Ensimmäinen IVF 2016

Hei :geek:

Amanda me mennään ihan luomuna nuo passit, yks seuranta ultra kp 10 ja sit oviksen tikutusta, nyt pitää hommata herkemmät testit kun viimeksi ei tullu positiivistä.
En ois uskonu, kuinka työläitä nuo passitki on nuiden oviskyttäysten kans :X3: en kyllä innolla odota seuraavaa kiekkaa.

Onko teistä kukaan miettiny jotain aika- tai hoitorajaa onnistumisille, vai meinaatteko kääntää kaikki kivet? Nää on niin henkisesti uuvuttavia asioita, että ite en meinannu rämpiä tässä enää vuoden päästä, oli tulos mikä tahansa. Tosin lapsettomuutta takana jo reilu 10 vuotta, niin on aika sinuiksi päässy näitten asioitten kans, lopullinen lapsettomuus ei oo siis mikään maailmanloppu.

Meillä klinikalla kyseltiin mitä vitamiinejä syödään, ilmeisesti ei mitään ylimäärästä kun ei mitään kielletty. Olin kyllä lukenu tosta omegasta netistä ja lopettanu sen syömisen jo aiemmin. Taisivat suositellakki jotain raskausvitamiiniä, mutta meen noilla samoilla, jotka ei varmaan kauheasti poikkea, foolihappo kai se tärkein on.

Mirkku mekin ollaan pohjosesta ja käydään Oulun väestöliitossa, jonne on meiltäkin matkaa, tuli tie tutuksi ivf:n aikaan :rolleyes:
 
iiveeäf81 sama se taitaa olla edessä itselläkin.muistaakseni sanoivat että nimenomaan yksi käynti ultrassa ja seuraava käynti onkin alkionsiirto. :)
Kun aloitettiin ensimmäiset hoidot n. 1,5 vuoden yrityksen jälkeen, puhuttiin miehen kanssa että kokeillaan nyt kaikki mitä meille kunnallisella tarjotaan, ja tehdään se vielä ns. yhteen putkeen juurikin sen takia ettei tämä tilanne jatku vuositolkulla.Tietty hoitojen väleihin on tullut jonotus- ym.taukoa milloin on voinut aina latailla akkuja. Siinä sitten kokeiltiin 3 clomifen-kiertoa ja 3 gonal-f-kiertoa.Kun päästiin IVF:ään olimme edelleen samoilla linjoilla että sen aikaa yritetään mitä julkisella puolella tarjotaan, mutta jos sen jälkeen olemme edelleen ilman lasta, jatkamme kaksin elämää emmekä lähde yksityiselle. Aiempi lääkärimme sanoi että julkinen puoli tarjoaa 3 ivf-yritystä ja minä ymmärsin tämän silloisten tietojeni perusteella niin että 3 alkionsiirtoa koitetaan ja sitten laitetaan pillit pussiin. nyt Naistenklinikalla ymmärsin kuitenkin että vasta kun pakastin on tyhjä, on 1 kerta "kulunut" ja että he eivät muutenkaan etukäteen sano mitään tiettyä lukumäärää yrityskerroista vaan katsovat aina tilanteen mukaan onko heidän mielestään edellytyksiä uudelle yritykselle.
Tällä hetkellä en tosiaan osaa sanoa onko minusta jatkamaan näitä yrityksiä vielä vuosikaupalla. vuosi-kaksi maksimissaan kuulostaa ehkä kohtuulliselta...:oops:
 
Hei :geek:

Amanda me mennään ihan luomuna nuo passit, yks seuranta ultra kp 10 ja sit oviksen tikutusta, nyt pitää hommata herkemmät testit kun viimeksi ei tullu positiivistä.
En ois uskonu, kuinka työläitä nuo passitki on nuiden oviskyttäysten kans :X3: en kyllä innolla odota seuraavaa kiekkaa.

Onko teistä kukaan miettiny jotain aika- tai hoitorajaa onnistumisille, vai meinaatteko kääntää kaikki kivet? Nää on niin henkisesti uuvuttavia asioita, että ite en meinannu rämpiä tässä enää vuoden päästä, oli tulos mikä tahansa. Tosin lapsettomuutta takana jo reilu 10 vuotta, niin on aika sinuiksi päässy näitten asioitten kans, lopullinen lapsettomuus ei oo siis mikään maailmanloppu.

Meillä klinikalla kyseltiin mitä vitamiinejä syödään, ilmeisesti ei mitään ylimäärästä kun ei mitään kielletty. Olin kyllä lukenu tosta omegasta netistä ja lopettanu sen syömisen jo aiemmin. Taisivat suositellakki jotain raskausvitamiiniä, mutta meen noilla samoilla, jotka ei varmaan kauheasti poikkea, foolihappo kai se tärkein on.

Mirkku mekin ollaan pohjosesta ja käydään Oulun väestöliitossa, jonne on meiltäkin matkaa, tuli tie tutuksi ivf:n aikaan :rolleyes:
Välistä huutelen, että itse käytin clearbluen ovistikkuja ja jokatesti aamupissasta, suosittelen tekemään niin. ja jos luonnollisees pas kiertoon, niin kannattaa alkaa tikuttamaan aiemmin jo, ivf:n jälkeen voi kierto muuttua, mulla ainakin. koko elämän on ollut kierto tasan 28 pv ja ovis kp 14-16, nyt ovis olikin jo kp 11.
 
Me kanssa mietittiin, että käytetään nuo kaikki julkisen puolen tarjoamat hoitokerrat ja sitten jatketaan elämää, sen mukaan mitä satutaan saamaan tai saadaanko mitään. Olen myös "tsempannut" itseäni, miettimällä asioita mitä voi tehdä jos ei onnistu; mm. voin jatkaa rakasta harrastusta (jota toki jatkan muutenkin, mutta ei tulis taukoa..), matkustella (ensi kesäksi alustavasti suunnitteilla reissu) jne... Vaikka eihän nuo korvaa sitä mitä tällä hommalla haetaan, mutta ehkä ymmärrätte mitä tarkoitan..

Viime yönä näin unta, että meidän punktiossa saalis oli ainoastaan kaksi munasoulua, ja kumpaakaan ei pystytty siirtämään... Onneksippa oli unta, toivottavasti vaan ei ollu enneuni :(

Jotenki mulla on hirveän masentunut ja ei kovinkaan optimistinen mieliala (niinkuin tuo unikin kertoo) tällä hetkellä, aika tuntuu menevän niin hitaasti ja tunnun miettivän koko ajan, ettei me voida onnistua... Liekö johtuu nuista sumutteista, koska ennen niiden aloittamista mieli oli kyllä hirveän pirteä ja iloinen, kun vihdoin päästiin tekemään asian hyväksi jotain. Sumuista on muutenki tullu sivuoireita; kurkkua saa kokoajan kakoa, nenä ja huulet ihan kuivat. Öisin herään, eikä uni enää meinaa tulla silmään, sitten väsyksissä töihin. Mutta toivottavasti ohimenevä vaihe.
 
Me kanssa mietittiin, että käytetään nuo kaikki julkisen puolen tarjoamat hoitokerrat ja sitten jatketaan elämää, sen mukaan mitä satutaan saamaan tai saadaanko mitään. Olen myös "tsempannut" itseäni, miettimällä asioita mitä voi tehdä jos ei onnistu; mm. voin jatkaa rakasta harrastusta (jota toki jatkan muutenkin, mutta ei tulis taukoa..), matkustella (ensi kesäksi alustavasti suunnitteilla reissu) jne... Vaikka eihän nuo korvaa sitä mitä tällä hommalla haetaan, mutta ehkä ymmärrätte mitä tarkoitan..

Viime yönä näin unta, että meidän punktiossa saalis oli ainoastaan kaksi munasoulua, ja kumpaakaan ei pystytty siirtämään... Onneksippa oli unta, toivottavasti vaan ei ollu enneuni :(

Jotenki mulla on hirveän masentunut ja ei kovinkaan optimistinen mieliala (niinkuin tuo unikin kertoo) tällä hetkellä, aika tuntuu menevän niin hitaasti ja tunnun miettivän koko ajan, ettei me voida onnistua... Liekö johtuu nuista sumutteista, koska ennen niiden aloittamista mieli oli kyllä hirveän pirteä ja iloinen, kun vihdoin päästiin tekemään asian hyväksi jotain. Sumuista on muutenki tullu sivuoireita; kurkkua saa kokoajan kakoa, nenä ja huulet ihan kuivat. Öisin herään, eikä uni enää meinaa tulla silmään, sitten väsyksissä töihin. Mutta toivottavasti ohimenevä vaihe.
Ymmärrän täysin tuon itsensä tsemppaamisen, samoja juttuja ajatellut itsekkin että mitä kaikkea voidaan tehdä jos ilman lasta jäädään :)

Uskon että sun oireet johtuu sumutteluista, ainakin olen lukenut että monet valittelevat väsymystä ja masistelua. limakalvojen kuivuus kuuluu käsittääkseni myös asiaan. Itse yritän aina lohduttautua että jos oireita tulee, niin todennäköisesti lääke myös potkii. (tälle tuskin on mitään tieteellistä perustaa :D ) enemmän ihmetyttää aina jos ei mitään oireita tule... kovasti tsemppiä!
 
Täällä uusi 33-v ivf-ensikertalainen osallistuu keskusteluun. Takana on 5 tuloksetonta inssiä ja nyt ensimmäisen ivf:n tuorealkion siirto tehty perjantaina. Testipäivä siis 30.9.

Mulla oli rakkuloita yli parikymmentä, mutta munasoluja löytyi punktiossa vain 6. Lääkäri sanoi, että tämä saattaa selittää miksei onnistumista ole tullut. Neljä hedelmöittyi, yksi laitettiin siis kyytiin perjantaina ja kolme pakkaseen. Alkiot ovat vasta 2 päivän ikäisiä (punktio oli keskiviikkona).

Itse punktio oli mulla todella kivulias ja olo sen jälkeen vielä karseampi. En osannut odottaa niin kivuliasta kokemusta. Vieläkin on munasarjat kipeenä eikä tee mieli harrastaa oikein mitään liikuntaa. Olen todella iloinen, että saatiin alkioita pakkaseen ja on mahdollisuus päästä yrittämään PAS:a jos tämä ei tärppää. Sen verran ikävä kokemus etten ihan heti toivo sitä tehtäväksi uudelleen.
Lääkäri kyllä sanoi, että välikierto tulee joka tapauksessa jos ei tässä tärppää. Lienee normikäytäntö, että munasarjat saavat levätä?
 
Oon ihan uusi täällä. 38v, esikoinen luomu melkein 7v, nyt toista yritetään ensimmäisellä ivf-hoidolla. Olen suprecuria suihkutellut 1.pv alkaen ja tänään pistän neljännen menopurin. Onko kenelläkään tullut iho-oireita näistä? Mulla on myös psoriasis ja tuntuu että se kutisee hurjasti enemmän nyt. Lisäksi sääriin on tullut punaisia laikkuja jotka ei ainakaan psoriläiskiksi ole kehittyneet.
 
Moikka kaikille! Oon aiemmin kirjoitellut tuolla esikoisesta haaveilevissa, mutta meillä kävi niinkin ikävästi, että 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen mulla todettiin molemmat munasarjat PCOS tyyppisiksi ja miehellä todettiin spermassa siittiöitä nolla. Nytkun on asiaa saanut sulateltua ja shokista on selvitty ajattelin liittyä tänne joukkoon vertaistukea hakemaan, koska tässä hoidot olisi piakkoin sitten edessä.

Miehellä siis molemmat simppa-analyysit oli puhdas nolla, mutta verikokeissa ei huomattu minkäänlaisia hormoonipoikkeamia, kromosomitutkimuksissa kaikki oli täysin kunnossa ja ultraääni tutkimuksissa ei ollut mitään poikkeamia, toisin sanoen siihen miksi spermassa siittiöitä nolla ei pitäisi olla minkäänlaista selitystä. Sen vuoksi toiveet on nousseet aika korkealle miehen tulevaan kivesbiopsiaan. Jospa sieltä löytyisi jotain! Tyhmää laittaa kaikki munat yhteen koriin, kun sitten taas pudotaan ja kovaa, mutta tällä hetkellä tullut niin paljon iskuja vasten kasvoja, että tuntuu hyvältä välillä taas tuntea toivoa.

Löytyi siittiöitä tai ei, niin IVF hoidot tässä ovat jokatapauksessa edessäpäin. Elikkä tässä sitä ollaan, pisteessä missä ajattelin etten ikinä olisi, mutta silti jälleen toiveikkaana.
 
Moikka moi!

Täällä taas kummittelee tuo Suprecurin sivuoire; yö/aamuyökukkuminen, herään aivan virkkuna, eikä uni vaan enää tuu... Aika monena yönä ollu tuota,mutta päivällä ei oo niinkään väsyväsy olo vaan ns. voimaton... Kuulostaa taas niin sekavalta, mut outoja on nämä oireet :geek:

Tervetuloa teille muillekkin uusille :)

Velmis tsemppiä piinailuun. Hienoa, että pakkaseenkin jäi jotain.

Briitta22 Minun iho-oireet ovat ollu aknetyyppisiä, ihmepikkufinnejä leukaperiin tullu ja kiepeitä ku mitkä..
 
Heipä hei kaikille :)

Liitynpä minäkin tänne kolmen epäonnistuneen inssin jälkeen.
Olemme aloittamassa ensimmäistä IVFää ja keskiviikkona alkaa sumuttelut.
Taustaa: minulla on kolme omaa edellisestä liitosta ja nykyisellä miehelläni ei omia ollenkaan, Aikaisemman tyttöystävän kanssa hänellä oli yritystä yli vuoden, ilman tulosta.
Kolme inssiä siis tehtiin 2016 alusta ja varsinkin se viimeinen oli ihan yhtä tyhjän kanssa.... ovulaatio tuli niin aikaisin ettei se olisi voinut olla mahdollista, mutta Väestöliitosta sanoivat, että luotetaan testiin ja vaikka ultra näytti, ettei niin mitään, inssi tehtiin silti. Tuosta jäätiinkin sitten muutaman kkn tauolle ja tässä ollaan nyt.
Onko täällä muita jotka ovat Oulussa Väestöliitossa?

Aivan ihana lukea noita juttuja joissa on hoidot tuottaneet tulosta! Kamalan hyvä mieli tulee :)

Minulla ei ole suuria odotuksia meidän onnistumiseen, koska ikä on minulla se tekijä joka ilmeisesti hidastaa (mahdotontako?) meidän lapsen saantia. Joka ilta olen kuitenkin jaksanut pienen toiveen heittää tuonne yläkertaan, että josko meille yksi yhteinen suotaisiin niin olisin kiitollinen.

IVFstä en osaa odottaa mitään, enkä pelätä mitään. Menen vaan hoito-ohjeiden mukaan eteenpäin:)
 
Heipä hei kaikille :)

Liitynpä minäkin tänne kolmen epäonnistuneen inssin jälkeen.
Olemme aloittamassa ensimmäistä IVFää ja keskiviikkona alkaa sumuttelut.
Taustaa: minulla on kolme omaa edellisestä liitosta ja nykyisellä miehelläni ei omia ollenkaan, Aikaisemman tyttöystävän kanssa hänellä oli yritystä yli vuoden, ilman tulosta.
Kolme inssiä siis tehtiin 2016 alusta ja varsinkin se viimeinen oli ihan yhtä tyhjän kanssa.... ovulaatio tuli niin aikaisin ettei se olisi voinut olla mahdollista, mutta Väestöliitosta sanoivat, että luotetaan testiin ja vaikka ultra näytti, ettei niin mitään, inssi tehtiin silti. Tuosta jäätiinkin sitten muutaman kkn tauolle ja tässä ollaan nyt.
Onko täällä muita jotka ovat Oulussa Väestöliitossa?

Aivan ihana lukea noita juttuja joissa on hoidot tuottaneet tulosta! Kamalan hyvä mieli tulee :)

Minulla ei ole suuria odotuksia meidän onnistumiseen, koska ikä on minulla se tekijä joka ilmeisesti hidastaa (mahdotontako?) meidän lapsen saantia. Joka ilta olen kuitenkin jaksanut pienen toiveen heittää tuonne yläkertaan, että josko meille yksi yhteinen suotaisiin niin olisin kiitollinen.

IVFstä en osaa odottaa mitään, enkä pelätä mitään. Menen vaan hoito-ohjeiden mukaan eteenpäin:)
Me ollaan Oulun vl:ssä :)
 
Me ollaan Oulun vl:ssä :)
Hei :)
Kuka lääkäri teillä siellä on? Meillä on Eija Karjalainen, joka on todella mukava, vaikka olisimme halunneet hänet vaihtaa toiseen joka tuntui enemmän meidän "tyyppiseltä", mutta emme sitten kuitenkaan viitsineet koska asiansa kyllä osaa Karjalainenkin :)

Noista vitamiineista..... mulla on urheilutaustaa ja urheilen edelleen ja ruoan suhteen olen tarkka, joten vitamiineja on tullut popsittua meilkein koko aikuisiän ja aktiiviuran jälkeen. Nykyään otan vehnänalkioöljyä sekä Multitabsin raskaus ja imetys vitamiinejä. Maca-jauheen otin kuukausi sitten käyttöön yleisen väsymyksen vuoksi ja tuon jälkeen ei ole kamalasti tarvinnut arvuutella tuntuuko ovulaatio vai ei, se nimittäin tuntuu!

Huomenna aloitellaan nenäsumutteet ja ensimmäinen ultra 5.10.
 
Hei :)
Kuka lääkäri teillä siellä on? Meillä on Eija Karjalainen, joka on todella mukava, vaikka olisimme halunneet hänet vaihtaa toiseen joka tuntui enemmän meidän "tyyppiseltä", mutta emme sitten kuitenkaan viitsineet koska asiansa kyllä osaa Karjalainenkin :)

Noista vitamiineista..... mulla on urheilutaustaa ja urheilen edelleen ja ruoan suhteen olen tarkka, joten vitamiineja on tullut popsittua meilkein koko aikuisiän ja aktiiviuran jälkeen. Nykyään otan vehnänalkioöljyä sekä Multitabsin raskaus ja imetys vitamiinejä. Maca-jauheen otin kuukausi sitten käyttöön yleisen väsymyksen vuoksi ja tuon jälkeen ei ole kamalasti tarvinnut arvuutella tuntuuko ovulaatio vai ei, se nimittäin tuntuu!

Huomenna aloitellaan nenäsumutteet ja ensimmäinen ultra 5.10.
Meillä lääkärinä on Riitta Koivunen, joka on kyllä oikein mukava ja vaikuttaa pätevältä. Hän sanoi meille, että saa ehdottomasti vaihtaa lääkäriä, jos niin haluaa ja joskus hyväkin saada muita näkökulmia, mutta en usko että viitsisin vaihtaa ilman pätevää syytä.
Olen käynyt myös Eijalla ja ihan lämpimät fiilikset jäi hänestäkin :)
Siellä punktion puolella on aivan ihana ja sympaattinen hoitaja, nimeä en nyt muista, mutta oli kyllä aivan omiaan siihen hommaan :love:

Tsemppiä hoitoon (y)

Edit. Olittekin VL:ssä käyny insseissä, niin varmaan tullutkin tämä hoitaja tutuksi :rolleyes:
 
Meillä lääkärinä on Riitta Koivunen, joka on kyllä oikein mukava ja vaikuttaa pätevältä. Hän sanoi meille, että saa ehdottomasti vaihtaa lääkäriä, jos niin haluaa ja joskus hyväkin saada muita näkökulmia, mutta en usko että viitsisin vaihtaa ilman pätevää syytä.
Olen käynyt myös Eijalla ja ihan lämpimät fiilikset jäi hänestäkin :)
Siellä punktion puolella on aivan ihana ja sympaattinen hoitaja, nimeä en nyt muista, mutta oli kyllä aivan omiaan siihen hommaan :love:

Tsemppiä hoitoon (y)

Edit. Olittekin VL:ssä käyny insseissä, niin varmaan tullutkin tämä hoitaja tutuksi :rolleyes:
Kiitos Onnea tässä tarvitaan ja toivotaan, että meille kaikille sitä suodaan!
Ei meilläkään mittään syytä olisi vaihtaa lääkäriä, mutta Katriina Niemelä (joka teki meille yhden inssin) oli sellainen jonka kanssa olisimme hoitoja halunneet jatkaa. Karjalaisen kanssa mennään ja todellakin toivotaan, että tulosta tulisi nyt ja sehän ei lääkäristä ole kiinni
Aloitin tosiaan ne sumuttelut tänä aamuna ja eilen kun luin ohjeita pakkauksesta, niin siellä oli mainittuna, että olisi hyvä käyttää jotain ehkäisyä sumuttelun aikana? Muistaakseni meille ei sellaisesta puhuttu mitään.... Yritin soittaa VL mutta en saanut ketään vastaamaan vielä.

Lisäys: soitolla tarkistettu, että eivät pitkän aikaa lasta yrittäneille pariskunnille puhu ehkäisyn käytöstä sumutteen aikana koska eivät usko, että raskaus alkaa vaikkakin niin on tapahtunut joskus. Ja raskausajan vitamiineja suositteli ottamaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

IVFstä en osaa odottaa mitään, enkä pelätä mitään. Menen vaan hoito-ohjeiden mukaan eteenpäin:)
Voi vitsit, ku osaiskin ajatella tuolla tavalla, mulla koko ajan joku peikko istuu olkapäällä ja tuntuu, ettei lääketiedekään voi auttaa... Mut ihana, että sinä osaat, yritän ottaa mallia :D Varmasti positiivisempi asenne helpottais koko ruljanssia. Onneksi nyt

Suprecurista johtuva masentelu on vähenemässä, tilalle tullu jäätävä tissikipu o_O Menkatkaan ei vielä ole alkaneet, ens ti on se 0-ultra. Entä jos vuoto vielä silloin menossa? Kellään tietoa?

Mulla piti c-vitamiiniä ottaa kuuri, koska meinas jo pissatulehusta pukata (liekö syynä kuivat limakalvot). Onneksi meni ohi, ni ei ainakaan enää antibioottia tähän väliin...
 
Moikka!



Voi vitsit, ku osaiskin ajatella tuolla tavalla, mulla koko ajan joku peikko istuu olkapäällä ja tuntuu, ettei lääketiedekään voi auttaa... Mut ihana, että sinä osaat, yritän ottaa mallia :D Varmasti positiivisempi asenne helpottais koko ruljanssia. Onneksi nyt

Suprecurista johtuva masentelu on vähenemässä, tilalle tullu jäätävä tissikipu o_O Menkatkaan ei vielä ole alkaneet, ens ti on se 0-ultra. Entä jos vuoto vielä silloin menossa? Kellään tietoa?

Mulla piti c-vitamiiniä ottaa kuuri, koska meinas jo pissatulehusta pukata (liekö syynä kuivat limakalvot). Onneksi meni ohi, ni ei ainakaan enää antibioottia tähän väliin...
En tiedä mistä tämä "positiivisuus" johtuu mutta jotenkin olen "rinta rottingilla" hoidoissa mukana, ajatuksena, että nyt se lapsi tulee :D
Tiedä sitten kumpi tässä puhuu, järki vai tunteet..... :)

Onko tuo Suprecur Synarelan vastaava? Mulla ei sumuttelusta ole tullut mitään oireita, lukuunottamatta muutaman kerran kunnon ähky olo. niin no on hermot ollut välillä tosi kireenä, mutta voi johtua muustakin :)
 
Heippa kaikille!

Mulla tehtiin siis ekan ivf:n tuoresiirto 16.9. ja testipäivä on 30.9. Täytyy sanoa että aika on madellut hullun hitaasti sitten viime perjantain. Eka viikko meni pikkasen nopeammin.

Päätin, etten tällä kertaa seuraile oireita, koska ei niistä mitään voi kumminkaan päätellä. Mikä naurettava ajatus! Pah. Ihan jatkuvaa kehon tarkkailuahan tää on.
Kauheasti mitään erityistä en ole havainnut, paitsi että rinnat on tosi turvonneet ja kipeät. Mietin, että johtuukohan se lutinuksesta. Onko muilla kokemusta? Mulla välillä ennen menkkoja turpoo rinnat pikkusen ja on kipeet, mutta nyt on uudet mitat. Tänään on pp10 ja hirveesti haluaisin huomenna tehdä testin, koska lähden pariksi päiväksi reissuun ja tuun takasin perjantaina. Mut en kuitenkaan haluaisi lähteä reissuun negatestin jälkeen, että varmaan olis fiksua odottaa sinne perjantaille.

Päätettiin puolison kans et jos tää ei onnistu niin lähdetään välikierron aikaan lyhyelle viikonloppulomalle ja nautitaan hyvästä ruuasta ja viinistä ja oluesta. Vähän lohtua tilanteeseen.

Iiveeäf81 tsemppiä! Toivottavasti sulatus onnistuu ja alkio saadaan kyytiin! <3
 
Heipä hei!

Täällä vietellään sujuvasti välikiertoa. Nyt on ollut onneksi paljon kaikkea ohjelmaa niin ei ole ihan oikeastikkaan miettinyt tulevaa, ainakaan viikkoon :D Menkat pitäisi alkaa ens viikolla, sitten päästään ilmottautumaan passiin :)

velmis mulla oli ainakin tossa vaiheessa erittäin arat ja kipeet tissit, hyvä että pysty suihkussa peseytymään kun tuntu että pelkkä hipasukin tekee kipeetä :D
Mirkku123 toivotaan että ultra menee hyvin ja lääkkeet ovat tepsineet!
ladygreen millä aikataululla teillä on hoidot alkamassa?

iiveeäf81 Paljon tsemppiä huomiselle! <3 miten noi passit käytännössä menee, jos ei alkio kestä sulatusta, meneekö sulla tämä kierto ohi vai ehditäänkö siihen sulattaa toinen alkio mikäli sellaisia pakkasesta löytyy? onko tietoa?

Kovasti tervetuloa mukaan uusille :)
 
Onnea huomiselle iiveeäf81!

Itse olen nyt unohtanut täysin kaikki hoidot ja elänyt normaalia elämää. Parin viikon päästä ilmoittaudun hoitoihin ja aletaan koko rumba alusta, se kyllä vähän vieläkin harmittaa ettei pakkaseen mitään jäänyt liian pienen hormooniannoksen takia. Vaikka käytiin verikokeissa ja ultrassa ei tätä missään vaiheessa huomattu. Sitten vaan yhtäkkiä "oho, oli liian pieni". Nå, se on nyt vaan jätettävä taustalle ja keskityttävä uuteen hoitoon!
 
Meillä oli tänään punktio, olo on hyvä eikä itse toimenpide sattunut. Peräti 17 munasolua saatiin, vielä ei ollut tietoa moniko niistä oli kypsiä. Siirrolle on aika ke iltapäivänä. Alavatsa on vähän turvoksissa ja tuntuu mut muuten ok.
Me ollaan oulussa julkisella hoidossa, ja vähän häiritsee kun jokaisella käynnillä on ollut eri lääkäri. Ei minkäänlaista hoitosuhdetta pääse syntymään.
Tsemppiä kaikille!
 
Mulle iski kauhea masis ja sellainen olo ettei tästä taaskaan tule mitään. Päätettiin et tehdään testi vasta kun tulen reissusta. Negatestin puhtaan valkoinen pohja on piirtynyt verkkokalvoihin enkä ole vielä valmis näkemään sitä.

Osaakohan kukaan sanoa että pitääkö lutinus menkat poissa? Vai voiko herätellä toiveita jos mekat ei ole alkaneet testipäivänä?
 
Hieno saalis Briitta22 :) Meki ollaan hoidossa Oys:ssa, tai eihän me vielä ketään sieltä oo tavattu, puhunut puhelimessa vaan hoitajan kanssa :D

Kiitos tsempeistä Amanda86, kyllä nyt tuntuu, että lääkkeet on tehonneet. Menkatki alkoi ni ei siitä ainakaan enää stressiä.

Tsemppiä kovasti iiveeäf81!
 

Yhteistyössä