Esikoinen vuodelle 2015

Tervetuloa Satyjo! Kyllä teillekkin jo se plussa saisi pärähtää! Itsellä myös terot ja clomit käytössä.

sassa7 mulla ennemminki lisääntyy paino hormoniehkäisyn jälkeen. Mutta monellahan pillerit tuppaa vähän lihottamaan ja sitten laihtuu kun lopettaa ne.

Joalle tsemppiä! Toivotaan että täti pysyy poissa ihanasta syystä! =)

Pipiipa toivotaan että oireet ovat todellisia. Täytyy kyllä sanoa, että itsellä on joka siunaaman kierrossa ties mitä oireita, mutta tärppiä ei oo koskaan tarkoittanut :D

Taikakai sulle myös tsemppiä! Olen itsekkin joskus surffaillut tolla sivustolla. Toivotaan että olet monia myöhäisempi plussaaja tai siis että plussa ei vaan näy vielä :)
 
HUHHUH herätys todellisuuteen !!!
Kirjailin ylös noita oireita paperille ihan, että jos nyt sit sattus tulemaan plussa niin ois jo ylhäällä noi jos tuleekin halu kirjoitella päiväkirjaa

Kun oon nyt laskenut vain näillä kp:illa kiertoani niin nyt kun katoin kalenteria niin hui kohta pitäs oikeesti alkaa menkat !!! ikinä en oo kiertoani tarkalleen seurannu, mutta suunnilleen päivämäärät oon tiedostanu millon pitäs alkaa.

HUI HIISI jos sieltä tulisikin plussa kun olotilan mukaan menkoista ei tietoakaan.

hihihihiiii oon happy !!
 
bumpy kiitos! Tossa listalla muuten mun kp:t edistää vähän, nyt kp 31 ja huomenna vasta 32 :) Stressaavaa odotella alkaako menkat vai ei, tekis melkeen mieli tehdä jo uusi testi, mutta toisaalta pelkään että negaa näyttää taas ja niin kauan kun ei testaa voi elätellä toiveita... sitten taas toisaalta ei halua tai uskalla liikaa toivoa, ettei taas joudu pettymään. Ja tää on ihan uutta mulle, yleensä kun menkat alkaneet etuajassa tai viimeistään odotettuna päivänä, niin ei ole tarvinnut/ehtinyt piinailla ja tämmösiä miettiä. Toisaalta kiva, kun on jännättävää, mutta tympii jos kierron venyminen johtuu vaan oviksen puuttumisesta/jostain muusta hormonien sekoamisesta : /

Pipiipa sulla kanssa jännät paikat, plussatuulia :)
 
Seawindille tsemppiä projektiin! Ei voi kuin ihailla sun asennetta miten olet saanut ikävät kommentit käännettyä tavallaan haasteeksi. Uskon ja toivon, että onnistut ja lapsenkin saatte parin vuoden sisään.

Joku kyseli pilleireiden vaikutuksesta painoon. Mulla ei ollut muuta vaikutusta kuin se, että paino nousi pari kiloa ja keskivartalolle ilmaatui ylimääräistä (luulen, että johtui pco:sta, kun pillerithän sen peittää alleen).

Täällä ei mitään uutta paitsi se, että labrat olivat normaalit, joten ilmeisesti ainoa haaste on tuo pco. Kovasti jo odotan lapsettomuuspolin käyntiä n. viikon päästä. Tikkuja olisi tuolla jäljellä oviksen testaamiseen, mutta sekin on nyt unohtunut lomalla (ehkä hyväkin niin).
 
Boni mulla aivan sama juttu, vaikka pco onkin lievää sorttia! En oo ku ehkä 2 kg painavampi nyt ku ennen hormoniehkäisyä, mut vatsalle on kertynyt ihan hirveesti tavaraa! Mitkään vanhat farkut ei sovi enää. Muutenkin se harmittaa koska, vaikka oon aina ollut hiukan pyöreä niin mulla on aina ollut vyötärö. Mua ei koskaan haitannut se että oon pikkasen muhkea, koska kroppa oli kuitenkin semmonen tiimalasimainen eli leveä lantio ja takamus ja isot rinnat mutta siinä välissä kapeahko vyötärö. No eipä oo enää :(
 
Mie juuri katselin kiloklubista missä mulla on viimeiseltä parilta vuodelta painoni ja vyötärönympärykseni mittoja niin huomasin, että n. vuosi sitten mä olen about ollut näissä samoissa painoissa kuin nyt, mutta mun vyötärö on ollut melkein 10cm pienempi! :eek:
Tietty mittaustulokset ovat vähän sellaisia suuntaa-antavia, mutta kuitenkin. Ja en ole siis tässä välissä ihan kauheasti lihonnut/laihtunut, paino pysynyt siinä n. 5 kilon säteellä samasta. Olen kyllä edelleen alapainoinen, sellainen tyypillinen päärynä (lantio n. 125cm), mutta vyötäröllekin on alkanut ilmestyä jotain ylimääräistä mikä on itselle tosi outoa. Positiivista kuitenkin, että tuo tuntuu tuosta vyötäröltä kyllä edelleen lähtevän ihan yhtä kiltisti kuin ennenkin. Nyt on lähtenyt melkein 2cm parissa viikossa. Oli vaan jo 100cm yli tuo, kun viime vuonna samoihin aikoihin oli vähän alle 90cm.... :(

Ja kun tähän yhteen lisätään siellä keskenmeno-ultrassa sivulauseessa annettu kommentti monirakkulaisuudesta niin kai mulla voisi olla jotain PCO:n kaltaista ongelmaa. Muitakin oireita voi olla, sokeriarvoistani en nimittäin tiedä mitään, kun ei ole missään välissä testailtu. :/

Noh, niin tai näin niin ensi kuussa sitä pääsee terveydenhoitajalle jonka kautta aion kyllä lähteä asioita selvittämään ihan perin pohjin. Tutkituttamaan kilpirauhasen vajaatoiminnan mahdollisuuden ja ehkäpä tähän PCO-mahdollisuuteenkin voisi tähdätä. Noh, jälkimmäiseen auttaa kovasti se, että tiputtaa painoa ja jos ylimääräistä ei ole niin liikuu ja koettaa välttää etenkin vyötärölihavuutta. Miksei syynä voisi olla peräti piilevä diabeteskin tai jokin muu sokeriaineenvaihdunnan häiriö, kun on tätä ylipainoa ja sukurasitettakin. Jos mulla verensokerit heittelee niin en mie ainakaan fyysisesti ole sitä huomannut. Elokuussa sitten näitä selvittämään. Ehkä sitä saisi menkatkin tulemaan vielä joku päivä. :D
 
Hei!

Liitympä itekki! 25v nainen ja yritys alkaa kun saan psykiatrilta ja gyneltä hyväksynnän, että lasta voi alkaa yrittämään. Syön mt-ongelmiin lääkitystä jotka pitää tarkistaa, että sopivat tulevaa vauvaa ajatellen. Lamictal 200mg, Ketipinor 150mg. Tiputin painoa 10kg nutrilett kuurilla ja kun kuuri loppui alotin salilla käymisen. Painoa tippunut 1kg nutrauksen jälkeen eli n. vajaassa kuukaudessa. Vaaka siis näyttää 99kg :/ Olen vain 153cm pitkä.
 
Tervetuloa penni89!! :flower: Lisään sinut listalle jahka päivitän sen seuraavaksi. 10 kg on jo erittäin hieno saavutus, olkoon laihdutettavaa sitten kuinka paljon vaan :) Olitko ihan kokonutrauksella vai osittaisella? Itse ajattelin taas kokeilla osanutrausta, en usko että kovin kauaa jaksaisin täysin niillä elää. Nutrilet-kuurissa on mun mielestä se hyvä pu, että sieltä löytyy tuotteita jotka eivät tosiaankaan ole pahoja. Mielestäni smoothiet ovat jopa oikeasti hyviä! Toivon sinulle pikaista plussaa, kun yritys käynnistyy! :)

taikakai pahoittelut kierrosta, mutta uutta päin vaan! =)
 
Mulle voi päivittää 4/28-29 Kuukautiset alkoi lauantaina ja kipeät ovat olleet joka on minun kohdalla harvinaista. Yleensä kipua on yhden päivän aikana ensimmäiset tunnit ja sit ei mitään. Mutta nyt on ollut lauantaista tähän päivään asti. :confused:
Uudesta kierrosta en ole mielimaassa. Kai sitä on tottunut tähän jo. :D

uusille tervetuloa! :D

ja ~SeaWind~ jotenkin niin surullista :( mutta tilanteesi painon suhteen on sama kuin minulla. Saman verran pitäisi saada pois. Ja ikäähän minulla ei ole kuin 23 ja kiertoja 27 takana eikä ole plussaa kuulunut. Nyt kun saisi itseä oikein kunnolla niskasta kii ja laihdutettua. Ja tehtyä sotasuunnitelman niinkuin sinä :) Heikolta vaan näyttää, kun olen perso kaikelle. :S olen kyllä 4kg saannut tässä kevään aikana laihdutettua mutta sen jälkeen se loppui.
Aloitin juuri vhh:n ja ajattelin samalla kokeilla 5:2 diettiä jos sillä saisi aikaseksi jotain :) tavoite olisi jos saisi 0,5-1kg viikossa
 
Mak-i, ollaan/kokeillaan siis molemmat 5:2 -dieetillä. :)
Itsellä nyt menossa kolmas viikko ja painoa tähän asti lähtenyt nyt 1,9kg eli ihan kivasti lähtenyt nesteet liikenteeseen. Itsellä kanssa sellainen 0,5-1kg/viikko ajatuksena, mutta en liikaa stressaa asiaa. Kunhan vaan joka viikko edes vähän lähtisi. Viisikakkosen lisäksi tarkoituksena pyrkiä myös liikkumaan taas enemmän. Pudotettavaahan mulla on tosiaan se n. 35 kiloa.
Liikunnasta mieleen, että eilen tuli miehen kanssa lähdettyä vähän extemporee kävelemään. Meidän ei kyllä pitänyt mitään ihan kauheaa lenkkiä vetää, kellokin jo puoli kymmenen illalla kun lähdettiin, mutta lopulta päädyttiin sellaiseen "pikkaseen" 6 kilsan reippaaseen kävelylenkkiin. Meni n. 1h 20min. :D

Ja tsiisus sentään, mitähän ihmettä tuolla meikäläisen alaosastossa on nyt menossa. Siis ihan tuhoton kuplinta ja turvotus ja paksua, valkoista valkovuotoa sanonko vaikka että perkeleesti...
Ihan ihme touhua taas.
 
Hei, tulin vain ilmoittamaan, että täällä ollaan sairaalahoidossa. Tyhjennysvuoto on niin reilua, että se on aiheuttanut mulle liiallisen veren menetyksen ja anemian, joka puolestaan aiheutti pyörtyilyä, huimausta, päänsärkyä, näköharhoja.. Joten minut otettiin osastolle tarkkailuun ja huomenna lisätutkimuksia. Ja hcg tänään VAIN 400. Olen yllättynyt, hcg siis tosiaan on laskussa, vaikkei lähelläkään nollaa, niin silti melkein 2000 vähemmän kuin viimeksi. En nyt oikein tiedä että mitä tässä tapahtuu, mutta täällä ollaan osastolla ja ihmetellään, kun verta tulee ihan niinku kannusta kaatamalla.
 
Voimia, Seawind.
Onneksi kuitenkin olet siellä osastolla niin sun oloja tarkkaillaan. Varmaankin tuo runsas vuotaminen on saanut aikaan sen, että hcg on laskenut noinkin reippaasti. Toivotaan, että runsain vuoto nyt rauhoittuisi, mutta se raskaushormoni jatkaisi reipasta laskua. :)
 
joa
Seawind jaksamisia!

Ja taikakaille tsemppiä uuteen kiertoon! :)

Mä taidan olla taas lähtöpisteessä. Eilen pregcheckillä nega ja tänä aamuna predictorilla ehkä jotakin, mutta tulkitsen viivanpaikaksi kun ei väriä vaikutusajalla. Hitto että harmittaa. :| Kerkesin jo iloita niistä viikonlopun haamuista, en nimittäin koskaan oo minkäänlaista viivaa testiin saanut. Jotenki niin selkeästi näkyi vaikka haamuja.
Ja nyt ei sitten mitään. Musta tuntuu että ei ne ihan turhaan tullu näkyviin.
Täti on vieläkin hukkateillä, melkeen toivosin että alkais edes menkat että pääsis siihen uuteen kiertoon. Toimintasuunnitelmakin nyt epäselvä, vieläkö testailen ja odottelen vai ottaisko yhteyttä lääkäriin tai neuvolaan..
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

KESKIVIIKKO 9.7.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2745/25-29X
Boni2918/28412/2013pco
bumpy2943/31151/20131 ku, mfo
diadora2543/29-3115
hopess2222/286/2013
Iiida2233/17-4689/2013
ilokilo2946/2717
Intopiukka2835/24-4869/2013mfo
joa2440/26-3016/2014X
KultaSieni286/2744/2014
Liilja2035/32-3334/2014X
Mak-i235/28-29284/2012
Malvankukka2518/2825/2014
Mantzu_852948/22-255
Mappis_882616/30138/2013
Merope2949/28108/2013kilppari
Minisport2720/33118/2013pco
MooiMama2529/32-3325/2014
Nalat-843037/38-6010/2013pco
Nööse2529/2725/2014
Penni8925
piretti2232/301910/2012X1 km
pipiipa2030/2916/2014x
puutarhassa2115/33109/2013
robusti2928/3425/2014
sassa72526/3038/2013
satyjo257/25-285/2012
~SeaWind~214/2014
Sirppanainen2423/28812/2013
taikakai332/26-3144/2014X
ttaisku2419/4099/2013
Tikru-783639/28-3143/2014
valonkantaja2377/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
MiiSa-80
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
 
Seawindille voimia!

Joa, en halua masentaa, mutta itellä meni hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen 6kk että tuli seuraavat menkat :/

Ekan kerran tuli eilen itku, kun tuntuu niin vaikeelle tää raskautuminen. En olis uskonu että itkemään alan varsinkaan nyt kun oon ollu aika hyvin stressailematta, mutta kaks kaveria ilmoittivat että saavat pojat niin hanat aukes. Töissä myös kaks hyvää työkaveria on äitiyslomalla ja tutuista 3 ilmoitti tällä viikolla olevansa raskaana .. huhhu. toinen "vaan tuli raskaaks vaikka ei yrittäny ees". Eilen otin viimeisen teron ja ehkä vähän menkkamaisia fiiliksiä.. tänään pitäis alkaa...
 
joa
bumpy ja sassa7 kerkesi mulla olla pillerit muutaman kuukauden, sen takia että saadaan menkat alkamaan ( epänormaalin pitkä kierto ja epäsäännöllisyyttä koko syksyn ajan, stressin piikkiin) ja turhan hyvin toimikin kun tiputtelua jatkuvasti ja normaali tyhjennysvuoto päälle. Pillereiden merkin kerkesin siksi vaihtaa eikä tiputtelua enää tullut. Eikä myöskään tyhjennysvuotoa. Harmittaa kun piti vaihtaa, tilanne vois olla toinen jos en ois kerenny toista merkkiä alkaa syömään.. :(

sassa7 ymmärrän hyvin harmin, mustakin tuntuu että kaikki saa vauvoja ympärillä. Vaikka toki oon onnellinen heidän puolesta. Jospa päästäis niitä ilouutisia kertoon pian mekin. :heart:
 
Minulla on jäänyt tänne laittamatta uusi kierto, eli yk nyt 16. Lapsettomuushoidoissa ollaan, minulle todettu PCO ja miehen siittiöissä on vikaa.
Ennen syksyä ensimmäinen inseminaatio!!
Lääkäri kuitenkin meinasi että sponttaani raskauden alkaminenkin on mahdollista, mutta toivo siitä on kyllä aikalailla hiipunut. Olo on kuitenkin toiveikas, vaikka surumieli välillä yrittääkin ottaa valtaa ja olen välillä aika herkillä. Nyt vaan odotellaan.
Tsemppiä muille kuumelijoille!
 
30/29, en olisi uskonut tätä päivää näkeväni, mutta silti pitää vielä malttaa odottaa kaksi tuskaista aamua, että lauantaina pääsee testiä tekemään, jollei nyt miehen mieli muutu. kuitenkin kaksi testiä kaapissa, niin ei siitä haittaakaan olisi jos huomen aamuna tekisikin jo yhden, liian aikaista? muiden mietteitä?
 

Yhteistyössä