivana kumoon kaatajanakin kun jalka sopivasti maton kulman alle osuu... :headwall:
Koirat voi laittaa pihalle, turhaa ressiä tuottaa vaan

 
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
meillä on tasan 2mattoa tällähetkellä lattioilla ja neki niin pieniä että ei niitä tampata tarvi :D
Tuota mäkin olen miettinyt...Jos luopuisi matoista. Ei ne kumminkaan muutakuin kerää pölyä ja koirien karvoja ja toimivat oivana kumoon kaatajanakin kun jalka sopivasti maton kulman alle osuu... :headwall:
meillä ku kaikki matot ihan eteistä myöten on ollu aina valkosia, niin nyt vaan tänä syksynä päätin helpottaa elämääni pistämällä ne säilöön pahimpien kurakelien ajaksi, just ton koiran takia joka hinkkas ittensä puhtaaksi siitä paskasta niihin mattoihin :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkoinen:
Onko pakko noi kaikki tehä kerralla??? Eli ajoita tietyille päiville tai jotain.

esim. Aluksi tavarat oikeisiin paikkoihin,pois lojumasta lattioilta, sit hyllyt järjestykseen,turhat pois,esim lehdet roskiin,pyyhit pölyt joka puolelta, sitten lopuksi vikana päivänä matot ulos,imurointi,luutuus ja tamppaus.. (laitat ukon tamppaan matot sillä välin ku luutuat lattiat)

Siinä mun ehotus... mutta jos tahdot ottaan hirveen ressin niin tee kaikki kerralla ja aivan sekasessa järjestyksessä:) hih

Voimia sulle
Ei. :ashamed:

Mutku...No joo...Tässä nyt turhaan innostuin, kon ei parempaakaan tekemistä ollut. Kyllä mä YLEENSÄ delegoin... :whistle: :whistle: :whistle:
 
rahat kiertoon
arvostan toki kovasti ponnisteluja mitä siistin kodin ylläpitoon tarvitsee tehdä. tietysti meilläkin imuroidaan jne ilman ulkopuolisten apua, joskus jopa pestään ikkunat kun näkyvyys on alle metrin...omaa aikaa, leppoisaa yhdessäoloa ja virtaa parisuhteeseen ostetaan tarvittaessa, kerran- pari kuukaudessa.
Niin ja mielummin ventovieras kun tuttu siivooja
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
meillä ku kaikki matot ihan eteistä myöten on ollu aina valkosia, niin nyt vaan tänä syksynä päätin helpottaa elämääni pistämällä ne säilöön pahimpien kurakelien ajaksi, just ton koiran takia joka hinkkas ittensä puhtaaksi siitä paskasta niihin mattoihin :kieh:
Olenkin aina ihmetellyt kauppojen tarjontaa valkoisien mattojen suhteen, että ostaako niitä tosiaan joku.

Mutta näköjään niillekin ostajakuntansa löytyy :D :D .

Meillä ne kestäisi valkoisina vartin, ehkä kaksi. Siksi suosinkin jo uutena likaisen näköisiä matttoja... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
meillä ku kaikki matot ihan eteistä myöten on ollu aina valkosia, niin nyt vaan tänä syksynä päätin helpottaa elämääni pistämällä ne säilöön pahimpien kurakelien ajaksi, just ton koiran takia joka hinkkas ittensä puhtaaksi siitä paskasta niihin mattoihin :kieh:
Olenkin aina ihmetellyt kauppojen tarjontaa valkoisien mattojen suhteen, että ostaako niitä tosiaan joku.

Mutta näköjään niillekin ostajakuntansa löytyy :D :D .

Meillä ne kestäisi valkoisina vartin, ehkä kaksi. Siksi suosinkin jo uutena likaisen näköisiä matttoja... :whistle:
:D meillä on ihan tumma lattia niin musta siihen sopii valkoset matot :heart: :D
emmä tiiä mistä se mun mattojen väri on alunperin lähteny, ehkä mun ihan ekasta omatekosesta matosta, siitä sitten jääny päähän että mattojen kuuluu olla valkoset :D
 

Yhteistyössä