Enterorokko ja koulu

  • Viestiketjun aloittaja "äitykkä"
  • Ensimmäinen viesti
"äitykkä"
Meillä koululainen, jolla enterorokko. Oli keskiviikkona ja torstai aamuna kuumeessa ja nyt on noussu muutama näppy (noin 10 yhteensä). Mietinkin sellaista, että voiko maanantaina mennä kouluun? Ihan pirteä on kyllä, syönti vähän hankalaa vaan kun nieleminen sattuu... Kun kaikkialla on vähän eri kantoja asiaan, mitäs mieltä te ootte?
 
"vieraana"
Minusta ei, mutta tiedän, että täällä(kin) on koulun ja terkkarin kanta se, että jos ei kuumetta ole, voi kouluun mennä. Täällä tällä systeemillä tauti levisi kuin kulovalkea.
Itse en näe järkeä siinä ,että puolikuntoiset lapset laitetaan kouluun, hoitoon tms. Kaikki eivät tartuntaa halua ja joillekin ne taudit voivat olla hengenvaarallisia , jos immuunisairauksia taustalla. Eikä se lapsellekaan ole mukavaa olla puolikuntoisena koulussa.
Itse olen yrittänyt pitää taudissa kuin taudissa linjaa, että kipeänä ei kouluun mennä ja jos joku soittaa ja haluaa kylään, ilmoitan, että nyt on tälläistä ja tälläistä, että saavat itse päättää tulevatko vai eivät.
 
"Henna"
Yhden kuumeettoman päivän jälkeen voi mennä mikäli on hyvässä kunnossa näppylöistä huolimatta.

Kun siinä on semmoinen pikkuinen juttu, että se enterorokko pystyy tarttumaan vielä kuusikin viikkoa sen jälkeen kun siitä on parantunut. Että aikas pitkään saisi lapsia kotona pitää :D
 

Yhteistyössä