Ensimmäinen IVF 2016

Malin86 ihanaa että pystyit unohtamaan hoidot välillä! Mä olen toisaalta kauhuissani mahdollisesta välikierrosta ja toisaalta taas ajattelen että ehkä se on helpotus unohtaa hetkeksi tämä kaikki. Vaikka kuinka yrittäis olla ajattelematta, niin tässä on niin kiinni että välillä meinaa järki lähteä.

Briitta22 tosi hieno saalis, toivottavasti siellä on paljon hyviä muniksia joukossa!

Amanda86 mä jäin siihen käsitykseen lääkärini puheista et pas:ssa sulatettais useampia alkioita ja viljeltäis vielä lisää ja katsottais et mitä niille käy ja tarvittaessa vois pakastaa uudelleenkin. Tosin jos ne alkiot on jo blastokystavaiheessa ni sithän niitä ei voi enää viljellä... Et otettaisko sitten vaan yksi kerrallaan sulatukseen?
 
Kiitos tsempeistä :)

Sulatus ja siirto onnistui, eli ollaan pienesti raskaana seuraavat pari viikkoa :D
Edellispäivänä oli otettu sulaamaan, mutta sen enempää en kyselly heidän käytännöistään.

Velmikselle onnea testiin (y) Meillä oli ekan siirron jälkeen samanlaiset negatulos suunnitelmat, sellanen viikonloppu reissu, jossa tehdään kaikkea, mitä ei vois tehdä lasten kans :LOL:
En osaa sanoa tuosta lutinuksesta minäkään, kun olin tehny pari negatestiä, niin heitin ihan kylmästi lugesteronien käytön pois, oon kyllä lukenu, että saattaa siirtää uutta kiertoa.

Briitta22 joko tiedät hedelmöittyneiden määrän? Paljon onnea siirtoon :love: Se on kyllä julkisella puolella kurjaa, kun lääkärit vaihtuu. Oon ihmetelly, että mistä niitä uusia aina riittää tämän perän naisten polilla:LOL:

Jokos Mirkulla on ultrat tiedosa?

Mitenhän tähti87lla on mennyt, jos käyt lukemassa, niin laitathan kuulumisia :)
 
Nyt on alkio kyydissä, jännät pari viikkoa edessä! 17 munasolua kerättiin, niistä 10 oli kypsää. Yksi siirrettiin ja kolme meni pakkaseen. Aika raju pudotus tuosta alusta. Liekö syynä ikä vai mikä lie. Nyt siirron sentään teki sama lääkäri kuin punktion. Vielä on alavatsa arka punktion jäljiltä, parasta on loikoilla vaakatasossa. Huomenna on kuitenkin pakollinen työpäivä, jänskättää vähän kuinka hyvin jaksan.

Tsempit iiveeäf81 jännäilyyn! Samassa aikataulussa edetään!

Tsempit myös muille!
 
Kyllä on muuttunut valtavaksi piinaksi tämä odottelu. Joka kerta menen vessaan sydän pamppaillen ja jännitän et tuleeko jotain vuotoa. :eek:

Mulle on jotenkin tullut sellainen olo etten halua tehdä testiä ollenkaan. Jännittää liikaa! :confused: Nyt oon onneks poissa kotoa ettei testejä olis saatavillakaan! Eli vasta virallisena testipäivänä testausta tehdään.

Oireina on sellainen olo että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Näin tiivistetysti. Tissikipu on vähän helpottanu, mutta edelleen ne on arat ja turvonneet. Veikkaan et se johtuu lutinuksesta.
 
Hei kaikille,

Täällä oli viime kuussa suunnittelu ja lupasivat mahdollisesti seuraavasta kierrosta hoitoon. Soitin polille ilmotin kierron alkavan. Sain vastauksen että joudutaan jonottaa ens kiertoon. Alko masentaa ja päivät meni pahoilla mielin. Viime viikolla oli kirje sairaalasta tullut jossa kerrottiin että saan aloittaa sumuttelut perjantaina KP 24 ja 14.10 on nollaultra ja oliko niin että viikolla 43 mahdollinen siirto. Apua. Nyt Alko jännittää. Ja nimenomaan se punktio. Mulla on paniikkihäiriö ja sen laukeaminen pelottaa toivottavasti saan esilääkkeet että en ehdi panikoida itseäni hengiltä.
 
Yritänkös nyt sitten tätä kautta :D
Eli uutena mukaan ilmottautuisin! Mutta vasta jonossa ensimmäiseen ivf:n joten voiko vielä liittyä? =)
Mulla oli 2013 kaks kohdunulkosta raskautta, joten suoraan päästiin Oysiin lapsettomuuspolille, tosin pidettiin sitten tämmönen luova tauko ja koetettiin selvitä ensin surusta menetysten vuoksi.
Minä oon 34v ja mies 37v. Molemmilla entisistä suhteista lapsia. Itellä 2 synnytystä, 6keskenmenoa, 1rypäleraskaus ja nyt tästä suhteesta kaks kohdunulkoista..
Toiveet hoitojen suhteen kuitenkin korkealla kun nykyisen miehen kanssa heti on raskauduttu, mutta vääriin paikkoihin on koettaneet hätähousuina kiinnittyä :D Jospa nyt avustuksella osuis oikiaan kasvualustaan ;)
 
Tervetuloa uusille! Ja tottakai saa liittyä vaikka hoidot vasta tulossa.
:)

Tänään sen vihdoin tein, nimittäin elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin! Olen aivan pyörällä päästäni! Kohta soittelen klinikalle ja seuraavaksi sitten ilmeisesti verikokeisiin.
 
Onnea Velmis! Mullakin ensimmäisen raskauden oireet oli just toi että kuukautiset alkaa hetkenä minä hyvänsä, ja oli sika väsynyt.
Ja tervetuloa uusille!

Alkion siirron jälkeen kohtu kramppasi ja supisteli koko loppu päivän. Seuraavana päivänä olin 11h töissä ja jalkeilla melkein koko ajan. Tää sitten kostautui yöllä kivuliaana kramppeina koko mahassa.. Yks burana naamaan ja sitten helpotti vartin päästä. Panadolia käskettiin kyl ottamaan mut sitähän ei tietty ollut.

Nyt avautuminen, sori! Mä haluan vauvan mut voi v..u sa.....a mä inhoon näitä hoitoja!!! Lääkittet ittees kuus viikkoa parhaimmillaan neljästi päivässä, pistät ja et ees muista kuin monta eri tyyppiä on käyny ronkkimassa sun alapäätä. Ja nyt kun alkio on kyydissä niin tota hemmetin Lutinusta vielä kaks viikkoa ja siitä tulee ihan hirveetä sotkua! Turha kuvitellakaan mitään seksielämää ku värkki on tommosen valkoisen töhnän peitossa. Ja mitä toi mies tekee? Käy tumputtamassa kahdesti ja siitäkin sai saikkua kun oli niin he....n rankkaa!

Sori. Oli pakko. Nyt koitan muuttua positiivisemmaksi :love:
 
Kiitos iiveeäf81 ja Briitta22! :love::love:

Briitta22, mun mielestä avautuminen on täysin sallittua ja tarpeellistakin. Hermo menee ja v.....taa varmasti moneen otteeseen hoitojen aikana ja sitä varten täällä palstalla keskustellaan, että voidaan jakaa kulloisiakin tuntoja. Välillä iloa, välillä surua... Yhtä vuoristorataahan tää on... Tsemppiä loppuihin piinapäiviin! (y)

Mä tein tänään vielä toisen testin (pakkohan se oli) ja edelleen ihan vahva plussa. Joten luottavaisin mielin odottelen verikokeen tuloksia.
 
LA1012 aika kurja tausta teillä, toivottavasti nyt hoidot auttaa (y)

Sama täällä briitta22, oon ollu välil hyvinki vihanen näistä hoitoihin liittyvistä jutuista. Jotenki niin turhauttaa kaikki, kun pärjäis ilmankin, jos oma kroppa ei ois niin typerä :mad: Ja tosiaan se, että ite on koko ajan vastuussa kaikesta, mies ei voi tehdä mitään vaikka haluaiskin, paitsi tietysti sen oman osuutensa, joka ei kauhean kurjalta kuulosta :D
Ja olin ihan yllättynyt, enkä mitenkään positiivisesti, kun saatiin ekan ivf:n lasku klinikalta, se ei siis tullut yhtenä kappaleena, vaan oli omat miehelle ja mulle. Miehen laskussa oli sperman labrakäsittely (ehkä jotain 200) ja mulla loput reilu 2000 :LOL::LOL:

Vaikka yhdessä tietysti maksetaan ja mulla mies on ihan huippu tuki, niin silti on välillä hyvin yksinäinen olo :unsure:

Velmis jos joskus saan plussan, teen testejä varmaan monta viikkoa, onhan se kuitenkin ensimmäinen ja jos lapsi syntyy, niin viimeinenkin plussa. En tiedä ootko kirjottanu jo, mutta pyysitkö verikokeen itse vai tuliko automaattisesti?

Mulla ei ole ollut mitään fiiliksiä, normi kierrollakin on enemmän nippailuja ja oireita :ROFLMAO: mutta henkisesti ihan ok ja ihan normi arkea, en ees treeneissä ole höllentäny.

Neleliis meillä oli eka jotain särkylääkettä ja sitten pari diapamia ennen punktiota, annettiin siis ennakkoon mukaan, en osaa sanoa vaikuttiko ne rauhottvasti, mutta se suoneen laitettava troppi kyllä vaikutti :geek:

Tsemppejä kaikille!
 
Onnea hirmusti Velmis (y) Kiva, kun tulee näitä mukavia uutisiakin.

Anteeksi, Briitta22, mulla meinasi hymyilyttää tuo sinun avautuminen.. Jotenki niin tuttua... Ja jännä miten "hyvä mieli" tulee, kun huomaa ettei oo ainoa näiden tunteiden kanssa. Yhtä vuoristorataa kuten Velmiskin sanoi, välillä vihastuttaa :devil: ja välillä masentaa :(...

Tervetuloa uusille :)

Minulla oli keskiviikkona 0-ultra.. Kaikki kuten pitää, eli ei pahemmin elämää alakerrassa. Nyt pistelly keskiviikosta tuota puregonia ja kyllä on hermo pinnassa... ja päätä särkee iltaisin kovastikin... Tänään jopa tuntunut munasarjoissa juilintaa, mikä antaa aihetta olettaa, että jotain tapahtuu :D Ens viikolla onkin sitten taas ajelua (yht. 300km/krt), ultriin siis ti ja pe.

 
Kiva että avautuminen helpotti myös muita (y) olihan huippua kun tänään jaksoin siivota ja nakkasin roskiin kaikki ylimääräiset piikit joita hoidoista jäi! On mies toisaalta saanut pyörittää arkea, viime viikolla en tehnyt kotona yhtään mitään muuta kuin makasin! Tänään alkoi jo tuntua et olen normielämässä kiinni ja jaksoin touhuta jotain.

Tsempit kaikille!

Mietin tota testausta, milloin sen kotitestin nyt voi tehdä? Meille ei oikein mitään tarkempia ohjeita annettu. Kysyttäessä sano et 2 vk kuluttua. En kuitenkaan ihan vielä taida tehdä, tänään on vasta neljäs päivä siirron jälkeen :)
 
Kiitos Mirkku123! :love::)

iiveeäf81
muakin alkoi oikein ärsyttämään toi teidän laskutuskäytäntö. :mad: Kaikkea ne keksiikin. No, nyt vaan ärsytys pois ja iloisia ajatuksia! Ja se plussa tulee sieltä kyllä! :love: (y) Verikoe tehdään aina tuolla, ollaan siis Fertinovalla Helsingissä.

Briitta22
mulla oli testipäivä tasan kaks viikkoa siirrosta. Ja ekan kerran ikinä odotin varsinaiseen testipäivään ennen kuin tein testin. Toi kaks viikkoa on aika varman päälle, eli kyllähän se varmaan näkyy suurimmalla osalla pari päivää aiemminkin. Mä pelkäsin negaa niin ettei edes kauheasti huvittanut tehdä testiä ja lisäks halusin välttää sitä inhottavaan fiilistä joka mulla on ollut joka kerta aiemmin, että tuli testattua liian aikasin.
 
Toivotaan näin velmis :rolleyes: Miten sulla on mennyt, tuntuuko raskaana olevalta?

Tulehan mirkku123 kertoon ultrakuulumiset ja turvallista matkaa (y)

Briitta22 meillä testipäivä on 13 päivää siirrosta 10.10, joka nyt ois päivä sen jälkeen, kun menkkojen pitäis alkaa. Meinasin kyllä testata aiemmin, ehkä perjantaina.
Toisaalta, se on aina ollu huono idea testata aikasemmin, jää aina se pieni toive, että ehkä se tulos vielä muuttuu, mutta sitä pitää aina itteä kärsittää :LOL:
 
Toka ultra takana ja toistaiseksi kaikki hyvin. Muniksia löyty yhteensä 12, ehkä 13.. Ja limakalvokin ihanteellinen. Vähän kyllä nosti mielialaa, ku edelleen olen ollut vähän "pessimisti ei pety"-periaatteella liikkeellä... :LOL: Ja jännä homma ku välillä tuntuu, että aika oikein on madellut ni nyt pää ei meinaa tajuta, että jo ens viikolla on punktiopäivä :eek: Jänskää :cool:

LA1012 Teki ootte Oyssin jonossa? Kannattaa muuten ku menny joku kolmisen kuukautta jonossa ni soitella sinne, että missä mennään heillä saattaa olla aukkoja kalenterissa ni tuppaavat sinne väliin jos kierrot sattuu kohilleen. Mulle kävi just näin, eli jonotusta ei tullutkaan ku kolme kuukautta "luvatun" 4-5kk sijaan. Mut ei he ois varmaankaan soitellu sieltä, jos en ite sattunu soittaamaan, omien työhommeleitten takia soitin..
 
Hyviä uutisia Mirkku123! (y)

iiveeäf81
mua melkeinpä pistää mietityttämään tämä oireettomuus. (n) Pari päivää sitten vielä piti aamulla ensimmäiseks juosta vessaa, monesti jopa aamuyöstä, oli tosi turvonnut olo ja välillä vähän huonoa oloa pukkas (ei mitään pahoinvointia kylläkään). Nyt on tosi hyvä olo. Väsyttänyt ei ole missään vaiheessa.

Päätin vakaasti, että nautin tästä ihka ensimmäisestä plussasta oli mitä oli, enkä stressaa turhia. Se on osoittautunut vaikeammaksi kuin luulin. Mut fakta on se, että sille ei voi mitään jos jotain käy. Joten nyt yritän vaan unohtaa nää ajatukset! :geek:

Mulla on varhaisraskauden ultra 17.10 eli vajaan parin viikon päästä. Sitten saadaan päivitys tilanteeseen.

Mulla oli muuten testipäivänä (pp14) HCG 511. Tuon päivän viitearvo oli 50-400, eli oli noussut tosi nopsaan tahtiin.
 
Hyviä uutisia Mirkku123! (y)

iiveeäf81
mua melkeinpä pistää mietityttämään tämä oireettomuus. (n) Pari päivää sitten vielä piti aamulla ensimmäiseks juosta vessaa, monesti jopa aamuyöstä, oli tosi turvonnut olo ja välillä vähän huonoa oloa pukkas (ei mitään pahoinvointia kylläkään). Nyt on tosi hyvä olo. Väsyttänyt ei ole missään vaiheessa.

Päätin vakaasti, että nautin tästä ihka ensimmäisestä plussasta oli mitä oli, enkä stressaa turhia. Se on osoittautunut vaikeammaksi kuin luulin. Mut fakta on se, että sille ei voi mitään jos jotain käy. Joten nyt yritän vaan unohtaa nää ajatukset! :geek:

Mulla on varhaisraskauden ultra 17.10 eli vajaan parin viikon päästä. Sitten saadaan päivitys tilanteeseen.

Mulla oli muuten testipäivänä (pp14) HCG 511. Tuon päivän viitearvo oli 50-400, eli oli noussut tosi nopsaan tahtiin.
Onnea Velmis! (y) Voi että tuli hyvä mieli sun uutisista :)

Ensimmäinen ultra takana eikä piikittämään vielä pääse :( Suunnittelu kerralla ultrassa huomattiin kohdussa "pussukka" josta lääkäri sanoi, että tulee ylimääräisenä vuotona ulos, mutta näin ei käynyt. Noh, "pussukka" oli siellä edelleen mutta nyt siinä näkyi liikkuva neste (?) eikä limakalvot ollut niin ohuet kuin oli tavoitteena, joten sumutttelu jatkuu vielä yhden viikon. Sinne sen mun positiivisuus jäi..... :(
Ensi viikon tiistaina katsotaan tilannetta uudelleen.
 
Mirkku123 hienoja uutisia!
Toivottavasti jaajulla on ens viikolla homma edennyt.

Mä oon kovasti miettiny tota testaamista. Normikierrossa menkkojen pitäis alkaa la, ja herkillä testeillä vois vaikka jo nyt pystyä testaamaan kun ne mainostaa jopa 6pv ennen kuukautisten alkamista. Normaalisti siis. Nyt on kuitenkin vasta viikko siirrosta. Eikö iiveeäf81 teilläkin ollut siirto viikko sitten ke?

Alun perin ajattelin et eihän se nyt eka yrityksellä onnistu. Nyt on kuitenkin rinnat turvonneet ja kylmän arat sen verran et alkaa hiipiä takaraivoon ajatus et josko se sittenkin. Ja samalla pelottaa ajatus! Velmis, eiköhän se siitä, ei raskaus koko ajan tunnu, varsinkaan näin alussa.
 
Briitallahan alkaa kohta olla jännät paikat, kun ilmeisesti jo yli viikko siirrosta, maltatko olla testaamatta ennen virallista päivää? :D

Miten iiveeäf81:llä, joko on testattu?

Jaaju, ajattele sen verran positiivisesti, ettei ainakaan tarvinnu koko hoitoa keskeyttää. Harmittaahan se silti varmasti. Tsemppiä sinne :)

Tänään meille varmistui punktiopäiväksi maanantai :geek: Jännää on. Ultrassa lääkäri sanoi näkevänsä enemmänkin niitä muniksia (kuin 12, mitä edellinen lääkäri ultras) Mutta kaikki ei kuulemma ehi matkaan. Alamaha on kyllä tosi pinkeä, liikkuminenkin jo vähän hidastunut, ku välissä juilii ihan tosissaan. Limakalvokin puoltoista senttiä, kuulemma tosi hyvä o_O
 
No enhän mä ole malttanut :p testasin keskiviikkona (pp7) aamulla ja eilen (pp8) illalla, negoja on olleet. Ihan liian aikasta :whistle: Oikein oikein vaaleanpunaisilla laseilla katsottuna saattoi jotain haamujen haamuja nähdä. Tai sitten ei. Ei ainakaan yhtään voimistunut kun toi eilinen testi oli sellainen 6pv ennen menkkoja tehtävä.

Rintojen oireilu on helpottanut vähän, ehkä kun olen ollut kotona enemmän enkä ulkona paljoa. Toi oli toistaalta Lutinuksen harvinainen sivuoirekin. Nyt pari päivää on alavatsa ollut turvoksissa. Vielä mä elättelen toiveita vaikka voihan toi vatsan turvotuskin olla lähestyvistä menkoista johtuvaa. Nyt on kaapissa 4 testiä, yks herkkä puikko ja muut tavallisia liuskoja. Huomenna aamulla (pp10) ajattelin taas tehdä sen herkimmän. Prismasta RFSU:n halpistestejä, liekö tuolla merkillä väliä?

Tosiaan, iiveeäf81, joko oot testaillut?

Mirkku123:lla kuulostaa hyvältä saaliilta! Maanantaihin mennessä ehtii paljon vielä tapahtua (y)
 
Toivon että onnistaa Briitta22(y)(y)

Meitä ei onnistanut tällä kertaa, asiasta päästy yli ilman kummempaa draamaa. Uuteen passiin lähetään, kun kierto alkaa. Jos ei viiminen alkio tarraa kii, niin mietiään sitten taas jatkoja.

Tsemppiä mirkulle punktioon(y)(y)(y)
 
Tervetuloa kaikille uusille leideille! :)
Ihanaa kuulla välistä hyviäkin uutisia, onnea Velmis! :)
Ikävä uutisia iiveeäf81... :( ei muuta kun kohti seuraavaa passia! Onko teillä vielä 1 alkio pakkasessa jäljellä?
Ja kovasti tsemppiä Mirkku123 huomiselle (y)

Itse ehdin jo ihmetellä että missä ihmeessä viipyy menkat kun ovat olleet hyvin säännölliset viime aikoina. Meillä siis välikierto takana IVF:n jälkeen ja eka passi edessä. no kyllähän ne sieltä pari päivää myöhässä tuli, joten huomenna pääsen ilmottautumaan naikkarille passia varten, jeeee! :) Vieläkin vähän mietityttää kotona ovulaatiotestien tekeminen, tai lähinnä se että ovuloinki luomusti mutta turhahan sitä on rassailla, sittenhän sen näkee :)
 
Onpas täällä tapahtunut paljon, en oikein pysy kärryillä, mutta tervetuloa mukaan kaikki uudet!
Itse odottelen kuukautisia että pääsisi ilmoittautumaan uuteen hoitoon, pari päivää myöhässä ovat jo.. Kaksi välikiertoa tässä mennyt ensimmäisestä ICSIstä ja nyt olisin taas intoa täynnä lähteä uuteen yritykseen!
 
Ikäviä uutisia iiveeäf81:llä. Mut kohti uutta yritystä!

Mä oon vähän hämmentynyt et missä mennään. Sain la aika selkeän viivan testiin mut eilen ja tänään on ollu tosi haaleita haamuja. Oisko se tarttunut mutta jäänyt sitten siihen? No, keskiviikkona on virallinen testipäivä. Ajattelin käydä digitestin niin ei tarvi arvailla onko haamu vai ei. Oireet on vielä mutta vähän lievempinä kuin ennen tuota ekaa testiä. Hämmentävää, huomenna jos malttais olla testailematta ja tekis sit ke sen digin.

Tsemppejä jatkoihin kaikille!
 

Yhteistyössä