Ensimmäinen IVF 2016

Isosti onnea Tähti87 :love::love: Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Ja onnea huomiseen punktioon Amanda86!

Itselläni on tänään taas vähän masennusaamu vaikka olo oli jo parempi ja viikonloppu meni tosi mukavasti kaverin polttareissa! Tänään tuli nimittäin postissa nippu laskuja naistenklinikalta ja samalla vielä ihan kirjallinen raportti että tulos nega ja pakkanen tyhjä..
 
Kiitos onnitteluista!

Amanda86 Tsemppiä punktioon.

En ole soittanut vielä neuvolaan... En jotenki uskalla. Tää on niin toivottua ja menettämisen pelko on niin suuri... Ultra ajan soittivat nkl tänään 9.9 on aika. Pakastimeen oli hoitajan tiedon mukaan jäänyt 1kpl 5 päivän ikäinen alkio.
 
Punktio takana! Meni tosi hyvin, hyvät oli lääkitykset ja todella iisi toimenpide.saaliina 18 rakkulaa joista 17 oli munasolu!:) torstaina siirtoon jos ei huomenna mitään kuulu..lääkäri ja hoitaja sanoivat määrän olevan aika optimaalinen, kuulemma usein solujen laatu heikkenee jos määrä nousee paljon yli kahdenkymmenen..itsellä kovin huojentunut olo :geek:
Malin86 kovasti tsemppiä sinne!
 
Viimeksi muokattu:
iiveeäf81 ei ole ollut mitään puhetta seuraavasta hoidosta, ainoastaan sanottu että uusi hoito tarjotaan ja että saa ilmoittautua välikierron jälkeen.

Hienoa amanda86! Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy, mutta aika hurja saalis kyllä!
 
Täältä taas ilmottaudutaan! :) Alkionsiirto oli tänään. Alunperin alkioita oli 17, niistä 13 oli kypsiä. näistä 7 hedelmöittyi normaalisti. 1 siirrettiin kohtuun, 4 pakastimeen ja 2 jatkoviljelyyn. Hyvä mieli :) vähän oli pää jäässä siinä lääkärin kanssa jutellessa, mutta ymmärsin että tosi hyvälaatuisia oli kaikki nämä pakkaseen menneetkin. muistaakseni kaikki oli 4-soluisia.. näistä asioista olen vähän pihalla, monisoluisia yleensä alkiot on näin kahden päivän ikäisinä? onko tää 4-soluinen hyvä vai huono juttu? ja onko alkion laatu ja solumäärä kaksi eri asiaa?


edit: no luinkin tuolta esitteistä että alkio on toisena päivänä hedelmöityksestä parhaimmillaan 4-soluinen ja kolmantena päivänä 8-soluinen. selvis sekin :)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa amanda86! Sulla on sitten vielä reilu viikkoa jännättävää! Mukavaa että pakkaseen jäi vielä noin paljon niin ei tarvi stressata tuota yhtä toivoa niin paljon.

Itse olen yrittänyt olla miettimättä hoitoja, siksi mua ei ole täällä paljon näkynyt..

Entä onko NeleLiis vielä linjoilla? Miten meni suunnittelukäynti?

Ja iiveeäf81 pääsekin jo kohta PASiin (y)
 
Ei ole amanda86 enää kauaa testiin, minkälaiset fiilikset ollut?

Koska Tähti87 sulla on ultra, ilmeisesti varhaisultra tulossa?
Selvisi että meidän julkisella tehdään varhaisultria, vaikka en siellä hoidossa oliskaan. Toivottavasti joskus pääsis testaan :LOL:

Joko malinilla on hoitokierros lähellä?

Meillä tais jäädä pas välistä, maanantaina johtofolli oli 18mm, mutta ovista ei ole tullu. Viiva on vähän heikentyny viikonlopusta, vaikka selvänä vielä näkyykin, käytän digejä ja olen tarkistanu kun ottanu liuskan laitteesta.

Elokuun viiminen päivä, tulispa jo kevät :cry:
 
Joo kyllähän tässä soisi ajan rullaavan vähän vauhdikkaammin eteenpäin verikoetta odotellessa :) Fiilis on hyvä, tuntemuksia ei juurikaan minkäänlaisia, nyt kun punktiosta ja siirrosta on toipunut täysin. Miehelle tuossa juuri sanoin että jotenkin tämä vuosia kestänyt "projekti" sumentaa ajattelua siinä määrin että välillä unohtuu mihin tällä kaikella lääkärissä ravaamisella ja lääkkeiden otolla edes tähdätään. On niin tottunut siihen että koko ajan on jotain menossa asian tiimoilta että ei meinaa aina edes tajuta mikä on päämäärä. Nytkin mulla tuli alkionsiirron jälkeen sellainen olo että noniin, nyt saatiin tämäkin hoito taputeltua.pettymyksiä kun on ollut niin paljon, niin tuntuu että sitä ei edes odota muuta kuin uutta pettymystä. vaikea selittää..

tähti87 minkälaiset fiilikset sulla on tällä hetkellä? onko mitään tuntemuksia?

iiveeäf81 oltiinko sulla tekemässä passia luonnolliseen kiertoon? itseäni vähän mietityttäny oviksen tulo omalla kohdalla. joskus kauan sitten ennen mitään näitä hoitoja, tein ovulaatiotestejä enkä muista sainko ikinä hymynaamaa sihen testiin. kaikkien veriarvojen mukaan myöhemmin ovulointi olisi kuitenkin tapahtunut. kun puhutaan passin tekemisestä lääkkelliseen kiertoon, mitäköhän lääkkeitä siinä käytetään ovulaation tueksi?
 
Amanda joo luonnolliseen kiertoon tehdään, mullahan ovulaatiota ei välttämättä tapahdu, kun on suoraan ivf:n jälkeinen kierto, halusin silti kokeilla. Vähän hirvittää, että siirrot on kotitestien takana, yksi viallinen erä ja menee kierto taas hukkaan.
Kannattaa kyllä mainita, jos et ole saanu positiivistä testiin.
Ymmärsin kyllä täysin mitä tarkotit tuolla alun kirjotuksella :X3:
 
Mulla ei ole kyllä hoidosta vielä mitään havaintoa, nyt mennään välikierron kp15, sitten kun kuukautiset alkaa saa ilmoittautua.. Nyt kun kirjoitan niin menen ihan sekaisin, saanko siis jo ilmoittautua syyskuun puolissavälin? Jotenkin olen päässäni laskenut että saisin vasta ilmoittautua lokakuun puolivälissä.. En tiedä.. :ROFLMAO:
 
Malin86 luulisi että saisit syyskuun puolivälistä jo ilmottautua? Kannattaa tarkistaa ☺
Mulla alkaa hajottaa tää odottaminen, ihan hetkessä tää suht rauhaisa odottelu on kääntynyt sanansa mukaisesti piinailuksi.Tänään on tuntunut alavatsassa aika ajoin sellaista menkkamaista juilintaa ja vihlontaa.alan olla jo ihan vainoharhainen. Menossa siis pp7. Muistan jonkun joskus maininneen tässä ryhmässä olevan 9 pvän kirous, näinköhän se koituu omaksikin kohtaloksi...(n)
 
Tänään tosiaan kävin aamulla verikokeissa, fiilikset aika tyhjät...eilen aamulla alkoi pientä vuotoa, tai ei varsinaista vuotoa mutta paperiin jäi rusehtavaa...tänään jää jo ihan kirkasta verta vaikkei vieläkään kirjaimellisesti vuoda.eiköhän tämä ollu tässä tältä erää :( nooh, torstaina soittelevat naikkarilta ni saa jotain selkoa jatkosta. toisaalta on jopa helpottunut olo että nyt voi hetken ainakin vetää happea.
 
Heips kaikille. Olen seuraillut taustalla tätä ketjua, omaa hoitorumbaa odotellessa... Nyt sen aika vihdoin koitti :) Jopa vähän yllättäen.. Aloin soittelemaan, että missäs me mennään, jonon suhteen siis. Niin kertoipa puhelimen toisessa päässä oleva mukava hoitaja, että heillä on aukkoja kalenterissa, ja menkkakierto täsmäis jo tähän kiertoon :D
Joten sumuttelut alkaa lauantaina, huiii... Olikin näköjään sähköiset reseptitkin tulleet, suprecuria sumuttelen ja puregonia pistelen... Aikoivat vielä soitella tällä viikolla aiheesta.

Ollaan siis lapsukaisesta haaveiltu parisen vuotta, syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt, mutta luultavimmin syy minussa, koska edellisessä suhteessa samaa ongelmaa. Olen 33v. ja mies 29v.

Täällä ketjussa on näköjään sekä hyviä että kehnoja uutisia ollu viime aikoina. Onnea Tähti87, ja isot pahoittelut Amanda86.
 
Voi ei amanda, ihan perseestä o_O joko olet soitellu jatkosta?

Tervetuloa mukaan mirkku123! Millä aikataululla teillä edetään, ultrat jne?

Itse olen keskittyny kaikkiin muihin juttuihin nyt, mutta luultavasti ens kierrosta, joka alkaa ensviikolla, yritetään taas pas:sia.

Joko malin ens viikolla ilmottautuu?
 
Mirkku123 Tervetuloa mukaan! Miten on sumuttelut lähteneet käyntiin?
iiveeäf81 miten sun seuraava pas toteutetaan? ilman lääkkeitä?
Malin86 mulla ei mitään haju talven ajan suluista..

Omalla kohdalla vuoto yltyi ihan selkeiksi menkoiksi jo ennen kun sain verikokeen tulokset, jotka odotetusti näyttivät negaa. Soittelivat torstaina naikkarilta ja sanoivat että yhden välikierron jälkeen saan ilmottautua pas:iin, eli lokakuussa. Kuulemma tehdään lääkkeettömään kiertoon kotitestejä tehden.Mainitsin heille, että en ole satavarma sainko aikanaan ennen hoitoja ovistesteihin plussaa ollenkaan vaikka ennen ekoja clomifen-hoitoja otetut veriarvot kertoivat ovulaation tapahtuneen. En ole varma ymmärsikö kätilö mitä tarkoitin, lääkkeettömään kiertoon tehdään joka tapauskessa. o_O Toinen jatkoviljellyistä alkioista oli saatu myös pakkaseen, joten siellä odottelee nyt 5 kpl alkioita. :)
Suurin pettymys alkaa olla selätetty ja nyt on ihan kiva kun saa kuukauden elellä täysin normaalia elämää ilman lääkkeitä, lääkärissä juoksemista ym.
 
Hyvin sumuttelu lähteny käyntiin. Mitään sivuoireitakaan ei vielä ole paitsi, että meinaa yskittää hetikohta suhauttelun jälkeen. Meidän eka ultra (onko se nyt sitte se nollaultra) on 28pvä.. sitten seuraavan viikon ti ja pe ultrat. Kovasti ajelemista tulee, ku täällä pohjosessa asustellaan ja välimatkat on pitkiä. Ultrissa käydään eri kaupungissa ja ite puntio ja siirto sitte Oulussa, kumpaakin matkaa n.200km.

Tuo ajankuluminen on kyllä mielenkiintoinen juttu, välillä menee niin joutuin, mutta nyt tuntuu kun alkoi nämä hoitohommat, että mitenhän sitä malttaa oottaa esim. siihen eka ultraankaan, saati punktioon ja siirtoon, tai mitenkä sitten piinapäivät... tai jos vaikka sattuu onnistumaan, ensin odotetaan varhaisultraa ja sitten viikon 12 rajapyykkiä... o_O

Oletteko te mitään ylimääräisiä vitamiineja tai muita "poppaskonsteja" ottanu käyttöön näiden hoitojen aikana. Ite ajattelin aktivoitua käyttämään omegakolmosta ja ihan vitamiinilisää, ne jo tuolla kaapissa onki, unohtuu vaan käyttää säännöllisesti ... :rolleyes:
 
Foolihappoa sisältävä multivitamin mama on ainoa mitä olen popsinut. Itse asiassa kun soitin ja keskustelin tästä kehonpuhdistuksesta niin omega joka olis kuulunut kuuriin kiellettiin. Kuulema omega aiheuttaa verenvuotoriskiä ja koska punktiossa muutenkin on tämä riski niin ei saanut sitä syödä..
 
Joo mulle kanssa ohjeistetiin Naistenklinikalta jo ihan hoitojen alussa että kaikki luontaistuotteet, omegat ym. pitää lopettaa, ja ainoa mitä saa syödä on juurikin Malinin mainitsema raskaus/imetys-aikaan tarkoitettu monivitamiini..
 

Yhteistyössä