eroperheet kysymys koskien joululahjoja

  • Viestiketjun aloittaja lapsen puolesta pettynyt
  • Ensimmäinen viesti
lapsen puolesta pettynyt
saako etälapset exältä saamat lahjat mukanaan kotiinsa, vai jääkö ne sinne etävanhemmalle?

meillä etä ostelee sellaisia lahjoja, että ne jää aina sinne, esim tytöt brazit, joilla leikkii isällä, tai isä ostaa sinne oman pyyhkeen tai muumimukin, josta juo siellä, eikä näitä saa koskaan tuoda omaan kotiin :(

onko teistä ihan oikein? lahjahan tuskin tuntuu lahjalta, jos sitä ei saa omaksi, vaan lainaksi.
 
:D Eiköhän se etän koti ole yhtälailla lapsen koti kuin se lähivanhemman kotikin :D Kai tämä nyt oli taas hyvä provo olevinaan. Meillä ainakin osa lahjoista, exän vanhemmiltakin saaduista, menee suoraa exälle enkä minä ole niitä koskaan nähnytkään. Osa taas tulee kotiin. Esim. tänä vuonna exä sanoi ostavansa ainakin uuden pulkan kun meidän pulkka on pohjasta puhki, joten pulkka tulee luonnollisestikin tänne meille kun täällä sitä käytetäänkin.
 
Meillä eka joulu nyt "eroperheenä". Tänään isä toi lapsille ostamiaan lahjoja tänne kotiin ja osan jätti sinne omaan kotiinsa joulun jälkeen avattavaksi. Yleensäkin jos on jotain lapsille ostanu antaa tuoda tänne mun luo, eteenkin jos lahja on ollu todella mieluinen...lapset kuitenkin vain isällään 4 vrk kuukaudessa ja mun luona loput päivät. Mutta esim nyt kertoi ostaneensa kotiinsa tytöllemme (9v) jonku ihme Wii jutun ja rumpu systeemin, niin ne jää hänen luo. (Joululahjaksi siis)
 
Se on ihan lapsen oma päätös.
Juuri näin meilläkin. Musta on vaan hyvä että isä ostellu sinne omaankin kotiinsa lapsille mukit, pyyhkeet, hammasharjat ym ja tietty leluja. Pääsenpähän vähemmällä pakkaamisella jokatoinen viikonloppu, ei tartte kun vaatteet katsoa mukaan ja menoksi. Isän ostamista lahjoista vielä sen verran, että jos lapsi sen tuo tänne ja vie sen seuraavalla kerralla isän luo ja jättää sen sinne niin eipä tuostakaan huutoa ole seurannu, lapset siis 3v ja 9v.
 
Eikös ole kiva että lapsella on jotain mieluista siellä isänkin luona?On mekin hankittu miehen lapselle paljon sellaista joka on täällä,että on sitten tarpeen mukaan.Ei liene järkevää että hän kuljettelisi esimerkiksi saunatakkia eestaas.
 

Yhteistyössä