Ensimmäinen genitaaliherpes ja sen oireet

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sanovat että ensimmäinen herpes oireilee pahemmin kuin mahdolliset seuraavat oireilukerrat.
Olimme aurinkolomalla kun sain ensimmäisen kokemukseni genitaaliherpeksestä...myös kasvoihin tuli pari rakkulaa myöhemmin.
Oli pissaamisoireet, mutta luulin lomakohteessa ollessa, että kyse on pissatulehduksesta, se on minulla ollut todella monta kertaa.
Eli oireitani olivat...ensin sattui kun menin pissalle, kuin pissatulehdus...sitten alkoi olla hieman haasteita saada pissaa tulemaan ulos...olin jo aloittanut selexid kuurini, joka on aina matkalla varoiksi mukana.
Jatkoin lääkekuuria ja alkoi loma olla lopussa ja oli aika matkustaa kotiin.
Tunsin että kuume nousee kun saavuimme kotimaahan ja että alkaa olla haasteellista istua...piti olla varovainen, ettei satu kovasti.
Seuraavana päivänä aloin tuntea ihmeellisiä hermostovärinöitä lantion ja häpyhuulen seudulla.
Istumiskivut tuntuivat yön aikana lisääntyneen.
En tiennyt mikä minua vaivaa, joten päätin ottaa peilin käteeni ja kurkata alapäähän...huh mikä näky siellä oli...rakkuloita...useita ja monessa kohdassa, vardinkin limakalvoalueella...auts...no ei ihme että on ongelmia istuta ja että tunsin kipua.
Sain yhteyden nettilääkäriin ja lähetin kuvan rakkuloista.
Herpesrakkuloilta näyttävät, sanoi naislääkäri.
Kirjoitti lääkekuurin ja pyysi jatkamaan selexid kuuria seuraavaan arkipäivään ja sitten labraan tekemään viljelys pissasta.
Pikkuhiljaa kuume laski, mutta outoja nipistys tuntemuksia alapäässä, väreilyt myös jatkuivat.
Joskus rupi irtaantui jo alkuvaiheessa rakkulan päältä...oli tunne loppupäivän kuin liekki olisi ollut alapäässä.
Kävellessä pisteli aivan yhtäkkiä...milloin vaan..pisti välillä niin pirusti...todella oudon tuntuista..
Myös kävely aiheutti outoja tuntemuksia klitoriksen seudulle...kuin kamalaa painetta ja nipistämistä aika ajoin.
Väreilyt myös jatkuivat.
Rakkulat olivat todella kipeät...liikuin kuin liikuntarajoitteinen kipujen kera.
Kertokaa mitä kaikkia oireita teillä oli ensimmäisessä genitaaliherpeksessä ja miten elo jatkui siitä eteenpäin ja onko uusiutunut usein ja oliko yhtään helpompi kokemus kuin ensimmäinen...joka ainakin minulla oli kaikkea muuta kuin helppo.
Karmea eka kerta, en voi muuta sanoa.
Kerrotko oman kokemuksesi ja kaikki oireesi ensimmäisestä genitaaliherpeksestä...kiitos.
 
vierailija
Minulla on ollut vain kerran.
Eka oire oli kun alapäätä alkoi hieman kutittamaan.
Seuraavana päivänä tunsin että lämpö nousi ja imusolmukkeissa alkoi kihelmöimään.
Se ei kestänyt kauan ja sen jälkeen alkoi jumalaton kutina alapäässä. Oli pakko raapia joten sen jälkeen rakkulat muuttui kivuliaiksi.

Tämän jälkeen kävin lääkärissä, sain tarvittavat lääkkeet. Pikkuhiljaa alkoi paranemaan mutta pahimmassa vaiheessa alapää kirveli kuin tulessa, varsinkin virtsaamista pelkäsin kun se sattui.

Tuosta on nyt jo n. 20 v aikaa, sen jälkeen ei ole onneksi uusiutunut.
Sanotaan että herpesvirus pysyy ikuisesti kehossa. En tiedä mikä sen herättää mutta onneksi niin ei ole (vielä) käynyt kohdallani.
 
vierailija
Minulla on ollut vain kerran.
Eka oire oli kun alapäätä alkoi hieman kutittamaan.
Seuraavana päivänä tunsin että lämpö nousi ja imusolmukkeissa alkoi kihelmöimään.
Se ei kestänyt kauan ja sen jälkeen alkoi jumalaton kutina alapäässä. Oli pakko raapia joten sen jälkeen rakkulat muuttui kivuliaiksi.

Tämän jälkeen kävin lääkärissä, sain tarvittavat lääkkeet. Pikkuhiljaa alkoi paranemaan mutta pahimmassa vaiheessa alapää kirveli kuin tulessa, varsinkin virtsaamista pelkäsin kun se sattui.

Tuosta on nyt jo n. 20 v aikaa, sen jälkeen ei ole onneksi uusiutunut.
Sanotaan että herpesvirus pysyy ikuisesti kehossa. En tiedä mikä sen herättää mutta onneksi niin ei ole (vielä) käynyt kohdallani.
Kuinka monta päivää meni että alapää alkoi paranemaan....muistatko?
Minulla ongelmana oli että rakkulat takertuivat toisiinsa kiinni sen öklön eritysmönjän takia isojen häpyhuulien alaosassa....että tekee kipeää, iho ihan rikki, iho turvoksissa...välillä oli kuin neuloja joku sivaltaisi sinne pahimpaan o gelmakohtaan ....häppärit kun ei pysy erillä toisistaan ellei jalat ole haarallaan.
Paraneminen kestää tietysti pitkään kun rupi irtoaa kokoajan ihosta.
Alapäätä ei pystynyt edes koskemaan, edes hipaisemaan ilman suurta kipua.
Vesihuuhtelu ja sekin niin varovasti kuin suinkin pystyi.
Sitä eritettä on vaikea saada pois alapäästä pelkästään heikon vesivirtauksen avulla.
Se oli kuin liimaa.
 

Yhteistyössä