En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

Alkuperäinen kirjoittaja tää;25385351:
Sairasta, oletko harkinnut lääkitystä itsellesi? Millainenkohan vihersivari lapsiraukastasi kasvaa.
Missä näet sairautta? :D

Vihreitä toiv ei ikinä äänestä O_O ellei ne _vähän_ muutu puolueen, disclaimer tähän loppuun totta kai... Ja mieluummin armeijaan ku sivariin, vaikka nykyisillä laeilla ei kumpikaan ole hänen kohdallaan pakollinen. Ite olin menossa inttiin mutta polvi brakas ja sit tuli lapsi :xmas:
 
[QUOTE="vieras";25385357]ei miestä mutta miten saat sen haaveilemasi vauvan[/QUOTE]

Mistä asti heteroparisuhde on ollut edellytys hedelmöittymiselle? Tietääkseni kautta aikojen on ollut mahdollista raskautua ilman puolisoa. Nykyään jopa ilman seksiä.
 
"vieras"
Maitoa tulee niin kauan, kun sitä joku sieltä poistaa :) Maidontulo ei ole mikään aikaan sidottu asia. Sitä muodostuu kokoajan lisää sitä mukaan, kun sitä rinnasta poistuu. Maidontuotanto lähtee loppumaan vasta silloin, kun on ollut n 4-6 viikkoa täysin imettämättä. Rinnoissa oleva maito imeytyy silloin takaisin kudoksiin ja rintarauhaset menevät lepotilaan. Muttamutta, kun joku käy sitä maitoa imemässä pois, niin totta kai sitä tulee sinne lisää!
Sä se jaksat vuositolkulla jauhaa tätä samaa tuubaa! Toisilla sitä vaan ei tule, vaikka mitä poppakonsteja olis käytetty ja piste! :headwall:
 
nina tt, mistä tiesit että joku sut tunteva on aloittanut ilkeän ketjun? kamalaa... mistä asiasta siinä oli kyse?

mua ahdistais vastaava ihan hirveesti
Siinä oli asioita liittyen mm mun silloiseen ulkonäköön, jota en ollut palstalla tahi muuallakaan netissä kertonut. Nyt en itseasiassa muista missä järjestyksessä niitä ketjuja on tullut... Kolme sellaista on ollut, joiden epäilen vahvasti olevan jonkun IRL tutun käsialaa. Sellaisia henk kohtaisia asioita, joita en missään yleisellä palstalla käsittelisi. Ja se ulkonäköön liittyvä juttu... No kai on mahdollista, että joku mun IRL kavereista joka on myös palstalla tuttu olisi kertonut asioita jollekin kolmannelle osapuolelle ja se kolmas osapuoli olisi kertonut niitä täällä sitten. Mutta eipä tuota tiedä. Todella ahdistavalta se tuntui. Oli kamalaa epäillä kaikkia läheisiä ystäviä tuollaisesta. Sen verran tiedän, että joku sellainen, johon luotin, on sen luottamuksen pettänyt pahemman kerran.
 
Häähh
[QUOTE="...";25385421]Mulla on oikein hyvä mies. Mees nyt siitä sen kultas kanssa purskahtelemaan :LOL:[/QUOTE]


Muistelisin että ei oo, jos tätä samaa nimimerkkiä käytät :D Mut hei heeeeeeei.
 
[QUOTE="vieras";25385406]Sä se jaksat vuositolkulla jauhaa tätä samaa tuubaa! Toisilla sitä vaan ei tule, vaikka mitä poppakonsteja olis käytetty ja piste! :headwall:[/QUOTE]

Missäs mä nyt olen väittänyt, että esim tubulaarisilla rinnoilla voisi imettää? :D Luepa hei toi teksti uudestaan - jos on olemassa tervettä rintakudosta niin sillä voi imettää just niin pitkään kun joku tai jokin imee sitä tavaraa sieltä ulos, jees? Jos ei omista lainkaan rintakudosta tai se on jotenkin vahingoittunutta, niin ei voi imettää, mutta siitä tässä ei nyt ollut kysymys. Kysymys oli siitä, että onko maidontulo jotenkin aikaan, synnytyksestä kuluneeseen aikaan tarkemmin, sidottu asia, vai miten sitä maitoa oikein tulee vaikka synnytyksestä on jo yli 3,5 vuotta. Selitin tuossa nyt sen mekanismin.

Sinä voisit kokeilla terapioida itseäsi niin, ettet ottaisi henkilökohtaisena kritiikkinä sitä, että joku kertoo miten rintarauhaset ja maidontuotanto toimivat.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
fff
vähänkö is nolo jos mua ois imetetty yli 3vuotiaaksi..katoin jo kaveriakin kieroon kun se imetti 2vuotiasta:O ei normaalia. sairasta ja minusta vähän alkaa olemaan jo seksuaalista kanssa käymistä.
 
Kysymys oli siitä, että onko maidontulo jotenkin aikaan, synnytyksestä kuluneeseen aikaan tarkemmin, sidottu asia, vai miten sitä maitoa oikein tulee vaikka synnytyksestä on jo yli 3,5 vuotta. Selitin tuossa nyt sen mekanismin.
.
Jep.
Joku kysyy että miten sulla on riittänyt maito niin pitkään.

Siihen vastaat että kyllä se riittää kun sitä on koko ajan imetty sieltä pois. Kysyntä takaa tarjonnan.

Ja siitä joku suuttuu: miten kehtaat sanoa noin, kaikki eivät vaan pysty imettämään, kaikilla ei vaan sitä maitoa tule tai se ei riitä!

Vaikka kyse oli siitä, miten SINULLA on riittänyt maito niin pitkään, ja siihen vastasit.

Aina sama juttu. AINA :D
 
"vieras"
Musta on mielenkiintosta miten noin nuorella voi olla noin vahvat mielipiteet asioista. Ja niin ehdottomat! Sulla ei ole laisinkaan (okei, hyvin vähän) elämänkokemusta, vain yksi lapsi ja silti kerrot asiaasi yhtenä ainoana totuutena. Minusta se on aika kapeakatseista ja typerää. Ei ikä mitään määrättyä viisautta tuo, mutta usein lisää kokemuksia, joiden pohjalta on ehkä hivenen parempi ja fiksumpi alkaa paasaamaan. Uskon, että huomaat tämän kyllä myöhemmin, mutta silti jotenkin vaivaa miten ihminen voikaan olla niin olevinaan. Ei lapset ole kaikki samanlaisia, ja kaikkiin ei samat metodit toimi, ei vaikka jankkaisit hamaan loppuun asti :D Minusta on jopa huolestuttavaa jos et pysty käsittämään niinkään yksinkertaista asiaa. Kaikilla on oma persoonansa. Mutta mutta... Sen haluaisin kuulla, että millä perustelet olevan oikeutettua hankkiutua raskaaksi ilman miestä? Lapsi ei siis ole oikeutettu isään? Minusta se on aika itsekästä? Lapsi tarvitsee myös isän. On eri asia, että isä esimerkiksi menehtyy tai ottaa hatkat, niille asioille ei voi mitään. Mutta se, että tietoisesti tekee lapsen vain itselleen. Minusta se ei ole oikein. Ei lasta kohtaan.
 
Heipps
Joku palstalainen se on, koska kommentoi sellaisia asioita joista olen tänne kirjoittanut mutta blogissani en ole maininnut sanallakaan.

Pahoitteluni, että epäilyni loukkasi.
Se on varmaan joku palstalta, mutta tuskin kukaan niistä mustista, joita olet epäillyt. Se tuskin on kukaan sellainen päällisinpuolinkaan fiksu, jonka kanssa olet eri mieltä. Se on joku täys kusipää.
 
[QUOTE="vieras";25385463]Musta on mielenkiintosta miten noin nuorella voi olla noin vahvat mielipiteet asioista. Ja niin ehdottomat! Sulla ei ole laisinkaan (okei, hyvin vähän) elämänkokemusta, vain yksi lapsi ja silti kerrot asiaasi yhtenä ainoana totuutena. Minusta se on aika kapeakatseista ja typerää. Ei ikä mitään määrättyä viisautta tuo, mutta usein lisää kokemuksia, joiden pohjalta on ehkä hivenen parempi ja fiksumpi alkaa paasaamaan. Uskon, että huomaat tämän kyllä myöhemmin, mutta silti jotenkin vaivaa miten ihminen voikaan olla niin olevinaan. Ei lapset ole kaikki samanlaisia, ja kaikkiin ei samat metodit toimi, ei vaikka jankkaisit hamaan loppuun asti :D Minusta on jopa huolestuttavaa jos et pysty käsittämään niinkään yksinkertaista asiaa. Kaikilla on oma persoonansa. Mutta mutta... Sen haluaisin kuulla, että millä perustelet olevan oikeutettua hankkiutua raskaaksi ilman miestä? Lapsi ei siis ole oikeutettu isään? Minusta se on aika itsekästä? Lapsi tarvitsee myös isän. On eri asia, että isä esimerkiksi menehtyy tai ottaa hatkat, niille asioille ei voi mitään. Mutta se, että tietoisesti tekee lapsen vain itselleen. Minusta se ei ole oikein. Ei lasta kohtaan.[/QUOTE]

Jos tuntisit minut niin tietäisit, että minä en "usko" mihinkään "totuuksiin". Sen sijaan on olemassa runsaasti empiiristä tietoa siitä, että ihmislajilla imetyksen kesto on ihanteellisesti siinä kolmen ja seitsemän vuoden välillä. Mitään dokumentoitua haittaa pitkästä imetyksestä ei ole, paitsi hampaiden lisääntynyt reikiintyminen yöimetysten yhteydessä jos ei puhdista lapsen hampaita kunnolla. Meillähän tuota ongelmaa ei tullut, kun puhdistan lapseni hampaat kunnolla ja hänellä on hyvä kiille (toisin kuin äidillään).

Elämänkokemuksistanikaan et taida kauheasti tietää, enkä minä sinun. Ikä ei kerro kaikkea ihmisestä. Toivon toki olevani viisaampi kymmenen vuoden päästä kuin nyt, mutta tiedän olevani jo nyt viisaampi kuin sinä, olet sitten minkäikäinen tahansa :LOL:

Minä en jankkaa minkään "metodien" puolesta, kunhan tykkään keskustella ihmisten evoluutiosta ja vauvojen tarpeista.

Millä perustelen olevani "oikeutettu"? No vittu ihan samoilla perusteilla kun parisuhteissakin olevat. Tässä maassa puolet tai ainakin lähes puolet avioliitoista päätyvät eroon. Millä he perustelevat oikeutensa avioeroon? Tulevalla lapsella tulee olemaan isä, jonka olemassaolo ei ole riippuvainen minun parisuhteiluistani. En tee lastani vain "itselleni" vaan annan eräälle ystävälleni mahdollisuuden isyyteen. Uskon, että hänestä tulee loistava isä. Uskon myös, että esikoisenikin hyötyy tämän miehen olemassaolosta, kun tuo esikoisen isä ei aina ole kyennyt kovinkaan hyvään isyyteen.

Mielestäni tämä on hurjan paljon vastuullisempi ja parempi päätös kuin se, että aikoinaan päätin lisääntyä tuon esikoisen isän kanssa vaikka olinkin silloin parisuhteessa. Itse tässä saarnaat sitä, kuinka ihmiset ja tilanteet ovat erilaisia - voisitko ensiksi katsoa peiliin, ja oppia tuon itse? Jos minulla olisi vaihtoehtoina terve ja tasapainoinen parisuhde ja siihen syntyvä lapsi, niin todennäköisesti valitsisin sen tavan. Se ei kuitenkaan ole vaihtoehto. Minä valitsen parhaiten niistä vaihtoehdoista, jotka ovat tarjolla. Yksinkertaista.
 
Kuule Nina, mä oon monesti miettiny tätä imetysasiaa ja oikeesti juuri sun ansiosta. Ja uskon kaiken sen, että se on ihmisille luontaista pitkään jne. Mutta kun ihminen on myös kulttuurillisesti sidottu ym. ja tosiaan monet länsimaissa pitävät sitä outona ym. niin olen myös miettinyt, että voiko se sitä kautta myös olla tavallaan vahingollista. Eli siis ajan takaa sitä, että monet ovat puhuneet, että lasta on jälkikäteen hävettänyt, kun on tajunnut, että häntä on imetetty "epänormaalin" kauan. Oletko koskaan miettinyt asiaa tältä kantilta ja epäilyttääkö koskaan, vaikuttaako se sinun ja Evelynin suhteeseen myöhemmin? Asiat kun kehittyvät, myös ihminen, pitäisikö vai eikö pitäisi sen vaikuttaa imetyksen kestoon? Olipas sekava kirjoitus...toivottavasti sait selkoa.
 
"vieras"
Missäs mä nyt olen väittänyt, että esim tubulaarisilla rinnoilla voisi imettää? :D Luepa hei toi teksti uudestaan - jos on olemassa tervettä rintakudosta niin sillä voi imettää just niin pitkään kun joku tai jokin imee sitä tavaraa sieltä ulos, jees? Jos ei omista lainkaan rintakudosta tai se on jotenkin vahingoittunutta, niin ei voi imettää, mutta siitä tässä ei nyt ollut kysymys. Kysymys oli siitä, että onko maidontulo jotenkin aikaan, synnytyksestä kuluneeseen aikaan tarkemmin, sidottu asia, vai miten sitä maitoa oikein tulee vaikka synnytyksestä on jo yli 3,5 vuotta. Selitin tuossa nyt sen mekanismin.

Sinä voisit kokeilla terapioida itseäsi niin, ettet ottaisi henkilökohtaisena kritiikkinä sitä, että joku kertoo miten rintarauhaset ja maidontuotanto toimivat.
Ei, ei, ei... Kirjoitit; Maitoa tulee niin kauan, kun sitä joku sieltä poistaa Anteeksi vaan, mutta ei tule kaikilla ja se on fakta! Vai väitätkö, että suurin osa suomalaisista(kin) on jotenkin "tissiviallisia"?
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Häähh;25385428:
Muistelisin että ei oo, jos tätä samaa nimimerkkiä käytät :D Mut hei heeeeeeei.
Ja susta kolmea pistettä voi nimimerkkinään käyttää vain yksi rekisteröitymätön henkilö? Vähän kuten "vieras" on aina sama "vieras"? Wow.
 
Okei. Sinä olet päättänyt tehdä noin ja se on sinun oma päätös. Minä en voisi kuvitellakaan antavani tissiäni vajaa 4-vuotiaani suuhun - en vaikka miten se perusteltaisiin hyvänä ja terveellisenä vaihtoehtona. Meidän tuon ikäinen pikkumies juo maitoa ( purkista ), mehua ja vettä ihan jo mukista. Mutta mikäpä minä olen sanomaan vieraiden ihmisten elämään. Sinä teet niin, minä teen näin.
 

Yhteistyössä