Esikoiselle ja kaksosilla 1v1kk ikäeroa

:wave: Jep ja kaikki poikia, onkos muilla pienellä ikäerolla kaksosia ja muita lapsia. Kuinkas olette pärjänneet? Meillä on vähän auto ongelmia eikä tule kovinpaljon liikuttua koko porukalla. Olen yksin Poikien kanssa kotosalla, mutta arki menee yllättävän hyvin! Kaksoset samassa rytmissä.

Auttaako isä teillä paljon, meillä EI. Esikoisen kanssa se kyllä leikkii ja ottaa vkl mukaan jos lähtee vaikka mummolaan. Ehkä kerran viikossa saattaa syöttää toisen kaksosista! :D

Pojat syntyivät keskosina viikolla 31 ja kiireellisellä sektiolla, joka oli todella pelottava minulle! Raskaus aika oli muutenkin aivan toista maata kun esikoista odottaessa, liitoskivut ja kaikki vaivasivat, no eihän edellisestä raskaudesta ollut kovin paljon aikaa toipua. Mutta kertoilkaapas kuulumisia, olisi kiva tietää muita joilla pienellä ikäerolla lapsia.
Onko ollut pahoja mustasukkaisuus kohtauksia? Meillä pientä pahaa kun saa aikaseksi niin tulee heti parempi mieli.

Saatteko mistään apuja, sukulaisilta/kunnalta?

Kyllä kuulee kaikkien suusta että voi miten pieni on se esikoinenkin ja kaikki poikia, herran jestas, on teillä sitten vilinää! :/
 
ihanaa kuulla, että muillakin pieniä ikäeroja. Meillä vanhin 4 v., toinen 9 kk. ja nyt siis tuplat tulossa 17.9, eli keskimmäisemme ehtii hurjaan 1v. 3-4 kk ikään ;) .
Pikku Myy - teillä todella on varmaan vipinää riittänyt, hieno asenne!!!! Itseäni vähän harmittaa, kun muut ihmiset päivittelevät tulevaa työmääräämme. Loppujen lopuksi ihmisiässä on kysymys aika pienestä ajasta. Meilläkin kaksi ekaa poikia, mutta katsotaan nyt mitä tältä tulee.
 
Meillä keskimmäinen tyttö oli 1v 10 k kun kaksoset syntyivät. Lisäksi meillä on kohta 9v täyttävä lievästi kehitysvammainen poika.

Ja minä olen myös viikot yksin lasten kanssa kun mies on reissuhommissa, tai muutoin tekee pitkää päivää töissä.

Kyllä sitä pärjää kun vaan ottaa rauhallisesti, ulos lähtökin kun vie 45 minuuttia ennenkuin kaikki lapset on puettu. :heart: :heart:

Niin ja kaksoset ovat nyt 6,5 kk vanhoja.
 
Uusi kysymys siis.. Miten liikutte? Jos sinulla on 3 pientä lasta, kuten meillä 1.5v poika ja 6kk kaksoset, niin kuinka ulkoilette..? Hankittiin sisomalauta mutta ei kovin kätsyn tuntuinen.. Lumet kun suli niin ei pääse pulkassakaan vetämään..
Apuja!

-Kotona nyhjöttävä äiti- B)
 
minna01 Hyvä kysymys, olen itsekin pähkäillyt ihan samaa. Sovittiin miehen kanssa, että syksystä eteenpäin jättäisi auton minulle, että pääsen edes joihinkin kerhoihin päiväsaikaan, meillä ei edes lähellä ole varsinaista leikkipaikkaa, mutta autollahan pääsee sitten jonnekin puistoon ulkoiluttamaan reilun vuoden ikäistä ja kaksoset sitten vaan vaunuun :) .
En usko, että meillekään auttaisi seisomalauta, matkaa kun tulee helposti pari kilsaa suuntaansa, jos haluaa ihmisten ilmoille.
Täällä siis toinen kotona nyhjöttävä tai auton kanssa "naimisissa" oleva :wave:
Maria
 
Mamma-Maria, tervetuloa pähkäilyjen pariin. Me asumme omakotitalossa joten ei ole edes sitä taloyhtiön hiekkalaatikkoa johon lähtisi rupattelemaan muiden kanssa. Auto on kyllä yksi millä pääsee mutta siinäkin on omat ongelmansa, lastaus, purkaminen ja kerhoihin kun menee niin ei kaikkia saa yhtä aikaa sisälle :D eli apujoukkoja sieltä hakemaan:D Kyllähän me ollaan ihan kotona viihdytty mutta aika yksinäistä on. Kyllä sitä ihmisiä kaipaa ja juttu kaveria. Olen miettinyt, en vielä kokeillut, kantoreppua, jos toisen kaksosista laittaisi kantoreppuun/liinaan ja sitten toinen ja isompi on vaunuissa:) kunhan sateet loppuu niin täytyy lähtee kokeilemaan.

Helpotukseksi sulle Mamma-Maria että talvi kun tulee niin saat isompaa vedettyä pulkassa tai stiigassa! :) eillä ainakin toimi.
 

Yhteistyössä