Epilaattori ja karvojen kasvu

Olen joitain kertoja vedellyt karvat jaloista epilaattorilla. ja ongelmaksi meinaa muodostua kun karvat kasvaa takaisin.
Ensinnäkin jalat kutiaa aivan jumalattomasti, loppuneeko tuo joskus kun jatak tottuu?
Toisekseen jalka karvat tuppaa sinnikkäästi kasvamaan ihon sisään vaikka käytän kuorintavoidetta. Mikä olisi tehokas kuorintavoide ja kuinka usein sitä voi oikeastaan käyttää. Tai miten muuten saisi nuo karvat kasvamaan säälisesti takaisin?
 
kyllä
se pikkuhiljaa ainakin hieman helpottaa. Mä oon käyttäny epilaattoria nyt varmaan 2vuotta ja karvat ovat vähentyneet huomattavasti kuin myös harvemmin enää alkavat kasvamaan ihon sisälle tai kutisevat kasvaesaan takaisin. Iho on myös tottunut epilaattorin käyttöön eikä se ole enää läheskään yhtä tuskallista mitä ensimmäisiltä kerroilta muistaa :) Ei ku sitkeyttä vaan matkaan niin hyvin menee :)
 
Aikoinaan, jotakuinkin 15v. sitten, vetelin hampaat irvessä ja silmät vettä valuen sääristä kamalat pitkät tummat karvat veke ja sen jälkeen säännöllisesti lady shavella höyläilly. Kyllä ne vaan ajastaan ohenevat ja vähenevät ne karvat. En kyllä ikinä enää tekis moista kidutusta ku epilaattorilla ajelu - synnytyskään ei oo niin paha kun siihen saa sentään puudutuksen... :D
 
No ei mua se oikeastaan ahittaa että se tuntuu kun ne karvat nyhtää.
Mutta toi että ne tuppaa kasvamaan ihon alle on tympeää, millähän sen saisi loppumaan vai hellittääkö kun noi karvat ajan kanssa (toivonmukaan) ohenee?
 
valintoja
minulla sama juttu, ihokarvat ovat tummat ja paksut - ja kasvavat epiloinnin jälkeen ihon sisään. Siihen ei auta MIKÄÄN jos on tietyn tyyppinen karva- ja ihotyyppi, ei päivittäinen kuorinta ja rasvaus, ei siis mikään - ei edes aika niinkuin joku sanoi. Jalat menivät siis aivan törkeän näköisiksi kun jouduin kaivelemaan nuppineulalla niitä karvoja ihon sisältä, yhdessä vaiheessa koko sääri täynnä punaista näppyä vieri vieressä ja niiden parantuminen kesti aina pari kuukautta - ja tässä välissä tietenkin oli tullut uudet sata näppyä. Karvankasvuni on todella nopeaa, eli epiloinnin jälkeen on jo muutaman päivän päästä uusi sänkipelto odottamassa.

En voinut pitää edes sortseja / hametta kun sääret olivat niin kamalan näköiset. Silloin tein päätöksen, että mitä hittoa oikein epiloin jos siitä ei ole mitään hyötyä kun joutuu kulkemaan pitkät housut jalassa koko kesän. Sen jälkeen heitin epilaattorin nurkkaan ja siirryin höylään.

Ihan oikeasti, höylä on paljon parempi, ja pieni millin parin sänki näyttää mielestäni tuhat kertaa kauniimmalta kuin rupiset, arpiset ja punanäppyläisen epiloidut sääret.
 
oih
Minä aloitin epiloinnin ehkä vuosi sitten. Alkuun kipu oli kamalaa, varsinkin jos laiskuutta päästi karvat kasvamaan liian pitkiksi epiloinnin välissä. Oli myös tosi paljon sisäänpäin kasvaneita karvoja ja jalat ärtyneet ja punapilkulliset. Kuorin jalkoja pyyhkeellä suihkussa ja saunassa, kerran pari viikkoon ehkä.
Nyt vuosi jälkeenpäin kasvankasvu on selvästi hidastunut ja harventunut, en olisi oikeasti uskonut että näin voisi olla, niin tiheä, tuuhea ja tumma säärikarvoitus minulla aiemmin oli. Parin päivän välein jos jaksaa näin kesällä nyppiä epilaattorilla ne muutamat pidemmäksi kasvaneet karvat niin hyvältä näyttää koko ajan. Talvella menee viikkojakin ja sitten onkin jo kunnon sänki ja ärtyy iho vähän kun ajaa.
Nyt saa muuten Glidiltä jotain rasvaa jonka pitäisi ehkäistä sisäänpäinkasvaneita karvoja, vink vink.
 

Yhteistyössä