♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@WolvesWithoutTeeth Tervetuloa mukaan joukkoon! Mitäpä jos tekisit sekä ovulaatio- ja raskaustestit, niin voisit saada varmuuden missä mennään? :) Mullakin kävi oikeastaan samalla tavalla, että olin jotenkin kuvitellut asennoituvani tähän yritykseen rennommin, mutta yllätyin siitä miten raskasta tämä on ja miten hirveältä se pettymys aina tuntuu kuun lopussa. :(

@Emmae Juu toivon toki että gynestä olisi apua, tai sitten tietysti sitä että se olisi tarpeeton :D Mutta olen miettinyt esim. sitä, että josko keltarauhanen ei jaksa toimia kunnolla, niin siihen tarvitaan kyllä ulkopuolisia apuja.

@toivojatintti Mulle on tosi tuttu tunne tuo oireiden ilmaantuminen ja sitten katoaminen, se todellakin masentaa. Pidähän meidät ajan tasalla sitten jos teet r-testiä! :) Toivotaan nyt kuitenkin plussaa <3

Mulla tosiaan tänään kp1 ja yk4 alkoi.

Kuten sanoin tuolla toisessa ketjussa, niin ajattelin ehkä kokeilla aspiriinia tässä kierrossa. Mua helpottaa aina se, että on joku "uusi kikka kolmonen" joka voisi auttaa :D Lisätietoa esim. tässä linkissä: https://www.babyhopes.com/articles/what-is-baby-aspirin-and-how-is-it-related-to-fertility.html
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
@Emmae On tätä tilannetta tullut itkettyä miehenkin nähden mutta aika monta muuta kertaa itkua piilotellen. :unsure: Mutta nyt yritän pistää optimistisemman vaihteen päälle kun pääsee taas yrittämään. (y) Onpa muuten nihkeä kommentti anopilta. Näin isänpäivänä kyllä kirpaisi, mun mies olisi varmasti hyvä isä. Ehkä sitten ensi vuonna saadaan viettää päivää jo eri mielessä.

@Luumupuu_ Toivotaan parasta. Ja plussaonnea sinnekin! Varmasti hyvä jos maltat olla testaamatta "turhaan".

@WolvesWithoutTeeth Tervetulo! Toi onkin hyvä ilmaisu, että on vauvakuumeen sijaan raskauskuumeinen. :LOL: Se sopii muhunkin. Tsemppiä kaikkeen! Pettymyksiltä tässä on vaikea välttyä kun ei kuulu niihin jotka raskautuvat heti. Olisi kiva osata ottaa rennosti mutta niin vaan on kaappi täynnä ovis- ja raskaustestejä ja aihe mielessä jatkuvasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Luumupuu_
@WolvesWithoutTeeth tervetuloa mukaan! Meillähän on yritys alkanut ihan samaan aikaan, kun kesäkuussa jätettiin ehkäisy pois. :) Siinä kohtaa ei edes ollut mitään vauvakuumetta, mutta ajattelin, että jos jään vauvakuumetta odottelemaan, niin sitä ei välttämättä tule ollenkaan. Kuitenkin olemme miehen kanssa molemmat aina tienneet, että lapsia haluaisimme ja nyt olisi ihan hyvä hetki niille. Sitten kuitenkin jo ensimmäiset menkat oli iso pettymys ja olen todella yllättynyt, että tämä touhu voi olla henkisesti näin rankkaa. :confused: Kuukaudesta toiseen kierron vaiheiden kyttäämistä ja puuhasteluiden optimointia ja toiveiden heräämistä ja googlailua ja pettymyksiä. Hulluksihan tässä meinaa tulla! Sen takia on kyllä huippua, että on joku paikka missä voi jakaa yrittämisen ilot ja surut. :love:

@peanut_butter tsemppiä tähän kiertoon! Toivottavasti aspiriinista on apua.(y)

@toivojatintti jännät paikat siellä, toivottavasti ensi viikko tuo plussan tullessaan!:love: One stepeillä saa kuuleman mukaan heittää vesilintua.

Täällä dpo 7 eikä mitään muuta mainittavaa kuin kaamea väsymys, oon jo nyt niin valmis painumaan pehkuihin.:sleep: Tänään oli kyllä sen verran aktiivinen päivä että ihmekös tuo.
 
En mä malta pysyä pois täältä. Joka päivä käyn kurkkimassa ja toivomassa että teillä ois tärpännyt :love: Tervetuloa uusille!

Minä mietin että pidän tämän yk 5 taukoa yrittämisestä. Antibioottikuureja on jäljellä vielä tämä päivä. Kp 5 meneillään ja kuukautiset ovat loppumaisillaan. Gynekologi kannatti ovulaation tikuttamista edelleen monirakkulaisten munasarjojen takia, mutta taidan yrittää tässä kierrossa itse bongata sen. Ens kiertoon taas tikut käyttöön. Olis kyllä mukava päästä jälkitarkastukseen että onko se kohtutulehdus saatu pois. Mua jostain syystä epäilyttää että onko se sittenkään ollu edes oikea diagnoosi. En tiedä miksi. Aika heikkoon kuntoon nuo antibiootit kyllä veti, olin kaks päivää saikulla sen takia, plus olin niin itkuherkkä että töissä itkin jopa yhden lapsen nähden ennen kuin jäin saikulle. Märehdin muutaman päivän mahdollista lapsettomuutta jonka pitkittynyt kohtutulehdus voi aiheuttaa (mulla se on voinut tosiaan olla oireettomana jopa melkein kaks vuotta), mutta äitini kanssa juteltuani helpotti. Tässä on kolme vaihtoehtoa: a) en voi saada enää lapsia b) voin saada lapsia c) tulehdus on aiheuttanut muutoksia kohdun limakalvolle/munatorviin/monirakkulaiset munasarjat aiheuttavat ovuloimattomuutta, mutta lääkkeiden avulla voin tulla raskaaksi. On tässä siis hyviäkin vaihtoehtoja.

Menkää ihmeessä lääkäriin jos teilläkin tulee joskus kovia mahakipuja ja yhdyntäkipuja ja epämääräistä sairauden tunnetta. Mulla tulehdus löytyi vasta 5kk ensimmäisten oireiden alettua!
 
@Emmae Aion varmaan ostaa 100mg aspiriinia tai disperiiniä ja syödä puolikkaan päivässä oviksesta eteenpäin. Katsotaan onko mitään apua..

@Apustaja Tosi hyvä juttu kyllä että sulla se kohtutulehdus löytyi ja olet saanut siihen avun! Mutta aika hurjaa että se ehti siellä muhia noinkin kauan :( Mistähän tollainen kohtutulehdus voi johtua? Toivottavasti teillä tärppää nyt pian, kun tulehdus on saatu pois <3
 
Tänää dpo 10 tai 11 to ennustelee flo menkkoja. Eile illalla tein pc testin ja oli nega ni ny aattelin malttaa torstai aamuu toisen testini kaa jos menkat ei oo alkanu. Oireet hävinny kyllä kaikki , voi olla et oli ihan mielen kehittämiäki alunperinki :D onko muilla tällä viikolla testaukset eessä :love:
 
@toivojatintti täällä on menossa kp 26/28-33/dpo ? ja aattelin keskiviikkona testailla, mulla on kaapissa yks herkkä testi :) en tosiaan sitä ovista saanu bongattua.
Flon mukaan kuukautiset pitäs alkaa sunnuntaina ja womanlog ennustaa niitä vasta ensi viikolle.. kierto vaan on todella heitelly nuiden 28-33 välillä niin todella hankala tätä testausta ajoittaa oikeaan kohtaan (n)
 
@toivojatintti täällä on menossa kp 26/28-33/dpo ? ja aattelin keskiviikkona testailla, mulla on kaapissa yks herkkä testi :) en tosiaan sitä ovista saanu bongattua.
Flon mukaan kuukautiset pitäs alkaa sunnuntaina ja womanlog ennustaa niitä vasta ensi viikolle.. kierto vaan on todella heitelly nuiden 28-33 välillä niin todella hankala tätä testausta ajoittaa oikeaan kohtaan (n)
Määkää en oo varma kuinka pitkä kierto ku ovis veny kp 19 ni nyt täytyy toivoo et se luteaalinen vaihe ei ala jäämää liia lyhyeks..
 
@Apustaja
Tsemppiä tuohon! Voin kuvitella vain miltä se tuntuu, kyllähän mulla on samanlaisia mietteitä onnistumisista! KM oli tuossa yli kuukausi sitten ja kuukautiset ohi taas. Uuteen kiertoon pitäisi lähteä innolla mutta miettii vain että mitä jos ei olekaan mahdollista? Yritän pysyä positiivisena toki :)

Oma napa: en ole ostanut uusia raskaustestejä. en ole tikuttamassa ovista. flunssa luultavasti tulossa täällä ja intoa ei ole seurata mitään oireita tai ovista! Kurkkukipeä ja oksettava olo, säästän viimeisemmän strepsils imeskelytabletin kotimatkaa varten!

Aloitin eilen kirjan joka kertoo 31-vuotiaasta neidistä ja hänen poikaystävästään ja heidän raskausajasta. Se on hauska, mutta samalla kiduttavaa lukea. Heillä kesti about vuoden saada tärppiä. Nainen on kuin hormoonihirviö ja mies pysyttelee pois kotoa (tietoisesti?):X3: Mietin että pitääkö minunkin tässä odottaa vielä 6 kuukautta ennen kuin itse saa tuon tuplaviivan? Lannistava ajatus. Päätin tosiaan etten tässä kierrossa tutki mitään raskauteen liittyvää. Jos pystyn, niin en seuraa yhtään. Elän ihan normaalielämää, ja jos/kun huomaan että kuukautiset ovat myöhässä niin ovat! Ja tiedän, etten tule onnistumaan tässä, mutta kai mä voin unelmoida stressittömästä elämästä? :ROFLMAO:
 
@Emmae En tiedä ono oikeasti niin neuroottinen että täytyy tietää tasan tarkkaan mitä kaikkee tapahtuu vartalossaan kokoajan tms. mutta haluaisin eroon tästä ominaisuudesta. Edes yhdeksi kierroksi! Voisi vain rentoutua...
Nyt alkoi tosiaan flunssa että emmä flunssan aikana varmaan hirveästi ajattele asiasta!
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
Mulla tänää dpo11 ja 2 negaa oon testannu. Menkkakivut tuntuu, parin päivän sisää pitäis menkat varmaa alkaa. Kierron pituudesta ei mitään hajua kun vasta ekat menkat sain viime kuussa. Nyt elellään kp 31. Nyt mietinki maltanko oottaa torstai aamuu vai haenko tänää apteekista testin ja testaan huomenna. Noi tyhjät testit tuntuu vaan nii kipeiltä :(
 
@peanut_butter Joo olen itse tosi huono tässä odottamisessa, mutta ajattelin että nyt kokeilen! Ei ovistestejä, raskaustestiä vasta jos on selkeitä oireita menkkojen alkamispäivänä tai sitten jos jäävät pois. Nyt ajattelin keskittyä laihduttamaan se lupaamani 10 kiloa pois, ennen ku tuun raskaaksi :D ehkä se kiroaa koko homman sitten!

@toivojatintti kokeilehan ettet testaa olleenkaan ja sitten jos menkat eivät ala parin päivän sisällä niin voit ottaa uusi testi! Vaikeeta tiedän, mutta onhan se aika raastavaa katsoa niitä testejä viivalasien kanssa!
 
  • Tykkää
Reactions: toivojatintti
Tänään kuulin taas raskausuutisia lähipiiristä, heti oli heilläkin tärpännyt. Oon kyllä onnellinen heidän puolesta, mutta itselle iski kyllä kova ahdistus. Itkettää ja sydäntä puristaa.. :cry: Miksei me onnistuta.. Miten tätä jaksaa..
Tiedän sun tunteen aivan liian hyvin! Meitä pyydettiin kummeiks ja siinä iltaa istuessa yks pariskunta totes et kiva kun teillä on hyvin aikaa kummeina sit touhuta kummilapsienkaa kun omia ei oo. Kun kaikilla muilla paikalla olleilla tosiaan lapsia kun oli.. oli taas niin itkussa pidättelemistä kun toiset saa oman elämän kuulostaan super tyhjältä ja tyhjäähän tää onkin, mutta ei omasta halusta. Mielummin oman pikkuseni kaa touhuaisin kun näiden 4 kummilapsen..
 
Täällä dpo 9 eikä yhtään mitään oireita. Ei edes PMS, mutta yleensä mulla alkaakin menkkajomottelut vasta n. dpo 11. Oon yllättävän rauhallisin mielin ollut - sen verran paljon tekemistä tällä hetkellä muuten niin ei ihan koko aikaa pyöri nää vauvajutut mielessä. Jostain syystä oon vaan vähän epäuskoinen raskautumisen suhteen. Kun ei muissakaan kierroissa ole tärpännyt, niin miksi tärppäisi nytkään? Tyhmäähän se on noin ajatella, raskautuminen kun on niin miljoonasta asiasta kiinni, mutta kai tää on sellaista pettymykseen varautumista, ettei tule tiputus niin korkealta.:unsure:
 
@toivojatintti Voi ei, kuulostaa ihan kamalalta :( Siis toki ihanaa että on kummilapsia ja että teille on suotu se onni olla kummeina, mutta tuo kommentti on vauvaa yrittävälle kyllä tosi satuttava. :( Toivottavasti saatte pian ihan sen oman käärön <3

@Luumupuu_ Samaistun tosi hyvin tohon pessimistiseen ajatteluun. Sulla on kuitenkin vasta dpo9 ja kaikki mahdollisuudet on vielä avoinna :) Milloin ajattelit testata? Puuuuuh plussatuulia sinne! <3

On tää synkkä ja pimeä syksy kyllä raskas monin tavoin. Tänään on ollut taas mieli niin maassa, ja pelkään jo mahdollista seuraavaa pettymystä. Ehkä fiilikset kohenee sitten oviksen aikoihin. Olipahan muuten taas niukat menkat, edes jonkinmoista vuotoa 2 päivää ja sitten enää tuhrua. Huoh. Voiko tonne kukaan edes kiinnittyä.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@peanut_butter joo onhan tässä toki vielä kaikki mahdollista.:) Monethan puhuu siitä, että jotenkin on vain ollut tosi vahva tunne raskaudesta jo ennen plussaa. Sellainen ainakin puuttuu meikäläiseltä täysin, mutta ei kai sitä kaikille tule.. Ajattelin malttaa testaamisen kanssa sunnuntaihin, jolloin pitäisi menkkojen alkaa. Ansaitsen kyllä vähintäänkin jonkun mitalin, jos selviän sinne asti.:LOL:

Niin ja hei, ei noi sun menkan mun mielestä nyt niin niukoilta kuulosta, jos kaksikin päivää tulee jonkinmoista vuotoa. Normaalinahan pidetään, että verta tulee 10-80ml eli jos ruokalusikallisenkin verran tulee verta koko kuukautisten aikana niin lasketaan normaaliksi. Kovasti toivon, että tää kierto tulee olemaan teidän!(y)
 
@Luumupuu_ Joo oon samaa mieltä, ansaitset ehdottomasti mitalin jos maltat sinne asti testaamisen kanssa! :D Mä itsekin lupaan yrittää malttaa tässä kierrossa EDES sinne dpo10 asti, sekin olis mulle saavutus.. :whistle: Ja kiva kuulla ettei mun menkat ehkä ole liian niukat.. siitäkin jo kehitin stressiä. Toivon ihan hirveästi meille kummallekin plussaa, ja kaikille muillekin tällä palstalla :love: Tää on kyllä iso apu ja vertaistuki, että saa täällä kirjoitella samojen asioiden kanssa painivien kesken.
 
  • Tykkää
Reactions: Luumupuu_
Tiedän sun tunteen aivan liian hyvin! Meitä pyydettiin kummeiks ja siinä iltaa istuessa yks pariskunta totes et kiva kun teillä on hyvin aikaa kummeina sit touhuta kummilapsienkaa kun omia ei oo. Kun kaikilla muilla paikalla olleilla tosiaan lapsia kun oli.. oli taas niin itkussa pidättelemistä kun toiset saa oman elämän kuulostaan super tyhjältä ja tyhjäähän tää onkin, mutta ei omasta halusta. Mielummin oman pikkuseni kaa touhuaisin kun näiden 4 kummilapsen..
Omg miten harkitsematonta! Ehkä he ajattelevat että ette halua lapsia vielä/olleenkaan mut herranjestas sentään. Älä sano noin! :(
@peanut_butter mulla on menkat niukemmat nyt kierukan jälkeen ja en ymmärrä miksi. Ei ole koskaan ollut näin niukkoja, 3 päivää jotain verta ja sitten tuhrua. Mäkin mietin että voiko sinne jotain kiinnittyä edes?

Olen tässä flunssassa, mieli maassa ja en ymmärrä miksi mä en saa plussaa. En tiennyt että haluan tätä näin paljon. Kesällä en edes ajatellut asiaa... Miten pääsisin eroon tästä? Voisin vain nauttia suhteestani ja keskittyä olennaiseen. Mutta kun jotain puuttuu siitä, tiedätte varmaan tunteen?...
 
@StellaMom Noi sanat on kuin mun suusta.. mäkin vielä kesällä rauhassa pohdiskelin tätä hyvillä fiiliksillä mut kun yritys on alkanut ja pettymyksiä on tullut niin tuntuu että tää on ainoa asia mikä mun päässä pyörii ja tuntuu etten osaa olla onnellinen ennenkuin saan plussan. Ja joka päivä mietin että onko mussa joku vika. Nyt yritän taas saada ajatuksia toiveikkaammiksi jotta pää taas kestäisi tätä.. Tsemppiä sullekin, tiedän siis miltä tämä tuntuu, et ole yksin.. <3
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom

Yhteistyössä