ero ja asuntolaina

Miten käy jos erotaan miehen kanssa,ei siis olla naimisissa mutta meneekö se niin että mies vaan ottaa mun velan mitä mulla on talosta ja ostaa mut tavallaan ulos vai arvioidaanko talo uusiksi nyt että mitä siitä saa ja saanko mä jotain hyvitystä siitä kun olen kuitenkin talon velkaa lyhentänyt? kiitos avuista;)
 
"mimmimamma"
tottakai sä saat osuutesi. Talon arvo arvioidaan ja mies maksaa siitä sulle puolet, jos siis lunastaa itselleen. Sä saat sillä rahalla toivottavasti lainasi maksettua ja jää vielä käteenkin, kun kerta lainaa on jo lyhennetty.
 
tuota
Periaatteessa jos mies vaan ottaa sun lainaosuuden itelleen niin sä et tavallaan mitään ole hyötyny..
Eli jos tasapuolisesti menis niin talo pitäis arvioida ja miehen ottaa sun lainaosuus itelleen ja maksaa sulle puolet talon voitosta. muistelisin näin... voin olla väärässäki..
 
Periaatteessa jos mies vaan ottaa sun lainaosuuden itelleen niin sä et tavallaan mitään ole hyötyny..
Eli jos tasapuolisesti menis niin talo pitäis arvioida ja miehen ottaa sun lainaosuus itelleen ja maksaa sulle puolet talon voitosta. muistelisin näin... voin olla väärässäki..
no justiinsa näin minäkin muistelisin mutta pitää ottaa asioista selvää.
 
.
miks se mies sais sen osan millä sä oot lainaa lyhentäny? tietysti miehen pitää ostaa sulta koko puolikas talosta arvonnousu huomioiden, ei vain jäljellä olevaa lainaa. mut tietty noita voi tasata muullakin kuin rahalla, jos teillä on muuta omaisuutta kuten auto tmv, niin sinä voit sitten saada muusta omaisuudesta enempi, kunhan kaiken kaikkiaan menis puolet ja puolet
 
"Vieras"
Jos omaisuus ja velat ovat yhteistä, varat ja velat jaetaan osituksessa. Avioehdon mukaan kumpikin saa pitää oman omaisuutensa, mutta yhteinen omaisuus jaetaan. ja kaikki tämähän on aivan oikein. Miksi toisen pitäisi hyötyä toisen hankkimasta/ perimästä omaisuudesta? Rintaperilliset ovat sitten aikanaan niitä hyödynsaajia. Jokainen toivottavasti ymmärtää nämä asiat liittoon mennessään.
 
n .
miks se mies sais sen osan millä sä oot lainaa lyhentäny? tietysti miehen pitää ostaa sulta koko puolikas talosta arvonnousu huomioiden, ei vain jäljellä olevaa lainaa. mut tietty noita voi tasata muullakin kuin rahalla, jos teillä on muuta omaisuutta kuten auto tmv, niin sinä voit sitten saada muusta omaisuudesta enempi, kunhan kaiken kaikkiaan menis puolet ja puolet

Niin... toivottavasti on omaisuus on molempien nimissä niin se jaetaan puoliksi. Jos vaan toisen nimissä niin aika heikoilla on toinen vaikka kuinka olisi siitä maksanut. Tämä koskee siis vain avopuolisoita. Aviopuolisoiden omaisuus jaetaan vaikka olisi ollut vaan toisen nimissä. Paitsi jos puhutaan avioehdosta...
 

Yhteistyössä