Erityislapsia, kuinka monella?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
erityislapsi voi olla ilman diagnoosiakin. diagnoosiahan ei ihan äkkiä pysty tekemään tai se muuttuu matkalla
Tarkoitan sellaisia jotka saa vammaistukea
Onko muuten korvakierre-lapsi erityislapsi?
en kyllä laskis erityislapseksi-vaikka hoidettavampi onkin kuin perus terve
Mutta eikö siitä kuitenkin saa vammaistukea? jos se siis on tässä erityislapsen määritelmä.

 
kelpo
No ihan hölmö perustella sillä, että saako vammaistukea vai ei. Vammaistukea voi saada korvatulehduskierteellä tai sillä, että on vain maito+vilja-allergiat.

Ja minä en kyllä pidä maito+vilja-allergista erityislapsena, jos allergia ei oireile hengenvaarallisesti tai allergiat ole laajuudeltaan jotain aivan extremeä.. jota ne eivät useimmilla ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kelpo:
No ihan hölmö perustella sillä, että saako vammaistukea vai ei. Vammaistukea voi saada korvatulehduskierteellä tai sillä, että on vain maito+vilja-allergiat.

Ja minä en kyllä pidä maito+vilja-allergista erityislapsena, jos allergia ei oireile hengenvaarallisesti tai allergiat ole laajuudeltaan jotain aivan extremeä.. jota ne eivät useimmilla ole.
Totta turiset, minä ainakin määrittelen erityislapsen, niin että jollakin kehityksen osa-alueella tarvitsee enemmän tukea kuin ns. tavislapset. Tukea voi saada niin monesta eri asiasta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei siitä saa vammaistukeakaan, toisin kuin korvatulehduskierteistä.
Musta toi vammaistuki on aika hyvä määre erityislapsena olemiseen. Ts jos korvatulehduskierre on niin paha, että sen vuoksi on myönnetty vammaistuki, silloin musta lapsi on erityislapsi.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Totta turiset, minä ainakin määrittelen erityislapsen, niin että jollakin kehityksen osa-alueella tarvitsee enemmän tukea kuin ns. tavislapset. Tukea voi saada niin monesta eri asiasta.
Mutta sitten on paljon sellaisia erityislapsia jotka ei kehityksessä tarvi tukea, vaan on kroonisesti vaikeasti sairaita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Totta turiset, minä ainakin määrittelen erityislapsen, niin että jollakin kehityksen osa-alueella tarvitsee enemmän tukea kuin ns. tavislapset. Tukea voi saada niin monesta eri asiasta.
Mutta sitten on paljon sellaisia erityislapsia jotka ei kehityksessä tarvi tukea, vaan on kroonisesti vaikeasti sairaita.
Näinpä juuri!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta sitten on paljon sellaisia erityislapsia jotka ei kehityksessä tarvi tukea, vaan on kroonisesti vaikeasti sairaita.
Musta diabeetikot, reumaatikot, MS-tautia sairastavat, sydänsiirron saaneet jne jne ovat ertyislapsia.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei siitä saa vammaistukeakaan, toisin kuin korvatulehduskierteistä.
Musta toi vammaistuki on aika hyvä määre erityislapsena olemiseen. Ts jos korvatulehduskierre on niin paha, että sen vuoksi on myönnetty vammaistuki, silloin musta lapsi on erityislapsi.
Korvatulehduskierteestä myönnetään kuitenkin vain takautuvasti tuki, ja vain sen kierteen ajalta. Ja siihen riittää jo esim 7 korvatulehdusta puolen vuoden aikana. Minusta ei ole erityislapsi noilla kriteereillä.

Ja miksi aikaisemmassa viestissä laitoit, ettet laske erityislapseksi, ja nyt tässä että se on kuitenkin erityislapsi?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta sitten on paljon sellaisia erityislapsia jotka ei kehityksessä tarvi tukea, vaan on kroonisesti vaikeasti sairaita.
Musta diabeetikot, reumaatikot, MS-tautia sairastavat, sydänsiirron saaneet jne jne ovat ertyislapsia.
Miks just sydänsiirron?

Eikä elinsiirron? :D
 

Yhteistyössä