EPÄSPESIFINEN EMÄTINTULEHDUS-hoitokeinot

  • Viestiketjun aloittaja viheliäinen
  • Ensimmäinen viesti
Kokeiltu ja vihdoin helpotus
Kärsin 7 kk:tta alkaen pahasta virtsatuleduskesta kaiken maailman hiivatuleh. ja emätin tulehduksiin.Mikään ei tuntunut auttavan, 4 reseptilääkettä.Sitten löysin tietoa tea tree oil:ista ja sen hiivaa tuhoavasta vaikutuksesta.Laitoin kysesitä öljyä suoraan alapäähän (mm.bomul tikulla emättimeen ja koko alueen ihoa huuhdoin),valkovuoto katosi, samoin paha haju ja virtsaamis vaivat, ensi kuussa on taas kontrolli käynti gynellä ja toivon kovasti että näyte puhdas.Käytän edelleeen tea tree oil (sitä saa mm.Body shopista) laimentamattomana suoraan emätiimien puhdistukseen.Luonnollinen ja toimiva tapa tappaa hiiva-ja sienitulehduksia!!!kannattaa kokeilla
 
minäkin käytän ensiapuna
mulla oli kans ap.lla oleva vaiva. Laitoin tampooniin muutaman tipan tea treetä, (myös hajuhaittaan hyvä) auttaa myös virtsatulehduksissa ensiapuna. Aina olen kuitenkin lääkekuurin hakenut.
 
vierailija
minulla itsellä sama ongelma nyt.ei ole ollut koskaan aikaisemin.Ennen kuukautisia tuli huomattavan runsas valkovuoto ja alapää tuoksu pahalle ja ihmettelin et mikä nyt on.muutama päivä siitä mulla alkoi menkat,ja silloin käytän op.ta,no muutaman kerran minulle on tullut opeesta hiiva tulehdus ja niin tuli nytkin.no hain apteekista sen canesten com.no vuoto loppui ja paha hajukin.nyt kuitenkin taas sama ongelma paitsi ei kutinaa,mut kirvely on tullut tilalle.olen itsekin miettinyt et mitä tämä voisi olla ja mitä tämmöinen voi tulla,minulla ei ole koskaan ollut niin sen takia en tiedä,ja otta tosipaljon päähän.........huomenna kuitenkin menen lääkäriin jos sais apua ja pääsis täsätä kiusaavasta oireesta.........
 
"mmm"
Mitäs oireita tuossa tulehduksessa on? Itellä pelkkä poltteen tuntu vähän väliä emättimessä ja ehkä hieman lisääntynyt valkovuoto? Osaako kukaan sanoa voiko olla samaa??
 
"mä"
Mulla tuo epäspesifi liitty kierukkaan. Syy, miksi siitä sit aikanaan luovuinkin. Starogyn oli hyvää, mut se ei ole kaiketi enää myynnissä. Ja ihan vedellä ahkerammin pesu ja niiden maitohappobakteerikapselien laitto auttoi myös.
 
epäspesifistinen tulehdus
Auttaa vain Flagyl comp(vain lääkärin määräyksestä),mutta uusii kuukautisten jälkeen,vilustuessa,jalkojen kastuessa ja pitkääään istuessa.Pirullinen vaiva kuin tippurissa, olen kuullut ja ettei aina edes näkyisi kokessa.
 
"kyselijä"
itselle määrättiin dalacin 2% voidetta viikon kuurina epäspesifiin. tyhmänä en huomannut kysyä voiko tämä tulehdus tarttua suuhun? vasta lääkärin vastaanotolta poistuttuani olen huomannut hengityksen haiskahtavan hieman ikävälle eikä tähän hampaiden kuuraus tai suuvedellä huuhtelu auta. entä sitten kun olen kuurini loppuun käyttänyt voinko saada sen kumppaniltani uudelleen vai tarttuuko se edes miehiin?
 
kjk
Minullakin on joskus aikaisemmin ollut noi oireet mutta ne hävisivät kokonaan muutamaksi vuodeksi, todennäköisesti elintapojen muutosten myötä. Jouduin pari kk sitten ottamaan jälkiehkäisyn ja homma palasi takaisin :( ensin koko emätin kutisi ihan tajuttomasti ja kun menin tsekkaamaan että mitäs nyt, niin hyi kääks mitä vuotoa! Varmaan desi sellaista ihan kuin märkää vessapaperia ja se haisikin selluloosalle, seassa vähän tiputteluvuotoa. Ja se ei tosiaan ollut vessapaperia jos joku ihmettelee. Sen jälkeen ei ole ollut enää vastaavaa, hyi helkutti vieläkin, mutta siitä kerrasta alkoi kokkareinen tympeän hajuinen vuoto. pH-tasapainotettu pesuaine auttaa vähän. Välillä vuoto on runsaampaa, harmahtavan sameaa liejumaista vai olisiko sittenkin piimämäistä ja välillä pientä kökköä ja haisee silakalle ja/tai selluloosalle, välillä normaalia kirkasta limaa. Äh. Onko se pakko vaan mennä gynelle? :(
 

Yhteistyössä