Esikoinen vuodelle 2015

hyvin sanottu Mooimama tuosta jaetusta ilosta ja surusta! =)

taikakai päivitin plussasi tuohon eiliseen listaan. :heart:

Kiitos onnitteluista nööse ja kaikki muutkin. Mites sulla on kaikki mennyt ja millainen on vointi?? :)

Cypress musta toi on hyvä päätös, koska kyllähän se aikamoista stressiä aiheuttaa se jatkuva tikkujen kyttääminen ja tulkitseminen. Mua se nyt ei niin stressannut, koska sain aika selvän ovisplussan aina samoilla kiertopäivillä (hormonihoitojen ansiosta) ja tunsin oviksen myös vahvasti fyysisesti. Mutta kaikilla ei tosiaan mee niin. Itsekkin tässä mietin joulukoristeiden noutoretkeä varastolle :D

Tiha ei mullakaan juurikaan oireita ole. Nännit kipeenä mutta sekin vähän vaihtelee päivittäin ja lisäksi aivastelen koko ajan. Voiks se olla oire? :LOL:
Mutta ei kai näin aikaisilla viikoilla yleensä pahemmin mitään olekkaan. Eikös pahoinvointikin yleensä ala siinä 7. viikon tietämillä, toki joillain aikaisemminkin ja joillain ei koskaan. Tällä yhdellä kaverilla, jolla niitä lapsia on, oli eka raskaus täysin oireeton. Hän sanoi, että raskauden huomasi ainoastaan menkkojen poisjäämisestä ja vatsan kasvusta, that's it. Eli ei vielä säikytä oireiden puuttumista :) Mulla tuli viime viikolla sitä vuotoa ihan pikkuhousunsuojaan asti semmoset neljä päivää ja sen jälkeen ei ole tullut mitään. JA viivat kuitenkin vahvistui vaan vuodosta huolimatta. Kätilökin tyksistä sanoi kun sitä ultraa varailin, että tommonen tuhruilu on ihan täysin normaalia ja yleistä. Varsinkaan jos seurana ei ole kipuja, ei yleensä ole syytä huoleen.

Mua on hiukan nyt säikytellyt pieni välillä ilmestyvä pistävä/tuikkiva kipua vasemman muniksen kohdalla. Siellä se KU viimeksi sijaitsi, joten tietty säikyn heti. Jomotteleva keltarauhanen on kuitenkin oikealla, siitä olen varma. Mutta mullahan oli tässä kierrossa follit molemmilla puolilla, joten ehkä se toinen on muodostunu kystaksi tai muuten vaan tuolla vähän tuntuu. Luulen, että se toinen folli on tuohon tuikkimiseen syypää, mutta ajattelin silti ehkä soittaa joku päivä tyksiin ja varmistaa, että onko syytä huoleen. Mun taustan takia sanoivat, että ihan herkästi saa soittaa ja tulla jos vähänkin ilmenee jotain huolestuttavaa. Mun KU oli myös siitä erikoinen, että mulla ei ollut pahemmin mitään kipuja missään vaiheessa ja muutenkin siitä on jo niin kauan, etten oikein muista... En siis oikein osaa verrata sen aikaisia tuntemuksia tän hetken tuikkimisiin.
Noh, koitan koko ajan ajatella että ensinnäkin hedelmöittynyt munasolu tuli oikealta ni kai se nyt aika epätodennäköistä ois, että se kohdun ulkopuolelle tonne pitkälle vasemmalle puolelle ois ajautunu. Ja toisekseen hoen itelleni että ei voi hitto soikoon olla niin huonoa tuuria et se KU tulis kaks kertaa peräkkäin!
 
Bumpy, kyllähän se kannattaa oman mielenrauhan vuoks soittaa ja kysellä, turhaan sitä yksin miettii :) Itellä on kyllä tuo oikea puoli munasarjan/nivusten kohalla kipeä, samalla puolella tunsin kyllä oviksenkin... Ja tänään on ollu sellasta "jomotusta" muutenkin tuolla alakerrassa, ei kuitenkaan samalla tavalla kun menkoissa. Täytyy nyt vaan ootella, aattelin testiä tehä keskiviikkona (vaikka sorrun varmaan testaamaan jo huomenna :D). Näkee sitten, mihin suuntaan se viiva on menny :)

Ja kyllä, hajotin jo diginkin ja tiirailin niitä viivoja :D Onneks kohta pääsee lähtemään töihin, eikä kerkeä pohtia näitä enää tän päivän puolella!
 
bumpy, täällä vointi on nyt aika hyvä alun huonon olon ja valtavan väsymyksen jälkeen. Väsy vielä välillä vaivaa, mutta muuten vain kasvattelen mahaa ja kuulostelen, kun tyyppi jumppaa. :) Sen verran voimakkaasti mun kohtu on kasvanut heti eteenpäin, että olen päässyt nauttimaan mahan kasvusta ja tyypin liikkeistä aiemmin kuin ensimmäistään odottavat normaalisti. Kaikki ollut tähän asti mallillaan. Nyt on menossa 18+0 ja seuraavaksi odotellaankin rakenneultraa ja raskauden puoliväliä. :)

Toivon sydämestäni, että kaikki täällä listoilla olevat saisivat sen toivotun plussan mahdollisimman pian ja muutaman kuukauden odotuksen jälkeen sen oman pienen vauvan. :)
 
Noniin ultra takana kaikki näytti hyvältä, ovis tapahtunut. Vasemmassa munasarjassa rakkuloita muistaakseni, ei kuulema vaikuta mitenkään raskaaksi tuloon
Ja voi olla pieniä endo pesäkkeitä, joille ei tarvi mitään tehdä. Ja pisti suoraan lapsettomuushoidot käyntiin sillä yli vuosi yritystä takana, josta olen tyytyväinen :) Vähän puulla päähän lyöty olo tuntu et lääkäri ei ota tosissaan, mut nyt ainakin saadaan selvyys :)
 
Viimeksi muokattu:
Mitä nyt tuohon kuumeiluun ja odottamiseen niin kaikilla on hyviä ja huonoja päiviä. Välillä se sattuu todella paljon kun muut raskautuu, mutta ei elämä kaadu siihen vaikka siltä voi hetkittäin tuntua. Sieltä noustaan jälleen ylös uuteen kiertoon ja en tiedä, mistä sitä voimaa aina saa, että uskoo sen onnistumisen jonain päivänä tapahtuvan.

Me ollaan tässä 2,5v aikana melko monta pettymystä koettu ja kyllä se välillä kirpaisee jääkö lopullisesti lapsettomaksi, mutta onneksi on kuitenkin muitakin vaihtoehtoja jos lapsettomuushoidoilla ei tulisi lasta saamaan. Kannattaa yrittää saada muuta ajateltavaa (tiedän ettei se helppoa ole) ja keksiä jotain tekemistä, ettei vauvahaaveet pyöri koko ajan mielessä. Elämä ei valitettavasti ole aina reilu ja siinä pitää vain jaksaa vastoinkäymisistä huolimatta ja puhua jollekkin omista huolistaan, se on ainakin minua auttanut. :) Tsemppiä kaikille ja toivon paljon plussatuulia! <3
 
Täällä nyt KP21/26-28.
Ovulaatiota en tikuttanut tästä kierrosta, kun se todennäköisesti osui juuri työpaikan pikkujouluristeilyn ajankohtaan. Pupuiltiin kyllä mahdollisen ovulaatioajankohdan aikaan, mutta odotukset eivät ole kovinkaan suuret onnistumisen suhteen :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

PERJANTAI 21.11.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Cypress2413/35210/2014
diadora2528/3020pco
Dorin2921/26-28210/2014
esikoinenhaaveissa23307/2012
hopess2222/276/2013
Intopiukka2929/30-36109/2013mfo
jennnyy2541/27-2829/2014
Mappis_882643/30178/2013
Mantzu_852931/25-35101/2014
ModusOperandi2620/??111/2014X
MooiMama2523/2875/2014
pipiipa2027/29-338
robusti2932/3565/2014
Sannui2952/24-32175/2013
Sassa72623/4078/2013
satyjo2527/325/2012
~SeaWind~2136/29-314/20141 ku
sporttimimmi2824/2956/2014
Tweety872725/3456/2014pcos




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
SinSin
Valonkantaja


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
Mar Mar1628.10.2014
evuska329.10.2014
bumpy198.11.2014
taikakai710.11.2014
Tiha216.11.2014
 
Vähän näin jälkijunassa toivottelen minäkin kovasti onnea matkaan marraskuun plussaajille! Erityisen hyvä fiilis Bumpyn puolesta kun olet joutunut sen verran pitkää ja mutkaista polkua kulkea yrittämisen taipaleellasi. Toivottavasti nyt on sitkeä pikkuinen kyydissä ja oikeassa osoitteessa. :)

Täällä jännäillään josko mäkin pääsisin vielä marraskuun plussaajiin. Tänä aamuna dpo 13 testi oli neg, mutta vahvasti sellainen fiilis et vois vielä plussaksi muuttua nimittäin perinteisen loppukierron nänniaristuksen ohelle tullu eilen illalla selkeä rintojen aristus ja nyt myös kuumotus. Sellainen fiilis, että koko ajan tuntee tissinsä. :D Myös mahatuntemuksia ollut ja muuta pientä mitä nyt aina saa itselleen kehiteltyä, mut tissufiilis on kyl jotain ihan uutta ja tosi omituista. Tässä kierrossa ei ultrausta eikä piikkejä tarvittu vaan kroppa yllätti ja tuotti oviksen ihan itte (kolminkert. letrojen avustuksella) kp16, mikä mulle ihmeen varhaista. Tuli taas luottoa omaan kroppaan. Tän kierron oon kyl ottanu vähän rennommin että katsotaan onko se nyt tuottanu hedelmää. :)
 
Olen koettanut tämän kierron pysytellä kauempana palstasta ja muutenkin ajatella raskautumista vähemmän. Jännästi sitä ajoittain silti löytää itsensä kurkkimasta kuulumisia, vaikken kommentoinut olekaan.

bumpy, elin ilmeisesti edellä aikaani kun jo alkukuusta iloisena onnittelin! Uutta ja riemukkaampaa onnea nyt sitten edelleen. Todella kiva oli lukea plussauksestasi. Iloa odotukseen! :flower: Toivottavasti kaikki sujuu tällä kertaa hyvin loppuun saakka.

Ja tietysti onnea myös muille marraskuun plussanneille taikataille ja Tihalle!

Intopiukka, voi kunpa pääsisit liittymään marraskuussa plussanneiden joukkoon. Kuulostaa ainakin lupaavilta oireilta. Pidän peukkuja plussan puolesta.

Täällä pyörähti tänään yk7 käyntiin. Kierto vähän lyheni ja oli 32 päivää, mutta eipä juuri lohduta. Melko hyvillä fiiliksillä silti mennään. Minkäänlaisia (vale)raskausoireita ei kierrossa ollut, niin ei testit poltelleet kaapissa. Saatiin jälleen "pupuilut" hyvin ajoitettua, niin kun on onnistuttu tekemään joka kierrossa. Väkisinkin alkaa miettiä, että voisiko jossain olla vikaa. Vaan kaipa se vuosi yritetään ennen kuin lääkäriin lähdetään. Ja eiköhän se syysvauva ole ihan yhtä kiva jos ei kivempi kuin kevätvauva, jota alunperin sinisilmäisinä lähdettiin tekemään. ;)

Eli päivittää saa, robusti kp1/35 yk7.
 
Niin vaan pyörähti täälläkin uusi kierto käyntiin, yöllä heräsin ja huomasin vuodon alkaneen ja tissienkin rauhoittuneen, jonka jälkeen valvoin muutaman tunnin pettyneissä fiiliksissä.

Eli KP1/29-35, yk11 voi päivittää.

Robustin lailla mäkin pysyttelin palstasta kauempana viime kierron ja aion tehdä niin jatkossakin, vaikka kurkistelenkin tänne ajoittain. Alunperin toivoin kesävauvaa 2014, mutta nyt ei tullut myöskään kesävauvaa 2015. :( Lapsettomuuspolille mennään tammikuussa, vaikka niin toivoin, että oltaisiin voitu antaa aika seuraavalle. Tai onhan tässä vielä yksi kierto aikaa raskautua ennen sitä. Tällä hetkellä on kyllä tosi pettynyt fiilis. Kaiken kaikkiaan nyt ois ollu tosi hyvä hetki raskautua. Nyt on onneksi paljon muutakin ajateltavaa, joten toivotaan, että pääsen näistä fiiliksistä mahd. pian irti. Anteeksi omanapaisuuteni, mutta eipä tässä fiiliksessä muuhun pysty.
 
Paljon paljon onnea plussanneille!!!! Ihana ku edes jollain onnistaa :heart: Täällä pyörähti uusi kierto käytiin ja negakin oli pakko testata :( ei oo järin kivat fiilikset, mutta ei auta ei. Menkat alkoi tosi oudosti tässä kierrossa, yleensä tiputtelee sen 2-3 päivää enne ku tulva aukaa, nyt alko vuoto jo 2 päivä ja mukana ihme palasia, mietin että voisko olla ennenaikakanen keskenmeno? Pitäs varmaan äitin kanssa keskustella, ku ite pöyrähin maailmaan vasta 10 v naimisiin menosta, että onko ongelmia odotettavissa.... no seuraavan oviksin bongaukseen sitten... mut onnea vielä marraskuisille! tänne voi siis päivittää 2/29 ja yk6
 
Onnittelut plussanneille!

Dorin: Ovulaatiotestissä haamu ei tarkoita mitään, yhtä nega kuin viivaton. Kropassa on pitkin kiertoa aina vähän LH hormonia, ja ovistikut haamuilee. Älä turhaan tuhlaa tikkuja, jos et vartavasten ovista etsi :)
 
Niin mie kyllä vähän ajattelinkin, edellisessä kierrossa ei vain tähän aikaan tullut mitään viivaa, niin siksi ihmettelin. :)

Oottelen rauhassa viikon loppuun asti, että alkaako menkat vai ei.
Perinteiset oireet kyllä puuttuvat täysin :D
 
Sieltähän se täti tuli niin reippaana heti kyläileen että mulle saa päivittää tästä päivästä kp 1/28 ja yk8.. huoh.. tänään pitäis tulla miehen simppatutkimuksen tulokset.. toivottavasti niissä ei oo mitään huolestumisen arvoista..

Täällä on ollu tän viikon aika hiljaista :) Mitäs teille muille kuuluu? :)
 
Omanapaista ruikutusta, check!
Älkää lukeko jos ette jaksa, ette menetä mitään. :D

Täällä seilaillaan edelleen. Seitsemän kuukautta menkkojen odotusta paukahti toissapäivänä. Noh, sainpas ainakin asian eteen sen verran tehtyä, että käväisin koulun terkalla kyselemässä lääkäriaikoja. Jos saisi nyt selvitettyä, että a) pitääkö mun nyt odotella tammikuulle jolloin mulla on noihin verihiutaleisiin liittyen kontrollilabra ja b) voidaanko niitä teroja jo pikkuhiljaa ottaa käyttöön, että tulisi nyt yhdet menkat ees tänä vuonna vielä.
Noh, koululääkärillä oli ainakin ajat ihan täyteen buukattu joulukuun osalta, mutta terkka sentään soittaa sille ja keskustelee asiasta. Maanantaina/alkuviikolla saan sitten kuulla tarkemmin, että miten on asiat.

Toivotaan nyt, että saisi jo niitä teroja käyttöön. En tässä nyt enää oikeasti pähkäile koko lapsiasiaa, lähinnä toivon sitä kivana lisätuotteena, mutta enemmän nyt huolettaa tuo terveys. Näin pitkä menkkojen puute kun voi herkästi altistaa esim. osteoporoosille estrogeenivaikutuksen vuoksi. No okei, en nyt välttämättä omaa kaikkein herkintä riskiä asiaan, mutta eipä olisi eka kerta, kun mulle iskee ns. paksa mäihä. Siinähän sitä olisikin kivaa sitten katkoa luitansa loppuelämä. :stick:

Teknisesti keväällähän viimeistään, oikeastaan jo nytkin tän menkkahäiriön takia, voisin pyytää lähetettä lapsettomuushoitoihinkin, mutta en mä nyt välttämättä haluaisi siihen vielä lähteä. Tässä on alle vuosi yrityksen tapaista räpellystä takana ja tän menkattomuuden myötä eihän tässä ole edes ehtinyt mitään yrittämäänkään. Täähän on siis edelleen ns. yrityskerta 3! Tai yksi jos lasketaan keskenmenosta. Oikeesti...

Suoraan sanottuna ahdistaa, mutta tarkkaanottaen ei edes tämä koko ruljanssi. Koulu painaa päälle oikein urakalla. Kauheasti kaikkea tehtävää rästissä ja pitäisi löytää työharjoittelupaikka, mutta sosiaallisten tilanteiden kammo nostelee taas päätään. Mä en vaan kertakaikkiaan saa itseäni soittamaan paikkoja läpi. Pitäisi nyt vaan saada itseään nostettua niskavilloista ylös ja potkaistua oikein mehevästi persuuksille.
 
Voimia Valonkantajalle koulun kanssa. Mä sain toissapäivänä tiedon, että pääsin ammattikorkeakouluun :) tammikuussa alkaa.

Täällä alkoi sitten tänään menkat, eli kierto kesti 30 päivää. Sitä edelliset kaksi oli 31 ja 29, joten kierto lienee nyt tasoittunut siihen kolmenkympin paikkeille (oli pisimmillään 43). Se onkin nyt ainoa positiivinen juttu menkoissa...

Eli PUNAINEN ei toimi mobiilissa: kp 1/30, yk 6.
 
Omaanapaa: Meille tuli tänään miehen simppatestien tulokset.. diagnoosina teratozoospermia eli mun ymmärryksen mukaan siittiöiden päät on epänormaaleja.. tutkinuksen mukaan simppoja on paljon ja niitä menee eteenpäin tarpeeksi mutta näytteessä oli 0% normaaleja simppoja ja 100% epänormaaleja joista 100%:lla on epönormaali pää, 48%:lla epänormaali vartalo ja 8%:lla epänormaali häntä.. lausunnossa lääkäri kirjoittaa että koska näytteestä ei löytynyt yhtään normaalimuotoista siittiötä niin voi olla vaikutusta hedelmöittämiskykyyn... Mies aikoo huomenna soittaa lääkärille ja pyytää tarkempaa selvitystä että jos se vaikuttaa niin miten se vaikuttaa ja voinko tulla luomusti raskaaksi... en oikein osaa sanoa mitä viel ajattelen asiasta kun en yhtään tiedä tarkemmin mistä on kyse.. mutta näillä näkymin luomuraskautumisen todennäköisyys on hiukan alhaisempi.. kirjoittelen lisää kunhan tässä saadaa lisää tietoa asiasta..
 
Täällä 28/26-28, ei mitään oireita mihinkään päin. Normaalit menkkaoireet puuttuu täysin. Eilen tuli paperiin pyyhkiessä pienesti rusehtavaa tuhrua, tänään samoin. Muutoin ei siis mitään. Voihan se olla että kierto on normaalia pidempi. Joskus harvoin ollu 32päivääkin, joten odotellaan. :)
 

Yhteistyössä