Ensimmäinen IVF 2016

Tuhannesti tsemppiä seuraavaan yritykseen iiveäf81! (y):love:(y):love:

Briitta22 toivotaan, että viivat lähtevät vielä vahvistumaan! (y)

Ja Mirkku123 onnea punktioon! Kerro kuulumiset punktion jälkeen. :)

Täällä kaikki hyvin, viikon päästä on varhaisraskauden ultra ja sittenhän taas selviää paljon. Väsymys iski viikonloppuna, samoin etova olo, mutta niiden kanssa pärjäilee.
 
Pahoittelut nyt ekaksi Iiveeäffälle.. Ei se auta ku uuteen yritykseen, onneksi on vielä tuo passin mahis teillä (y)

Briitan jännät ajat sen kun jatkuu, eikös nuo haamutki oo hyvä juttu, ku aika monella ne vahvistuu. Ja antaahan ne toivoa, että jotain tapahtuu.

Oireet siis iski Velmikselle, tulee varmaan enemmän toden tuntuisemmaksi niiden myötä

Meidän punktio oli siis tänään. Meni aika kivuttomasti, nyt iltaa kohden alkanut turvottaa mahaa. Saalis oli 9 munasolua. Jännittää miten niiden käy, toivottavasti huomenna ei puhelin soi.. Oys:n hoitajat on kyllä aivan huippuja, oikealla alalla ovat :)
 
Tänään tein digitestin ja vastaus oli Yes+ pitää tänään soittaa oysiin ja varata se varhaisultran aika. Vieläkin vähän epäuskoinen olo mut pakko kai tuo on uskoa.

Toivottavasti Mirkku123 saa tänään kyytiläisen! Punktiosaalishan oli hyvä!

Mullakin on nyt oireilu helpottanut, ihan hyvä ettei tää alku ole vaivaa toisenperään
 
Onnea Briitta22 :)

Kyytiläinen matkassa. Ei kuulemma mikään paras mahdollinen, mutta hyvä kuitenkin. Oli ehtinyt vaan kolmisoluiseksi, mutta kuulemma sellasillakin tehdään ihan normaaleja, terveitä lapsia.

Minkäslaisia teidän solut oli? Pakasteeseen meillä ei jäänyt nyt sitten kuitenkaan yhtään. Toiveet ei ole kovin korkealla.. Mut näillä nyt mennään, uuteen jonoon sit kevääksi.
 
Kiitos onnitteluista!

Tsemppiä Mirkku123:lle että kyytiläinen tarttuisi! Meillä tää siirretty alkio oli muistaakseni 6 soluinen, pakastimeen meni 4 ja 2 soluisia.

OYSissa ei tehdä verikokeita, kotitestin tuloksen jälkeen mennään varhaisultraan. Pääsin mukaan tutkimukseen, jossa ultrataan 2vk välein rv6- rv14, kahden viikon päähän nyt tuli sit eka ultra. Ehkä tän sitten jo alkaa tajuta..
 
Ajattelin vähän päivitellä tilannetta, mulle on nyt käynyt niin hurja juttu etten oikein tiedä miten olla..
Kirjottelin tuossa viikko sitten että odottelen kuukautisia jotta voisin välikiertojen jälkeen ilmoittautua uuteen hoitoon. Niitä kuukautisia ei sitten tullutkaan, neljä raskaustestiä myöhemmin voin todeta että olen raskaana! Elämäni ensimmäinen plussa, siis aivan hullua! Siittiön laatu niin huono että laittoivat suoraan inseminaatiosta ohi ja suoraan ICSIin, ja nyt olen luomu raskaana. Ei voi muuta sanoa kun että olen kokenut ihmeen! Samalla kun olen todella, todella onnellinen pelkään kovasti. Voiko tästä hullusta tilanteesta todellakin tulla terve vauva? Hurja on tilanne, ei voi muuta sanoa! Haluaisin kiittää kaikesta tuesta ja vinkeistä mitä olen täältä saanut ja toivotan teille kaikille hurjasti onnea! :love:
 
Huippua Malin86! :love::love: Tsemppiä jatkoon! Sulle kävin ns. klassiset et hoitoja odotellessa tulet luomusti raskaaksi (y) Meille kävi esikoisen kanssa vähän samoin. Silloinkin oli yritetty jo aikamme, mies oli käynyt antamassa oman näytteensä ja mä odotin seuraavia menkkoja joiden jälkeen olin menossa tutkittavaksi. Niitä menkkoja ei vaan koskaan tullut vaan tuli vauva :love:

Mulla on nyt ihan 'tavallinen' olo, jotenkin epätodellista siten tämä. Aina välissä käy mielessä onko siellä oikeesti jotain.. Sisko jo tarjosi mulle juniorinsa vanhaa turvakaukaloa mut en oo kyl yhtään vielä niin pitkälle uskaltanut tätä ajatella :LOL:
 
Tervehdys kaikille.

Pitkään palstaa seuranneena ja tänään ensimmäisen Ivf punktion kokeneena päätin osallistua mukaan. Meillä yritystä takana 3v, 4 tuloksetonta inssiä. Mies priimaa, minulla lievä PCOS. Molemmat niukasti alle 30v. Kummallakaan ei ennestään lapsia tai yhtään keskenmenoakaan. Käytännössä syy lapsettomuuteen selittämätön.
Kuitenkin jo itse jonkinlaista selitystä vailla. Toivotaan josko IVF toisi pienen aarteen. Tänään punktiossa 11 munasolua. Huomista soittoa odotellessa. Mikäli hedelmöittyneitä soluja löytyy, niin kaikki menee pakkaseen. Pelkäävät hyperstimulaatiota. Toivottavasti PASia odotellessa.
 
Tervetuloa Huipero :) Toivotaan runsasta alkiomäärää (y)
Tiedän niin tuon tunteen olla "selittämätön", kun oliski joku vika ni vois korjata, tai ainaki yrittää ja keskittää se hoitaminen siihen. Nyt pitää kokeilemalla koittaa onnea...

Onnea Briitta ja Malin :love::love:

Mulla on siirrosta asti ollu ihan sellainen olo, ettei tuolla kohdussa mitään ole :unsure: Masensi niin se kato musasoluissa/alkioissa. Sanoinkin miehelle, että elän ihan tavallista elämää tämän piina-ajan, käyn treeneissä jne... en tee mitään "varotoimenpiteitä". Ihan ei oo onnistunut ku munasarjoja vielä viikonloppunaki vihlo välillä vietävästi... Ihmeen nopsaa tämä menny kyllä tämä aika tähän mennessä.

Käytiin yksissä suvun juhlissa viikonloppuna, eräs sukulainen kysyi minulta suoraan, että olenko raskaana. Hän oli kuulemma kolmena yönä nähnyt unta, että kerron hänelle olevani raskaana o_O Ekan kerran viime keskiviikkona, eli alkion siirtoa seuranneena yönä... Spuukia :confused::alien: Mut edelleenkään en usko siihen :rolleyes:

Sitten aiheeseen Lutinukset... :mad: Aikamoista sotkua (!!) ja kauhea väsymys iskee lähes heti sen jälkeen kun sen tuonne toosaan on ähränny.. :sleep:
 
Mirkku 123 meillä siirrettiin alkio 2 päivän ikäisenä ja se oli 4-soluinen. pakkaseen menneet kaikki muistaakseni myös 4-soluisia, olisikohan yksi jatkoviljelty blastokystavaiheeseen...
Malin86 Aivan mieletön juttu!!!! :love: Onnea tuhannesti!
Briitta22 onnea myös sinne sylin täydeltä! :)

Ja Huiperolle tervetuloa! :) täällä myös vajaa 3 vuotta yritystä takana ja syytä ei ole löytynyt. Pääsittekö siirtoon?

Itse kävin eilen pas:ia varten ultrassa (kp11) ja ei ollut ihan toivotulla tavalla vielä hommat kehittyneet, ei selkeetä johtofollikkelia.perjantaina uudestaan ultraan. sanoivat kyllä ettei syytä olla huolissaan koska mulla sen verran pidempi kierto että todnäk. kaikki tapahtuu vähän normaalia myöhemmin. toivottavasti kaikki menis nappiin ja päästäis ens viikolla siirtoon :)
 
Hei,
Minäkin haluaisin liittyä joukkoon. Meillä yritystä 2,5 vuotta, selitys tuntematon, molemmilla periaatteessa asiat kunnossa, mutta minulla oikeanpuoleinen munasarja on PCO-tyyppinen. Minä kohta 35 ja mies 37. Ensimmäinen IVF menossa, punktio oli 6.10. Hyperi tuli ja olin muutaman päivän sairaalassa. Olo oli todella huono, vaikka "teknisesti" ei näyttänyt niin pahalta, joten sanoin, etten missään nimessä halua takaisin mitään vielä. Edelleen olen sairaslomalla, kun veriarvot ei meinaa palautua.

Hyvä oli kuitenkin se, että reilu satsi saatiin pakastimeen (y) 25 munasolua kerätty, 17 hedelmöittyi ja 12 oli sen verran hyvänlaatuisia että kannatti pakastaa (5/6 pv viljelty).

Gyne jopa lupasi, ettei tarvitse enää punktioon lähteä uudestaan (tiedetään voihan se olla että joutuu silti) Punktio oli nimittäin erittäin tuskallista ja voin sen jälkeen tosi huonosti.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään käytiin alkuraskauden ultrassa ja kyllähän sieltä pienen sydämen lyönnin pilkahduksen bongasin vaikka pieni se vielä on. Hyperiä olikin ilmaantunut, toinen munasarja oli nesteen ympäröimänä. Siirrossa ei ollut mitään puhetta että ois silloin näkynyt mitään mut olo on välillä ollut sellainen että osasin tuotakin epäillä. Raskaushan pahentaa niitä oireita.

joko mirkku123 on testaillut?

tervetuloa uusille!
 
Tuoresiirto evättiin hyperin vuoksi. Voinnissa ei ole ollut mitään eroa minulla, mutta kokivat että liian iso riski. 8 kpl meni onneksi kuitenkin pakkaseen (11 munasolua kerättiin, 9 oli kypsää ja hedelmöittyi, 8kpl jatkoi jakautumista). Nyt välikierto ja Pas joulukuussa. Odottavan aika on pitkä.
 
Tervetuloa uusille :)

Ihana kuulla Brittaa, että pikkuinen on oikeassa paikassa :love:

Meillä ei tarvinnu paljon testailla ku viikko sitten lauantaina alkoi menkat. Meillähän ei siis saatu pakkaseenkaan mitään ni mentiin takas jonon hännille, ja sitten kevätpuolella uuteen yritykseen..
 
HEI KAIKKI!

Olen lueskellut juttujanne ja ajattelin nyt kirjoitella itsekin. Meillä tulossa tässä kuussa ensimmäinen ivf hoito. Minulla varsin huonot mahdollisuudet saada lapsia, mutta yritämme tämän kerran, kunnes ja jos madollisesti siirrymme luovutettuun munasoluun.

Olemme mieheni kanssa "yrittäneet" lasta seitsemän vuotta, täysin tuloksetta. Hoitopolkua on kuljettu vuosi. Nyt vasta pääsemme tositoimiin, sillä kaikkien kokeiden ja tutkimuksien jälkeen tulikin kielteinen päätös julkiselta puolelta, koska mahdollisuus raskauteen on alle kymmenen prosenttia. Homma laitettiin uudelleen käyntiin yksityisellä ja saimmekin heti ajan ja kohta jo aloitellaan pistoksia ja nenäsumutetta lyhyellä kaavalla.

Minulla muniksia vain muutama kummassakin munasarjassa. FSH on ollut koholla koko ajan ja AMH mittaamattoman alhainen. Epätodellinen olo siitä, että joskus saisimme oman nyytin. Mietinkin tässä nyt enimmäkseen sitä, että saadaanko lääkehoidoilla lisättyä munasolujen määrää? Eli olisiko mahdollista, että saadaan jopa tuplattua munisten määrä?

Tsemppiä meille kaikille<3
 
Nyt on pistelty Bemfolaa kolme iltaa ja ensimmäinen ultra oli tänään. Yksi 9mm folli ja toinen pienempi siinä vieressä....:( Maanantaina on seuraava ultra ja lääkäri ei antanut paljoa toivoa jos tuo toinen ei lähde mukaan kasvamaan. Sunnuntaihin pistokset jatkuvat ja silloin pitää jarru myös pistää. Mietin, että miksi se pitää pistää jos Bemfolakaan ei toimi toivotulla tavalla, kuten ei Synarelakaan.

Kuukautiset alkoi melkein kaksi viikkoa myöhässä ja voisiko tuolla olla vaikutusta siihen, että munasolut kypsyy hitaammin? Kamalasti toivon, että maanantaina tilanne olisi eri ja olisi edes kolme jotka saisi kerättyä. Jos saadaan edes tuo toinen kasvamaan mukaan niin keräys olisi keskiviikkona, yhdellä ei kuulemma kannata lähteä yrittämään.

Kylläpä mä hypin asiasta toiseen, mutta ajatukset on niin sekaisin ja haen kokoajan jotain muuta selitystä tähän toimimattomuuteen kuin mun ikä ja hiipunut munasarjojen toiminta :)

Kesällä kun inseminaatiota tehtiin niin tämä samainen lääkäri oli aivan ihmeissään mitä on tapahtunut kun folleja oli niin paljon mutta nyt tilanne on ihan toinen. Ilmeisesti tilanne muuttuu kuukausittain?

Oikein paljon onnea kaikille teille joille se toivottu ja odotettu plussa on tullut <3
 
Hei vaan!

Ompas täällä ollut suhteellisen hiljaista viime aikoina :) Tervetuloa Cindra ja neppari7!
Mirkku123
tsemppiä ja kärsivällisyyttä sinne uuden ivf:n odotteluun!
Miten iiveeäf81, miten siellä menee? :)

Täällä taistellaan pas:ien kanssa, vielä ei olla yhteenkään päästy. Arvelin jo aiemmin että tämän luonnolliseen kiertoon pakastealkion siirron kanssa todnäk. tulee jotain ongelmia ja niinhän se meni. Ensimmäisellä kerralla kohdun limakalvon paksuus ja rakenne ei ollut lääkärin mielestä hyvä, eikä myöskään näkynyt selkeää johtofollikkelia vaan ainoastaan muutamia vähän pienempiä. Ovis-plussaa ei tullut. Päättivät keskeyttää hoidon kp15. Sain ovis-plussan kp 17 mutta se ei enää muuttanut mitään.
Päättivät myös aiemmasta tiedosta poiketen että seuraavassakin kierrossa yritetään pas:ia luonnolliseen kiertoon ilman lääkkeitä, kun kuulemma kierrot voivat olla keskenään niin erilaisia. Kävin taas viime keskiviikkona ultrassa kp10 ja taas sama laulu että limakalvot eivät ole hyvät ja rakkulat on aika pieniä, tule takaisin maanantaina eli kp 15. sitten jollain ihmeen kaupalla sain kuitenkin ovisplussan jo perjantaina eli kp 12, mikä on täysin käsittämätöntä. soiti naikkarille ja sielläkin oltiin yhtä hämmästyneitä, ovisplussa oli täysin ristiriidassa edellisen ultran kanssa. käskivät vaan jatkaa testaamista ja mennä sovitusti maanantaina ultraan. saapa nähdä mitä huomenna nyt sitten keksivät. veikkaan vahvasti että tämäkin hoito keskeytetään. mulla tosiaan kierto ollut 31pvää hyvin pitkään joten toi 12. pvän plussa ei ole kyllä millään tapaa normaalin kuuloinen.. josko ne nyt sitten tämän kierron jälkeen tukisivat kiertoa jollain lääkkeillä, turhauttaa todella paljon tämä... olipas pitkä ja sekava sepostus :D
 
Hei kaikki!
Vihdoin uskaltaudun liittymään seuraan ja kertomaan oman tarinani. Meillä hoitotaival alkoi Elokuussa,jolloin aloitettiin suoraan Ivf hoidolla. Minulta poistettu molemmat munajohtimet, mutta muutoin kaiken pitäisi olla ok? ollaan miehen kanssa molemmat 35v. Niinpä vain kuitenkin vaihe vaiheelta alkanut paljastua kuitenkin jotain häikkää.. 1 ivf Elokuussa tuotti 8 munasolua,mutta siitä alkoi raju karsiutuminen,kun loppupeleissä jäljelle jäi vain 2 alkiota. Noh, siinä vaiheessa vielä ajatteli, että kyllä tämä tästä ja varmasti eka siirto voi tuoda plussan. Niin siirrettiin tuoreena 1 luokan alkio, joka vuoti pois 2 vkon päästä. Häntä pystyyn ja siirtämään ainokaista pakastimesta, mutta sepä kuoli sulatukseen. Lokakuun alussa käynnistyi 2 ivf hieman korkeammilla Menopur annoksilla, toiveena saada hiwman enemmän munia. Mutta mitenkäs kävikään..Aivan päinvastoin:( Kroppa tuotti vain 3 munasolua,joten uusia ongelmia mahd.tiedossa?Näistä 2 kehittyi alkioksi ja 1 siirrettiin Lokakuun lopussa ja mitäpä muutakaan kuin, että se vuosi pois jo pp 11. Siinä kohtaa tuntui, että maa jalkojen alta tippuu ja minä en henkisesti enää jaksa tätä. Ei auttanut kuin yrittää kasata palaset ja suunnata ajatys ainokaiseen pakasteessa olevaan alkioon. Tämä yksilö suostui sulamaan ja nyt menossa pp2, mutta mitään toivoa minulla ei ole. Ja pakastinkin on TAAS tyhjä. Seuraava olisi jo 3 ivf. En ikänä osannut pienestikään kuvitella miten paljon nämä hoidot henkisesti sattuu. On tunne, että tukehtuu =(
 
Kiva kun liityit mukaan Kuuru :)
Ymmärrän todellakin ahdistuksesi, samat ajatukset ottaa itsellä aina aika ajoin vallan. Tuo on todella turhauttavaa kun kroppa ei toimi niinkuin sen "kuuluisi", sinullakin tuo että odotit uuden annostuksen kehittävän enempi munia mutta kävikin päinvastoin...itsellä myös hävikki oli suurta. 18 kerätystä muniksesta loppujen lopuksi 6 oli käyttökelpoisia.Omalla kohdalla lääkäritkään eivät osaa selittää miksi oma keho reagoi milloin mitenkin, viimeksi sain kuulla että se miten mun kierto on mennyt, on lähes mahdotonta :S Ite olen yrittänyt ajatella aina heikoilla hetkillä niin että nyt kun jaksan tämän prosessin käydä läpi, voin jatkaa elämää tavalla tai toisella ilman ajatuksia että olisi pitänyt viellä kokeilla sitä tai tätä...
Mun hoito keskeytettiin taas eikä pas:iin päästy vieläkään. nyt viimein saan lääkkeet tueksi seuraavaan kiertoon ja siitä olen kyllä todella iloinen :)
 

Yhteistyössä