Esikoinen vuodelle 2015

Valonkantaja, onpa kiva, että täällä on muitakin kierron pituuden kanssa tuskastelevia! Vaikka sinänsä pitkäkiertoisuudessa ei ole mitään kivaa enkä todellakaan toivo, että pääsisin kiertopäivissä lähellekään noita sun lukemia! :D Meilläkin muuten mies aikaisemmin vähän nihkeili tän vauva-asian kanssa just sen vuoksi, että mulla on opinnot kesken ja se haluaisi, että varmasti ehdin valmistua ja saada vaikka töitäkin ensin. Joo olisihan siinä järkeä mutta mä tahdon lapsen nyt heti kiitos! Ymmärrän sun fiiliksiä siis erittäin hyvin. :D

Mulla on tänään kp 64 eikä mitään muutoksia olossa. Mielialat vain on ruvenneet sahaamaan laidasta toiseen: yhtenä hetkenä voisin mennä peiton alle ulvomaan turhautumista ja harmia, ja toisena oon ikionnellinen siitä, että mies on suostunut aloittamaan yrittämisen heti sitten, kun saan tän kiertoni kuntoon. Nythän ehtisin tässä odotellessa vaikka vähän laihduttaa… MooiMaman upea painonpudotus inspiroi! :)

Täällä kun on useammassakin viestissä puhuttu yritysstressistä ja sen välttämisestä, niin mä olen nyt jo etukäteen alkanut tolkuttaa itelleni, että täytyy sitten koittaa ottaa mahdollisimman rennosti eikä tehdä ”vauvaprojektista” ihan elämän ykkösasiaa. Mun pitää aloittaa hyvissä ajoin tällainen itsehillinnän harjoittelu, koska stressaan vähän kaikista asioista helposti ja paljon! Raskausoireiden jatkuvasta tarkkailusta yritän ainakin parhaani mukaan pidättäytyä, koska huomasin jo nyt, miten turhaa se on. Suunnilleen 30. kiertopäivän jälkeen nimittäin aloin havaita itessäni mm. hassua etovaa oloa, alavatsakipuja ja satunnaista vihlontaa munasarjojen tienoilla, herkkyyttä hajuille, kellertävää valkovuotoa… Mutta nyt, kun en enää usko raskauden mahdollisuuteen, niin pim! kaikki oireet on hävinneet.

Nyt yritän olla stressaamatta siitä, mahtaako mulla olla ollut edellisissä kierroissa ovulaatiota ollenkaan, kun en tunnista itteäni lainkaan noista muiden listaamista ovisoireista! Tai ehkä en vaan kiinnittänyt niihin huomiota silloin, mutta mitään erityisiä kipuja en kyllä ainakaan muista. Kaipa ne vaihtelee ihmiseltä toiseen vähän kuin kuukautiskivutkin. Pillerien lopettamisen jälkeen mulla on ollut ihan kivuttomat, ”huomaamattomat” menkat (viestiikö tää ovuloimattomuudesta?! kääks), kun taas pillerien syömisen aikaan kivut oli aivan kauheat.
 
Hopess: Mulla alko eilen illalla tissikipu.. yleensä mun tissikipu alkaa tasan viikkoa ennen menkkoja ja tissit on arat sekä sisältä painaessa sekä nännit on ihan super kipeät, herkät sekä kovat.. Mutta tän hetkinen tissikipu on pelkästään tissien sisällä painaessa :) Nännit on ihan pehmeät :) että ehkäpäehkäpä :p
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TIISTAI 28.10.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
bumpy3018/31191/20131 ku, mfo
Chuislean2149/28-3037/2014
Cypress2424/??110/2014
diadora253/3020pco
Dorin2922/27-32110/2014
eläinystävä2741/27-2857/2014
evuska2526/2638/2014
hennaliina2647/27-2828/2014
hopess2225/286/2013
Intopiukka295/30-36109/2013mfo
jennnyy2517/27-2829/2014
Kerttujulia2446/2828/2014
Mappis_882619/30178/2013
Mantzu_85297/25-35101/2014
Merope2948/28148/2013kilppari
MooiMama2525/2865/2014
pipiipa203/29-338
robusti298/3565/2014
Sannui2928/24-32175/2013
Sassa72652/3568/2013
satyjo2532/325/2012
~SeaWind~2112/29-314/20141 ku
SinSin2920/?96/20131 km
sporttimimmi2828/3046/2014
taikakai3425/26-3174/2014
Tiha257/2829/2014
tuutikki2234/29110/2014
Tweety872732/29-4346/2014pcos
valonkantaja24187/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
 
sassa7 hienoa, että miehen tulokset kunnossa!! Mutta ihan kökköä että sun kiertos nyt sit venyy :( Mutta kyllä ne ovisoireet voi olla ihan oikeita ovisoireita! Meillähän on tuolla syyskuun plussanneissa Nalat-84, jolla plussa pärähti jossain yli 80 kiertopäivillä!! Eli ei muuta ku hopi hopi tositoimiin jos on ovistuntemuksia!! :D
Ja todellakin on kohtalotovereita... Mua välillä jurppii nähdä kavereita ja niiden lapsia, jotka ei edes oo enää mitään vauvoja :ashamed: Sitä vaan alkaa miettii, että mahtaako mulla olla tuollaisia koskaan. Onneks useimmilla kavereilla ei ole lapsia vielä niin ei tarvii olla niille katkera :D Ja raskaana vastaan tallustelevat naiset kyllä aiheuttaa joka kerta piston syvälle sisuksiin. Kyllähän sitä tietenkin muiden puolesta onnellinen on, mutta ei se sitä kateuden tai katkeruuden määrää mihinkään vie. Sit ottaa todella paljon päähän kaikki semmoset kun, esimerkiksi luin vähän aikaa sitten uutisen/artikkelin jossa todettiin että nuorten naisten abortit ovat vähentyneet (hyvä juttu, ehkäisyvalistus siis toimii), mutta jatkuvat abortit ovat selvästi lisääntyneet. Eli siis nuoret naiset menee entistä enemmän tekee toista tai kolmatta aborttia!!! Siis mitä perkelettä ei se ny mikään ehkäisykeino oo!! Tommosta lukiessa tulee ajatelleeks et toiset ne haluu ja yrittää ja rakastais sitä lasta kun toiset vaan paneksii ja käy kaapimassa sikiön ulos kerta toisensa jälkeen. :kieh: Tasan ei mee nallekarkit!

Onnea oviksesta Cypress!! Ehkä tämä oli nyt vähän myöhäinen ovis koska vasta olet lopettanut minipillerit ja kierto vähän tosta tasottuu. Myöhäinen ovis ei ole sinänsä mikään este raskaudelle mutta siinä on se probleema, että jos ovulaatio tapahtuu kovin myöhään niin kohdun limakalvo ei ehkä ole enää siinä vaiheessa niin otollinen kun sen pitäisi, eli kiinnittyminen hankaloittuu. Näin mulle siis lääkäri sanoi kun kierto oli semmosta 40 päivää. Mutta jos sun munasolu irtosi kp 21-22 niin kierrostaha tulis sitten 35-36 päiväinen eli ei nyt vielä mikään kovin pitkä.
Ja luulis että olo nimenomaan kohenee kilpparilääkityksellä? Kun eikös se vajaatoiminta nimenomaan aiheuta kaikkea ikävää? Vai onks niissä kauheasti jotain sivuvaikutuksia lueteltu? Toivotaan siis, että kaikin puolin olo kohenee ja seuraava vaiva onkin sit mahdollinen raskauspahoinvointi =)

intopiukka tauko tekee varmasti hyvää!!! Eihän se hyväksi ole, kun täällä roikkuu joka päivä niin siten myös ajatukset roikkuu raskautumisessa ihan koko ajan. Itse olen myös miettinyt taukoa, mutta toisaalta työttömänä tästä saan vähän tekemistä päiviin ja muutenkin kun olen listaa luotsannut alusta asti, niin koen olevani vähän niinkuin tämän ketjun emo :LOL: en voi hylätä teitä :D Tulethan takaisin sitten joskus ja pidä meidät ainakin ajan tasalla jos suuria asioita tapahtuu! :heart:
Haluatko muuten ihan siirtyä tuonne hiljaisiin haaveilijoihin vai käytkö välillä päivittelemässä?

Tweety87 miksi sinulle määrättiin nuo metut, jos saa kysyä? Ihan uteliaisuuttani kyselen kaieksta kun näitä hormonihoitoja itellä menossa. Hienoa, että arvot olivat kohdallaan!!!

SinSin kai te käytitte tilaisuuden hyväksi? ;) Jospas se vaikka olikin hieman normaalia aikaisempi ovis!

MooiMama ihan mahtava suoritus painonpudotuksessa!!! Saisinpas minäkin noin hyvän laihdutusbuumin käyntiin! Jatka samaan malliin, varmasti auttaa raskautumiseenkin! Onkos sinulla vielä paljon jäljellä pudotettavaa?
hopess ja Mooimama Mulla oli jossain vaiheessa ihan selvä oire tulevista menkoista tissikipu noin viikkoa ennen tädin saapumista. Sit olin ihan innoissani kun se jossain kierrossa puuttui, mutta sieltähän ne menkat tuli. Ja viimeisessä kahdessa kierrossa se tissikipu onkin iskenyt oviksen aikoihin. Että meikäläisen rinnoilla ei ainakaan mitään ennusteta :D Peukut kuitenkin pystyssä et teidän tissit ois viisaammat!! =) Tsemppiä molemmille!! Koska testin teko???

pahoittelut jälleen uudesta kierrosta diadora! I know the feeling :( Toivottavasti inseminaatio onnistuu ja tuottaa tulosta! Tulethan kertomaan kun saat jotain tietoa asiasta. Tsemppiä!!! :hug:

pipiipa oletko jo testannut?? Mullakin kyllä viime kierrossa menkat alkoi ihan tuhruilulla ja ihmettelin että mikäs nyt on. Kunnon vuoto tuli sit pari päivää jäljessä, mutta silti koko ajan toivoin että olisivat valemenkat.

tuutikki toivotaan parasta!!! Ihan kyllä se jännäys ja stressi yrittämisestäkin saattaa tehdä kropalle tepposet ja pistää kiertoa sekaisin. Toivotaan siis, että saat mahd pian joko menkat tai plussan!

On: tänne ei kummempia. Ovis tuli ja meni ja nyt edessä piinailua! Oli aikamoinen superovis kyllä! Maha oli niin arkana että pöntöllä pienikin ponnistelu sattui :LOL: Toivotaan, että molemmat follit irtos ni olis tuplamahikset raskautua tässä kierrossa!
 
Viimeksi muokattu:
Oon nyt satavarma, että ovis tuli ja meni, sillä testit näyttää nyt taas ihan vaaleaa viivaa. Eli mulla olis ovis ollut siis sunnuntaina, kun lauantaina sain sen tummemman viivan. Ja ovis tuli todellakin hyödynnettyä! :D Mutta tänä aamuna oon noussut ilmeisesti pessimismi-jalalla, koska en millään usko, että tässäkään kierrossa mitään olisi tapahtunut. Toisaalta tällä hetkellä tuntuu, että kaikki muukin elämässä mennyt päin peetä. Jospa tämä tunne menisi pian ohi. Oon täysin stresissä graduni hylkäämisen/hyväksymisen sekä edessä olevan työttömyyden vuoksi, että ei tässä kropassa varmasti millään elämänalulla olisi minkäänlaisia mahdollisuuksiakaan. Grr, mikä olo!

Asiasta ihan toiseen! Mulla on omakohtaista kokemusta stressittömän yrityksen onnistumisesta! :) Viime vuoden marraskuussa päätin epäonnistuneen kuudennen yrityskierron jälkeen, että nyt riitti, otan joulukuun rennosti, en ramppaa jatkuvasti täällä palstalla lueskelemassa ja unohdan vauvanteon ja siitä stressaamisen. Jätin kyllä palstan tuolloin suht rauhaan, mutta vauvaa ajattelin lähes päivittäin, mutta jotenkin onnistuin rauhottumaan hieman, että en asiasta stressanut. Ja heti seuraava kierto joulukuussa olikin sitten suksee! :) Pitää varmaan taas yrittää samaa taktiikkaa, eli josko marraskuussa taas "lopettaisi" yrittämisen eikä täälläkään ramppaisi päivittäin! Eli varmaan minäkin alan jossain vaiheessa pitää hiljaista hetkeä palstailusta. Saa nähdä miten onnistuu! :)
 
Kp 7, ja digiovistestit kolahti postilaatikkoon! Oon täällä vaan mietiskelly, että millon alottais testailemaan. Mulla ois 7 kpl Sofin testejä ja sitte se 10 kpl noita digejä. Viime kierrossa olin "varma" oireiden perusteella, että ovis oli kiertopäivien 11-13 aikana, mutta en siis testannu. Luin kuitenkin, että menkat alkaa _aina_ 12-14 päivää oviksesta, jos ei hedelmöittymistä tapahdu - mulla meni kuitenkin 17-19 päivää jos se ovis olis ollu tuolloin. Oliko siis ovis kuitenkin pari päivää myöhemmin, vai mitenhän se nyt ois.

Mietin, että jos noilla Sofeilla alkaisin testata ylihuomenna, eli kp 9, ja jos näyttäs vahvistuvan ni ottaisin digin kans käyttöön. Vai pitäiskö testata jo nyt? Hankalaa, kun ei oo aiemmin testaillu ovista :D
 
Bumpy, metut ilmeisesti auttaa varsinkin ylipainoisia pcos-naisia tasaamaan kiertoa ja hormoneja. Samoin se voi auttaa painonpudotuksessa, koska usein pcos:n kuuluu liiallinen insuliinintuotanto, mikä vaikeuttaa painonpudotusta. En tarkemmin tiedä, googlesta löytyy tietoa.

Täällä alkoi aamuyöllä menkat, eli viimekierto oli 31 päivää. Kuukautisappi kännyssä arvelee kierron keskiarvoksi nyt 34. Käytetään siis sitä 29-43 sijasta...
Eli PUNAINEN ei toimi mobiilissa: kp 1/34, yk 5.
 
bumpy: Joo, ei määkään tähän tissikipuun kyllä oo luottamassa sen suhteen että olisin raskaana :D oon vaan kiinnittäny tähän vain huomiota ehkä liikaa :D Jotenkin en oo kyllä ees yhtään yllättyny jos menkat perjantaina/perjantain jälkeen alkais :) Koitan jättää testailut tosi myöhäseen, en ainakaan ennen perjantaita oo testailemassa :)

Ja tästä painonpudotuksesta :) Tällä hetkellä luulen että torstain punnituksesssa menee -10kg rikki :) Eilen kävin poikkeuksellisesti kotona vaa'alla ja näytti jo että tuo määrä olis jo tippunu :) 7vkk:n aikana :) kerrankin voi olla ylpeä itsestänsä ja mielenlujuudestaan :) Kuntokin on noussu ihan kohisten :) Mun lähtöpaino oli 96,5 ja oon 157cm pitkä.. tällä hetkellä paino on about 86,6kg ja tarkoituksena olis päästä 70kg ennen vuoden loppua, mutta saa nähä :) oon vaan iloinen että tää paino edes tippuu näin hyvin ja kaikki tuntuu muutenkin olevan tosi hyvällä mallilla :)

muoksmuoks... ällövaroitus: ja sitten ku menin äsken pissalle niin paperiin tarttu pyyhittäessä rusehtavaa vuotoa.. eli tämä seuraavaaan kiertoon sit vaan.. totta kai voi olla mahdollisuus että oiski plussa mutta en kyllä jaksa uskoa asiaan.. ootetaan viel että hanat aukeaa kunnolla niin päivitän sit kierrot oikeaan...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjottelin jo aikasemmin mutta ilmeisesti oon sen viestin sössiny. -.-

täällä on kuitenkin tänä aamuna päästy plussaamaan. 3.inssi ja eka letro kierto tuotti tuon tuloksen, niistä siis voi oikeesti olla apua. :)

koko viikon oon ollu tosi negatiivinen ja allapäin ku oon ollu varma ettei taaskaan tärpänny, mitään oireita ei oo ollu.. joten ollaan hieman yllättyneitä ja otetaan ihan rauhassa nyt tovi. seuraillaan tilannetta.


Voimia kaikille negojen keskelle, ja uskoa siihen että se ikioma tärppi sieltä tulee, omalla ajallaan jokaiselle. :)
 
evuska, mielettömästi onnea plussasta! :heart: Ihanaa!

bumpy, juu sitä meinasinkin, että olon pitäisi koheta tuolla tyroksiinilla. Itse asiassa noi huonot kilppariarvot löytyi ihan muussa yhteydessä, ja olen vuosikaudet jo ollut siinä uskossa että tää väsymys ja aloitekyvyttömyys ja hiustenlähtö on normaalia. :O Ihminen jotenkin sokeutuu itselleen, kun oireet hiipivät vuosien saatossa pikku hiljaa. Mut en onneksi vielä varsinaista vajaatoimintadiagnoosia saanut, tää on kuulemma "subkliininen tila" ja tyroksiini menee pienellä annoksella, 25 mikrog. Ja helpottavaa kuulla, ettei raskautumiselle varsinaista estettä vaikka ovis normaalia myöhemmin!

hopess, tsemppiä sinne ja toivotaan että kumminkin plussa pärähtäis!!! =)

Itsellä ei kummempaa. Piinailua. Dpo3 vasta menossa ja ihan tyhjä olo kun ei enää kannata tehdä noita ovistestejä. :LOL: Toisaalta olo on taas helpottunut kun ei tarvi enää stressata, tuleeko ovista tässä ekassa kunnon kierrossa vai ei. Miten jaksan odottaa vielä 2 viikkoa että kannattaa testata?! Tissit ja nännit on edelleen todella kipeät, siinä se. Yritän nyt olla lähinnä kuulostelematta kehoa liikaa ja olla keksimättä oireita (varsinkaan, kun jos tuolla joku hedelmöittynyt alkio on niin ei se ole vielä edes kiinnittynyt...). Olen lukenut kyllä että alkion kiinnittymisestä voi tulla pientä vuotoa ja kipua, mut ei kaikille. Jännää.

Siitä piti vielä mainita, että naamaan on tullut ihan karmean kokoisia ja todella kipeitä ihonalaisia jättifinnejä. Varmaan pillereiden lopetuksella eniten osuutta asiaan, mut tää on karmeeta kun mulla on aina ollut lähes täydellinen iho jotain pientä näkymätöntä näppylää lukuun ottamatta. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Bumpy, pysyttelen kyllä mielelläni listalla ja kiertoa päivitän tänne ja joskus voin lueskella juttuja, mutta en läheskään joka päivä (tai monta kertaa päivässä). Joten en pysy enää kärryillä kaikkien jutuista, mut uskon että se tekee nyt hyvää. En siis kokonaan poistu täältä, mutta vähän himmailen. :)
Onnea Evuska mielettömästi!!!
 
Jes, tänää alko menkat! :D tai en tiedä voiko näitä menkoiks ees kutsuu mut jotain vuotoo kuitenki, tosi tummaa ja niukkaa mutta menkat nää nyt saa luvan olla! Onko mitään kokemuksia tälläsistä menkoista, pitäiskö mun huolestua? eli kp1/vaikka 40 :D
 
sassa7, millon oot viimeksi tehnyt testin? Voin toki olla väärässä mutta olen monesta paikasta lukenut että monella "oudot" menkat onkin olleet kiinnittymisvuotoa tai jotain alkuraskauden vuotoa. Mä tekisin testin, mut oonkin vähän höntti :LOL:
 
sassa7 samaa mieltä cypressin kanssa, tee testi jos et oo viel tehny :)

Itsellä vahva tunne että kuukautiset alkavat lauantaina. Et odotellaan sinne ultraan niin saadaan selvyys tähän hommaa :) Jotenki sitä osaa suhtautua tähän vauvakuumeeseen rauhallisemmin eikä masenna niin paljoa negat :)
 
huoh.. omanapailua tässä masennuksen vallassa... tänne saa päivittää tästä päivästä kp1/28 ja yk 7.. Ja negakin tuli testattua varuilta.. kp oli kyllä oikeasti tässä kierrossa 27 mutta antaa olla tuo 28 nyt vaan viel :) Tissitkin on viel kipeet.. Päätettiin miehen kanssa että huomenna soitetaan väestöliiton lapsettomuusklinikalle ja mennään käymään.. Mää en jaksa vuotta odottaa jos jotain onkin vinossa.. Toki voi oikeasti olla ettei mitään vikaa ole mutta kun koskaan ei voi tietää ja mun mielestä vuosi on pitkä aika jos jotain pystyy jo nyt huomaamaan...

Mut jos jotain positiivista pitää löytää niin painonpudotus edistyy :) tänään oli taas punnituspäivä ja 7vkk:a takana ja kokonaisuudessa pois 9,5kg eli 9,8% lähtöpainosta :)
 
kiiitos runsaista onnentoivotuksista! :)


Mooimama, oon kanssa samoilla linjoilla. Mielummin sen ottaaa ajoissa selville jos on jotain häikkää, eikä vasta vuoden päästä. Ainakin Helsingin vl:n henki oli mukava, vaikka lääkärimme aiheuttikin kauheesti stressiä. Lopulta hoidot tehtiin fertinovassa, tuosta syystä juurikin.
Onnea huikeesta painon pudotuksesta ja tsemppiä jatkoon! :) 10 säkillistä sokeria kuulostaa niin hurjalta pudotukselta.

Mar Mar, onnea huisisti ja tsemppiä alkutaipaleelle <3 meillä rv 4+0 tänään. :) toistaseks kyydissä. :>
 

Yhteistyössä