En voi ymmärtää, mihin tiettyjen artistien suosio perustuu!

  • Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti
......
[QUOTE="joopa";24116041]Samaa mieltä! Radiossa hyvä mutta livenä... huh. Persoonat varmasti hauskoja :)[/QUOTE]

Joo, livenä jotkut on aivan kamalia. En voi katsoa esim. telkkarista Apulannan tai Maija Vilkkumaan keikkoja, saati että maksaisin niistä keikoista ja menisin paikan päälle katsomaan. Tykkään kuunnella sekä Apulantaa että Vilkkumaata levyltä, mutta lavaesiintyminen ja laulaminen on heillä paljon huonompaa livenä kuin levyllä.
 
OG
[QUOTE="jee";24116136]Puhumattakaan näistä "david quettat"...eli tää hip/hop/pop- krääsä mitä syölletään isolla rahalla. Samaa renkutusta kaikki, ei mitään kestävää arvoa. Muovikrääsää roskiin heitettäväksi.[/QUOTE]

Jep, nykyrapista oon samaa mieltä. Eminemin suosion tavallaan ymmärrän, onhan hän paras/lahjakkain valkoinen rap-artisti ikinä, mutta inhoan häntä sen takia mitä hän teki hiphop-kulttuurille, eli teki siitä muodikkaan. 50 centin ois saanut se ampuja ottaa päiviltä ennen kuin ehti yhtäkään levyä julkaista, ja suurimman osan nyky räppäreistä nimiä en edes tiedä. Suomi-rap on ihan lukunsa erikseen, parempi ois jos raptori ois jäänyt ekaksi ja vikaksi vitsiksi aikoinaan.

Mutta: "Old schoolimpi" rap musiikki on parasta musiikkia koskaan, julmetusti asiapitoista yhteiskuntakritiikkia mahtaviin lyriikoihin ja sanaleikkeihin muodostettuna, ja taustojen samplet ja skrätsäykset on aivan oma taiteenlajinsa. Silloin kun rap oli vielä katu-uskottavaa, se oli erittäin kova genre, mutta nykyään koko hiphop on kuollut, Nasia lainatakseni.
 
OG
Joo, livenä jotkut on aivan kamalia. En voi katsoa esim. telkkarista Apulannan tai Maija Vilkkumaan keikkoja, saati että maksaisin niistä keikoista ja menisin paikan päälle katsomaan. Tykkään kuunnella sekä Apulantaa että Vilkkumaata levyltä, mutta lavaesiintyminen ja laulaminen on heillä paljon huonompaa livenä kuin levyllä.
Apulanta oli aikoinaan helvetin kova live-bändi, juurikin sen räkäisyyden takia. Nykyään kun tekevät muovikamaa kopiokoneella, en menisi enää keikalle. Enpä kyllä tietäs yhtään niiden uutta biisiäkään. Muistaako muuten kukaan enää aikaa jolloin Apulanta itse oli kieltänyt sekä NRJ:tä että KissFM:ää soittamasta musiikkiaan? :D
 
Suzyanne
Joo, livenä jotkut on aivan kamalia. En voi katsoa esim. telkkarista Apulannan tai Maija Vilkkumaan keikkoja, saati että maksaisin niistä keikoista ja menisin paikan päälle katsomaan. Tykkään kuunnella sekä Apulantaa että Vilkkumaata levyltä, mutta lavaesiintyminen ja laulaminen on heillä paljon huonompaa livenä kuin levyllä.
Laulu kuulostaa siksi paremmalta levyllä, koska laulua voi korjailla. Voi käyttää autotuneria, joka liiallisesti käytettynä saa äänen kuulostamaan metalliselta ja robottimaiselta, joskushan sitä käytetään tehokeinonakin. Mutta maltillisesti käytettynä se korjaa laulun pienet epävireisyydet ja falskiudet.

Tuon lisäksi laulun voi asettaa vaikka nuotti kerrallaan täysin kohdalleen, ja laulusoundia voi muokata tms.

Itse en ole äänittämiseen perehtynyt, laulamiseen enemmän, ja on tullut joskus vuosia sitten äänityksissä noihin vippaskonsteihinkin turvauduttua. :whistle:
 
--------
Apulanta oli aikoinaan helvetin kova live-bändi, juurikin sen räkäisyyden takia. Nykyään kun tekevät muovikamaa kopiokoneella, en menisi enää keikalle. Enpä kyllä tietäs yhtään niiden uutta biisiäkään. Muistaako muuten kukaan enää aikaa jolloin Apulanta itse oli kieltänyt sekä NRJ:tä että KissFM:ää soittamasta musiikkiaan? :D
En ole Apulantaa kuunnellut silloin kun yhtye oli vielä enemmän punk. Olen niin nuorikin, että olin 90-luvun alussa vasta muutaman vuoden ikäinen. :D Oon samaa mieltä, että uusimmat biisit on huonoja, ehkä siinä Hiekka-levyn jälkeen Apis alkoi mennä huonompaan suuntaan.
Mutta siis mitä nyt olen keikkoja tv:stä nähnyt, niin joka kerta näyttää siltä, että Toni Wirtasella tuottaa laulaminen aivan kamalia vaikeuksia, ähkii naama punaisena otsasuonet pullottaen ja yrittää laulaa nuotilleen siinä kuitenkaan onnistumatta. Koko bändi näyttää jotenkin niin kohmeiden horroksesta nousseelta, ettei sitä oikein voi katsoa tai kuunnella.
Punkki varmaan meniskin loistavasti Wirtasen laulutaidoilla.
 
og
En ole Apulantaa kuunnellut silloin kun yhtye oli vielä enemmän punk. Olen niin nuorikin, että olin 90-luvun alussa vasta muutaman vuoden ikäinen. :D Oon samaa mieltä, että uusimmat biisit on huonoja, ehkä siinä Hiekka-levyn jälkeen Apis alkoi mennä huonompaan suuntaan.
Mutta siis mitä nyt olen keikkoja tv:stä nähnyt, niin joka kerta näyttää siltä, että Toni Wirtasella tuottaa laulaminen aivan kamalia vaikeuksia, ähkii naama punaisena otsasuonet pullottaen ja yrittää laulaa nuotilleen siinä kuitenkaan onnistumatta. Koko bändi näyttää jotenkin niin kohmeiden horroksesta nousseelta, ettei sitä oikein voi katsoa tai kuunnella.
Punkki varmaan meniskin loistavasti Wirtasen laulutaidoilla.
Toni parka on niin kamalan ujo. Jos tarkkaan katsot, niin hän ei koskaan edes katso yleisöön keikkaillessaan.

T. entinen apis-fani luvuilta :D
 
.....
Laulu kuulostaa siksi paremmalta levyllä, koska laulua voi korjailla. Voi käyttää autotuneria, joka liiallisesti käytettynä saa äänen kuulostamaan metalliselta ja robottimaiselta, joskushan sitä käytetään tehokeinonakin. Mutta maltillisesti käytettynä se korjaa laulun pienet epävireisyydet ja falskiudet.

Tuon lisäksi laulun voi asettaa vaikka nuotti kerrallaan täysin kohdalleen, ja laulusoundia voi muokata tms.

Itse en ole äänittämiseen perehtynyt, laulamiseen enemmän, ja on tullut joskus vuosia sitten äänityksissä noihin vippaskonsteihinkin turvauduttua. :whistle:
Juu, tiedän että laulua voi tosiaan korjailla ja ottaa äänitystilanteessa monta kertaa uusiksi, mitä ei oikein livenä voi tehdä. :D

Tavallaan on säälikin kuunnella ensin innoissaan levyä ja sit huomata, ettei se laulaja livenä niin taitava ollutkaan kuin mitä levyltä kuulostaa. Mutta, levyltä se kuulostaa kuitenkin omaan korvaani miellyttävältä, joten voin kuunnella ja uskotella itselleni, että artisti on oikeastikin niin hyvä laulaja. Voihan toki olla huonompiakin keikkoja, jolloin laulu ei vain mene niin hyvin kuin voisi, vaikka taitoa olisi.
 

Yhteistyössä