eroperhe. kuka maksaa etävahemman luona pidettävät vaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja utjj
  • Ensimmäinen viesti
utjj
erohetkellä vaatteet laitettiin kahteen yhtä suureen pinkkaan. lähivanhempi ostaa istuimet, toppa ym. kausivaatteet, jalkineet ja asusteet yhteiseen käyttöön. eikö ole siis normaalia että etä osta hänen tykönä käytettävät sisävaatteet omalla rahalla ja lähivanhempi hänen tykönä käytettävät vaatteet omalla rahallaan.
 
"vieras"
Siis...öh...pitääkö lapsella olla kahet vaatteetkin vielä...huh... no, mä sanosin, että jos etävanhemman luona ollaan about joka toinen viikoloppu niin voihan siellä olla jotain vaihtovaatetta varalle, mutta kyllä mä pakkaisin lapselle ne omat tutut vaatteet kotoota matkaan siltikin. Mutta pyytäisin etävanhemmalta myös rahaa vaatteiden ostoon.
 
No en kyllä ymmärrä kuka edes viitsii ruveta moisesta asiasta tappelemaan. Mun mielestä on ylipäänsä kummallista että eron hetkellä ruvetaan lasten tavaroita jakamaan, oli ne sitten vaatteita, huonekaluja tai leluja. Aikuisten luulisi pystyvän pitämään lapset ja lasten tavarat riitojensa ulkopuolella. Jos minun lapseni kävisivät isänsä luona, katsoisin, että on minun tehtäväni ostaa vaatteet koska saan elatustuen, johon on laskettu vaatekustannukset mukaan.
 
"vieras"
Ja pyykkäisin ne itse kotona, ettei mene pilalle, kun miehet eivät tunnetusti osaa pestä vaatteita. Jotakin vähän huonompaa ja tummempaa mukaan, niin ei tarvitse harmitella suttantumista.
 
ee
Mä en oikein tajua tätä juttua. Itsekin olen avioeroperheen lapsi, ja ei ole tullut mieleen ruveta vaatteista tappelemaan. Miten te käytännössä ees hoidatte tämän jutun?? Lähetättekö lapsen alusvaatteisillaan etävanhemman luo?? Me ainakin mentiin ihan omissa äidin ostamissa vaatteissamme isän luo, ja niissä vaatteissa tultiin sieltä myös takaisin. Missä vaiheessa teidän lapset oikein vaihtaa ne äidin luona käytettävät vaatteet isän luona käytettäviin?! Onko isän luo mennessä ensimmäisenä ohjelmanumerona perille saavuttaessa vaatteiden vaihto, ettei äidin ostamat kulu?
 
ä
Meillä ainakin homma menee niin että pakkaan lapsille vaihtovaatteet isälleen mennessä mukaan. lapset kasvaa niin nopeasti että turha on molemmissa paikoissa olla vaatteet.
 
Laulava Lomittaja
Meillä on etävanhemman luona jotain "rönttös"vaatteita(isä asuu maatilalla),mutta siltikin pakkaavat vaihtovaatekertaa reppuun kun sinne menevät.Muutoin vaatteet on kotona..
 
"Santtu"
Etävanhemman maksamalla elatustuella on trakoitus ostaa lapsen vaatteet, jotta etävanhemman ei tarvitse enää sen elatusmaksun jälkeen maksaa lapsesta penniäkään ellei halua.
Näin minunkin mielestäni kuuluisi olla, mutta kyllä meillä on noille miehen edellisen liiton lapsille vaatteita tännekin ostettu, kun lasten äiti kerran valitti ettei ole varaa ostaa lapsille vaatteita.
 
Kyllä minun mielestä etävanhempi ostaa lapselle vaatteet ja tietyt tarvikkeet ihan itse. Eihän lapsi kuitenkaan etävanhemman luo mene kylään, vaan se on toinen koti, jossa pitäisi olla välttämättömät tavarat. Mukaan voi ottaa sitten jotain lempparivaatetta ja tavaraa. Eihän voi olettaa, että lapsi toisi tulleessaan sängyn ja lakanatkin. Kyllä ne on löydyttävä etävanhemman luota. Ihan täyttä varustusta ei tietenkään, kun etävanhemman luona ollaan yleensä kuitenkin huomattavasti vähemmän aikaa kuin lähivanhemman, mutta ei ihan kyläilymeiningillä pitäisi vanhemman luo mennä.
 
[QUOTE="Santtu";21919325]Näin minunkin mielestäni kuuluisi olla, mutta kyllä meillä on noille miehen edellisen liiton lapsille vaatteita tännekin ostettu, kun lasten äiti kerran valitti ettei ole varaa ostaa lapsille vaatteita.[/QUOTE]

Jos itse olisin etävanhempi, en pitäisi lastenvaatteiden ostoa ongelmana. Mutta toisaalta ymmärrän jos se jollekin ongelmia tuottaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;21919392:
lähivanhemman ne kuuluu ostaa ja kyllä on (lapselle ja exälle) kiusantekoa alkaa väittämään että 2. kodissa pitäisi olla omat vaatteet.
Olen aika lailla samaa mieltä. Meillä ainakin exä on ostanut pojalleen niin mieluisia vaatteita, että olisi ollut sääli, jos lapsi ei olisi saanut laittaa niitä vaatteita päiväkotiin tai kouluun vaan vaatteita olisi saanut käyttää ainoastaan isän luona.
 
"vieras"
Lähinnä tulee paha mieli lapsen puolesta, jos joutuu tuolla tasolla riitakapulaksi vanhempien erossa.

Lapset kasvavat melko nopeasti, jos joutuu pitämään täydellistä tuplavaatetusta kahdessa eri paikassa ja jättämään mieluisat aina toiseen paikkaan...niin eikö se ole jo ihan hullua.
 
"Uusperheellinen"
Meillä menee niin, että lähi ei koskaan laita lapsille kuin liian pieniä vaatteita mukaan ja likaisia. Tällä tavoin "pakottaa" etän ostamaan lapsille uusia vaatteita. Olemme ratkaisseet asian niin, että ostamme vaatetta kun tarves on ja jätämme ne etän luokse. Samat vaatteet pakkaamme takaisin laukkuun pestyinä mitä lähi on laitttanut etälle tullessa.
 
"vieras"
[QUOTE="Uusperheellinen";21919443]Meillä menee niin, että lähi ei koskaan laita lapsille kuin liian pieniä vaatteita mukaan ja likaisia. Tällä tavoin "pakottaa" etän ostamaan lapsille uusia vaatteita. Olemme ratkaisseet asian niin, että ostamme vaatetta kun tarves on ja jätämme ne etän luokse. Samat vaatteet pakkaamme takaisin laukkuun pestyinä mitä lähi on laitttanut etälle tullessa.[/QUOTE]

Surullista. Ilmeisesti kyseessä on miehesi lapset. Kuka ostaa sinun lapsiesi vaatteet?
 
Ero edessä
Just oon pakkaamassa 2:lle lapselle viikon vaatteet mukaan lomalle isän luo ja sanoin ettei tarvii tuoda takaisin ettei tarvii sit viikonloppuja varten aina pakata kasseja. Mies ei halua vaatteita!!!! Tai siis uusi tyttöystävä ei halua kotiinsa mitään mikä muistuttaa lapsista....On todella hankalaa...
 
voi luoja
erohetkellä vaatteet laitettiin kahteen yhtä suureen pinkkaan. lähivanhempi ostaa istuimet, toppa ym. kausivaatteet, jalkineet ja asusteet yhteiseen käyttöön. eikö ole siis normaalia että etä osta hänen tykönä käytettävät sisävaatteet omalla rahalla ja lähivanhempi hänen tykönä käytettävät vaatteet omalla rahallaan.
Oletko tosissasi? onko tää normaalia? ei kannata tehdä lapsia, jos on noin vaikeeta.
alastiko lapsen viet etävanhemmalle? oikeesti?

Lapsille on mukava joskus hankkiaj otain, ostaa se joka ehtii ja jaksaa. Molemmat joskus jotain.
 
Mä kyllästyin siihen jatkuvaan pakkaamiseen ja kerran pakkasin lasten mukaan vaatteet, jotka pyysin exää pitämään siellä. Minä siis pääasiassa ostan lasten vaatteet. Kesällä lomalle sitten pakkaan mukaan parin viikon vaatteet. Viimeksi unohdin toiselle laittaa sukkia matkaan lomalle ja siitä tuli napinaa. Vastasin vaan, että no ostakaa niitä. Hitto vieköön, ei maksa paljoa eikä nyt helteillä pahemmin sukkia edes tarvittu.
 

Yhteistyössä