En kehtaa ostaa kaupasta mitään epäterveellistä!

Mulla on vähän sama, silloin harvoin jos ostan jotain epäterveellistä tai mennään vaikka jonnekin heseen syömään niin toivon aina ettei tuu tuttuja tai ettei oo tuttuja myyjänä :D Ja kyllä mä myönnän että mä vilkuilen joskus muidenkin ostoksia :whistle: :D Nähtiin eilen meihen sisko kaupassa joka aiemmin multa kysyi laihdutusvinkkejä, huomasin että kori oli täynnä pizzaa ja karkkia ja mietin että et sitten paljon meikäläisen neuvoja kuunnellut ;) Kyllä mä mielenkiinnosta välillä katson mitä muut ostaa jos sattuu silmään.
 
vieras
Minua hävettää jos kärryistä löytyy esim. sipsejä ja limua. Vaihdan toisinaan kauppaakin sen takia, etteivät kassat muistaisi minua tyyliin: "taas tuo ostaa herkkuja".
Melko pienistä kaupoista on kyse, joten voivat hyvin muistaa.

Toisaalta taas tiedän, että on ihan sama, mitä he minusta ajattelevat...
 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Siis oikeestikko porukat kyylää, mitä muut ostaa? Ei voi olla totta...
Mulle on ihan herttaisen yhdentekevää, mitä joku siskon anoppi (tai vaikka omakin ) ajattelis mun ostoksista. Jos haluan suklaata ja olutta, niin ostan sitä. Ja ihan tuosta omasta kaupasta, ei tartte mihinkään naapurikuntaan lähteä ostoksille.
Niin no, ihmiset on erilaisia, toiset haluavat antaa mahdollisimman hyvän kuvan itsestään puolitutuille.

Niin eli on tärkeämpää se mitä muut ovat sinusta mieltä kuin miten itse itsesi koet.
Imago menee hyvänolon edelle.
Jep. Ihmisestä joka ostaa kärryt täyteen sipsiä ja jäätelöä ja karkkia tulee väistämättä laiska kuva.

Just.Mä kun en ihmisten ostosten perusteella luo mitään mielikuvaa vielä.
Eli siis kun mulla on esim.perjantaisin ruokien lisäksi kärryissä sipsipussi ja parit karkkipussit niin minusta tulee mielikuva laiska.
Eihän se automaattisesti tarkoita että siellä joka päivä samat ostokset olisi.
kärryt täyteen ? pari
Niin eli tiedät ettei niille esim.ole tulossa vaikka vieraita ja siksi kärryt täynnä?
Vai oletko paremminkin selvillä niiden ihmisten ostoskäyttäytymisistä?
Että ostavat useinkin vai vain sen kerran viikossa esim.


 
vieras
Te, joita hävettää, ettekä ole ylipainoisia, onko teillä taustalla ehkä syömishäiriöitä ollut? Bulimikkokaverini ajatteli vielä parannuttuaankin, että nyt kaikki luulevat, että hän on menossa kotiin mässäämään ja oksentamaan, jos osti kaupasta jotain herkkuja/epäterveellisempää ruokaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Te, joita hävettää, ettekä ole ylipainoisia, onko teillä taustalla ehkä syömishäiriöitä ollut? Bulimikkokaverini ajatteli vielä parannuttuaankin, että nyt kaikki luulevat, että hän on menossa kotiin mässäämään ja oksentamaan, jos osti kaupasta jotain herkkuja/epäterveellisempää ruokaa.
Olen hoikka, eikä minulla ole koskaan ollut mitään syömishäiriötä.
Häpeä liittyy ehkä siihen (olen tuo kauppaa vaihtava vieras tuosta ylempää tältä sivulta), että olen itse ajatellut vähentäväni herkkujen syömistä. En silti koskaan pysty siihen, vaan ostan niitä sipsejä kuitenkin. En tietenkään joka päivä, mutta aika usein viikonlopuksi.
Petän siis omat lupaukseni itselleni.
 
Onko ihan oikeasti niin tärkeää se minkä mielikuvan ihmisille antaa?
Kun todellisuudessa ihmisen oppii vasta tuntemaan kun tekemisissä.
Ei taida olla helppo olemisen harmaus kun pitää miettiä kulkiessa tai ostoksia tehdessä että mitäs mieltä tuokin minusta mahtaa olla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Te, joita hävettää, ettekä ole ylipainoisia, onko teillä taustalla ehkä syömishäiriöitä ollut? Bulimikkokaverini ajatteli vielä parannuttuaankin, että nyt kaikki luulevat, että hän on menossa kotiin mässäämään ja oksentamaan, jos osti kaupasta jotain herkkuja/epäterveellisempää ruokaa.
No yhteen aikaan hävetti maksaa visa elektronilla, kiitos palstan :xmas:
 
No mä olen ainakin huomannut sen että monet tutut on koko ajan venaamassa koska lihon takaisin. Olen tiputtanut painoa BMI 34,9 -----> BMI 20,9 eli yli40kg ja sen on kyllä kaikki huomanneet :xmas: Mua ärsyttää kun ihmiset jaksaa jauhaa takaisin lihomisesta ja ärsyttää siks ostella mättöä kun ihmiset jauhaa että siitä se taas lähtee :snotty: Ei mua loppujen lopuksi kiinnosta mitä ihmiset ajattelee mutta kyllä tollainen skeidan jauhaminen ärsyttää vaikka tiedänkin että se on vaan kateellisten panettelua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
No mä olen ainakin huomannut sen että monet tutut on koko ajan venaamassa koska lihon takaisin. Olen tiputtanut painoa BMI 34,9 -----> BMI 20,9 eli yli40kg ja sen on kyllä kaikki huomanneet :xmas: Mua ärsyttää kun ihmiset jaksaa jauhaa takaisin lihomisesta ja ärsyttää siks ostella mättöä kun ihmiset jauhaa että siitä se taas lähtee :snotty: Ei mua loppujen lopuksi kiinnosta mitä ihmiset ajattelee mutta kyllä tollainen skeidan jauhaminen ärsyttää vaikka tiedänkin että se on vaan kateellisten panettelua.

Mä olen kadottanut nyt n.25kg ja silti ostan sitä mitä haluan.
Jos joku torvelo jaksaa huomauttaa ostoksista tai esim.karkin syönnistä niin huomautan vain että juu näitä syömällä kilot lähteneet.
Kyllä täällä nurkilla kaikki ovat sen nähneet että laihtunut olen,että tuttuja ovat eikä tuntemattomia.


 
Voin ihan suoraan tunnustaa, että jos joskus sattuu olemaan einesrasia ostoksissa, niin hävettää :)

Sen sijaan jätskit, karkit ja sipsit ei kun niistä voi jo tietää että ovat hetken iltamässyä ja yleensä normiostoksissa noita ei olekaan vaan tulee joskus ohimennen haettua varta vasten..

Ja kyylään ja analysoin muitten ostoksia, vilkaisten ostajiakin :whistle: B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Mulla on vähän sama, silloin harvoin jos ostan jotain epäterveellistä tai mennään vaikka jonnekin heseen syömään niin toivon aina ettei tuu tuttuja tai ettei oo tuttuja myyjänä :D Ja kyllä mä myönnän että mä vilkuilen joskus muidenkin ostoksia :whistle: :D Nähtiin eilen meihen sisko kaupassa joka aiemmin multa kysyi laihdutusvinkkejä, huomasin että kori oli täynnä pizzaa ja karkkia ja mietin että et sitten paljon meikäläisen neuvoja kuunnellut ;) Kyllä mä mielenkiinnosta välillä katson mitä muut ostaa jos sattuu silmään.
Ihanaa, juuri näin, en ole ainoa :D
 
Mun mielestä nolompaa on se, että joku kyttää niitä toisten ostoksia. Mä en yleensä mieti mitä muut ajattelee mun ostoksista, mutta kerran törmäsin kaupassa työkaverin, joka ei mitenkään peitellyt sitä että tutki katseellaan minun korissa olevat ostokset.. Kehtasi vielä sanoa, että mitäs kaikkea sitä ajattelitkaan ostaa :D Olin kieltämättä aika tyrmistynyt siinä tilanteessa! Ihan uskomaton tapaus!

Mutta sen myönnän, että alkoholin ostaminen taas on mulle hävettävää ja sitä yritän peitellä.. (laitan miehen vaikka kantamaan ne ostokset :D) Johtuu ehkä siitä että oma isä oli alkoholisti ja sitä sai hävetä ja kai sitä jotenkin ajattelee että jos joku tuttu näkee minut juomia ostamassa niin he heti luulevat että olen myös alkoholisti tai muuten vain liikakäyttäjä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Siis oikeestikko porukat kyylää, mitä muut ostaa? Ei voi olla totta...
Mulle on ihan herttaisen yhdentekevää, mitä joku siskon anoppi (tai vaikka omakin ) ajattelis mun ostoksista. Jos haluan suklaata ja olutta, niin ostan sitä. Ja ihan tuosta omasta kaupasta, ei tartte mihinkään naapurikuntaan lähteä ostoksille.
Niin no, ihmiset on erilaisia, toiset haluavat antaa mahdollisimman hyvän kuvan itsestään puolitutuille.

Niin eli on tärkeämpää se mitä muut ovat sinusta mieltä kuin miten itse itsesi koet.
Imago menee hyvänolon edelle.
Jep. Ihmisestä joka ostaa kärryt täyteen sipsiä ja jäätelöä ja karkkia tulee väistämättä laiska kuva.

Just.Mä kun en ihmisten ostosten perusteella luo mitään mielikuvaa vielä.
Eli siis kun mulla on esim.perjantaisin ruokien lisäksi kärryissä sipsipussi ja parit karkkipussit niin minusta tulee mielikuva laiska.
Eihän se automaattisesti tarkoita että siellä joka päivä samat ostokset olisi.
kärryt täyteen ? pari
Niin eli tiedät ettei niille esim.ole tulossa vaikka vieraita ja siksi kärryt täynnä?
Vai oletko paremminkin selvillä niiden ihmisten ostoskäyttäytymisistä?
Että ostavat useinkin vai vain sen kerran viikossa esim.
Kenelle niille? Itsestänihän mä nyt puhun!

Kyllä nyt joku pepe-laku jos toinenkin menee siellä ostosten välissä, mutta jonkun ranskanleivänkin, ja varsinkin pullan ostaminen hävettää. Ja juotavaakin jos ostan niin otan kyllä ennemmin kivennäisvettä kuin limua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Siis oikeestikko porukat kyylää, mitä muut ostaa? Ei voi olla totta...
Mulle on ihan herttaisen yhdentekevää, mitä joku siskon anoppi (tai vaikka omakin ) ajattelis mun ostoksista. Jos haluan suklaata ja olutta, niin ostan sitä. Ja ihan tuosta omasta kaupasta, ei tartte mihinkään naapurikuntaan lähteä ostoksille.
Niin no, ihmiset on erilaisia, toiset haluavat antaa mahdollisimman hyvän kuvan itsestään puolitutuille.

Niin eli on tärkeämpää se mitä muut ovat sinusta mieltä kuin miten itse itsesi koet.
Imago menee hyvänolon edelle.
Jep. Ihmisestä joka ostaa kärryt täyteen sipsiä ja jäätelöä ja karkkia tulee väistämättä laiska kuva.

Just.Mä kun en ihmisten ostosten perusteella luo mitään mielikuvaa vielä.
Eli siis kun mulla on esim.perjantaisin ruokien lisäksi kärryissä sipsipussi ja parit karkkipussit niin minusta tulee mielikuva laiska.
Eihän se automaattisesti tarkoita että siellä joka päivä samat ostokset olisi.
kärryt täyteen ? pari
Niin eli tiedät ettei niille esim.ole tulossa vaikka vieraita ja siksi kärryt täynnä?
Vai oletko paremminkin selvillä niiden ihmisten ostoskäyttäytymisistä?
Että ostavat useinkin vai vain sen kerran viikossa esim.
Kenelle niille? Itsestänihän mä nyt puhun!

Kyllä nyt joku pepe-laku jos toinenkin menee siellä ostosten välissä, mutta jonkun ranskanleivänkin, ja varsinkin pullan ostaminen hävettää. Ja juotavaakin jos ostan niin otan kyllä ennemmin kivennäisvettä kuin limua.

Mä viittasin tuohon kirjoitukseesi että tulee mieleen laiska ihminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Siis oikeestikko porukat kyylää, mitä muut ostaa? Ei voi olla totta...
Mulle on ihan herttaisen yhdentekevää, mitä joku siskon anoppi (tai vaikka omakin ) ajattelis mun ostoksista. Jos haluan suklaata ja olutta, niin ostan sitä. Ja ihan tuosta omasta kaupasta, ei tartte mihinkään naapurikuntaan lähteä ostoksille.
Niin no, ihmiset on erilaisia, toiset haluavat antaa mahdollisimman hyvän kuvan itsestään puolitutuille.

Niin eli on tärkeämpää se mitä muut ovat sinusta mieltä kuin miten itse itsesi koet.
Imago menee hyvänolon edelle.
Jep. Ihmisestä joka ostaa kärryt täyteen sipsiä ja jäätelöä ja karkkia tulee väistämättä laiska kuva.

Just.Mä kun en ihmisten ostosten perusteella luo mitään mielikuvaa vielä.
Eli siis kun mulla on esim.perjantaisin ruokien lisäksi kärryissä sipsipussi ja parit karkkipussit niin minusta tulee mielikuva laiska.
Eihän se automaattisesti tarkoita että siellä joka päivä samat ostokset olisi.
kärryt täyteen ? pari
Niin eli tiedät ettei niille esim.ole tulossa vaikka vieraita ja siksi kärryt täynnä?
Vai oletko paremminkin selvillä niiden ihmisten ostoskäyttäytymisistä?
Että ostavat useinkin vai vain sen kerran viikossa esim.
Kenelle niille? Itsestänihän mä nyt puhun!

Kyllä nyt joku pepe-laku jos toinenkin menee siellä ostosten välissä, mutta jonkun ranskanleivänkin, ja varsinkin pullan ostaminen hävettää. Ja juotavaakin jos ostan niin otan kyllä ennemmin kivennäisvettä kuin limua.

Mä viittasin tuohon kirjoitukseesi että tulee mieleen laiska ihminen.
Niin kuten huomaat, mä puhuin passiivissa, ja tarkotin sinua minua siskon anoppia.. yleisesti.
 
dsfdfd
Jos mieli tekee, niin lataan kärryt täyteen herkkuja, eikä minua kiinnosta pätkääkään, mitä muut siitä ajattelevat.

Kotipaikkakunnallani näin yleensä käykin, koska siellä on kauppa, josta saa edullisesti karkkia ja ostan aina sieltä varastot täyteen. Kassalla saattaa joskus olla tätini tai muitakin tuttuja voi tulla vastaan. Entäs sitten.
 
Me kyllä ostetaan sekä terveellistä että epäterveellistä muiden mielipiteitä miettimättä ja ilman pelkoa että törmätään tuttuihin. Enkä ikuna edes aio moiseen alistua!

Jos joku haluaa rakentaa mielipiteensä meidän perheestä ostostemme perusteella niin ihan sama!
 

Yhteistyössä