epiduraalista kamala kutina?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Onko muita jotka saanu epiduraalista kamalan järkyttävän kutinan?!?!synnytyksessä kätilön kanssa vaan huvitti kun syyhysin niin paljon ja joka puolelta mutta en tullu kysyneeksi mikä sen aiheuttaa....kellään tietoa?
 
joo. se on sen yleinen sivuvaikutus.

muoks. googlasin vähän ja löysin tollasen tekstin missä oli että kutinaa esintyy yleisemmin spinaali- kuin epiduraalipuudutuksen yhteydessä, joskin mahdollista molemmissa.
 
joo on tullu, ihan normaali reaktio. Mulla on tosin sellanen mielikuva (joskin ne mielikuvat on melko epäluotettavia ;) :whistle: ) et sektion jälkeen mulle ois sanottu, et siihen voi ottaa lääkettäkin, jos menee oikeen pahaks.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
joo on tullu, ihan normaali reaktio. Mulla on tosin sellanen mielikuva (joskin ne mielikuvat on melko epäluotettavia ;) :whistle: ) et sektion jälkeen mulle ois sanottu, et siihen voi ottaa lääkettäkin, jos menee oikeen pahaks.
Ataraxia minäkin pyytelin,mutta ei annettu:)!sit olin kirveleviä naarmuja mahasta ja kintuista täynnä kun olin niin raapinu
 
mömmö
Ihan normaalia, joillekin tulee ja joillekin taas ei tule. Mulla oli ihan hillitön kutina, joka alkoi hieman epin laiton jälkeen, mutta helpotti ponnistusvaiheessa :LOL: :saint:
 
Jep, mulle tuli kuopuksen synnytyksessä. Olin ihan dorka tunne, kun raapi, tunsi sen raaputuksen mutta ei auttanu siihen kutinaan... Puuduin vähän liikaa, oli neula menny läpi jostain väärästä paikasta ja sain sitten sen ihanan päänsärynkin vielä jälkeenpäin.
 
En kutissu, mutta vapisin tolkuttomasti. Pää meni sekasi enkä muista mistään mitään. Yritin lisäksi repiä ne kaikki miljoonat piuhat irti ku oli niin p*rkeleen vaikee kääntää kylkeä niitten kanssa. Kirosin just niitten piuhojen kanssa ku kätilö tuli saliin : "mikäs täällä on hätänä?"..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Mulla ei tullut kutinaa, mutta tärisin ihan horkassa.
Mulla ei tullu epiduraalista mitään, mut spinaalista ihan järkyttävä horkka. Hyvä ku ei hampaat lennelly suusta. Toivat lämpimällä ilmalla täytettyjä peittoja, ei mitään apua. Sit sain jotain tipassa, meni n. 20 sekuntia ja ah mikä ihana olo ku horkka loppui.

 
Epiduraalista tuli kutinaa ja siihen olisi kuulemma saanut jotain lääkettäkin jos olisi ollut sietämätöntä. Itse piti päätellä milloin kutia on sietämätöntä :D Ja mulla on ollut myös kamala tärinäkin. Kakkosen jälkeen tärisin niin että meinasin tippua sängystä. Se tärinä oikeasti liikutti mua ! :eek: Mies työnsi keskemmälle sänkyä ja nauroi mulle.
 
vieras
Juu, se johtuu fentanyylistä. Mulla sama juttu spinaalin laiton jälkeen ja paheni vaan kun alkoi spinaalin vaikutus hieman laantumaan. Minähän en asiasta sen enempää tiedä, mutta kätilöni oli vielä opiskelija, ja hän tykkäsi vastailla yksityiskohtaisesti kaikkiin kysymyksiini. Pakko oli kysyä kun tuntui, että järki lähtee sen kutinan kanssa.
 

Yhteistyössä