Esikoinen vuodelle 2015

Varovaiset mutta suuret onnittelut Kuusama!!! :heart::heart: Mites toi teidän yrityshistoria menikään? ANteeks oon unohtanut... kun sulla listalla on yk 1 mutta yritystä viisi vuotta. Olikos se niin että tämä kierto oli yk 1 ku:n jälkeen? Joka tapauksessa ihan mahtavaa että tärppäs sen jälkeen näin pian!!! Tule kertomaan sitten kun haluat siirtyä virallisesti onnellisiin odottajiin. =)

Tervetuloa Cypress!!! Plussatuulia sinne! Jos ei kierrosta ole hajuakaan, niin ovistestejä vois varmaan alkaa tuijottelee siinä kp 9 tai 10 tienoilla. Ovistestipaketissakin on yleensä semmonen ohjekaavio siihen. Kannattaa myös kuulostella kropan tuntemuksia sitten kun sen plussan saat testiin, niin osaat sitten jatkossa kenties tunnistaa oviksen ihan tuntemusten mukaan :)

Merope kiitos ja kumarrus!!!! :cool: Yllätyksekseni ei tunnu olo kauhean vanhalta kolmosluvusta huolimatta :D Mutta tietty eka ajatus oli, että mulla piti olla vauva jo 29 vuotiaana jos pikkuinen olis ollu oikeassa paikassa. Olis ehkä voinu olla seuraava jo suunnitelmissa. vetää mielen vähän matalaksi...

omanapa: Tässä kierrossa toiveet vähän nousi taas epätavallisten tuntemusten takia (kipeät nännit, tosi runsas valkovuoto, nippailut alavatsalla ja älytön väsy). Eilen oireet loppui ku seinään! Outoa! Tänään ihan selkeä nega. Toki dpo 11 on vielä aikaista, mutta usko että joku haamu olis edes tullu jos ois tärpänny. Eipä siellä taida ketään taaskaan olla. La pitäis menkkojen alkaa, joten siihen asti piinaillaan.
 
bumpy: juuri noin, eli syyskuussa 2009 olen aloittanut yrityksen, kesäkuussa tuli ensimmäinen tärppi joka paljastui sitten elokuussa kohdunulkoiseksi, ja se leikattiin. Eli viisi vuotta yritetty, ja tämä oli ensimmäinen yk ku:n jälkeen =)
 
  • Tykkää
Reactions: SinSin
Heippa kaikki, pitkästä aikaa! Nyt tulee pitkä stoori :D

viimeisin kirjoitus, jonka laitoin tänne, oli solumuutostarkistuksen jälkeen, joka oli aika musertava. Heti alkuun pöydällä maatessani, lääkäri sanoi, että näkyy selkeästi muutoksia. Edellisellä kerralla ei tarvinnut enää ottaa muuta kun papa, mutta nyt otettiinkin kahdesta eri paikasta koepalakin. Kyselin, miltä näyttää ovulaation ja munasolujen osalta, ja lääkäri totesi että ei miltään. Ei mitään merkkejä, että olisi koskaan ovulaatiota tapahtunut ja pco:ta näkyy. Tämän jälkeen en oikeastaan kuullut enää mitään muuta. Sen muistan, että lääkäri määräsi lisää teroja, mutta sanoi kuitenkin että tulee pitää aina 3kk taukoa ja kokeilla, jos vaikka menkat alkaisivatkin. Tapansa mukaan, lääkäri oli suorasukainen eikä kaunistellut mitään "tuomioitaan". Itkin sitten koko päivän ja koko viikon oli itku herkässä.

Tuon käynnin jälkeen oli niin paska olo, että tilasin ajan yksityiselle (miehen idea), että saisin kysellä kaikki mikä mieltä askarruttaa. Sielä lääkärillä oli täysin eri ääni kellossa. Ei kuulemma mitään hälyttävää muutosta missään ainakaan silmin nähtävissä ja tämä tohtori tyrmäsi koko pco idean täysin. Ihan normaalilta näytti munasarjat vaikkakaan yhtäkään kypsyneempää folliyksilöä ei näkynyt ja kohdun seinämä oli vain 6mm.

Tässä välissä lähdimme miehen työkomennuksen takia ulkomaille ja sain muuta ajateltavaa. Tuli muuten tarpeeseen! :D päätin, että alan juoda greippimehua joka päivä ja sitä joinkin, mutta muuten en mitenkään tarkkaillut limoja enkä muutakaan :) yllätykseni menkat alkoivat kp35 eli normaalin rajoissa !! Olin toooosi iloinen :) sieltä soitin sitten koepalojen perään ja sanottiin että näytteet ovat puhtaat! Hoitaja sanoi samalla, että laittaa ukolleni kupin ja lähetteen valmiiksi odottamaan, jotka hain juuri. Huomenna mies vie näytteet labraan ja itse kävin tänään verikokeissa.

En tiedä mikä helvetti oli sairaalan lääkärillä, kun noin piruja maalaili seinälle, mutta nyt on kaikesta huolimatta ihan hyvä fiilis :) seinämä on aika ohut ja ovulaatiota tuskin tässä ruhossa tapahtuu, mutta muuten tilanne on ihan ok.

Onnea kaikille plussanneille ja bumpylle pyöreistä vuosista!

En enää tiedä mikä yk tää on, olisko 6? Kp 32/35 ja ikää mittarissa 26v :)
 
Täällä vietetty hiljaiseloa yrittämisestä, tuli aika naistentautien osastolle ultraan marraskuun lopulle. Toivottavasti asiat nyt selviäisivät. Tässä kierrossa taas yritys jatkuu, toivottavasti oma työreissu ei vain satu juuri ovulaation ajalle. Ja saisi päivittää KP 5/28
 
Tervetuloa takaisin sassa7!! :flower:
Huh! Tosi pelottava kokemus varmasti!! Olikos sulla niitä solumuutoksia ollut tai hoidettu aikaisemmin? Mulla on loop-hoidolla kudosta poistettu ja sehän on sillee aikamoisen "simppeli" juttu eikä muutokset yleensä uusi, mutta onhan se pelottavaa eikä kyllä vois osua paskempaan aikaan jos on vauvayritys päällä. Hyvä kuitenkin että toiselta lääkäriltä tuli mukavampi diagnoosi Tsemppiä jatkoon!
Katoin muuten että sulla oli elokuussa yk 5 listassa joten olisko nyt jo yk 7 vai jäikö yks kierti ikäänkuin välistä kun yritys oli tauolla? :)

hopess hyvä, että aika on varattuna ja toivottavasti saatte vähän vastauksia!

Kertokaapas, että miksi pitää toljottaa tota "Toisenlaiset äidit" ja sit vollata joka siunaaman kerta liikutuksesta ja katkeruudesta kun se vauvan syntymä tulee...
 
Bumpy, mulla vaan piteni kierto 24 --> 35. Yhet menkat on vaan välissä mun mielestä olla mutta voi olla että on yk7:nki :D mulla on tosiaan ollu vaikeita solumuutoksia ja ne leikattiin pois ihan nukutuksessa. Ei saatu kyllä kaikkea veke ja siks varmaan tää säätö on kestäny jo 3,5v.
 
Minäkin voisin tulla tänne seurailemaan :)

Tiha, ikä 25, kp 16/(28?), yk 1, ya 9/2014

Oviksesta ei tarkkaa tietoa, ja pupuiluakin ollut miehen työreissujen takia niin vähän, että tämä eka yrityskierto taitaa mennä ihan "harjotteluun", mutta silti täytyi kasa testejä pistää tilaukseen :D
 
Kuusama, toivottavasti viiva vahvistuu!

Bumby, sama ongelma täällä toisenlaiset äidit sarjan kaa, etenkin silloin märisin silmäni tärviölle, kun siinä oli se jakso missä miehelle oli sanottu, että ei ole ollenkaan simppoja. Voi sitä vollotuksen määrää, kun vauva syntyi! Samalla olin kauhean onnellinen, että lapsettomuustuomion saanut pari sai oman vauvan ja se antoi toivoa, et ehkä meillekin vielä joskus.

Ja Sassalle tervetuloa takaisin! On sulla ollut rankka koettelemus! Hui! Mikähän sitä ekaa lääkäriä lie on riipinyt?


Mulle vois päivittää kp 1/?. Näyttää tämä kierto olevan suht sekaisin, enkä osaa enää ollenkaan sanoa, mikä se pituus ois.. Nyt oli 46 päivää, teroluteja ehdin syödä 5 päivää, kunnes menkat alkoi. Outoa! Ja samalla voisi korjata tuon yrityskerran, kun ennen raskautumista oli yk 7 ja sen jälkeen kielto ja tämä kropan sekoaminen, niin oisko nyt yk 9 lähempänä totuutta.
 
Hmm. Jos en nyt ole raskaana niin en todella käsitä enää mitään. Se kummallinen välivuoto, jonka oletin taas jatkuvan menkkoihin asti, loppui siis maanantaina ja mitään en ole sen jälkeen vuotanut. Aiemmista menkkoja edeltävistä tyypillisistä oireista tissikipu on tiessään, sitä ei siis ilmaantunut ollenkaan.

Alavatsassa on kummallista jomotusta ja tuntemusta aika ajoin, joskus voimistuu ja aina ei edes tunnu. En ole koskaan tällaista tuntenut (tosin aiemminkin on ollut uusia tuntemuksia ja jomotuksia, joita kroppani on keksinyt vauvakuumeiluissani minulle luoda). Päänsärkyä nyt kolmatta päivää, mulla ei koskaan särje päätä, ja jos särkee, sitä on menkkojen aikaan tai niiden loppupuolella. Kiertoni on suht säännöllinen ja nyt olisi about kp 22/28. Ovis on ollut kp 12-13, uskoisin, en sitä tikuta kun huomaan sen kivusta ja limoista. Ja sitä kummaa vuotoa tuli yhteensä noin 2 teelusikallista kp 17-19.

Ja niin, viime yönä oli joku ihmeen K15 liskojen yö, hourailin jotain kummallista ja yöllä pelotti käydä vessassa, mitä olen muuten muutenkin joutunut tekemään useammin. Pieni hätä ja usein.

Tulee olemaan todellä jännittävää seurata alkaako menkat vai ei. Jos ne alkavat, en enää rehellisesti sanottuna ymmärrä kroppaani. Maanantaihin asti jännitystä, silloin alkaa tuhrulla jos alkaa. Testausta en vielä uskalla ajatella.
 
En olekaan hetkeen ehtinyt käydä täällä kirjottelemassa... Mulle saisi päivittää ikä 34, kp 6/26-31, yk 7.

Viime kierrossa piiitkästä aikaa tuli kunnon ovistuntemukset, mutta vasta kp 25 ja tuttuun tapaan menkat alkoi jo dpo 8. Turhauttaa niin, että nyt ollaan varaamassa aikaa yksityiselle tutkimuksiin, kun ei tällaisella kierrolla taida olla mitään mahkuja raskautua :/ Tosin aloitin nyt vyöhyketerapiassakin käymisen, jospa siitä olisi jotain apua.

Keltainen Puu, aika lupaavilta kuulostaa sun oireet, toivottavasti olisi sitä itseään!
 
Taikakai: joo, toivon kovasti, mutta samalla en halua uskoa liikoja, etten pety, on nimittäin miltei vuosi takana yritystä. Taustalla kuitenkin myös rauhallisena pysynyt endo...josta tämä kaikki tietty voi johtua. Kuumeilen vielä muutaman päivän ja tulen sitten infoamaan lisää! :)

Olen myös miettinyt vyöhyketerapiaa, mutta meninkin ensin akupunktiohoitoon. Kokeilen kyllä seuraavaksi vyöhyketerapiaakin. Toivottavasti siitä olisi sinulle apua!
 
Jahas ja tiputtelu alkoi, päivää aikaisemmin ku odotin. Täti siis tulossa :(

Kiva kuulla susta taikakai!! Onpas turhauttava tilanne :( Toivotaan että apu löytyy yksityiseltä. Tsemppiä!

Tervetuloa Tiha!! Lisäilen sinut ja muidenkin päivitykset listalle kun seuraavaksi päivittelen sitä. Nyt vaan tämmönen nopea "tyhmät menkat" -ruikutus tähän puhelimen välityksellä :D
 
Onnea Kuusama ja MiiSa-80!

Ajattelin sitten kokeilla niitä soija isoflavonoideja, kun löytyi netistä niin paljon positiivisia kokemuksia, myös pcos-naisilta. Kuulemma toimivat kuin clomit. Söin 150mg kp 4-8.
Kp 12 tuli melkein läpinäkyvää ja venyvää limaa! Voisko olla ovis? Joskus nuorena ja hoikempana viimeks tullu sellaista, muuten ollu kuivaa ku saharassa. Eilen kp13 oli sellasta liikkuessa tuntuvaa alavatsakipua vasemmalla. Tuntui esim. Sängyltä noustessa tai yskiessä. Miltä ovulaatiokipu tuntuu?

Miehen kanssa hommailtiin ma ja to, kumpa olis ovis ollu ja tärppäis. Jos jotakuta kiinnostaa, niin googlatkaa "ttc soy isoflavones". Löytyy paljon kokemuksia.
 
Onnea kovasti Miisa ja Kuusama!

Tweety,lueskelin noista soija isoflavonoideista ja aika paljon näytti hyviä kokemuksia ihmisillä niistä olevan. Siis ne oli ovulaatiota vahvistamaan, eikä niin? Mä nimittäin aika pian kiinnostuin toisesta tuolla mainitusta aineesta, jonka nimen jo unohdin.. Suomeksi se on kuitenkin siveydenpuu uute tjs. :) Sen pitäis tasoittaa kiertoa ja aion sitä kokeilla, jos vaan sitä on saatavilla täältä luontaistuotekaupasta. Jos en sitä löydä, niin ajattelin kokeilla gelee royalea. siitä on täälläkin ollut mun mielestä puhetta, joku sanoi sitä kokeilevansa, muistaakseni. Onko kellään siitä kokemuksia/huhupuheita?
 
Onnea Miisa ja Kuusama! :) mahtava kuulla Miisa varsinkin sun plussauksesta <3 ihan tulee toivoa itelleki! :)

Tweety, mistä hankit noita soija isoflavonoideja?

SinSin, mulla on gelee royaleja. Muusta en osaa sanoa, mutta ekat luomumenkat tuli, kun olin niitä napsinut päivittäin kp1:stä :) enhän mä tiedä vaikuttiko se mutta haluan uskoa että ei ainakaan haittaa ollu. Limoja on aina ollu vaikka minkälaisia. Kerran jopa sitä kuuluisaa kanamunan valkuaisen näköistä, mutta ei silti tärpännyt. Tuossa samaisessa kierrossa oli myös selkeitä oviskipuja ja ihmeellistä tiputteluvuotoa. Kaikki nämäkään oireet ei kuitenkaan toivottua tulosta tuottanut, mutta ehkä ovuloin vaan kerran puoles vuodes :D no, joulu-tammikuus pitäis selvitä lisää kun päästään lääkärille. Hyvää viikonloppua kaikki!
 
Sassa7, ostin luontaistuotekaupasta vaihdevuosiin tarkoitettua Femiwelliä. Tein vähän vertailuja, ja se oli edullisimmasta päästä mutta vahvin (50mg isoflavonoideja tabletissa).

Mä olen Gelee royalea syönyt ehkä kuukauden nyt. En ole huomannut mitään erikoista.
 
Onnea plussanneille!

Oireeni ovat nyt jo niin selkeät, että toiveet on väkisin korkeat. Testaan kuitenkin vasta joskus torstaina, koska silloin menkat olisivat oikeasti myöhässä ja en halua nähdä enää yhtäkään yksiviivaista testiä.

En saa nukuttua, en millään: toissayönä nukuin juhlavat kolmisen tuntia ja eilen otin reilun tunnin päikkärit paikkamaan sitä fiaskoa...ja valvoskelinkin sitten melkein kolmeen. Alavatsassa on meneillään jotain. Ja nälkä on Aivan Hirvittävä! Teki mitä vain, söi mitä vain, kalvava näläntunne ei katoa. Sekin valvottaa.

As if, testaan kuitenkin huomenna tai jotain...yritän malttaa...
 
Täällä tänään kp26. Kierron mukaisesti laskien mulla pitäisi siis kuukautiset alkaa ylihuomenna, MUTTA jostain ihmeellisestä syystä mulla tuli tässä kierrossa ovulaatio normaalia myöhemmin (normaalisti kp14-15), ja nyt ovistestiin tuli plussa vasta kp17, ja erittäin voimakkaat ovulaatiokivut heti seuraavana päivänä kp18. Tänään siis menossa DPO 8, joten siitä laskien kuukautisten pitäisi alkaa vasta kp32. Saa nähdä kuinka mimmin käy, ensimmäinen kierto Clomeilla KU:n jälkeen. Ei vielä toistaiseksi mitään oireita, ainoastaan hirveä valkovuoto, mutta saa nähdä, en uskalla toivoa liikoja etten sitten tipahda korkealta..
 
Koko viikonloppu meni oireiden kanssa painiessa: näläntunne ei hellittänyt, mikään ei maistunut, nukkuminen vähän hankalaa, tunteet heittelivät, jos itketti niin itketti AIVAN HULLUNA ja mahatuntemukset sen kun lisääntyivät. Melkein jo miehelle julistin että kyllä nyt taitaa olla meillä pulla uunissa. Viimeinen niitti oli eilisen järkyttävä krapulaolo, joka tuli siis näköjään tyhjästä, sillä alkoa en ole maistanutkaan noin kahteen kuukauteen, muutenkin vähän juon.

Ja tästä kaikesta huolimatta aamulla alkoi mun erittäin rakkaat tuhrumenkat, joita jo innolla odottelinkin. Tulivat siis täysin yllättäen (mutta toki allakan mukaan täsmälleen ajoissa) ja putosin kyllä niin korkealta että harkitsen oman loman ottamista töistä tälle päivälle. Väsyttää, itkettää, masentaa, enkä saa syödyksi. Kyllä nyt oma kroppa kusetti ja paljon. En enää halua uskoa mihinkään, meille ei sitä vauvaa näemmä koskaan tule... :'(

Joo, tiedän, tämä voi olla vaan jotain randomia vuotoa. Ajattelin näin 10 kertaa viimeksikin, ja vaikka vuoto lisääntyi vain, niin "juu juu kun tähänvoi olla mitä vaan, ihan normaalia alkuraskaudessa" ja aina petyin, joten eiköhän sen ajatusradan voi unohtaa heti. Kyllä masentaa! :'(


...Ja kaverin vauvan ristiäiset ensi viikonloppuna! Ja itken kun satuin huomaamaan hyllyllä nököttävän karhulelun, jonka olen joskus ostanut mielijohteesta ja ajatellut antaa omalle lapselle...Mä poistun nyt joksikin aikaa kun en halua aiheuttaa masentavia ajatuksia, parempaa onnea teille muille.
 
Viimeksi muokattu:
Keltainen puu, pahoittelut uudesta kierrosta ja pahasta mielestä! Sanon heti alkuun, että älä hylkää tätä palstaa sen tähden, ettet "aiheuttaisi masentavia ajatuksia". Voin nimittäin kertoa, että tuo sinun oireilusi ja toiveilusi ja uskomaton pettymyksen tunne on ihan varmasti jokaiselle (tai ainakin lähes jokaiselle) meistä tuttu tunne! Minun mielestäni tämä ketju on juuri siitä hyvä, että täällä saa purkaa omaa mieltään ja pettymyksen tunteitaan, joita minä en ainakaan kehtaa kenellekään kasvotusten jakaa, paitsi toki miehelleni. Ja täältä saa ihan varmasti vertaistukea, sillä kaikilla on sama tavoite, kaikilla on ne samat pahanolon tunteet, kun siihen tavoitteeseen meneekin kauemmin kuin sen yhden tai kahden kuukauden verran!

Kuinka kauan teillä on ollut yritystä takana? Oletteko hoitoihin hakeutuneet, vai yritättekö luomusti? Meillä ollaan oltu jo kaksi vuotta ilman ehkäisyä, vuoden 2013 kesäkuusta asti yritetty tosissamme, joulukuussa onnistuikin, mutta meni tammikuussa kesken ja sen jälkeen yritys on ollut lääkärin kiellosta tauolla puoli vuotta ja nyt jatkuu oman kropan sekaisin menon vuoksi ongelmat. Voin kertoa, että ainoat asiat millä tästä kaikesta paskasta jaksaa eteenpäin pyrkiä, on miehen tuki ja tämä palsta, johon voi käydä tyhjentämässä pään sisällön ja kaikki ne ikävätkin tunteet, kuten juuri nuo joka kuukausi eteen tulevat pettymykset, toiveiden särkymiset ja myös ne katkeruuden ja kateuden ajatukset, joita ei edes aina itsellekään tahtoisi myöntää.

Ja kun kuitenkin täällä aina välillä saa sitä toivoakin, kuten nyt kun ihan lokakuun aikana on kaksi pitkään yrittänyttä saanut viimein sen maagisen toisen viivan testiin! Ei auta kuin toivoa, että vielä joskus se meille muillekin tapahtuu!

Sanoo hän, joka viime torstaina märisi silmänsä tärviölle ja söi kilon suklaata ihan vaan sen tähden, kun kuukautiset alkoi!
 
Mulle voi päivitellä DPO 10, YK5 KP:26/27-28. Ei niin minkäänlaisia menkkatuntemuksia vieläkään, todella outoa. Ei kyllä muutenkaan mitään oireita jotka viittaisi raskauteenkaan. Eilen testattu ihan puhdas nega, yritän sinnitellä huomiseen.

Mä olen lopettanut hormonaalisen ehkäisyn toukokuun lopussa. Siitä asti on ollut ihan säännöllinen kierto ja ovistesteilläki saanut mitattua hyvin. Tässä kierrossa en tosin mittaillut vaan luotin et tulee samoihin aikoihin ja vähän oireilikin siihen malliin...
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

MAANANTAI 13.10.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
bumpy303/31191/20131 ku, mfo
Chuislean2134/28-3037/2014
Cypress249/??110/2014
diadora2518/3019pco
eläinystävä2726/27-2857/2014
hennaliina2632/27-2828/2014
hopess2210/286/2013
Intopiukka2923/30-3699/2013mfo
Kerttujulia2431/2828/2014
Mantzu_852917/29-3591/2014
Merope2933/28148/2013kilppari
MooiMama2510/2865/2014
pipiipa2014/29-337
robusti2925/3555/2014
Sassa72637/3568/2013
satyjo2517/325/2012
~SeaWind~2127/29-314/20141 ku
SinSin295/?96/20131 km
Syli2745/25-2619/2014
taikakai3410/26-3174/2014
Tiha2520/2819/2014
Tweety872717/29-4346/2014pcos
valonkantaja24172/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä