Enkkuu...

  • Viestiketjun aloittaja Oppilas
  • Ensimmäinen viesti
Miili
Ei taida olla oikotietä onneen ... Tai laita telkkaan maalarinteippiä tekstityksen kohdalle ja kato saippuasarjoja tai lempparivideoita. Tai hanki joku englanninkielinen lasten peli ...
 
vinkki
Isoin syy, miksi mun enkku on niin hyvä kuin se on (työkseni sitä kielenpäällä pyörittelen ;) ), on se, että olen katsonut pienestä pitäen paaaaljon elokuvia ja muita telkkuohjelmia :D

Ihan totta. Siitä mä oon eniten oppinu ...just sanontoja ja idioomeja. Ymmärtämistäkin tulee opittua ihan huomaamatta.

Toki kantsii sanoja lukea myös, mutta kantsii lukea niitä jossain asiayhteydessä. Jää huomattavasti paremmin mieleen, kun ne on sijoitettu johonkin tarinaan tms. :)
 
Tai jos olet lukijaihmisiä, ota englannin kielinen kirja käteen. Joku, jonka sie kenties olet lukenu suomeksi ja joka oli todella hyvä! Tai riittävän mielenkiintoinen muuten. Sillä miun onneton englanti on parantunu edes auttavaksi. ;)
 
DakotanEmo
Suomessa on pikkuinen ongelma.. Englanninkielen tunnit keskittyy pääasiassa kielioppiin ja puhetta ei juuri harjoitella. Parhaiten opit sitä niiden ihmisten keskuudessa jotka myös puhuvat sitä. Usko pois, etsi heilaksi joku joka puhuu sitä englantia. Siitä se lähtee menemään kuin itsestään.
 

Yhteistyössä