ensimmäinen reissu edessä lapsen kanssa.. vinkkejä..

on sen kans siis reissattu pitkin suomee omalla autolla, mutta nyt ollaan lähdössä ekaa kertaa kaveriperheen kanssa reissuun ja junalla..
mä itse olen ollut junassa varmaan 2kertaa ja nekin kerrat tullu vietettyä ravintolavaunussa sillon aikanaan :ashamed:
eli kyseessä 4v lapsi joka ainakin pitkillä matkoilla omalla autolla saattaa kärsiä matkapahoinvoinnista. ja jottei menis liian helpoks, niin on tosi nirso.. ei syö mitään heseruokia tms.
sen tiedän, et ei kannata istua selkä menosuuntaan, mutta onko se junassa sama asia kun henkilöautossa...?
ja mitä evästä vois ottaa mukaan?? ollaan menossa hartwall areenalle siihen dinojuttuun ja oon ihan hukassa et mitä kaikkee reissussa tarvitaan.. :ashamed:
 
hemuli
Junassa on mun mielestä sama kuin autossa että jos tulee pahaolo autossa selkä menosuuntaan on sama juttu junassa. Paikat kannattaa varata leikkivaunun läheltä. Naposteltavaa mukaan, sellasta toki mistä tykkää lapsi. Niin kauan ollaa istuttu paikallaan kuin lapsi viihtyy ja sitte tehty retki junan päästä päähän ihmettelemässä, ravintolavaunussa toinen reissu, reissu vessaan :D ja tietty se leikkinurkka jossa saattaaki viihtyä pitkän tovin. Sitte lukemista, kynät ja paperia piirtelyä varten ja siinäpä se :D kosteuspyyhkeitä ja nenäliinoja, ehkä sisätossut jos oikein pitkä matka ja kylmä ilma lähtöpaikassa, ni ei tuu hiki touhutessa eikä kastu ja likaannu sukat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Junassa on mun mielestä sama kuin autossa että jos tulee pahaolo autossa selkä menosuuntaan on sama juttu junassa. Paikat kannattaa varata leikkivaunun läheltä. Naposteltavaa mukaan, sellasta toki mistä tykkää lapsi. Niin kauan ollaa istuttu paikallaan kuin lapsi viihtyy ja sitte tehty retki junan päästä päähän ihmettelemässä, ravintolavaunussa toinen reissu, reissu vessaan :D ja tietty se leikkinurkka jossa saattaaki viihtyä pitkän tovin. Sitte lukemista, kynät ja paperia piirtelyä varten ja siinäpä se :D kosteuspyyhkeitä ja nenäliinoja, ehkä sisätossut jos oikein pitkä matka ja kylmä ilma lähtöpaikassa, ni ei tuu hiki touhutessa eikä kastu ja likaannu sukat.
kiitos!! =)
 
suvi-tuuli
kannattaa ostaa apteekista matkapahoinvointirannekkeet, puhdistuspyyhkeitä mukaan, samoin jotain lastenlehtiä, pikkuinen legopakkaus, tai muuta tekemistä (siis omaa kanssa) kun junan leikkivaunut on puolessatunnissa koettu. itselle mukaan hermoja ja kaikki kiire pois, lapset vaistoaa kun on kiire ja aikuiset hermostuu ja temppuilee sitten ihan varmasti myös. uno-kortit on kivat jos osaa jo pelata tai pelikorteilla sikaa...leikkivaunut on yleensä yläkerrassa ja yläkerrassa myös heiluu enemmän joten yksi hyvä vaihtoehto jos on pidempi matka on varata paikat perhehytistä, ottaa läppäri tai kannettava dvd-soitin ja katsoa yhdessä joku perhepiirretty.
 

Yhteistyössä