En kertonut kondyloomasta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ressi..

Minulla on ollut nuorempana kondylooma. Nyt ei ole oireillut kahteen vuoteen.

Mutta, olen tehnyt ison mokan ja jättänyt kertomatta uudelle poikaystävälleni :|

Olisiko minuk pitänyt kertoa? Miten selitän sen sitten jos tämä puhkeaa uudelleen?

Yritin kysyä lääkärin mielipidettä, pitääkö kertoa. Hän sanoi että omalla harkinnalla..
 
vierailija
Äsken juuri kävin lääkärissä, ei nähnyt mitään ulkoisesti ja otettii papa :|

Kääk, ressaa.. ja itkustaa. Kannattaako mun ny vaa heti kertoo miten asiat on vai vasta sitten jos tää puhkee?​
 
vierailija
Ei se välttämättä enää tartu. Omani sain mieheltä joka salaa oli ottanut kortsun luvatta pois kesken hommien. Siitä meni jonkin aikaa ja itkuhan siitä sitten tuli. Tapasin nykyisen aviomieheni vielä siinä ja tartutin hänetkin. Siitä on jo 8 vuotta eikä mitään ulkoisia jälkiä jäänyt. Miehiin meni luottamus ja jos ikinä eroan niin en koskaan ota enää uutta miestä. Niin moni suomimies ravaa huorissa ilman kumia ettei sitä uskoisi. Tautisia niin paljon ja valehtelevat vielä asiasta!
 
vierailija
Siis onko sulla ollut näkyvä muoto vai oletko jäänyt vain kiinni hpv-seulassa? Oliko siis niitä kukkakaalimaisia muutoksia?

Minulla ei ole ollut mitään ulkoisia muutoksia, mutta todettiin, että on kondylooma joskus viime vuosituhannen lopulla. Unohdin koko asian. Pari vuotta sitten otettiin labrassa hpv-testi (on edullinen, valtio tukee hyvin kelakorvauksella) ja selvisi, ettei ole enää hp-virusta elimistössä. Minulta se ainakin siis parani.

Sitä en tiedä, paraneeko myös se muoto, jossa tulee silmin havaittavia muutoksia. Minulla muutokset olivat emättimen sisällä ja jäin alunperin kiinni normi papa-seulassa.
 
vierailija
Kerro toki. Mullakin on ollut se, kerroin exälle, jatkettiin ilman kumia kuitenkin, eikä hän sairastunut silti tai saanut ainakaan meidän yhdessäoloaikana näkyviä näppylöitä, vaikka meidän yhdessäoloaikanakin se kerran "pulpahti" mulla taas oireiseksi. Sen jälkeen sitä tosin ei ole ollut, enkä ole exältä vielä tänäkään päivänä kuullut, että olis oireillut näkyvästi.
 
vierailija
Ei se välttämättä enää tartu. Omani sain mieheltä joka salaa oli ottanut kortsun luvatta pois kesken hommien. Siitä meni jonkin aikaa ja itkuhan siitä sitten tuli. Tapasin nykyisen aviomieheni vielä siinä ja tartutin hänetkin. Siitä on jo 8 vuotta eikä mitään ulkoisia jälkiä jäänyt. Miehiin meni luottamus ja jos ikinä eroan niin en koskaan ota enää uutta miestä. Niin moni suomimies ravaa huorissa ilman kumia ettei sitä uskoisi. Tautisia niin paljon ja valehtelevat vielä asiasta!

Tämä pitää täysin paikkansa. Minusta siitä pitäisi saada jokin syyte tai tuomio, että tartuttelee tahallaan, mutta se on vaikea todistaa.
 

Yhteistyössä