♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Ei menkkoja, ei plussaa. Tänään siis kp nelkytjotain/32. Lekuriaikaa suunnittelen maanantaille. Huohh. Ällöä oloa, väsymystä jne edelleen vahvasti ilmassa ja yks päivä piti käydä ostamassa kahviosta lounas, kun ajatus omasta, herkullisesta kurpitsa-kookoskeitosta meinasi saada oksun suuhun..
 
Ellanolla mistä noi oireet oikeen voi johtua? :(. Kunpa saisit pian selvyyden, eikä kierto enää temppuilis. Voiko olla ettei hcg vaan erity virtsaan, vai onko ihan 100% varma ettet raskaana ole?

Tanja
, sen ku tietäs. Olo on siis aika sama kuin viimeks alkuraskaudessa, ja enhän mä siis sillonkaan tehnyt plussatestiä enennku joskus viikolla 6. Koska en siis edes epäillyt raskautta, huono olo oli stressiä jne. Mitä enemmän päiviä kuluu, niin sitä enemmän oon huolissani, että mitä ihmettä tää on, jos en oo raskaana! Oon testannut eri merkkisillä testeillä, ja millään ei tuu ees hailakkaa viivaa, saati siihen digimittariin värähdä muuta kuin Not Pregnant.
 
Tanja, sen ku tietäs. Olo on siis aika sama kuin viimeks alkuraskaudessa, ja enhän mä siis sillonkaan tehnyt plussatestiä enennku joskus viikolla 6. Koska en siis edes epäillyt raskautta, huono olo oli stressiä jne. Mitä enemmän päiviä kuluu, niin sitä enemmän oon huolissani, että mitä ihmettä tää on, jos en oo raskaana! Oon testannut eri merkkisillä testeillä, ja millään ei tuu ees hailakkaa viivaa, saati siihen digimittariin värähdä muuta kuin Not Pregnant.
Lääkäriin testaamaan ni ei tarvi arvuutella?
 
Ja noin.. lähetä keskeneräinen viesti.. :D

Tosiaan täällä kirjoittelee 26-vuotias nainen ja mies olisi 27vuotta.
Meillekkin on/oli laskeutunut tämä pöly, että nyt voisi olla aika alkaa haveilemaan esikoisesta. Ehkäisy on jäämässä pois tämän kierron jälkeen.
Kuitenkin nyt kauhuissani huomaan, että pelko nostaa päätään aika huimasti. Mielessä pyörii valtavasti kysymyksiä, olenko valmis tähän, onko tämä nyt todella sitä mitä me haluamme..
Monet sanovat, että tämä kuuluu asiaan. Sama pelko nostaa päätään vielä varmasti myöhemmin..?

Onko teillä ollut/on samanlaisia tuntemuksia?
 
Samanmoisia tuntemuksia täälläkin Swipulit ja tervetuloa joukkoon! :)
Pelkoja on ja välillä sitä tuntuu että perusajatus on se, ettei me kuitenkaan saada lasta ikinä. Kai itsensä suojelemista se?
Pelkäsin myös sitä, että kuka ottaa minut raskauden jälkeen töihin, koska yhden lapsen nuori äiti on työn antajalle suht huono sijoitus.. Ja ihmisten reaktioitakin pelkäsin (pelkään edelleen). Sitten mietin jo sitäkin, että miten jaksan olla niinn paljon kotona, mitä pieni lapsi vaatii, varsinkin kun mies on töissä. Tuntuu että ne pelot silti menettää merkityksensä kaiken keskellä, se kuume ja polte vaan on niin kova.
Tsemppiä paljon, yrityksen myötä ainakin täällä pelot on säilyny, mutta muuttanut vaan muotoaan !(y)
 
Tanja12: tää menkkojen loppuminen taitaa johtua ibuprofeenista eli buranasta. Sillä on semmoinen vaikutus. Oon nyt koittanu menkkakipujen kans pärjätä mutta ei tää vuoto silti hurjaa ole. Soittaa e-neuvolaan huomenna jos ei ala vuoto nyt lisääntyyn.
Pelkoja mulla ei juurikaan oo ollu äidiksi tulemiseen liittyeän ollenkaan. Oon omasta mielestä ollu valmis äidiksi jo ainaki sen 5 vuotta. Eniten pelottaa tämä voiko lapsia saada ja sen takia en oikein osaa mitään muuta vauvaan liittyen ees pelätä. Varmaan joskus synnytys alkaa hirvittään jos se joskus ajan kohtaiseksi tulee. En oikeen osaa ikinä itteni puolesta pelätä mutta toiset minua huolettaa, kuten joskus tuleva lapsi. Minä itte voin kiikkua vaikka katon harjalle seisomaan mutta toista en missää nimessä päästäis :D (ei järki päätä kovin pakota) t. Hurjapää
 
  • Tykkää
Reactions: henttis
Samanmoisia tuntemuksia täälläkin Swipulit ja tervetuloa joukkoon! :)
Pelkoja on ja välillä sitä tuntuu että perusajatus on se, ettei me kuitenkaan saada lasta ikinä. Kai itsensä suojelemista se?
Pelkäsin myös sitä, että kuka ottaa minut raskauden jälkeen töihin, koska yhden lapsen nuori äiti on työn antajalle suht huono sijoitus.. Ja ihmisten reaktioitakin pelkäsin (pelkään edelleen). Sitten mietin jo sitäkin, että miten jaksan olla niinn paljon kotona, mitä pieni lapsi vaatii, varsinkin kun mies on töissä. Tuntuu että ne pelot silti menettää merkityksensä kaiken keskellä, se kuume ja polte vaan on niin kova.
Tsemppiä paljon, yrityksen myötä ainakin täällä pelot on säilyny, mutta muuttanut vaan muotoaan !(y)
Ai etkö ole vakituisessa työsuhteessa? Toi on kai aika syrjintää nykyaikana ja väärinajattelua et kuka ottaa töihin raskauden jälkeen. Jos työhönottajalla on omia lapsia ni eiköhän se tiedä millasta "työtä" on perheen pyörittäminen.

Mulla vahvistu ajatus lapsesta sit ku olin saanu vakkaripaikan. Olis vaan pitäny heti jättää se ehkäsy pois eikä vast sit kun olin ollu 4 kk vakkaripaikkaa takana..
 
Ja noin.. lähetä keskeneräinen viesti.. :D

Tosiaan täällä kirjoittelee 26-vuotias nainen ja mies olisi 27vuotta.
Meillekkin on/oli laskeutunut tämä pöly, että nyt voisi olla aika alkaa haveilemaan esikoisesta. Ehkäisy on jäämässä pois tämän kierron jälkeen.
Kuitenkin nyt kauhuissani huomaan, että pelko nostaa päätään aika huimasti. Mielessä pyörii valtavasti kysymyksiä, olenko valmis tähän, onko tämä nyt todella sitä mitä me haluamme..
Monet sanovat, että tämä kuuluu asiaan. Sama pelko nostaa päätään vielä varmasti myöhemmin..?

Onko teillä ollut/on samanlaisia tuntemuksia?
Mä oon vähän semmonen ihminen et mitään en stressaa, mieti, jännitä ku vast sit ku se on edessa. Eli alan sit panikoimaan vasta ku se alkaa olee lähempänä.. Eli just joku synnytys. Suurin osa siitä selvinnu HENGISSÄ ja tekee vielä useita lapsia sen jälkeen. Alan vast sit jännittää sitä kuhan oon eka ees raskaana.

Mul ollu aina vaikeet kaikki lääkärihommelit yms.. Verikokeet.. Hammaslääkäriinkään en mee ilaman esilääkitystä. Mut nyt ku niitäki miettii , ni hengissä
Ollaan xD

Ja ainahan se mietityttää
Et onks lapsi terve, ja miten sen kanssa elää jos jotain käy.. Nykyään tiedetään aika hyvin etukäteen jos sikiö on epämuodostunut tai jotain muuta.. Jos aina miettii pahinta ni mitään ei voi koskaan tehdä..

Ei varmaan kauheesti lohduttanu :D:ROFLMAO::LOL:
 
Ehe
Ai etkö ole vakituisessa työsuhteessa? Toi on kai aika syrjintää nykyaikana ja väärinajattelua et kuka ottaa töihin raskauden jälkeen. Jos työhönottajalla on omia lapsia ni eiköhän se tiedä millasta "työtä" on perheen pyörittäminen.

Mulla vahvistu ajatus lapsesta sit ku olin saanu vakkaripaikan. Olis vaan pitäny heti jättää se ehkäsy pois eikä vast sit kun olin ollu 4 kk vakkaripaikkaa takana..

En ole, päädyin varasuunnitelmana opiskelemaan, kun aikaisemmalle ammatille ei täälläpäin suomen töitä ole liiaks:) Piakkoin valmis löhihoitaja siis. :)
 
Tervehdys, josko liittyisin tähän ketjuun jatkoksi. :)

Olen pitänyt nyt pidempää taukoa aktiivisesta vauvaintoilusta ja taidan edelleen pyrkiä samaan mentaliteettiin, mutta tällä hetkellä kiinnostaisi taas samaa kaipaavien seura.

Taustoista sen verta, että tosiaan ikää on ensikuun puolella mittarissa 25v (mies 29v) ja vauvalle on annettu lupa tulla 2/14. Siinä kävikin sitten niin, että tulin raskaaksi heti pillerien lopetuksen jälkeen, mutta se raskaus päättyi varhaiseen keskenmenoon (rv6+) ja suuremmaksi harmiksi kroppa päätti alkaa kiukuttelemaan ja kuukautisia ei tyhjennysvuodon ja yksien menkkojen jälkeen kuulunut sitten 9 kuukauteen...
Tuossa keväällä menkat palasivat juuri parahiksi kahta viikkoa ennen kuin gynelle varattu aika olikin. Tuolla sitten selveni se mitä silloin oli osattu jo epäilläkin; vahva todennäköisyys PCO:sta. Miulle lyötiin terot kouraan ja todettiin, että syksyllä sitten yhteyksiä niin katsotaan miten jatketaan.

Ollaan koko tämä yrittämisaika menty sellaisella "tulee jos on tullakseen" -meiningillä, minä ainakin alkuaikoina asiaa enemmän (liikaa) stressaten. Tällä hetkellä olen tainnut päästä sellaiseen zen-vaiheeseen, ettei koko tämä 1½ vuoden odottaminen ja kaipaaminen satu enää ihan niin paljoa. Oikeastaan juuri tällä hetken melkein jopa toivoisi, ettei tulisi raskaaksi, että saisi opiskelut alta pois ja silleen! :D

Ihan huvin vuoksi otin nyt viikko sitten käyttöön gelee royalit, vaikka täytyy sanoa, ettei tämän likan usko ihan riitä siihen, että nuo pillerit saisi mua ovuloimaan, heh. Kaikkea sitä kuitenkin pitää ainakin kerran kokeilla...
 
No aika nopeesti sulla ekalla kerralla tärppäs pillereiden jälkeen.. Mitä käytit?
Parempaa onnea tälläkertaa!

Olipa tossa senverran tylsää taas ( kun on niin paskat ilmat ) et kävin kurkkaa onks ruoho vihreempää aidan toisella puolella eli kävin kattelee muitakin keskustelupalstoja esim. Vau.fi.
Samojen asioiden kanssa siellä kamppaillaan kun täällä..
 
Heippa! Esikoinen haaveissa! Olen myös tuolla vauva vuodelle 2016! ryhmässä.:)
Olen 20v, ya 3/14 kierto heittää 29-34.
Olemme aloittaneet käydä alku vuodesta lapsettomuus hoidoissa. Miehellä 23v ei löydetty mitään poikkeavaa, itselläni todettiin kilpparit koholla ja sain lääkityksen ja todettiin myös prolaktiini arvo huomattomasti koholla 1317. Sain siihen parlodel lääkityksen.
En ollut aiemmin saanut ovistesteissä tärppiä enkä ole kovinkaan tuntenut että olisi tapahtunut. Nyt viime kierrossa luultavasti täppäsi ja voin pahoin viikon ajan ja oli erikoisia alavatsa tuntemuksia, mielialakin heitti hulluna ja vessassa sai rampata. Sain kierron 35/29-34 plussan tikkuun. Sain varattua lääkärin ja kierron 37pv alavatsa kivut tulivat aivan hirveäksi ja selkääkin kolotti ja yön aikana oli tullut jonkin verran verta ja aika erikoisen isoja hyytymiä. Lääkärissä todettiin kierron 39pv että oli aika varmasti mennyt kesken lääkärissä, joten eipä tullut Maaliskuun pikkuista meille... Mutta jos jotain positiivista niin on sentään tapahtunut ovulaatio.
Tulevasta kierrosta aloitan clomifer lääkityksen jotta ovulaatio tapahtuisi ja Elokuussa pitäisi mennä vielä munatorvien aukiolo tutkimukseen.
 
Kiitos teille teidän mietteistä :) On kiva huomata, että tää pelko on näköjään vaihtelevaa ja sitä tosiaan löytyy muiltakin :D

Olisin teiltä kysellyt, että kuinka ootte toiminut kun ootte lopettanut pillereiden käytön? Itse tässä mietin, että lopettaisinko pillerit nyt ja antaisin kropan tasaantua hormoneista.. Kierrot ovat 28-33 ja tiputtelua on melkein, joka toisella kierrolla. Gyne uskoo sen johtuvan siitä, että pillerit eivät ole tarpeeksi vahvoja, mutta en ole halunnut aikoinaan nostaa niiden vahvuutta. Itsellänihän on myös kilpirauhasen vajis, ollut yli 10vuotta, arvot ovat keväällä ollut ok, mutta ajattelin pyytää nyt lähetettä labroihin, että ne varmasti on ok, ennenkuin aletaan muksua yrittään.

Jes94 : Kannattaisi varmaan pyytää, että ottaisivat labrat myös noiden kilppari vasta-aineiden kohdalla. Monesti vasta-aineet, jos ovat koholla niin aiheuttavat lapsettomuutta/keskenmenoja :(
 

Yhteistyössä