Emmaljungat vai bugaboot

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Emmaljungalla on pahoja ongelmia viimeistelyyn kanssa ja esim. Kuomu hajoaa aivan liian herkästi. Bugaboota taas en päässyt kokeilemaan missään ja kuvien perusteella ovat minusta liian avonaiset talvisäähän. Jos pääset kokeilemaan bugaboota, ota ne, muuten etsi kolmas merkki. Kahtiin emmaljungiin pettynyt, trust me!
 
"ilona"
Etsikö siis kaupunkikärryjä??

Molemmat kulkee hyvin kaupungilla, tuskin mihinkään lumihankeen juuri olet menossakaan. Kovat kopat on hyvät.
Kyllä mää ehkä ottaisin bugaboot...
 
Mietin samaa pitkään, päädyin ozone cityihin.

Ne oli monta kiloa kevyemmät, vähän ketterämmät ja laadukkaamman oloiset. Bugaboissa osat oli jotenkin huonolaatuisemman oloiset ja ne rämisi enemmän. Ihan tyytyväisiä on oltu Emmaljungiin, taka-akseli vaihdettiin takuutyönä kun toinen takarengas ei kunnolla lukittunut.

Varmasti laadukkaammat rattaat, mutta olen koko tän puolitoista vuotta harmitellut, kun ne Bugaboot olis olleet vaan niin paljon nätimmät! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
"Vieras"
Niin, me ostettiin rattaat siis 2011 kesällä ja kävin niitä eri liikkeissä mallailemassa MONTA kertaa :)
Oon aika ihastunut noihin ozoneihin, kivan näköiset ja ketterät oloiset. Onko susta siis ollu hyvät? Minkä ikäinen sulla on, mahtuuko hyvin? Tosin bugaboon ratasosa taitaa olla pienempi. Vaunuja en välttist tarvi, vanhat viel olemassa. Ozoneista mietityttää ainostaan koko, makuuasento ja kovat renkaat...
 
Bugaboo
Meillä oli molemmat. Ensin Ozonet, jotka myin pois vaihtelunhalusta, ja olivat jotenkin ei niin ketterät kuin ajattelin alkuun. Nyt on vuoden verran menty Bugaboilla enkä keksi mitään pahaa sanottavaa. Suosittelen todella!! Bugaboot voi aluksi vaikuttaa jotenkin heppoisilta, kun ovat niin kevyet ja aisakin voi tuntua ohuudessaan hassulta, mutta niihin tottuu hetkessä ja ne todellakin kestää, vaikka ensivaikutelma voi olla omituinen :) Istuinosaan mahtuu kuomun alle meillä vielä neljävuotiaskin, kun kokeilin. Seisomalauta on myös Bugaboissa loistava!
 
[QUOTE="Vieras";27948023]Oon aika ihastunut noihin ozoneihin, kivan näköiset ja ketterät oloiset. Onko susta siis ollu hyvät? Minkä ikäinen sulla on, mahtuuko hyvin? Tosin bugaboon ratasosa taitaa olla pienempi. Vaunuja en välttist tarvi, vanhat viel olemassa. Ozoneista mietityttää ainostaan koko, makuuasento ja kovat renkaat...[/QUOTE]

On ollut hyvät toistaiseksi. Poika vasta 1v3kk ja vielä mahtuu hyvin, on about 85 cm pitkä. Tilaa on toistaiseksi todellakin reilusti. Renkaat on tosi hyvät, niitä ei mun mielestä kannata miettiä. Me ostettiin lisäksi talvirenkaat (kääntymättömät) ja ne on ihan ok, vaikka tietysti ketteryydessä menettää tilapäisesti :) Viime talvi mentiin kyllä normi kääntyvillä etupyörillä.

Makuuasennossa mua on alkanut häiritä se, että vaikka selkänoja kallistuu täysin taakse, se jää kuitenkin vähän kulmaan suhteessa istuinosan. En tiiä ymmärrätkö mitä tarkoitan, mut meidän matkarattaissa saa siis istuinosan ja selkänojan täysin tasaiseksi. No, kaikkea ei voi saada, ja Buggiksissa kai sama ongelma. Miinuksena Ozonessa lisäksi etukaari, jonka irrottamiseen tarvitsee ruuvarin, talvikeleillä olis helpompi avata se kuin pujotella poikaa yläkautta makuupussiin.

Onhan nämäkin heppoisen oloiset kun on niin kevyet, mutta kuitenkin laadukkaan oloiset. Ei nitku eikä nitise. Rattaiden keveys on ollut musta kaikkein paras ominaisuus. Sitä arvostaa yllättävän paljon, kun täysin tuntematon ihminen joutuu auttamaan nostamisessa, että pääsee sisään vanhanmalliseen korkeaan ratikkaan :)
 

Yhteistyössä