Enkelinäky/ Mitä ihmettä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tuosta Virrat-Alavus näystä on puhunut jo useampi.
Toinen on nyt Egyptissä nähty ilmiö: mielenosoittajien keskeltä lähtee hevonen&ratsastaja. Näkyy youtubessa ja jossain uutisotoksissa. Tämä on selitetty Johanneksen Ilmestyksellä, jossa sanotaan, että verenpunainen hevonen ja ratsastaja tulevat viemään rauhan maailmasta (toinen sinetti).
Tuo ilmiö oli siis sellanen valoilmiö, ei mikään oikea ihminen /ratsatsastaja.
 
"Edi"
Mä en silti menisi sanomaan ihmisiä sioiksi tai hölmöiksi. Sellanen ei voi olla oikein, eikä sellanen voi olla oikea asenne.

Minusta se, että vaaditaan ihan suorilta ensin uskomaan kuulopuhe ja sitten seuraavaksi käydään haukkumaan ne, jotka ei usko, hälyttää mun kelloja. Sellainen on ylimielistä. Manipuloimista.
Koko pointti on, että enää ei ole kyseessä kuulopuhe vaan oikean ihmisen kertoma tapaus (silminnäkijän). Sioiksi haukkuminen ei ollut omia sanojani vaan Jeesuksen opetuksesta lainaus "Älkää heitelkö helmiänne siokojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä ja kääntyisi ja repisi teitä (Matt.7:6). Ja juuri näin käy sikojen kohdalla. Jotkut eivät vain usko ja kun tällaisia helmiä heille kerrotaan, niin heti tallaavat viestin ja alkavat meitä uskovia repiä sanoillaan. Jeesuksen sanat ovat tälläkin palstalla toteutuneet silmiemme edessä...". Hulluiksi Ps.14 kutsutaan niitä jotka sanovat ettei Jumalaa ole. Sitä he ovat, sillä Luojan olemassa olon todisteet ovat kiistattomat. Jos tämä alkaa hälyttää kelloja niin kyseessä on väärät kellot, sorry vaan.
 
"xxx"
[QUOTE="vieras";23104976]Tuosta Virrat-Alavus näystä on puhunut jo useampi.
Toinen on nyt Egyptissä nähty ilmiö: mielenosoittajien keskeltä lähtee hevonen&ratsastaja. Näkyy youtubessa ja jossain uutisotoksissa. Tämä on selitetty Johanneksen Ilmestyksellä, jossa sanotaan, että verenpunainen hevonen ja ratsastaja tulevat viemään rauhan maailmasta (toinen sinetti).
Tuo ilmiö oli siis sellanen valoilmiö, ei mikään oikea ihminen /ratsatsastaja.[/QUOTE]

Laitatko linkin juutuuppiin?
 
Leukistinen aksolotli
Se egyptijuttu on pelkkä linssin heijastus. Mä alan kohta häpeemään uskovien puolesta! Kohkataan vaikka itsekin tiedetään, että juttu on huijausta. Kohkataan hinnalla millä hyvänsä! :(
 
"Edi"
[QUOTE="vieras";23104976]Tuosta Virrat-Alavus näystä on puhunut jo useampi.
Toinen on nyt Egyptissä nähty ilmiö: mielenosoittajien keskeltä lähtee hevonen&ratsastaja. Näkyy youtubessa ja jossain uutisotoksissa. Tämä on selitetty Johanneksen Ilmestyksellä, jossa sanotaan, että verenpunainen hevonen ja ratsastaja tulevat viemään rauhan maailmasta (toinen sinetti).
Tuo ilmiö oli siis sellanen valoilmiö, ei mikään oikea ihminen /ratsatsastaja.[/QUOTE]

Jätetään Egyptin ilmiö omaan arvoonsa, se ei kuulu tähän asiaan, ja muutenkin sinettejä aletaan availla taivaassa vasta sen jälkeen kun valheellinen rauhanruhtinas on tullut esille valkoisella hevosella ratsastaen (Ilm.6). Selittely Johanneksen Ilmestykseen viitaten menee siis pahasti pieleen. Linssien heijastelu kuulostaa oikealta.

Sen sijaan, nyt on Suomessa ilmestynyt usean, jopa nimeltä mainittujen silminnäkijöiden todistamana enkeli, jota ihmiset ovat n. puolen tunnin ajan katselleet! Haloo!!! Enkeli angelos=sanansaattaja) on tuonut Suomalaisille uskoville sanoman, että "elo on valjennut"! Linssien heijastelu, metsätyökone yötöissä tai valoilmiö eivät enää sovi tähän yhtälöön. Linssejä ei ollut käytössä ja valoilmiöissä tai revontulissa ei ole Raamatullista sanomaa selvästi Suomenkielellä kirjoitettuna. Jos yhtä monta näkijää olisi ollut todistamassa auton uppoamista jäihin, niin pelastussukeltajat olisivat takuulla paikalla, eikä kukaan epäilisi heidän näkemäänsä. Mutta koska viesti on Jumalan maailmasta, sehän ei voi olla totta... niinkö?

Ei tätä olla Raamattuun kirjoittelemassa! Mutta minua ainakin kuulemani kovasti rohkaisi. Kenties Jumala antaa vielä Suomellekin siunauksensa. Vastaavasti helmiä tallovat ja uskovaisia repivät possut tämän aiheen äärellä masentavat. Mikä heidät oikein saisi Jeesukseen uskomaan, ennenkuin on heille liian myöhäistä? Ilmestyskirjaan palatakseni, Taivaalla tulee vielä ennen Jeesuksen paluuta näkymään useitakin enkeleitä, mm. julistamassa evankeliumia, varoittamassa Antikristuksesta ja pedonmerkistä sekä ilmoittamassa Antikristuksen tulevan pääkaupungin tuhosta (Ilm.14:6-). Mutta uskovatko pilkkaajat sittenkään? Tuskinpa, joten annetaan heidän vain olla.
 
"trolli"
[QUOTE="Edi";23106743]
Sen sijaan, nyt on Suomessa ilmestynyt usean, jopa nimeltä mainittujen silminnäkijöiden todistamana enkeli, jota ihmiset ovat n. puolen tunnin ajan katselleet! Haloo!!! Enkeli angelos=sanansaattaja) on tuonut Suomalaisille uskoville sanoman, että "elo on valjennut"! Linssien heijastelu, metsätyökone yötöissä tai valoilmiö eivät enää sovi tähän yhtälöön. Linssejä ei ollut käytössä ja valoilmiöissä tai revontulissa ei ole Raamatullista sanomaa selvästi Suomenkielellä kirjoitettuna. Jos yhtä monta näkijää olisi ollut todistamassa auton uppoamista jäihin, niin pelastussukeltajat olisivat takuulla paikalla, eikä kukaan epäilisi heidän näkemäänsä. Mutta koska viesti on Jumalan maailmasta, sehän ei voi olla totta... niinkö?
[/QUOTE]

hmm, ehkä auton uppoamisen jäihin voi todistaa. auto ensinnäkin löytyy jäistä.

toisekseen, nykyään kun kaikilla on kamerakännykät, niin on se nyt pirun kummallista ettei kukaan saa enkelistä mitään kuvaa otettua. eikö tullut mieleen hankkia todisteet, jotta saisi edes yhden epäuskoisen uskoon? ja missä ne muiden autojen silminnäkijätodistukset on?
koska niitä ei ole, tuon naisen tarinan todistusarvo on nolla. hän on voinut hyvinkin nähdä omiaan, tai keksiä koko jutun.
 
Leukistinen aksolotli
Aha. Nyt mäkin olen sitten sika, kun en pidä siitä, että ihmisiä uhkaillaan uskomaan. Jo aiemmin sanoin, että uskon kyllä tädin nähneen enkelin. Mutta kukapa tietää, ehkä minun oli pakkokin niin sanoa, ettei minua paheksuttaisi. Surkeaa kun uskovien kanssa on tälläistä pakkoa kaikki asiat.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Enkelinäky on todellakin totta. Kehotan jokaista ihmistä ottamaan Jeesuksen vastaan sydämeensä ja pikaisesti.Jumala antaa merkkejä nyt koko maailmalle. Se tarkoittaa sitä, että jokaisen ihmisen täytyy pyytää anteeksi syntejään ja totella Jumalaa. Australian tulvat , tulipalot ja Egyptin sota ovat Jumalan puhetta. Nöyrtykää ja pyytäkää anteeksi, että pääsette kuoleman jälkeen paratiisiin, ettekä helvettiin. Jumala on armollinen ja rakastava. Kaikilla on vielä mahdollisuus Jeesuksen ja Hänen Pyhän Henkensä avulla pelastua. Lukekaa Raamatusta Ilmestyskirja.
Eli sinun mielestäsi tulee uskoa vaikka pelon vuoksi?! Mun mielestä olisi parempi jos uskoo sen vuoksi että Jumala rakastaa.
 
Leukistinen aksolotli
Eli sinun mielestäsi tulee uskoa vaikka pelon vuoksi?! Mun mielestä olisi parempi jos uskoo sen vuoksi että Jumala rakastaa.
Syy miksi pitää uskoa, on selkeästi muiden uskovien painostus. Mitä ikinä keksitäänkin, se on pakko uskoa, jos joku teräväkielinen uskova niin sanoo. Muuten on sika, tyhmä ja hullu. Mä alan olla aika kypsä. Painostaminen ei tasan tarkkaan ole jumalan mielen mukaista.
 
Syy miksi pitää uskoa, on selkeästi muiden uskovien painostus. Mitä ikinä keksitäänkin, se on pakko uskoa, jos joku teräväkielinen uskova niin sanoo. Muuten on sika, tyhmä ja hullu. Mä alan olla aika kypsä. Painostaminen ei tasan tarkkaan ole jumalan mielen mukaista.
Aivan. Mun mielestä kenelläkään ei ole oikeutta määritellä millainen tai kuinka hyvä uskova joku on. Mun mielestä se asia on viimekädessa sen ihmisen ja Jumalan välinen asia. Selvennän vielä että tuolla edellisellä viestillä tarkoitin lähinnä Jumalaan uskomista ylipäätään.
 
"Edi"
[QUOTE="trolli";23106833]hmm, ehkä auton uppoamisen jäihin voi todistaa. auto ensinnäkin löytyy jäistä.

toisekseen, nykyään kun kaikilla on kamerakännykät, niin on se nyt pirun kummallista ettei kukaan saa enkelistä mitään kuvaa otettua. eikö tullut mieleen hankkia todisteet, jotta saisi edes yhden epäuskoisen uskoon? ja missä ne muiden autojen silminnäkijätodistukset on?
koska niitä ei ole, tuon naisen tarinan todistusarvo on nolla. hän on voinut hyvinkin nähdä omiaan, tai keksiä koko jutun.[/QUOTE]

Sain itsekkin vasta vaihdettua joulun alla lähes kymmenen vuotta vanhan kännykkäni sellaiseen jossa alkeellinen kamera sattuu olemaan. Valitettavasti jotkut ihmiset eivät katso tarpeelliseksi elää muodin mukana teknologian suhteen ja tuo "kaikilla on kamerakännykät" ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. En tiedä oliko rva Mäntyvaaralla kännykässä kamera vai ei, mutta entäs jos olisi ollut ja kuva saatu... olisko ihan varmasti auttanut? Vai olisko näky ollut sen jälkeen vain huurua linssissä? Ja kun enkelin tapaa luonnossa, kokemuksesta voin kertoa, hänen kuvaamisensa on viimeisenä mielessä. Jotka eivät halua uskoa, eivät halua uskoa vaikka kuollut herätettäisiin kertomaan, saati sitten kännykällä otettu kuva todistamaan.
 
"trolli"
[QUOTE="Edi";23111568]Sain itsekkin vasta vaihdettua joulun alla lähes kymmenen vuotta vanhan kännykkäni sellaiseen jossa alkeellinen kamera sattuu olemaan. Valitettavasti jotkut ihmiset eivät katso tarpeelliseksi elää muodin mukana teknologian suhteen ja tuo "kaikilla on kamerakännykät" ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. En tiedä oliko rva Mäntyvaaralla kännykässä kamera vai ei, mutta entäs jos olisi ollut ja kuva saatu... olisko ihan varmasti auttanut? Vai olisko näky ollut sen jälkeen vain huurua linssissä? Ja kun enkelin tapaa luonnossa, kokemuksesta voin kertoa, hänen kuvaamisensa on viimeisenä mielessä. Jotka eivät halua uskoa, eivät halua uskoa vaikka kuollut herätettäisiin kertomaan, saati sitten kännykällä otettu kuva todistamaan.[/QUOTE]

miten hemmetissä joku jättimäinen enkeli kirjoitusta siivissään voisi olla huurua linssissä? :D

ja tuo uskovaisten iänikuinen argumentti, "etteteuskovaikkanäkisitte" on täyttä paskaa. jos jumala nyt ilmestyisi taivaalle ja kirjoittaisi kultakirjaimin pilviin että uskokaa minuun lapseni niin eiköhän ihmiset uskoisi! kun on ne todisteet.

ja edelleen aika vaikea uskoa että niin moni silminnäkijä olisi ollut ilman kamerakännykkää..
 
"Edi"
Syy miksi pitää uskoa, on selkeästi muiden uskovien painostus. Mitä ikinä keksitäänkin, se on pakko uskoa, jos joku teräväkielinen uskova niin sanoo. Muuten on sika, tyhmä ja hullu. Mä alan olla aika kypsä. Painostaminen ei tasan tarkkaan ole jumalan mielen mukaista.
Jumala ei painostanut Faaraota päästämään Israelia Egyptistä? Hän ei painostanut Daavidia tekemään parannusta? Paavalia kääntymään Damaskuksen tiellä? En tiedä mistä olet Jumala kuvasi muodostanut, mutta et ainakaan Raamatusta. Kyllä Raamatun Jumala painostaa ihmisiä tekemään oikein, mutta ei pakota.

Jos Raamatussa esiintyvä nimittely sinua kypsyttää, olen pahoillani... Herrani Jeesus Kristus oli maanpäällisen elämänsä aikana paljon teräväkielisempi kuin pelkkä "hölmöt, hullut ja siat." Hän kutsui aikansa uskonnollisia johtohahmoja valkeiksi kalkituiksi haudoiksi, kyykäärmeiden sikiöiksi ja perkeleen lapsiksi (voit lisätä vielä nuokin kypsytyslistaasi). Onko Hän siis nimittelyjensä tähden yhtään vähemmän Jumala? Mutta ymmärrä tämä, ihmiseksi tulleen Jumalan teräväkielisen nimittelyn kohteena olivat juuri aikansa ihmiset, jotka tiesivät miten asiat ovat, mutta eivät tahtoneet totuuteen tulla ja yrittivät vielä muitakin estellä. Jos hullua sanotaan hulluksi koska hän oikeasti on hullu, niin siinä ei ole mitään hullusti (Katso Psalmi 14).

Mutta koska koko tämä juttu selvästi vaivaa sinua, laitapa itsesi rva Mäntyvaaran asemaan! Saat rva Mäntyvaarana vaikuttavan kokemuksen (enkelinäyn) ja tiedät mitä olet nähnyt. Sitten SINUA aletaan leimata hulluksi, sinun kokemustasi vähätellä ja selitellä olemattomaksi? Eikös tässä ole juuri nyt käynytkin niinpäin, että teräväkieliset omaan "ei ole jumalaa" uskontoonsa uskovat yrittävät pakottaa omaa "uskoaan" sinulle ja kaikkille jotka kokemuksestasi kuulevat? He sanovat: "Et sinä ole voinut oikeasti mitään nähdä, koska enkeitähän ei ole?" Heidän viesteistään saat kuvan, että olet joko hallusinoiva, kolmen muun autoseurueen kanssa tai pelkkä huijari. Kas kun "tällainen painostaminen" ei sinua ala kypsyttää! Etkös voisi tasapuolisesti kypsyä myös näihin toiseen suuntaan "painostajiin?"

Ja painostuksesta vielä... et voisi vääremmässä olla, jos todella ajattelet, että "syy miksi pitäisi uskoa on... painostus!... Mitä ikinä keksitäänkään, se on pakko uskoa..." Voisinhan tällä logiigalla sanoa asian näinkin: "kun nyt on keksitty, että enkelinäky on keksitty juttu, niin nyt tähän meidän keksintöön on pakko kaikkien uskoa" (painostusta, painostusta). Mutta olen kanssasi vahvasti erimieltä. Jumalan painostus ihmisiä tekemään oikein ei ole lopullinen uskon syy. Sinä et pysty minua painostamaan uskomaan omaa näkemystäsi, sen enempää kuin minäkään en pysty painostamaan sinua uskomaan, koska Jumala on luonut meille vapaan tahdon. Kristinusko on aina ollut vapaan tahdon uskoa. Evankeliumin sanoma pidetään esillä. Joka tahtoo, saa Jeesuksen vastaan ottaa... joka ei, jätetään alkuperäiseen olotilaansa. Ei Jeesus käskenyt julistajiaan sellaisiin koteihin ja kyliin jäämään painostusta ylläpitämään, joissa sanomaa ei vastaan otettu. Ei, näiden kylien tomutkin piti ravistella kengistä pois...(Matt.10:14). Kun Jumala on aikansa ihmistä kutsunut (tai voit sanoa myös painostanut), ja ihminen tekee päätöksensä olla ottamatta Jeesusta vastaan, Jumala jättää Hänet. Ihminen joka ei tahdo olla missään tekemisissä tai yhteydessä Jumalan kanssa saa kyllä lopulta tahtonsa läpi... hän saa olla erossa Jumalasta tämän elämänsä ajan ja myöskään ei taivaaseen tarvitse sen jälkeen mennä.

Olipa enkelinäky kokemus aito tai ei, itse en noissa neljässä autossa ollut. Kuitenkin rva Mäntyvaaran kertoma kokemus Alavuden ja Virtojen välisellä tiellä 22.1.2011 klo 23 rohkaisi minua ja jos ei sinua, niin annetaan olla. On ihmisiä, jotka eivät tällaisiin asioihin tule millään uskomaan ja sitten on meitä, jotka olemme saattaneet itsekin jotakin vastaavaa joskus kokea ja meitä rohkaisee kuulla että on muitakin. Olen tästä asiasta sanonut nyt kaiken mitä minulla sanottavaa on. Oli hauska vaihtaa ajatuksia.
 
Leukistinen aksolotli
Onhan se ihan kiva, että uskova katsoo oikeudekseen sanoa ihmisiä sioiksi yms. Siinä vaan on reaktiona mm se, että tällä hetkellä hävettäää, että ollaan ns. samaa porukkaa. Mä en ole sanonut, etten usko sitä näkyä, mä olen arvostellut sitä, että nimitellään ihmisiä. Mut jos mä haluaisin sanoa, etten usko siihen näkyyn, tulisin välittömästi tuomituksi huonoksi uskovaiseksi. Mut varmaan vaikee ymmärtää, jos on niin täynnä pyhää vihaa ja sitärataa.

Ei tee mieli uskoa asioita, joita markkinoi tyypit, jotka nimittelee. Turha Jeesukseen on vedota, koska Jeesus todella oli ihmiseksi tullut jumala, eikä mikään pulliainen mammapalstalla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23113494:
siellä on kuule kameleita :D
äh, :mad::rolleyes:

Ei ei. Laittakaa nyt se hemmetin näkyratsu, kiinnostaa tommoset asiat. Haluan vaan mielenkiinnosta katsoa näenkö siinä mitään, vaikka oliskin mikä tahansa heijastus tms.
 
Lunatic
Älä Leukistinen välitä, ei sun tartte hävetä muiden uskovien takia yhtään mitään. Yksilöitä uskovatkin on.
Ei munkaan tartte hävetä esim kaikkien kaimojeni takia tms. =)
 
Pohjosen tyttö
Tämän keskustelun luettuani halusin sanoa että
on kysymys

Jumalan pelosta
Sielusta
Uskosta

Nämä asiat vaikuttavat siihen, miten suhtaudutaan taivaallisiin lähettiläisiin, kuten tämä enkeli oli, tai miten suhtaudutaan Jumalan Sanaan, tai toisiin ihmisiin.
 

Yhteistyössä