Ensimmäinen ostos omilla rahoilla?

  • Viestiketjun aloittaja emt
  • Ensimmäinen viesti
emt
Kuinka moni muistaa tämän ja miltä se tuntui? Itselleni ei miltään. En edes muista milloin tämä olisi tapahtunut. En tiedä johtuuko se siitä, etten ole koskaan oikein ollut minkään tietyn asian perään (kuten vaatteet, elektroniikka, autot).

Mutta täytyi alottaa ketju ihan silkasta uteliasuudesta, koska en ymmärrä tuota "ensimmäisen omilla rahoilla ostetun tavaran autuutta". Ja en myöskään ole vanhempien toimesta saanut kaikkea mitä olen halunnut, joten sekään ei selitä välinpitämättömyyttäni. Ehkä kuulun siihen sukupolveen, jolle raha ja työ ei ole kaiken perusta. Tai jotain....
 
Kun ekan kerran sain "kunnon tilin" kesätyöpaikasta, lähdin stadiin ostoksille ja ostin kauan himoitsemani Getta grip maiharit...ja taisi siinä muutakin Dekadenz- tavaraa tulla mukana :D

Ja tunne oli mahtava, koko kk kun olin töissä haaveilin noista kengistä :LOL:
 
Lisään sen oman ostokseni tähänkin ketjuun :D Eli levikset. Vuosi oli -92. Olin niistä niin ylpeä. Juuri siksi, että meillä oli rahallisesti kotona niin tiukkaa, että en niitä olisi mitenkään voinut muuten saada. Olen sitä ikäluokkaa, että tuossa iässä piti kaikilla olla ne levikset ja olihan se hienoa köyhän perheen tyttönä omistaa yhdet merkkifarkut ja vaikkei ap tätä ymmärrä, niin vielä makeemmalta tuntui, kun ne oli ihan itse tienatut.

Minkä ikäinen olet ap? Jos saa udella? :D
 
mää vaan
mun rahat meni alkuun tilille (3kk ajan)! sit kun meijän perhe muutti uuteen taloon, niin ostin huoneeseeni kaikki uudet huonekalut (sänky, yöpöytä, kirjahylly, rottinkinen pallotuoli), verhot, maton, stereot ja ekan kännykkäni! tavarat seurasivat vuotta myöhemmin omaan kotiin.
 
Ensimmäinen isompi, suunniteltu ostos oli kamera. Ikää mulla oli 10v.
Imuroin kotona, laitoin tiskejä ja pyykkejä ja taisin tehdä mummullekin jotain pikkuhommia, että sain jonkun kolikon palkaksi säästöön.

Ja muistan, että oli ihan mahdottoman upeaa kun sain ajoissa rahat kasaan, kävin itse Itäkeskuksesta sen kameran ostamassa, ja hartaasti pakkasin sen 7v. täyttävälle pikkusiskolle synttäripakettiin :heart:
 
vieras
Siis ekoilla itse tienatuilla rahoilla vai? Ensimmäiset omat rahat oli tietysti viikkorahoja lapsena, ei aavistustakaan mitä niillä tein. Ensimmäinen palkka tuli 15-vuotiaana... Mihinköhän olis mennyt, varmaan siideriin.
 
Hoidin 14 vuotiaana pikkuveljeäni kesät, ja kun palkan maksu oli,
me tytöt hypättiin junaan ja mentiin hesaan ( asuin silloin keski-suomessa )
ja farkkuostoksille MicMackin liikkeeseen, ja voi että se oli kesän koho kohta :)
 

Yhteistyössä