En voi pestä vauvan pyllyä normaalisti lavuaarin päällä..

  • Viestiketjun aloittaja nyyti
  • Ensimmäinen viesti
nyyti
vaan joudun pyyhkimään pepun pesulapuilla.Nyt riittää vielä kaupan pumpulilaput,mutta miten jatkossa?Niitä pampersin yms.puhdistuspyyhkeitähän ei suositella jatkuvaan käyttöön.Joten olisiko vinkkejä?
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:
vaan joudun pyyhkimään pepun pesulapuilla.Nyt riittää vielä kaupan pumpulilaput,mutta miten jatkossa?Niitä pampersin yms.puhdistuspyyhkeitähän ei suositella jatkuvaan käyttöön.Joten olisiko vinkkejä?
siis apua mix niit ei sais käyttää??me käytetään joka päivä ku pyyhkäsen pissa vaipan vaihdon yhteydes niillä ja muutenkin pyyhin niillä paitsi aamusin ja kylvettäes pestään peppu..vauva nyt 3kk ja iho on tosi hyvä ja kertaakaan oo pepus ollu mitään ärsytystä ym
 
mahtuisiko sellainen kylpytuki mitä ammeessa käytetään lavuaariin, tai ihan lattialle ja sitten suihkulla?
Eikös siinä ole päätuettuna kokojan, onko tarpeeksi hyvin? Ja olisi kokoajan vähä pystyasennossakin

En siis todellakaan tiedä tuosta hydrokefaliasta, mutta tuollainen tuli vain mieleen.
 
vieras
Kannattaa ostaa pikkuisia froteepyyhkeitä, kostuttaa vedellä ja pyyhkiä. Ne voi pestä normaalisti koneessa, tulee edullisimmaksi ja ovat ihoystävällisiä. Tietysti myös isommat tavalliset pyyhkeet käyvät, pyykkiä vain tulee enemmän. Jos vauvan peppu punottaa kovin tai iho on muuten herkkä, apteekissa myydään Ceridal ihoöljyä. Sillä voi pyyhkiä, öljy voi jäädä iholle. Sopii muuallekin kuin vaippa-alueelle.
 
Mulla itselläni on 3 lasta..Itse ainakin olen muksuilleni käyttäny noita kosteuspyyhkeitä, vaihtanut aina kyllä välillä merkkiä. (Meillä on nii pieni vessa,ettei mahdu vauvan takapuolta pesemään ja keittiössäkään ei ole kuin yksi tiskiallas,joten sielläkään ei onnistu.)
Kätevät ottaa mukaan myös reissuun...
Tsemppiä teille :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:
vaan joudun pyyhkimään pepun pesulapuilla.Nyt riittää vielä kaupan pumpulilaput,mutta miten jatkossa?Niitä pampersin yms.puhdistuspyyhkeitähän ei suositella jatkuvaan käyttöön.Joten olisiko vinkkejä?
siis apua mix niit ei sais käyttää??me käytetään joka päivä ku pyyhkäsen pissa vaipan vaihdon yhteydes niillä ja muutenkin pyyhin niillä paitsi aamusin ja kylvettäes pestään peppu..vauva nyt 3kk ja iho on tosi hyvä ja kertaakaan oo pepus ollu mitään ärsytystä ym
Niillä lähtee vaikka mikä lika muualtakin, niin mua ainakin pistää mietityttämään, et mitä kaikkea niissä sitten oikein on. Reissuilla vaan käytetään, jos ei muuta pesumahdollisuutta ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:
vaan joudun pyyhkimään pepun pesulapuilla.Nyt riittää vielä kaupan pumpulilaput,mutta miten jatkossa?Niitä pampersin yms.puhdistuspyyhkeitähän ei suositella jatkuvaan käyttöön.Joten olisiko vinkkejä?
siis apua mix niit ei sais käyttää??me käytetään joka päivä ku pyyhkäsen pissa vaipan vaihdon yhteydes niillä ja muutenkin pyyhin niillä paitsi aamusin ja kylvettäes pestään peppu..vauva nyt 3kk ja iho on tosi hyvä ja kertaakaan oo pepus ollu mitään ärsytystä ym
Näin määkin olen toiminut viimosten kolmen mukulan kanssa,ei ole tullut ihoärsytystä,mutta nuo mun mukulat onkin tosi hyväihosia!
 
ä4
no pyyhkikääpä äidit niillä pyllypyyhkeillä ensin omia genitaalejanne ennenkuin alatte vauvan herkkää pyllyä joka päivä niillä pyyhkimään. .. ei niin kovin miellyttävä kokemus.
 
Ellukka
Pari reissussa ja mökillä hyväksi havaittua kikkaa:
1) laita pumpulilappuun perusvoidetta ja pyyhi sillä, lähtee pisut ja kakat hellävaraisesti, perusvoide suojaa ja hoitaa ihoa
2) osta esim. Ikeasta Krama froteepesulappuja (10 kpl 3,95 eur). Kastele lappu ja pese sillä. Pesulaput ovat todella monikäyttöisiä, meillä niitä käytetään ruokaillessa (pyyhitään kasvot ja kädet ruokailun jälkeen), puklurättinä, kuolaliinana, peppupyyhkeenä, jne. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40054538
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja ä4:
no pyyhkikääpä äidit niillä pyllypyyhkeillä ensin omia genitaalejanne ennenkuin alatte vauvan herkkää pyllyä joka päivä niillä pyyhkimään. .. ei niin kovin miellyttävä kokemus.

niishän lukee et yhtä mietio kuin puhdas vesi ja vein paljastaa et olen mökillä ulkohuusissa käydessä käyttänyt itse niitä ja on ainakin mukavalta tuntunut =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ä4:
no pyyhkikääpä äidit niillä pyllypyyhkeillä ensin omia genitaalejanne ennenkuin alatte vauvan herkkää pyllyä joka päivä niillä pyyhkimään. .. ei niin kovin miellyttävä kokemus.


Mää oon kokeillut eikä todellakaan mitenkään epämiellyttävä kokemus! ;)
Mitä ihmeen myrkkypyyhkeitä te ostelette oikeen????
Joskus kuulin myös jonkun väittävän,että kuulakärkikynän jälki lähtee lattiasta kosteuspyyhkeellä,kokeilin:Ei lähtenyt...tolulla ja hankaussienellä lähti!Kokeilin myös mehutahraan ja kyllä sai hinkata hiki päässä ja käyttää ainakin 10 kosteuspyyhettä!
 
in real life
Alkuperäinen kirjoittaja Solina83:
Mutta eiköhän niitä puhdistuspyyhkeitäkin voi käyttää jos vauvan iho vain sietää sen... tuskin niistä haittaakaan on jos ei iho ongelmia tule käytön yhteydessä.
näinpä juuri. Meilläkin käytettiin melko paljon noita pyyhkeitä. Monesti tein niin, että ensin vedellä pesasin enimmät kakat pois ja rippeet otin puhdistuspyyhkeellä. Aina oli siisti iho vauvalla. Eli en nyt yksinomaan niitä käyttänyt, mutta kuitenkin. Ja jossain jenkkilässähän on niin päin, etteivät uskalla ees vedellä pestä vauvan peppua, aina noita pyyhkeitä käyttävät ja hyvin pärjäävät niinkin.
 
ap
nuo frotee laput vois olla hyviä,mutta käviskö joku muukin kangas...esim flanelli?Mulla nimittäin olis flanellikankaita...eivätkä vissiin purkaannu vaikka leikkaa pienemmäksi.Kuivatahan voi aina samalla pyyhkeellä.
 
kauhistunut
Tiiättekö Kun ei meillä lähteny tussi maalatusta seinästä luutulla ja tolulla pois ni päätin kokeilla pyllypyyhettä.

Sen jälkeen en oo yhtäkään pyyhettä käyttäny lapsen pyyhkimiseen. Enkä käytä.

Ja vielä: saa sitä ihmetellä mistä niitä iho-ongelmia nykyään sikiää.. :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nuo frotee laput vois olla hyviä,mutta käviskö joku muukin kangas...esim flanelli?Mulla nimittäin olis flanellikankaita...eivätkä vissiin purkaannu vaikka leikkaa pienemmäksi.Kuivatahan voi aina samalla pyyhkeellä.
Mulla oli sellaisia ihan kosteuspyykeen kokoisia flannelilappuja isot kasat. Toimii niin pyllypyyhkeenä kuin naaman putsaamisessa! Purkaantuminen riippuu vähän flanellin laadusta, mut jos jaksaa niin siksak reunojen ympäri estää purkaantumisen.
 
huh
Luulisi että joku froteinen tai flanellinen pesulappu hingaa ihon rikki. :eek:

Meillä on jokapäiväisessä käytössä kosteuspyyhkeet ja iho on hyvässä kuosissa. Ei ole paljoa tullut iho-oireita ja nekin jotka ovat tulleet on johtuneet kertisvaipasta.
 
Jellonainen harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Luulisi että joku froteinen tai flanellinen pesulappu hingaa ihon rikki. :eek:

Meillä on jokapäiväisessä käytössä kosteuspyyhkeet ja iho on hyvässä kuosissa. Ei ole paljoa tullut iho-oireita ja nekin jotka ovat tulleet on johtuneet kertisvaipasta.
Flanellihan on pehmeää kuin mikä, varsinkin jos omistaa kuivausrummun.

Itse olen aina käyttänyt kotioloissa veteen kostutettuja vanulappuja. S-kaupan X-tra vanulaput ovat halpoja ja hyviä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ä4:
no pyyhkikääpä äidit niillä pyllypyyhkeillä ensin omia genitaalejanne ennenkuin alatte vauvan herkkää pyllyä joka päivä niillä pyyhkimään. .. ei niin kovin miellyttävä kokemus.
olen käyttänyt, jopa useasti (reissussa esim kuukautisten aikaan). oikein mukavan ja puhtaan olon saa sillä aikaseksi - paljon parempi kuin jonkun marketin käsisuihkulla leikkiä.
ja juu, meillä siis pikkuisten vaippalaisten pyllyt on pesty aamulla ja illalla vedellä, muuten pyykeillä. hyvin on iho kestänyt, mutta jos ois tullut näppyjä tai punotusta, niin sit ei käytettäis.
 

Yhteistyössä