Erikoisempia harrastuksia?

Onko täällä kenelläkään perheellisellä tai perheettömällä vähän epätavallisempia tai erikoisempia harrastuksia? Tyyliin laskuvarjohyppy, purjekoneella lentäminen, valtameripurjehdus, kalliokiipeily? Tai jotain erikoisempia keräilyharrastuksia, tms?

Tuli vaan mieleen, kun tossa surffailin Ebaylla ja netissä muutenkin, pohdiskellen mahdollisia Potter-cosplay-juttuja tulevan kesän Ropeconia varten.. :xmas: Että olenkohan mä ainoa kolmekymppinen, toivottavasti jonakin päivänä äiti-ihminen, jota kiinnostaa cosplay (costume play), fantasia ja sen semmoset jutut. Sen tiedän jo valmiiksi, että en ole ainoa kolmekymppinen, joka aina välillä hyppää lentokoneeseen ja singahtaa ulkomaille katsomaan suosikkibändinsä keikkoja -- enkä olisi edes ainoa perheenäiti, joka näin tekisi, jos jonakin päivänä äidiksi asti pääsen. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
cosplay olisi kivaa, mutta kyllä ajattelen, että olen siihen liian vanha. Tyydyn kerämään HelloKitty tavaraa sit vaan mm ja tukemaan lapsen cosplayharrastusta
Minkä ikäinen sä sitten olet? :xmas:

Mä täytän tänä vuonna 35 enkä tunne olevani liian vanha cosplayhin.. :ashamed: :saint: Tai vaikka olisinkin, yritän olla välittämättä siitä. ;) Onhan roolipelaajissa ja larppaajissakin vaikka minkä ikäisiä tyyppejä, eikä cosplay mun ymmärtääkseni eroa pelaamisesta (tai lähinnä larppaamisesta) muuten kuin siltä osin, että siinä ei pelata.

Roolipelit ja larppauskin on alkaneet kiinnostaa Ropeconin myötä, mut niihin mulla ei taida aika, energia eikä rahat riittää.
 
H
Hei, Ropeconissa vauvat ja lapsiperheet lisääntyy joka vuosi. :D Koko harrastus kasvaa aikuiseksi. Kattele ympärilles tän kesän Conissa, niin helposti huomaa miten kolme-neljäkymppisiäkin pyörii runsain mitoin. (Työntekijöissä tän huomaa vielä paremmin.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Hei, Ropeconissa vauvat ja lapsiperheet lisääntyy joka vuosi. :D Koko harrastus kasvaa aikuiseksi. Kattele ympärilles tän kesän Conissa, niin helposti huomaa miten kolme-neljäkymppisiäkin pyörii runsain mitoin. (Työntekijöissä tän huomaa vielä paremmin.)
I know, mä oon ollut töissä siellä jo neljänä kesänä :D Menen tänäkin vuonna, jos vaan huolivat. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
cosplay olisi kivaa, mutta kyllä ajattelen, että olen siihen liian vanha. Tyydyn kerämään HelloKitty tavaraa sit vaan mm ja tukemaan lapsen cosplayharrastusta
Minkä ikäinen sä sitten olet? :xmas:

Mä täytän tänä vuonna 35 enkä tunne olevani liian vanha cosplayhin.. :ashamed: :saint: Tai vaikka olisinkin, yritän olla välittämättä siitä. ;) Onhan roolipelaajissa ja larppaajissakin vaikka minkä ikäisiä tyyppejä, eikä cosplay mun ymmärtääkseni eroa pelaamisesta (tai lähinnä larppaamisesta) muuten kuin siltä osin, että siinä ei pelata.

Roolipelit ja larppauskin on alkaneet kiinnostaa Ropeconin myötä, mut niihin mulla ei taida aika, energia eikä rahat riittää.
Mä olen kohta 40v. Jo ehkä tämä ikä ei olisi niinkään mulle este, mutta tuntuu, että teinit kärsii mun HelloKitty jutuistakin. Mutta usein kyllä haikailen cosplayn suuntaan, olisi just semmonen mun juttu... ehkä joskus, ehkä ei...
 
Boogyman
Eipä mulla taida olla....vaatteita kerään, siis kerään....samba on joskus ollut erikoinen harrastus täällä suomessa, mutta ei enää. Kiinnostaisi kyllä laskuvarjonhyppy, tiedä sitten kestäiskö maha sitä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Mä olen kohta 40v. Jo ehkä tämä ikä ei olisi niinkään mulle este, mutta tuntuu, että teinit kärsii mun HelloKitty jutuistakin. Mutta usein kyllä haikailen cosplayn suuntaan, olisi just semmonen mun juttu... ehkä joskus, ehkä ei...
Hei, teini-ikäiselle kaikki mitä vanhemmat tekee on todella noloa ja kaikin puolin "lame'iä" muutenkin. :LOL: Siinä iässä keksii nolosteltavaa kaikesta, teki vanhemmat mitä tahansa.

Äitylin tai isukin cosplay-harrastus on sentään vielä aika pientä, jos vertaa perheisiin, joissa vanhemmat on tosissaan hurahtaneet vaikkapa Elvikseen tai Star Warsiin.. :xmas: Tosin ei sellasessakaan mun mielestä mitään vikaa ole, mutta tiedän, että saatan olla mielipiteineni vähemmistössä.
 
No mie harrastan Star Wars-kamojen keräilyä, tap dancea sekä valjakkourheilua. Ei kovin usein törmää vastaavien lajien harrastajiin..paitsi nyt ehkä nykyään valjakkourheilijoihin, ku niitten kanssa yhteyttä pidetään paljon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
No mie harrastan Star Wars-kamojen keräilyä, tap dancea sekä valjakkourheilua. Ei kovin usein törmää vastaavien lajien harrastajiin..paitsi nyt ehkä nykyään valjakkourheilijoihin, ku niitten kanssa yhteyttä pidetään paljon...
Cool. B) Just jotain tuon suuntaista tarkoitinkin, vähän epätavallisempia harrastuksia ja keräilykohteita.

Tap dance siis lienee suomeksi steppausta?
 
Törkeästi *nostan* omaa aloitustani, niinhän täällä muutkin tekee. =)

Alkoi työhommat tökkiä, joten jatkoin Potter-cosplayn googlettamista. Aika siistejä juttuja netistä löytyy ja ihan kohtalaisia ohjeitakin. Vielä ei tosin oo tullut vastaan ihan yhtä hyvää saittia kuin mitä Alley Cat Scratch on LOTR-cosplay-asujen suhteen, mut tod.näk. ihan riittävän hyviä kuitenkin. Kaulahuivin, taikasauvan ja muut tilpehöörit tilaan tod.näk. netistä joka tapauksessa. :ashamed: Kallista lystiä, mut elämä on. :ashamed: :xmas:
 

Yhteistyössä