En ole mikään kokki-ihminen, auttakaa, vauvanpuurojuttu.

  • Viestiketjun aloittaja äitiiiiii
  • Ensimmäinen viesti
äitiiiiii
Kuten otsikko kertoo, en ole mikään kokki-ihminen. Keittotaitoni ovat tyyliin makaronilaatikon teko ja makamunien keitto.

Asiaan. Jauhoin Nalle vehnäpuurohiutaleet ensin tehosekoittimella jauheeksi. Ennen olen syttänyt vauvalle Muksu valmispuurojauheesta tehtyä velliä, jossa jauhe ja maito sekoitetaan mikrossa 15-20 sekuntia lämmitettyyn veteen ja ravistetaan pulloa, ja valmis velli! Noniin. Nyt sitten tein tämän saman tuolla Nalle hiutaleella, jonka olen jauhanut ihan pieneksi jauheeksi ja EI TOIMIKAAN. Jauhe jää sahanpuruksi vellituttipulloon. Muksu valmispuurojauhe ei jää sahanpuruksi jaan puuroutuu.

Mitä ihmettä teen väärin?!?
 
Vierras
Tee siitä ensin mikrossa puuroa(paketin ohjeen mukaan) sitten lisää maitoa niin että tulee sopivaa.
Muksusysteemit on esikeitettujä ja siksi niitä ei tarvi enää keittää, tavalliset puurohiutaleet taas pitää kiehahtaa, siinä ero. Kun katsot paketin kyljestä ohjeita niin huomioi että desi jauhamattomia kaurahiutaleita vasstaa noin puolta desiä jauhettuja.

Korvikettahan ei saa kai keittää ettei vitamiinit tuhoudu joten tee aluksi veteen se puuro ja sitten vasta maito.
 
V.ieras
Siitä on tarkoitus tehdä puuroa ei velliä.

Ja mä olen kyllä korvikkeeseen keittänyt puuron. En usko että on haittaa jos 1-2dl:sta vitamiinit tuhoutuu.. Kun juohan vauva kuitenkin sitä korviketta ihan pelkilteenkin.
 
äitiiiiii
Kiitos avustanne :) En tosiaan tiennyt, että muksuvelli on esikeittettyä. Luulin, että nalle jauhettuna toimii samalla tavalla. Nyt selkes! Maitoa meillä on veteen sekoitettava nutrilon pepti -jauhe.

Taidan ostaa tästä eteenpäin edelleen muksua, koska me juodaan ilta- ja aamuvelli tuttipullosta. Ihan ilomielin olen valmis maksamaa hieman enemmän, jotta saan vellin tehtyä nopeasti ja kätevästi esikeitetystä jauheesta.
 

Yhteistyössä