Esikoisella ja vauvalla sama amme

Tästä kyselinki mielipiteitä jo tuolla odotuspuolella aikaisemmin, mutta kyselenpäs vielä uudelleen täälläkin:

Eli meillä esikoinen tykkää vielä kylpeä ja leikkiä ammeessa. Vauvaa kylvetetään myös luonnollisesti ammeessa. Käytetään samaa ammetta heillä. Nyt ollaan tähän saakka pesty amme aina ennen kuin vauva siihen laitetaan, että on varmasti puhdas.

Miten muut olette tehneet? Onko ammeen peseminen (siis ihan fairylla ja sienellä) aina ennen vauvan kylvettämistä tarpeellista? Varsinki nyt kun napatynkä on irronnut ja napa parantunut. Ja jos on niin miten pitkään? Esikoisellaka ei näin talviaikaan käytetä kylpyvedessä muuta kuin kylpyöljyä. Riittäiskö siis ihan vaan vedellä huuhtelu? Mitä mieltä olette kokeneemmat?
 
Meillä sama amme ja vedellä huuhdellaan ennen vaihtoa =) . Kädellä myös vähän reunoja pyörittelen puhtaaksi. Silloin tällöin pesen ammeen saippualla (jos näyttää likaiselta)...ihan sillä saippualla millä itse peseydytään.
 
Mitenkäs teillä, joilla lasten ikäero on n. vuosi eli molemmat pieniä. Kylvyssä ollaan kuitenkin miltei aina yhtaikaa, niin onko molemmilla sama amme eli ovatko yhtaikaa siinä vai onko molemmilla omat ammeet vai käyvätkö vain kylvyssä eri aikaa?
 
vedellä huuhdon ja tarvittaessa pesen saippualla. suunnitelmissa on että jos kovasti poika tykästyy kylpemiseen ja vanna käy kahdelle ahtaaksi kun poika oppii istumaan, ostetaan toinen vanna. ikäeroa näillä 2v2kk, pienempi on nyt 7kk.
 
minä olen josatain lukenut että kunhan napatynkä irronnut ja parantunut niin lapset voivat kylpeä samassa ammeessa.meillä kyllä oli ekat kuuakudet eri ammeet mut kyllähän tuo esikoinen vieraili välillä vauvan ammeessa.
 
Meilläkin alkuun kylvetettiin eri aikaan, kun vauva ei edes kovin kauan jaksanut kylvyssäkään olla. Samassa ammeessa ovat sittemmin kylpeneet. Meidän esikoista (2,5 -v.) ei kylvystä saa pysymään poissa millään, jos siellä vauvakin on kylpemässä, tahtoo aina mukaan pulikoimaan. En ole nähnyt sille mitään estettä, samaa perhettä kun ollaan ja toista ammetta ei olla aiottukaan ostaa. :)
 
Meillä esikoinen oli 1v4kk kun toinen syntyi ja samassa ammeessa ovat kylpeneet ihan alusta asti. Me ollaan tehty niin, että vauva kylvetetään ensin ja esikoinen saa leikkiä makkarissa tai vaikka suihkussa sen aikaa ja sillon ku vauva ei vielä liikkunu erityisemmin niin laitettiin pesukoneen päälle hoitoalustalle köllöttelemään siksi aikaa kun muut peseydyttiin. Mä en oo koskaan pessy tuota ammetta millään aineilla ku huuhdellaan vaan aina ennen ja jälkeen käytön :|
Nythän vauva on jo liikkuvaisempi niin laitetaan pyyhkeen päälle lattialle köllöttelemään ja leikkimään että esikoinenkin pääsee kylpemään... Kunhan nuoremmallakin on sen verran ikää että osaa istua itsekseen ammeessa niin ostetaan toinenkin että saavat polskia vierekkäin :)
 
Silleri
Kaikki kolme käyttävät samaa ammetta edelleen, eihän useampaa mahtuisi missään edes säilyttelemään. Ennen vauvan kylpyä pesen ammeen aina Sebamedillä. Isommille lapsille vain huuhtelen ja kädellä hinkkaan puhtaaksi.
 

Yhteistyössä