Ensimmäinen IVF 2016

En enää maanantaina vaivautunut testailemaan vaikka se olikin virallinen testipäivä. Eiköhän se sunnuntain testi jo näyttänyt sen mikä tulos oli. Tänään alkoi menkkamainen vuoto eli siis tyhjennysvuoto. Seuraavasta kierrosta sit pas:iin.
 
No nyt on suunnittelukäynti takana, pitkällä hoidolla mennään ja toukokuun kuukautisista saa ilmoittautua. Mutta tämän hetkiset jonot oli pitkät joten todennäköisesti hoidot vasta heinäkuun kesätauon jälkeen.. Eli taas odotellaan..
 
Pahoittelut Teza negasta, toivotaan että se vielä plussaksi kääntyisi. Itse tein eilen digitestin, joka sanoi raskaana 1-2 <3 nyt vaan tietysti mietityttää oireiden olemattomuus, mutta kaipa sekin on normaalia ja vaihtelee ihmisestä ja raskaudesta riippuen... Pitääköhän ne luget lopettaa kuitenkin vaikka testi oli positiivinen?
Mitäs kuuluu? Onhan kaikki vielä ok? Joko oireet (paha olo tms.) ovat tulleet?
 
Heippa kaikki! :) Jee, ensimmäinen plussa tässä ryhmässä!!! :LOL::LOL::LOL: Paljon onnea Cerezah!!!:love: Toivotaan että kaikki menee huippuhienosti!! JA että me kaikki muut otetaan susta mallia :LOL:
Pahoittelut Tezalle negasta... :unsure: Onneksi pääset niin pian Pas:iin, pari viikkoa, niin on uusi mahdollisuus.
Tervetuloa uusille kirjoittelijoille! En ole pysynyt mukana keitä kaikkia täällä on vielä messissä, mutta tervetuloa silti! :D Täytyisi varmaan jonkun tehdä joku yhteenveto viestiketjussa kirjoittelijoista ja hoitojen vaiheista, mutta en nyt itse ole jaksanut ryhtyä hommaan... Jos joku innostuu, niin saa vapaat kädet! :p
Itsekin havahduin, että meilläkin Pas alkaa jo lähestyä... :geek: Menkkojen pitäisi alkaa näinä päivinä, ja sitten vaan ovista metsästämään!:)
Tsemppiä kaikille!! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: teza
Heippa!
Toivottavasti sopii liittyä joukkoon mukaan, täällä 30-vuotias nainen (+mies 35) joilla yritystä takana n. 2,5 vuotta.Vuoden yrittämisen jälkeen menin ensimmäisen kerran gynelle asian tiimoilta tsekkaamaan onko kaikki ok ja tällä käynnillä sainkin kuulla ensimmäistä kertaa elämässäni omistavani kaksi täysin erillistä kohtua joilla molemmilla omat kohdunsuut. Tämän jälkeen paikalliselle naistenpolille tutkimuksiin. Molemmat kohdut kuulemma toimintakykyisiä ja raskautuminen kumpaan tahansa mahdollista. näin ollen syy lapsettomuuteen ei lääkärin mukaan löydy tästä. Miehen siittiöt kunnossa ja itsellä laparoskopiassa todettiin että molemmat munatorvet auki.
Tämän jälkeen 3 kiertoa clomeja ilman tulosta ja heti perään 3 kiertoa pistoshoitoja gonal-f:llä. Lähete IVF:ään saatiin joulukuussa ja nyt olemme menossa hoidon suunnittelukäynnille toukokuun lopussa Naistenklinikalle. Ollaan varautuneita siihen että hoidot päästään aloittelemaan vasta kesän jälkeen...Toiveikkaat ja jännittyneet fiilikset. :)
 
Hei taas =)

Ensinnäkin,valtavat onnittelut cerezah! <3

Ja perään pahoittelut Tezalle =(

Me käytiin viime vkolla taysissa ivf suunnittelukäynnillä. Tuntuu hurjalta että meillä on leikkauksen jälkeen hoidot edenneet vauhdilla.pitkän kaavan saimme,koska minulla on sitä endometrioosia. Eilen aloitin normikierron tueksi terolutin,koska ilman sitä mun kierrot huitelee 13-69 päivän välillä ihan oman mielensä mukaan. 5.5 aloitan sitten kylkeen sumuttelun, jo kp 16. Lääkäriltä en oikein saanut selvyyttä että miksi,kiertoni takia, vai siksi,että luomukierto on menossa ja oikeassa overiossa oli kp 9 jo 19mm follikkeli. Koska vaste oli hyvä edelliskierroilla letroihin,hän päätti että 16.5 0-ultran jälkeen aloitan pistämään gonal f 150 iu/pvä. Siitä piti kysyäkkin että onko tää annos nyt sitten voimassa koko pistosajan? Sitähän saa hakea 4 niitä 900iu kynää? Ja sitten,kun minullakin on jo kiertynyt lääkeomavastuusta vajaa 200€, niin meneekö maksanko nyt sitten gonalia hakiessani sen jäljellä olevan 410€ vai koko satsin?
Jostain syystä kuvittelin myös että keräyksen jälkeen olen ihan työkuntoinen ja nyt kuulinkin että siitä tulee 3-5 päivää sairaslomaa. En ole työnantajalle halunnut kertoa hoidoistani joten mietin että mitä sairaslomatodistuksessa tulee lukemaan?

Vielä loppuun,tervetuloa muillekkin uusille =) ja ihanaa aurinkoista toukokuuta kaikille =)
 
^ Pikaisena vastauksena ylläolevaan. Mulla tuli sairaslomatodistukseen koodi, jonka selite "alavatsakipu". Lääkärin erikoisala näkyy leimasta toki.

Maksukaton osalta meni niin, että se ylittyi eräällä apteekkikäynnillä. Hyvitys ei tullut siinä, mutta sen saa Kelalta takaisin. Kelalta tulee lappu täytettäväksi kotiin. Tuon käynnin jälkeen lääkkeet maksaneet 2,50e/kpl, mutta luget on normihintaisia koska eivät ole Kela-korvattavia.
 
Olen kirjoitellut lähinnä tuolla toisessa ketjussa, mutta tulin kommentoimaan pariin kysymykseen. Minulla luki sairaslomatodistuksessa koodi, jonka hakemalla löytyy syyksi "Naisen muu hedelmättömyys", eli jos ei olisi vielä siinä vaiheessa pomolle selvää, sitten viimeistään. Ja Kelan korvauskatto kun ylittyy, sieltä pitäisi tulla lomake mutta sanottiin että voi mennä ainakin kuukausi tai kaksi, sitten jos ei ala kuulua, kannattaa kysellä perään. IVF-jonotuksen aikana sitten kerättiin varoja hoitoihin, julkisella ollaan ja meille sanottiin että n. 800€ on hyvä varata ensimmäiseen IVF:ään (lääkkeet plus käyntimaksut).
 
Hei!

Liityn myös mukaan keskuteluun.
Olen 26v ja mieheni samanikäinen. Yritystä takana 1.5v. Miehellä huonot siittiöt joiden vuoksi alunperin menimme suoraan ivf/icsi. Ensimmäinen hoito tehtiin yksityisellä lyhyellä kaavalla, tuoresiirrossa kaksi huonolaatuista blastoa-->neg. Nyt viikko sitten siirretty pas yksi ok laatuinen blasto, tänään alkoi niukka punainen vuoto, testasin neg. Soitin klinikalle ja he pyysivät tulemaan veritestiin maanantaina, toiveet aika 0 :( Viime siirrossa vuoto alkoi samaanaikaan. Testipäivä olisi vasta tiistaina...

Hoidossa kävi ilmi että minun munasoluissa myös häikkää. Punktiossa saatiin 17 kypsää munasolua joista 12 lähti jakaantumaan mutta vain 3 jaksoi blastokysteiksi ja niistä yksikään ei ollut hyvälaatuinen. Myös lääkäri mainitsi että mikrohedelmöitus oli hankala koska munasolujen kuori sitkeä.

Mieli aika surullinen, olisin niin toivonut plussaa (tottakai vieläkin toivon että vuoto loppuisi ja plussa tulisi)! Seuraava hoito olisi kesän jälkeen. Meillä on aika myös julkiselle elokuussa mutta taidamme jatkaa hoitoa kuitenkin yksityisellä, siellä kaikki on sujunut niin hyvin ja meillä super mukava lääkäri.
 
Onpas täällä ollut hiljaista. Mitä ketjulaisille kuuluu?

AnnaKaisa90, toivottavasti ensi kerralla parempi lopputulos hoidolla.

Meillä eka tuoresiirto toi plussan ja pahan hyperin. Tuolla toisessa ketjussa enemmän kirjoittelinkin hyperistä. Nyt onneksi on jo parempaan tilanne kääntynyt. Edelleen kuitenkin vielä sairaslomalla olen.

Kiitos kaikille tukena olleille ivf-prosessin aikana!! Onnea jatkoon ja nautinnollista kesää jokaiselle.
 
Tervetuloa Annakaisa90! =) toivottavasti uusi ivf/icsi toisi toivotun tuloksen.=)
Jeniferille onnittelut plussasta. <3

Hiljasta täällä kyllä on ollut.
Omaa napaa:
Aloitin siis sumuttelut jo kp 16,eilen piti olla 0-ultra,mutta yllätysyllätys,menkat eivät ole vieläkään alkaneet teroluteista huolimatta (yleensä menee 3-7 päivää vipasta kun alkavat,joten aikaa vielä on). 0-ultra siirrettiin perjantaille.
Ärsyttää kun venyy,koska pyysin oletetulle punktiovkolle 3 pvää vapaata,etten joudu toimittamaan sairaslomatodistusta työnantajalle,koska en ole hoidoista töissä puhunut.
Epäilen myös,että otanko synarelan oikein,koska en ole havainnut mitään muita oireita,paitsi armoton aivastelu n.15min lääkkeen otosta ja toisinaan kipuilevat munasarjat.
Joten odottelua edelleen tiedossa,toivottavasti menkat alkavat pian,että päästään tositoimiin.

Mites muilla?

Kivaa alkanutta vkoa kaikille! =)
 
Hiljaista tosiaan.. Itse pääsin tänään ilmoittautumaan hoitoihin ensimmäistä kertaa :) Todennäköisesti en ehdi mukaan ennen kesäsulkua kun pitkällä mennään, mutta neuvottiin että kannatta joka tapauksessa ilmoittautua.. Nyt sitten odotellaan kirjettä tai soittoa!
 
Hellou taas!
0-ultra takanapäin ja eka gonal pistetty. Meillä hoidoksi tulee nyt sitten ivf/icsi. Vkon päästä perjantaina on ultra jossa määräytyy punktiopäivä. Jännittää ihan hulluuteen asti ja toisaalta olo on todella helpottunut koska vihdoinkin alkaa "tapahtumaan".
Oon todella yllättyny,etten synarelasta mitään oireita aivastelua lukuun ottamatta saanut ja aamulla olin ihan varma että lääkäri sanoo ettei oo tehonnu =D sanoi vain että mulla tulee olemaan helpot vaihdevuodet sitten aikanaan.

Mitenkäs muilla menee?

Aurinkoista päivän jatkoa jokaiselle! =)
 
Moikka kaikki. Hiljasta on ollut ja ihan pistää jotenkin ärsyttämäänkin.
Minä odottelen nyt niitä ekoja virallisia menkkoja tyhjennysvuodon jälkeen, jotta sitten voisi varata aikaa ultraan ja sitten pakastealkioiden kimppuun. IVF ei siis onnistunut, mutta pakkasessa olisi alkioita kolmeen kertaan. Josko sitten onnistuisi.
 
Heippa kaikki! Onnittelut Jeniferille plussasta!!! Upeaa, että täällä myös onnistutaan!! (y)(y)
Mä oon jättänyt hoitojen ajattelun täysin taka-alalle, ja onnistunut siinä hyvin. Eka pettymys hoidoissa aiheutti varmaan jonkun suojamekanismin aktivoitumisen! :D Nyt hyvä fiilis elämästä ylipäätään.
Maanantaina tehtiin eka PAS. Vielä jäi 5 pakkaseen. En oo laskenu päiviä, enkä kuulostellu oireita. En oo vältellyt mitään ruoka-aineita, enkä välttele, ennen kuin on plussa testissä. Tsemppiä kaikille, ja toivottavasti löydätte itsestänne vahvuutta ja taistelutahtoa!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: teza
Hienoa Eden84. Monentenako kiertopäivänä sulle pas tehtiin?
Mulla ultra ensi vkolla. hrmi homma Malin86, ehkä sillä on tarkoitu että jätät kesän aikana tyhjät stressaamiset ja nautit kesästä, olet siten valmiimpi syksyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Tezalle tsemppiä menkkojen odotteluun =)

Malin,onpa turhauttavaa! Mä en oo ees ottanut vielä selkoa taysin kesäsulusta,enkä ota ennenku on pakko. =D

Edenille tsemppiä piinailuun,vai voiko tota ees siksi kutsua ku oot noin rauhallinen =) mahtava asenne!=)

Mä kävin tänään ultrassa. 18 munasolua saatu gonalilla aikaan. Tiistaina punktio ja perjantaina siirto. Mä oon luonteeltani neiti malttamaton,joten yhtä odottelua ja piinailua nääkin päivät,puhumattakaan sitten siirron jälkeisestä ajasta =D
Aika rennoin mielin täälläkin on menty,mutta jokaista ultraa jännittäny ihan hulluuteen asti,kun en oo saanu oireen oiretta synarelasta tai gonalista.
Mä myös varmaan haen tukkupakkauksen raskaustestejä ekan siirron jälkeen,koska oon niin malttamaton =D
 
Kiitos tsempeistä! :p
Mulle tehtiin pas luonnolliseen kiertoon. Oviksen bongasin kp15, ja siirto tapahtui kp21. Siirto oli normaalia myöhäisempi, sillä meidän alkiot on niitä blastoja. Kp30 on veritesti, eli 1.6. ja 2.6. soittavat tuloksen. Oon ajatellut jättää pissatestit jälleen tekemättä. Jos tämäkään ei natsaa, niin varmaan elokuussa seuraava yritys! :rolleyes:
 
Huomasin alkuviikosta katsoneeni testipäivän väärin, ja vasta 2.6. on verikoe, ja 3.6. soitto tuloksesta...:confused: Havainto sai mut tolaltani, joten kipitin eilen ostamaan herkimmän Clearblue-testin.... Tein testin tänään aamulla, ja näytti positiivista??? Apua.. Se siitä rennosti ottamisesta.. Nyt pitää perjantaille saakka jännätä, että onko oikea plussa vai jotain muuta... o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Siukku87
Huomasin alkuviikosta katsoneeni testipäivän väärin, ja vasta 2.6. on verikoe, ja 3.6. soitto tuloksesta...:confused: Havainto sai mut tolaltani, joten kipitin eilen ostamaan herkimmän Clearblue-testin.... Tein testin tänään aamulla, ja näytti positiivista??? Apua.. Se siitä rennosti ottamisesta.. Nyt pitää perjantaille saakka jännätä, että onko oikea plussa vai jotain muuta... o_O
Voi että...:D mullakin jännittää sun puolesta. :)(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Eden84

Yhteistyössä