Ensi kertaa lentokoneeseen, apuja!

Eli olen todellakin ekaa kertaa menossa lentokoneeseen, matka on siis ihan Vaasan lentoasemalta Tukholman Arlandaan. Nyt tuli sitten pakkaamisongelmia... Jos joku viitsis kertoa mulle miten pakkaisin nämä tavarat varmastiu oikeaoppisesti :D (vaatteet osaan kyllä laittaa matkalaukkuun mutta muut...)

- meikit (puuteri, ripsari, luomiväri, kajal-kynä)
- deodorantti (roll-on)
- hiuslakka
- hammastahna ja harja

Nämä kaikki sellaisessa toilet-laukussa

- avaimet
- kännykkä & laturi
- lompakko
- tupakka-aski ja sytytin (paha tapa joo-o)

ja nämä siis käsilaukussa, saako olla?
 
"vieras"
Jälkimmäiset ehdottomasti käsimatkatavaroihin, mutta ensimmäisistä nestemäiset litran minigip-pussiin ja hiuslakasta korkeintaan 100ml matkakoko käsimatkatavaroihin. Ruumaan saa ottaa isomman.
 
"vieras"
Ei kannata laittaa toilet-laukkua ruumaan, koska käsimatkatavaroissa pitää olla sellaiset jutut mitä ilman ei pärjää eli normaalikosmetiikka (ja vähän vaatteita).
 
[QUOTE="vieras";25557547]Ei kannata laittaa toilet-laukkua ruumaan, koska käsimatkatavaroissa pitää olla sellaiset jutut mitä ilman ei pärjää eli normaalikosmetiikka (ja vähän vaatteita).[/QUOTE]

:D kyllä mä oon selvinnyt lentomatkan ilman varavaatteita ja kosmetiikkaa..eihän tuo ap mihinkään jumalan selän taakse ole matkalla,mistä ei tarvittaessa saisi ko. tuotteita,jos laukku sattuisi häviämään matkalle..
 
:D kyllä mä oon selvinnyt lentomatkan ilman varavaatteita ja kosmetiikkaa..eihän tuo ap mihinkään jumalan selän taakse ole matkalla,mistä ei tarvittaessa saisi ko. tuotteita,jos laukku sattuisi häviämään matkalle..
Joo, kyllä mä taidan kuitenkin jättää varavaatteet ruumaan :) Mutta tarkoitettiinkohan tässä sitä että jos matkalaukku sattuu katoamaan niin on sitten edes jotain... Mut mä luotan siihen ettei katoa :D
 
"rrr"
Tällainen vielä siitä ruumaankin menevästä hiuslakasta:

"Pakkaa kaikki isommat nestepakkaukset (yli 100 ml) jo kotona ruumaan menevään matkatavaraan. Aerosolipullojen (esim. hiuskiinne) venttiilien päällä on oltava suojakupu. Ilman korkkia olevaa aerosolipakkausta ei saa pakata matkatavaraan.

Älä ota matkalle mukaan aerosoleja ja käsien desinfiointiaineita, joiden pakkauskoko on yli 500 millilitraa. Niiden kuljettaminen on lentokoneessa kielletty."

http://www.finavia.fi/lentomatkustajille/lentoasemalla/pakkaaoikein


Ja sytkäreitä tosiaan vain yksi mukaan ja sekin käsimatkatavaroissa.
 
"vieras"
Joo, kyllä mä taidan kuitenkin jättää varavaatteet ruumaan :) Mutta tarkoitettiinkohan tässä sitä että jos matkalaukku sattuu katoamaan niin on sitten edes jotain... Mut mä luotan siihen ettei katoa :D
Sitä juuri. Vaikka kaikkea on saatavissa,niin ei ole mitään syytä olla ottamatta perusjuttuja käsimatkatavaroihin. Ei se niin harvinaista ole, että matkatavarat katoavat tai edes myöhästyvät. Ja aina kaikki sellainen mitä ei ehdottomasti halua hävittää käsimatkatavaroihin.
 
DGF
No mun edellä viimeksi Tukholmaan lennettäessä oli spray mallinen dödö, niin se kiellettiin tuomasta lentokoneeseen. Joten veikkaan samaa tuosta hiuslakasta, että saako tuoda koneeseen ja sytkäri kanssa. Että tiedän tapauksia jossa kalliskin erikoiszippo on jäänyt maihin.
 
Korjaus edelliseen
Voit ottaa mukaan matkustamoon ainoastaan yhden tulitikkurasian tai tupakansytyttimen, jonka kuljetat taskussasi. Älä pakkaa niitä käsimatkatavaroihin tai ruumaan meneviin matkatavaroihin. Sytyttimiä, joista kaasu purkautuu kovalla paineella ja liekki on erittäin kuuma, ei saa kuljettaa lentokoneessa ollenkaan. Näitä sytyttimiä ovat esimerkiksi erityisesti sikarien sytyttämiseen tarkoitetut sytyttimet, ns. taskuroihut ja pistoliekkisytyttimet. Kaasun purkautuessa sytyttimestä lähtee kohiseva ääni.
 
Ken guru
Miten tää on hauska, oikeesti? Onko sellainen vitsi hauska, että sanon sairaalaan mennessä etten oo koskaan ollu leikkauksessa ja seuraavassa kuvassa leikkaan potilasta? Vitsi on köyhä ja ontuva. Mutta fingerpori onkin ehkä yksi yliarvostetuimmista jutuista ever Suomessa.
Fingerpori toistaa itseään, joten eivät usein luettuna enää olekaan huvittavia, minun mielestä siis. Näin pitkän tauon jäkeen tuo huumori taas puri. Koska huumori niissä perustuu aina tuohon käänteiseen ajatteluun, kuluu se tosi nopeasti. Joskus ovat yllätyksellisiä ja haasteellisiakin. Vähän niinkuin palapeliä rakentaisi kun miettii että what's the catch. Suurimmalta osin ovat kuitenkin valmiiksi pureskeltua "teinipoika huumoria". Tällä kertaa edellisestä fingerpoistani on kulunut sen verran aikaa, että jaksoin taas nauraa.

Siinä analyysiä minun kantilta katsottuna.
 

Yhteistyössä