entä jos toinenkaan avioliitto ei onnistu :(

  • Viestiketjun aloittaja ihanien poikien äiti
  • Ensimmäinen viesti
ihanien poikien äiti
onko kellään kokemusta siitä miltä tuntuu kun olet mennyt uudelleen naimisiin ja nyt saisitkin tietää miehesi pettäneen sinua lähes koko ydessäolo aikanne.
Suoraan sanoen mietin, että pysyisinkö tässä liitossa kun mietin mitä muut ihmiset ajattelevat jos eroamme. Ensimmäisestä avioliitosta yksi poika ja tästä liitosta 2 poikaa. Olen jo alussa kyllä vähän ihmeissäni ollut miehen kanssa, mutta olen luottanut 100% häneen, hän on hyvä puhumaan. Haluaisi olla kanssani yhdessä, mutta ei voi luvata muuttamaan tapojaan.. mitä tekisin? Millaisia teillä on kohtalot jotka toiseen liittoon olette menneet .. onko kukaan eronnut 2 kertaa?? Olen todella pettynyt itseeni ja miksi näin kävi vaikka jos todella olisin luottanut vaistoihini enkä puheisiin alussa niin en olisi tässä :/
 
vierassss
Elät itseäsi varten,et ketään muuta.Tekee elämässään niin tai näin aina on joku ulkopuolinen joka kyttää ja arvostelee.Antaa ihmisten puhua,onneksi aina joku törttöilee niin pian saavat uusia puheenaiheita!Itse olen ollut 2 kertaa avoliitossa,molemmat päättyivät miehen pettämisen takia.tämä on pieni paikka ja kauhisteluja siitä kuinka taas erosin riitti.Mutta piut paut ihmisten puheista,en olisi koskaan voinut jäädä liittoon jossa minua petetään.Lähimmäisilleni kerroin syyn eroon,muut ihmetelköö minun puolestani niin paljon kuin tyykkäävät!
 
aloittanut viestin
Elät itseäsi varten,et ketään muuta.Tekee elämässään niin tai näin aina on joku ulkopuolinen joka kyttää ja arvostelee.Antaa ihmisten puhua,onneksi aina joku törttöilee niin pian saavat uusia puheenaiheita!Itse olen ollut 2 kertaa avoliitossa,molemmat päättyivät miehen pettämisen takia.tämä on pieni paikka ja kauhisteluja siitä kuinka taas erosin riitti.Mutta piut paut ihmisten puheista,en olisi koskaan voinut jäädä liittoon jossa minua petetään.Lähimmäisilleni kerroin syyn eroon,muut ihmetelköö minun puolestani niin paljon kuin tyykkäävät!
kiva kuulla, kiitos sinulle. Jotenkin vain tuntuu niin ei mukavalle kun on molemmille nuo lapsetkin. Lisää en ole ajatellut enää tehdä, että ei sen puoleen. Sinulla on ihailtavasti ollut voimaa tuohon. Tympäisee vain jo etukäteen kun ajattelen asiaa, olen varmaan outo kun pelottaa miten naapuritkin reagoi, tosin nuo itseriittoisimmat vain ovat vuosikaudet vain tervehtineet. Pari naapuria tosi kivoja, mutta näin se on kun talot on melkein kyljessä kiinni :/

miten olet elämässä eteenpäin mennyt.. kestääkö kauan ennekuin saa mielenrauhan, että ei ole huono omatunto vaikka ei olisi itse aiheuttanutkaan? Minulla on huono omatunto kun ajattelen eroamista, koska mieheni ei koe tarvetta erota, sanoo vain että jos sinä haluat niin, mutta hän voisi jatkaa. Onko tämä sitä roolia, ettei hänestä tule lopullista syyllistä vaan minusta jos jätän hänet :/
 
"tii-"
Minulla on huono omatunto kun ajattelen eroamista, koska mieheni ei koe tarvetta erota, sanoo vain että jos sinä haluat niin, mutta hän voisi jatkaa. Onko tämä sitä roolia, ettei hänestä tule lopullista syyllistä vaan minusta jos jätän hänet :/
Hän voisi jatkaa, mutta ei halua muuttaa tapojaan. Just. No, hän on tietysti tyytyväinen. Hän saa sinulta jotain (tuttu kumppanuus, kotona ei tartte olla yksin, arjen vastuunjakaja tms.) ja sitten niiltä toisilta naisilta jotain (jännitys, erilaisuus?).

Joku nainen tietysti saattaa sopeutua kuvioon. Joku ei. Älä mieti muita ihmisiä. Mitä väliä mitä joku ajattelee kahdesti eronneesta? Kai niillä ihmisillä on myös mielipide naisesta, joka jää suhteeseen jossa petetään. Onko silläkään väliä? Mitään ei kannata tehdä/jättää tekemättä vain sen takia, että miettii mitä muut ajattelee.
 
aloittanut viestin
no, on miehellä aika hyvät oltavat siis kun kotitöihin ei juurikaan ole tarvinnut koskaan osallistua kun niin ajattelee, ehkä ei halua hommaillakaan. Itse olen miettinyt olenko hänelle ok siihen saakka kunnes joku henkilö on valmis saman katon alle niin lennän sitten kuin leppäkeihäs.. että tätäkö jään odottelemaan.
 
"Vierailija"
No ei kai tuollaiseen avioliittoon edes voi jäädä, jos puoliso pettänyt koko liiton ajan eikä edes pysty lupaamaan muuttumistaan. Miksi jäisit? Kynnysmattoko olet?

Jos ei onnistu, niin sitten ei onnistu.
Miksi pitää edes mennä niin nopeasti ja heppoisin perustein naimisiin, kolmatta avioliittoa varmasti harkitset vähän tarkempaan. Jos oma avioliittoni päättyy eroon, tuskin naimisiin enää menen. Miksi menisin, onhan se jo siinä tapauksessa todistettu, ettei avioliitolla sitten loppupeleissä olekaan merkitystä.
 
"Samma här"
Minäkin olin aivan järkyttynyt toisessa liitossani, kun puolison kaksoiselämä paljastui. Petos oli niin rankka, että erosin huolimatta häpeän tunteista. Nyt olen ollut kolmannessa liitossani toistakymmentä vuotta.
 
aloittanut viestin
[QUOTE="Samma här";29433049]Minäkin olin aivan järkyttynyt toisessa liitossani, kun puolison kaksoiselämä paljastui. Petos oli niin rankka, että erosin huolimatta häpeän tunteista. Nyt olen ollut kolmannessa liitossani toistakymmentä vuotta.[/QUOTE]

eli joku on kokenut vähän samaa ja elämä ei ole menetetty. Ehkä kaipaa jotain pientä valopilkkua ja rohkaisua tällätavalla. En ole voinut puhua asiasta kellekään lähipiirissä kun suurinpiirteen kukaan ei voi kuvitella mitä elämämme parisuhteessa on. Mies on niin "kiltti ja mukava" kaikken mielestä varmasti, itse tunnen tietynlaista lipevää esitystä aina sukulaisten ja vieraiden läsnäollessa. Alussa en vain tajunnut sillä olevan syytä, miksi esittää toista eikä olla ihan vain oma itsensä. Mies ei juuri koskaan ole katsonut kotioloissa silmiin kun puhuu minulle, sitä ihmettelin, koska poissaolevan oloinen tunne siitä on ollut. Nyt tajuan syyn, että ei ole ehkä voinut katsoa, etten näe jotain.
 
"vierastus"
mutta haluat myös alkaa elämään itsellesi. siis et samat oikeudet ja menot myös sinulle muuten en edes harkitsisi. Polyamoria kunniaan. kerro et sulla on jo yksi mahdollinen poikaystävä mielessä ja kysy et onko ok! Todennäköisesti miehesi saa mega raivarit mutta hyvää se sille tekee
 
aloittanut viestin
[QUOTE="vierastus";29433553]mutta haluat myös alkaa elämään itsellesi. siis et samat oikeudet ja menot myös sinulle muuten en edes harkitsisi. Polyamoria kunniaan. kerro et sulla on jo yksi mahdollinen poikaystävä mielessä ja kysy et onko ok! Todennäköisesti miehesi saa mega raivarit mutta hyvää se sille tekee[/QUOTE]

tästä on keskustelu aikaa sitten ja mies on sanonut ettei katselisi jos tekisin/käyttäytyisin samalla tavalla häntä kohtaa. Silti sanoo ja antaa ymmärtää, että kyseessä ei ole iso asia. Vähän tyhmälle tuntuu, mutta voimia kaipaisi eroamiseen :/
 
Miksi oi miksi mennä naimisiin 2 kertaa? Eikö ensimmäinen kerta opeta mitään? Faktahan on se että jos olet yhden pitkäaikaisen parisuhteen päättänyt, nii se toinen kerta on huomattavasti todennäköisempi, ja seuraava kerta vielä todennäköisempi.

Ihminen oppii siihen että erosta selviää, ja jatkossa annetaan periksi niin paljon helpommalla kuin ensimmäisellä kerralla.

Eroa, mutta älä hyvä ihminen enää naimisiin mene! Itsestään ei eroon pääse vaikka puolison vaihtaisi sen kakskytä kertaa..
 
Miksi oi miksi mennä naimisiin 2 kertaa? Eikö ensimmäinen kerta opeta mitään? Faktahan on se että jos olet yhden pitkäaikaisen parisuhteen päättänyt, nii se toinen kerta on huomattavasti todennäköisempi, ja seuraava kerta vielä todennäköisempi.

Ihminen oppii siihen että erosta selviää, ja jatkossa annetaan periksi niin paljon helpommalla kuin ensimmäisellä kerralla.

Eroa, mutta älä hyvä ihminen enää naimisiin mene! Itsestään ei eroon pääse vaikka puolison vaihtaisi sen kakskytä kertaa..
No jos eroaa siksi, että puoliso pettää, niin miten se mielestäsi ennakoi sitä, että jatkosa suhteet eivät kestäisi...?

Entä, jos on pitkässä suhteessa menemättä naimisiin? Tai eroaa tällaisen pitkänauhteen, vaikka avoliiton jälkeen -pitäisikö sitten olla olematta enää parisuhteessa ollenkaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29440072:
No jos eroaa siksi, että puoliso pettää, niin miten se mielestäsi ennakoi sitä, että jatkosa suhteet eivät kestäisi...?

Entä, jos on pitkässä suhteessa menemättä naimisiin? Tai eroaa tällaisen pitkänauhteen, vaikka avoliiton jälkeen -pitäisikö sitten olla olematta enää parisuhteessa ollenkaan?
Avioliittoon astellaan päässä ajatus että se kestää koko eliniän. Ja kun sä olet huomannut että tämä ei tuu tapahtumaan, miks ihmeessä kokeilla uudestaan ja uudestaan?

Pitkästä parisuhteesta lähtemisessä sama kaava. Helpompi on lähteä. Mutta sentään ei tarvi papereita pyöritellä puolta vuotta ja omaisuuksia jakaa.

E:en toki sanonut että älä ikinä hanki uutta suhdetta. Hanki vaikka tuhat. Mutta älä mene naimisiin kun on nähty ettei se onnistu!
 
Viimeksi muokattu:
aloittanut viestin
Miksi oi miksi mennä naimisiin 2 kertaa? Eikö ensimmäinen kerta opeta mitään? Faktahan on se että jos olet yhden pitkäaikaisen parisuhteen päättänyt, nii se toinen kerta on huomattavasti todennäköisempi, ja seuraava kerta vielä todennäköisempi.

Ihminen oppii siihen että erosta selviää, ja jatkossa annetaan periksi niin paljon helpommalla kuin ensimmäisellä kerralla.

Eroa, mutta älä hyvä ihminen enää naimisiin mene! Itsestään ei eroon pääse vaikka puolison vaihtaisi sen kakskytä kertaa..
juuri tällaisia ihmisiä vähän pelkäänkin, jotka tuomitsevat eroamisen minun syyksini eli sinun mukaan minun pitäisi pysyä liitossani vaikka mies tekisi mitä? ja itse ole kilttinä äitinä/puolisona vaikken koe yhtää rakkautta kohtaani.
Ajatus oli itselläkin aikoinaan, että vain kerran naimisiin ja pysyn liitossani myös vastamäen kohdatessa mutta näin on vain mennyt vaikka omasta mielestäni kaikkeni olen tehnyt ja antanut suhteessa. Sinun liittosi on täydellinen? kerro vähän omasta kokemuksestasi, oletko liitossa jossa sinua on petetty ja pysyisitkö jos sinulle tulisi tällainen tilanne eteen?
 
Avioliittoon astellaan päässä ajatus että se kestää koko eliniän. Ja kun sä olet huomannut että tämä ei tuu tapahtumaan, miks ihmeessä kokeilla uudestaan ja uudestaan?

Pitkästä parisuhteesta lähtemisessä sama kaava. Helpompi on lähteä. Mutta sentään ei tarvi papereita pyöritellä puolta vuotta ja omaisuuksia jakaa.
No ihan samalla tavalla ihmiset rakastuvat ajatuksenaan, että ovat löytäneet en Oikean, jonka kanssa ovat loppuikänsä ja onnellisia. Onko niin, että jos se onni kerran loppuu, on turha kokeilla uudestaan (ja kenties uudestaan)?
 
Avioliittoon astellaan päässä ajatus että se kestää koko eliniän. Ja kun sä olet huomannut että tämä ei tuu tapahtumaan, miks ihmeessä kokeilla uudestaan ja uudestaan?

Pitkästä parisuhteesta lähtemisessä sama kaava. Helpompi on lähteä. Mutta sentään ei tarvi papereita pyöritellä puolta vuotta ja omaisuuksia jakaa.

E:en toki sanonut että älä ikinä hanki uutta suhdetta. Hanki vaikka tuhat. Mutta älä mene naimisiin kun on nähty ettei se onnistu!
Ai siis jos yksi avioliitto päättyi, niin ei kannata mennä uudestaan? En tajua tuota logiikkaa ollenkaan. Mitä, jos seuraava kestäisi?
 
"jep"
itse eroaisin, toisenkin kerran. muuten katkeroituisin. eikä tee lapsillekaan hyvää, kyllä he jossain vaiheessa huomaa mikä on tilanne ja ihmettelisivät kovasti mikis jäit. se ei ole kuitenkaan hyvä malli nähdä perhe-elämää. tietenkin eri asia, jos päätät että pystyt asian kanssa elämään. mutta jos mieskin sanoo ettei sinulta kestäisi samaa kohtelua, niin kyllä hänellä vain on liian mukava sinun kanssa, kysyy näin vain luvan että saisi pitää ylimääräistä hauskaa muiden kanssa, itse vaan ei sietäisi samaa. eikö se kerro siitä että jopa mieskin arvostaa itseään sen verran ettei jäisi kynnysmatoksi. mikset sitten sinäkin arvostaisi omaa itseäsi?

kysyjille ja ihmettelijöille sanoisin riippuen kuinka hyviä tuttavia ovat, totuuden, ihan kauhistelematta vaan.
 
ei hyvältä kuulosta
Avioliittoon astellaan päässä ajatus että se kestää koko eliniän. Ja kun sä olet huomannut että tämä ei tuu tapahtumaan, miks ihmeessä kokeilla uudestaan ja uudestaan?

Pitkästä parisuhteesta lähtemisessä sama kaava. Helpompi on lähteä. Mutta sentään ei tarvi papereita pyöritellä puolta vuotta ja omaisuuksia jakaa.

E:en toki sanonut että älä ikinä hanki uutta suhdetta. Hanki vaikka tuhat. Mutta älä mene naimisiin kun on nähty ettei se onnistu!
sinulla aika kyyninen asenne parisuhteeseen, liekö olet itsekäs ja kovinkin onneton omassasi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29440103:
Ai siis jos yksi avioliitto päättyi, niin ei kannata mennä uudestaan? En tajua tuota logiikkaa ollenkaan. Mitä, jos seuraava kestäisi?
En käsitä. Miksi mennä uudelleen avioon jos on useammassa epäonnistuneessa liitossa ollut? Kyllä pitää osata laittaa ne ruusunpunaiset lasit alas.
 
"jep"
rinsessa ilmeisesti vaan ihmettelee sitä ylipäätään naimisiin menoa, että mihin sitä tarvitaan, kyllä parisuhteet saa ilmankin pilattua, helpompi vaan erota ilman avioliittoa. ja toisaalta parisuhteen saa onnistumaankin ilman avioliittoa.

itse olen toista krt naimisissa, rakkaudesta, osittain paperiasioiden, isyyden ym helppouden vuoksi ja pitkän suomalaisen perinteen vuoksi. ei kai siinäkään mitään pahaa ole, että tekee kuten on tapana ja perinteenä ollut. antaa jatkuvuuden tunnetta näinä epävarmoina aikoina :)
 

Yhteistyössä