En uskalla kohta enää mennä ulos

  • Viestiketjun aloittaja pelkään kaatumista
  • Ensimmäinen viesti
pelkään kaatumista
koska tuolla ulkona on niin liukasta, että koko ajan saa pelätä kaatumista, vaikka minulla on todella hyvät talvikengät, kaatumista estävät tukijutut kenkien pohjassa, kävelysauvat tukena ja kävelen todella hitaasti ja varovaisesti, niin koko ajan meinaan kaatua :-(
 
Mulla on nastakengät. Eilen oli sellaisia jäätiköitä, missä oli vesi päällä. Edes niissä kohtaa ei jalka lipsunut. Eilen katsoin hiukan sääliä tuntien yhtä vanhempaa rouvaa, joka yritti kovasti kävelysauvoista tukea ottaen edetä, eteneminen oli tosi hidasta.

Mulla on ihan pakko olla nastakengät, koska minun selkä kipeytyy herkästi ja varovasti käveleminen on yksi kipeyttäjistä.
 
"elise"
Käveletkö liian jäykästi? Jos jännität kehosi, niin ihan varmasti tulee olo kuin kaatuisi.

Kun seuraa lapsia jäätiköllä juoksemassa ja leikkimässä, niin heidän kehonsa ovat vielä rentoja ja joustavia. Tasapaino löytyy nopeasti, raajat taipuvat yms. Olen koettanut ottaa heistä mallia, koska jäätiköllä kävelyä voi harjoitella. Apuvälineet ovat hyvät, mullakin on nastat kengissä, mutta olen päässyt eroon töpöttelystä. Vahinkoja tuli enemmän töpöttelytyylillä ja jatkuva pelkääminen kaatumisesta lisäsi riskiä kaatua.
 
[QUOTE="elise";30674187]Käveletkö liian jäykästi? Jos jännität kehosi, niin ihan varmasti tulee olo kuin kaatuisi.

Kun seuraa lapsia jäätiköllä juoksemassa ja leikkimässä, niin heidän kehonsa ovat vielä rentoja ja joustavia. Tasapaino löytyy nopeasti, raajat taipuvat yms. Olen koettanut ottaa heistä mallia, koska jäätiköllä kävelyä voi harjoitella. Apuvälineet ovat hyvät, mullakin on nastat kengissä, mutta olen päässyt eroon töpöttelystä. Vahinkoja tuli enemmän töpöttelytyylillä ja jatkuva pelkääminen kaatumisesta lisäsi riskiä kaatua.[/QUOTE]

Kyllä meillä työpaikan pihakin on niin jäätikköä että lapsetkin menevät nurin. Kukaan ei pysy jaloillaan. Sellasella sileällä vesijäällä ei pysy pystyssä nekään rennot ja taipuvaiset. Jalat luistaa jokasuuntaan eikä meinaa päästä mihinkään.
 
Mulla on nastakengät enkä oo kertaakaan meinannut kaatua. Ja mä sentään talutan alle vuoden ikäistä yli 40kilosta koiraa, joka ei todellakaan aina kävele nätistä vieressä. Ne kengät kyllä pitää millasella jäällä vaan. Olen juoksemassakin niillä käynyt eikä tarvinnut yhtään pelätä kaatumista.
 

Yhteistyössä