Eräs perhe pesee p*skavaippoja taloyhtiön pesukoneessa:O

  • Viestiketjun aloittaja "uskomatonta"
  • Ensimmäinen viesti
"uskomatonta"
Nyt en voi muuta kuin ihmetellä, ei hyvänen aika. Pesulan pohjeissakin on hyvin selvästi sanottu, millaista pyykkiä koneessa ei saa pestä ja kakkavaipat ovat kiellettyjen listalla. Ihmeellistä välinpitämättömyyttä, ostaisivat oman koneen.

Havaitsin tämän asian, kun olin menossa pyykkivuorolleni ja perheen äiti oli odottelemassa omia pyykkejään koneesta. Kysyi, että saisiko vielä pestä yhden koneellisen ennen minua ja kun myönnyin, hän tyynesti kaivoi esiin kasan aivan yltäpäältä ulosteisia vaippoja ja tunki koneeseen. Ihmettelinkin, mistä se haju tuli...Ei edes esihuuhdellut ja vaikka olisikin huuhdellut, niin ei ne kakkavaipat kyllä kuulu yleisiin koneisiin pestäväksi.
 
asiak
sen hyväksyisin et jos ois esihuuhdeltu... mut mieti oikeasti et kyllähän siellä pestään aikuisten aluvaatteitaki ja voisinpa vaikka veikata et ne on monesti likaisempia (=enempi bakteereita) mitä vauvan kakkavaipassa. Saati jos joku pesee työvaatteitaan.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
asiak
[QUOTE="aloittaja";25113865]Huuhteli ensin pois tai ei, niin pesulamme säännöissä vaippojen pesu on kielletty. Se käsittää myös esihuuhdellut vaipat.[/QUOTE]

MIKSI???? Sillä perusteella pitäisi kieltää myös alusvaatteiden pesu.. sekä esim. sekä työvaatteiden pesu.. saati ulkovaatteiden pesu
 
  • Tykkää
Reactions: mira.flower ja chef
[QUOTE="aloittaja";25113865]Huuhteli ensin pois tai ei, niin pesulamme säännöissä vaippojen pesu on kielletty. Se käsittää myös esihuuhdellut vaipat.[/QUOTE]

Jos se on säännöissä kiellettyä, niin varmasti sitten mainitsit tästä sille ihmiselle, joka niitä koneeseen tunki?

Etkä siis vain kiukuttele kasvottomana nettisaitilla...se kun tuskin sitä asiaa auttaa.

Ehkei hän ollut tietoinen, joten kannattaa tosiaan kertoa säännöistä.
 
asiak
[QUOTE="aloittaja";25113924]En tiedä, en tee sääntöjä. Mutta ymmärrän kyllä idean, kyllä muakin vähän ällöttää ajatus kakkavaipoista yleisessä pesukoneessa.[/QUOTE]

enempi mua äsryttäs naapurin mälliset alushousut.. saati kusiset yläkerran pultsarin kalsarit!
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25113948:
No porvoosta päivää :D

Ei kai nyt missään taloyhtiössä voida kieltää tuollaista.. Ja ap, jos sun pyykkivuoro oli jo alkamassa, niin miksi siellä vielä olisi naauri alkanut uutta koneellista pesemään. Hohhoo..
Ai miksi? No siksi, kun ei ollut kaikki mahtunut kerralla koneeseen ja kysyi, että onko miten kiire, saisiko pestä vielä yhden koneellisen ennen mua.
 
kestomamma aikanaan
No, ap, kerroppa kaikki mitä itse pesit.
Jos joukossa oli aikuisten alusvaatteita, sinun on paha sanoa yhtään mitään. Ja minusta tuntuu että jos et tietäisi tuota "ällöä tapahtumaa", vaatteesi olisivat just yhtä puhtaita kun nyt. Myös ne Burberrysi. Kummasti vaan tollasen tiedon jälkeen vaatteet haisee ja ne on ruskeina jajajaja...
Vaikka se (vaippojen pesu) olisi kielletty säännöissä, hyväksyisin sen paljon paremmin kuin naapurin kalsarit, enkä usko kenenkään kauheesti tykkäävän vaikka meidän 2, 4 ja 7 vuotiaitten ulkovaatteiden väristä ja hajusta.
Ja jos vaipat on esihuudheltu, ne ei juurikaan haise - meillä kestoiltiin. Ostin oman pesukoneen noiden muksujen ulkovaatteiden takia. Neljäveen kestoilun alkukauden pyöritin taloyhtiön omalla, mutta sitten lapsen ollessa puolivuotias ostetiin oma.
Sä olet outo, ap.
 
"aloittaja"
No, ap, kerroppa kaikki mitä itse pesit.
Jos joukossa oli aikuisten alusvaatteita, sinun on paha sanoa yhtään mitään. Ja minusta tuntuu että jos et tietäisi tuota "ällöä tapahtumaa", vaatteesi olisivat just yhtä puhtaita kun nyt. Myös ne Burberrysi. Kummasti vaan tollasen tiedon jälkeen vaatteet haisee ja ne on ruskeina jajajaja...
Vaikka se (vaippojen pesu) olisi kielletty säännöissä, hyväksyisin sen paljon paremmin kuin naapurin kalsarit, enkä usko kenenkään kauheesti tykkäävän vaikka meidän 2, 4 ja 7 vuotiaitten ulkovaatteiden väristä ja hajusta.
Ja jos vaipat on esihuudheltu, ne ei juurikaan haise - meillä kestoiltiin. Ostin oman pesukoneen noiden muksujen ulkovaatteiden takia. Neljäveen kestoilun alkukauden pyöritin taloyhtiön omalla, mutta sitten lapsen ollessa puolivuotias ostetiin oma.
Sä olet outo, ap.
Mistä päättelet mun käyttävän Burberryä?:D Eli kun en tykkää kakkavaiposita koneessa ja se on kiellettyä, niin mun täytyy käyttää Burberryä, olen varmaan myös lapseton sinkku ja saan isompaa palkkaa kuin sinä;)
 
yökyök
Kenenkään alusvaatteet tai mitkään muut vaatteet TUSKIN on yhtä likaisia kuin jotkut siirappipaskavaipat! Vaikka niitä ois miten huuhdeltu, niin ne on silti vetelässä ripulipaskassa ja haisee karseelle ja se sonta leviää pitkin konetta :x Just tuo on se syy miksi en halua kestoilla, ällöttäis pestä omassakin koneessa tommosta, saati pistää muita vaatteita sinne sekaan! Hyi v....!
 
Mulla on tapana käyttää taloyhtiön konetta kun se ei maksa mitään ja sielä on käytössä kuivausrumpu ja kuivaushuone. Mutta kestot pesen kyllä aina omalla koneella, ei oo käyny mielen vieressäkään tunkea kestovaippoja yleisesti käytössä olevaan koneeseen.
 
"vieras"
Tässä se nähdään kuinka kestoilijoille tärkeintä on oma napa muista välittämättä. Tuohon kun vielä lisätään ihana tuputtaminen niin täydellinen paketti on valmis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yökyök;25114048:
Kenenkään alusvaatteet tai mitkään muut vaatteet TUSKIN on yhtä likaisia kuin jotkut siirappipaskavaipat! Vaikka niitä ois miten huuhdeltu, niin ne on silti vetelässä ripulipaskassa ja haisee karseelle ja se sonta leviää pitkin konetta :x Just tuo on se syy miksi en halua kestoilla, ällöttäis pestä omassakin koneessa tommosta, saati pistää muita vaatteita sinne sekaan! Hyi v....!
Ei meillä nyt ole enää vuosiin kestoiltu, mutta kyllä niistä paskavaipoista kaikki huuhdeltiin pois käsisuihkulla. Samoin kuin niistä vauvanvaatteista, joihin kakkaa oli mennyt (esim kertiksen kanssa). Niin kuin huuhdellaan myös oksennukset pois, ennen kuin vatsataudin lakanapyykkejä heitellään koneeseen. Ei se voi olla niin vaikeaa :D

En kyllä pessyt koskaan taloyhtiön koneella vaippoja, kun oli oma pesukone. Paljon vaivattomampaa pestä kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yökyök;25114048:
Kenenkään alusvaatteet tai mitkään muut vaatteet TUSKIN on yhtä likaisia kuin jotkut siirappipaskavaipat! Vaikka niitä ois miten huuhdeltu, niin ne on silti vetelässä ripulipaskassa ja haisee karseelle!
Jos sun vauvan kakkavaipat näyttävät ja haisevat ripulilta, voi kyseessä olla maito- tai muu allergia. Kannattaa käyttää vauva lääkärissä.
 
Mä pesin kestoja taloyhtiön pesukoneessa.

Ei oo kiellettyä, ja kotona ne oli toki aina huuhdeltu & aika ajoin etikkavedessäkin liotettu.

Jos kestoilen tulevan vauvan kanssa, niin varmasti pesen vaippoja taloyhtiön koneessa aika ajoin, ja ainakin kuivausrumpua käytän.
 
yökyök
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25114110:
Jos sun vauvan kakkavaipat näyttävät ja haisevat ripulilta, voi kyseessä olla maito- tai muu allergia. Kannattaa käyttää vauva lääkärissä.
Ja sun vauva varmasti kakkaa aina kiinteitä pötkylöitä
 
Mä pesin kestoja taloyhtiön pesukoneessa.

Ei oo kiellettyä, ja kotona ne oli toki aina huuhdeltu & aika ajoin etikkavedessäkin liotettu.

Jos kestoilen tulevan vauvan kanssa, niin varmasti pesen vaippoja taloyhtiön koneessa aika ajoin, ja ainakin kuivausrumpua käytän.
Mun mielestä kuivasäilytys oli paljon miellyttävämpi tapa, jos niitä vaippoja pesee suhteellisen usein.

Ihan niin kuin vähän ot :D
 
"vieras"
Jos ne vaipat ällöttää niin paljon, kannattaa melkein hankkia oma pesukone. Ei sitä tiedä mikä hiiva- tai bakteeritulehdus on ollut naapurilla, joka pesee taloyhtiön pyykkikoneessa alkkareitaan... Yäk.

Mutta jos ne vaipat on selvästi kielletty säännöissä, niin ei niitä sinne pyykkituvan pesukoneeseen kyllä tarvitsisi tuoda. Ihmettelen kyllä tuollaista sääntöä, kun ne vaipat pestään kyllä riittävän kuumalla, mutta en usko monien pesevät esim. sukkiaan ja alushousujaan riittävän kuumalla vedellä jo ihan siistä syystä, että nykyään monet vaatteet eivät kestä 60 asteen pesua. Lisäksi niitä vaatteita voidaan pestä ties millä zeoliittimömmöillä jotka jättää ihania, haisevia kerrostumia pesukoneeseen. Mä uskaltaisin väittää, että taloyhtiön pesukone pysyy huomattavasti puhtaamapna ja hajuttomampana, jos joku käy siellä silloin tällöin laittamassa vaipat keittopesuun ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25114139:
Mun mielestä kuivasäilytys oli paljon miellyttävämpi tapa, jos niitä vaippoja pesee suhteellisen usein.

Ihan niin kuin vähän ot :D
Niin minustakin (etikkavesi oli aika yök) mutta aika ajoin tuntui siltä että etikka tekee hyvää :)
 
No kyllä mä ainakin sain huuhdeltua kakat pois vaipoista enkä tunkenut niitä paskaa tihkuvina koneeseen :D Täytyy olla aina uusavuton ihminen jos ei yhtä vaippaa saa huuhdeltua paskasta puhtaaksi.
Toki tietty on sitten näitä jotka ei voi pestä vauvan pyllyäkään ilman muovikäsinetä kun sielä on paskaa ja sehän on kamalaa jos koskee paskaan (toki ne vaipatkin voi kai huuhdella hanskat kädessä?) kun käsiä ei voida pestä sen jälkeen.

Ja meidän pesukone kyllä myös on sen verran nykyaikainen että se pesee pyykit, ei mujuta likoja ja siirrä niitä toisiin koneessa oleviin vaatteisiin. Että sen pohjalta jos pyykkituvan koneet on tältä vuosituhannelta tai edes edellisen vuosisadan loppupuolelta, niin luulisi niidenkin toimintaperiaatteen olevan se, että pyykit pestään puhtaaksi eikä se, että paska siirretään yhdestä pykistä tasasesti jokaiseen.
Ja taatusti kyllä vauvan paskavaipassa on enempi bakteereja kun aikuisen alushousuissa (ellei niihin ole paskottu). Paska on kuitenkin melkeempä pelkästään niitä bakteereja.

Eriasia on se, jos taloyhtiön säännöt kieltää vaippapyykin pesun pesutuvan koneissa. Siitä parasta on sanoa suoraan henkilölle joka ei tätä määräystä noudata.
 
"vieras"
Minua ihmetyttää tuo naapurin pikkutyttöjen äiti. Kellarikomerossa on uusi pesukone ja silti pesee pyykkituvan koneessa vauvankin vaatteet, vaikka edellinen olis pessyt koirien makuualustat tai auton peräkontin viltin.
 

Yhteistyössä