♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

lakritsijukurtti syksyllä mennään tutkimuksiin/hoitoihin, näin ollaan päätetty miehen kanssa. Sitten tietää enemmän mikä kiertoja venyttää. Pco:ta epäilen, joskus vuosia sitten on siihen suuntaan väläytelty et munasarjat viittaa pcomaisilta. Turha tätä nyt on murehtia etukäteen liikoja.

Yhdyntä/orgasmi on mullakin joskus auttanut, nyt vaan mies on taas töiden takia poissa, joten ei onnistu. Ja viikonloppuna ei ollut tulosta :( no, kävin ostaa testin. Se on kans yks hyvä keino saada menkat alkamaan. Monesti alkaa just heti negatuloksen jälkeen :D kokeillaan aamulla.
 
lakritsijukurtti syksyllä mennään tutkimuksiin/hoitoihin, näin ollaan päätetty miehen kanssa. Sitten tietää enemmän mikä kiertoja venyttää. Pco:ta epäilen, joskus vuosia sitten on siihen suuntaan väläytelty et munasarjat viittaa pcomaisilta. Turha tätä nyt on murehtia etukäteen liikoja.

Yhdyntä/orgasmi on mullakin joskus auttanut, nyt vaan :whistle:mies on taas töiden takia poissa, joten ei onnistu. Ja viikonloppuna ei ollut tulosta :( no, kävin ostaa testin. Se on kans yks hyvä keino saada menkat alkamaan. Monesti alkaa just heti negatuloksen jälkeen :D kokeillaan aamulla.
Must tuntuu et sussa ja mussa on vähän jotain samaa . Kun tuntuu et molemmilla on tällänen "rento" yritys meneillään..?
 
Must tuntuu et sussa ja mussa on vähän jotain samaa . Kun tuntuu et molemmilla on tällänen "rento" yritys meneillään..?
No rento ja rento :D välillä tulee otettua kierroksia ja itkupotkuraivareita ku ei ota onnistuakseen. Käytännön syystä vaan on mentävä näillä korteilla mitkä nyt on käsissä. Mies on viikot poissa työn vuoksi ja yritys painottuu vain viikonloppuihin. Onhan se sanomattakin selvää et mitä harvemmin yhdyntöjä on niin raskaaksitulemisen mahdollisuudet on huonommat kuin sellaisilla pareilla jotka oikeesti voi sen joka toinen päivä pupuilla.

Jotenkaan en nyt halua kesää ja omaa tulevaa kesälomaakaan pilata miettimällä lapsettomuushoitoja ja kaikkee tutkimusia läpi käymällä. Lisäks tiedän et meidän sairaalassa on lapsettomuuspolilla kesätauko. Syksyyn mennessä jos plussaa ei kuulu niin sit laitetaan homma pyörimään. Käyn yksityisellä gynekologilla perustutkimuksessa ja pyydän lähetettä sairaalan lapsettomuuspolille. Sama lääkäri pitää myös yksityispuolella vastaanottoa joka työskentelee tuolla sairaalan lapsettomuuspolilla, joten hänen vastaanotolle olisi suunnitelma mennä. Toisaalta toiveita kuitenkin on että luomutärppikin voi tulla, joten annetaan vielä kesä armonaikaa. Sit on hyvästi yli vuosi yritystä ja ei pitäis olla ongelmaa päästä hoitoonkaan. Toivotaan parasta.

Tein aamulla testin nyt kaiken varalta, negatiivinen oli, mikä sinällään ei yllätä. Alkais vaan jo uus kierto niin pääsis noita ovistestejäkin tuhlaamaan.

Ainiin, jokaisella naisellahan tulee 1-2 ovuloimatonta kiertoa /vuosi ihan ilman että on ongelmaa. Voihan tämä olla vaikka sitäkin kun testejä en tehnyt. Yksi tälläinen samanlainen megakierto oudolla välivuodolla oli keväällä. Muutoin kierrot on kuitenkin pyörineet epäsäännöllisen säännöllisesti ollen 31-37 päivää, mikä vielä käsittääkseni luetaan normaaliksi, vaikka pitkähkö onkin. Jokaisen kroppa on erilainen ja pitkistäkin kierroista plussia tulee, kunhan vain ovulaatio tulee. Uskon että ovulaatioita noissa minun kierroissa on ollut. Kipujen ja tummenevien testien mukaan uskallan näin väittää. Vaikka selkeää räikeää plussaa en ole saanut, mutta enpä ole jaksanut tikuttakaaan kuin 1x päivässä.
 
Mulla tuli aamulla joku haalee viiva ovulaatiotestiin. Aattelin nyt kerrankin sit kattoo ne tikut monta päivää putkeen et miten se viiva alkaa kehittyy vai et meniks tää jotenki mönkään jo alkutekijöissään.. Ku en oo koskaan TOSISSANI yrittäny tikuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Ite tikuttelin ovista Tässä kierrossa pitkän ajan jälkeen. Yllätys oli suuri kun sain todella vahvan Plussan jo kp 7, en kuvitellut saavani sitä vielä noin aikaisin :eek: nyt jännityksellä mennään loppukiertoon, nyt vasta kp18 ja en millään jaksaisi odotella :D
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Plussatuulia!:love:

Täällä ollaan menossa dpo 11 ja ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan, ei edes normi kokovartalopöhötystä :eek::D(n) testaan aikaisintaan sunnuntaina, ettei pää menis ihan liian ylikierroksille :p
Mun laskujen mukaan mulla olis dpo10, ja ihan järkky väsymys ollu nyt tänään jo kolmatta päivää. Nukkumaan menin toissa päivänä jo puoli yhdeksän illalla :ROFLMAO: päikkäreitä nukkunu nyt kahtena päivänä ja taas sunnittelen nukkumaan menoa :ROFLMAO: ja kesälomalla oon että mitään kovin rankkaa elämää ei ole ollut :D toivotaan että nyt ku oli Tämä myrsky että se tois kaikille plussat testeihin :love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Mun laskujen mukaan mulla olis dpo10, ja ihan järkky väsymys ollu nyt tänään jo kolmatta päivää. Nukkumaan menin toissa päivänä jo puoli yhdeksän illalla :ROFLMAO: päikkäreitä nukkunu nyt kahtena päivänä ja taas sunnittelen nukkumaan menoa :ROFLMAO: ja kesälomalla oon että mitään kovin rankkaa elämää ei ole ollut :D toivotaan että nyt ku oli Tämä myrsky että se tois kaikille plussat testeihin :love::love::love:
Kivaa, melkee samoissa lukemissa mennään! :LOL: Ja nyt kun sanoit ton väsymyksen, niin onhan mullakin.. Miten mä en tajunnut? :ROFLMAO: Vissiin oon pistänyt vaan lomailun tuoman uneliaisuuden piikkiin tai jotain :D
Ehdottomasti toivotaan, että myrsky toi oikein vahvoja plussatuulia! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Saniainen!
Kivaa, melkee samoissa lukemissa mennään! :LOL: Ja nyt kun sanoit ton väsymyksen, niin onhan mullakin.. Miten mä en tajunnut? :ROFLMAO: Vissiin oon pistänyt vaan lomailun tuoman uneliaisuuden piikkiin tai jotain :D
Ehdottomasti toivotaan, että myrsky toi oikein vahvoja plussatuulia! :love:
Toivotaan että väsymys olis nyt hyvä merkki :love: ootkos muuten lämpöjä mittaillut? Mä oon ja hyvin pysyny 37.2 joka päivä, kaikkesta sitä pientä toivoa löytääki :rolleyes:
 
Täällä kp 11 ja tosi hailura viiva ovistestiin (Raskauskeijun herkkä), aamupissasta tosin. Tämän enempää en ole seuraillu nyt mitään ja makkarissakin ollut hiljaista, kun molemmat käydään matkan päässä töissä päivittäin ja kotona mielessä on lähinnä riittävä uni :X3: Yritän siksikin ottaa suht relasti nämä kesän kierrot ja olla toivomatta liikoja. Tikutan kuitenki nyt ainaki tämän kierron ovista, jospa sais selville että koska se suunnilleen tapahtuu :rolleyes:
 
Heh mä niinn vannoin etten ainakaan vielä ostaisi ovulaatiotestejä tähän kiertoon. Kuinkas sitten kävikään. Löysin itseni eilen ovulaatiotesti paketti kourassa. Tänään on kp 9 mutta testasin jo ekan ja näytti niin valkoista kun olla ja voi. Tunnen yleensä ovulaation kp 13-15 joten ajattelin sunnuntaina alkaa testaamaan osuuko oviskivut yhteen testien kanssa.

Ootteko te ikinä juoneet greippimehua raskaus mielessä. Paljonkohan sitä pitäis juoda? Mä oon nyt 9 päivää juonut n 4dl päivässä.

Saniainen ja Cicada pidän teille plussapeukkuja ylhäällä!
Ja M|ralle ovispeukkuja! (y)
 
Heh mä niinn vannoin etten ainakaan vielä ostaisi ovulaatiotestejä tähän kiertoon. Kuinkas sitten kävikään. Löysin itseni eilen ovulaatiotesti paketti kourassa. Tänään on kp 9 mutta testasin jo ekan ja näytti niin valkoista kun olla ja voi. Tunnen yleensä ovulaation kp 13-15 joten ajattelin sunnuntaina alkaa testaamaan osuuko oviskivut yhteen testien kanssa.

Ootteko te ikinä juoneet greippimehua raskaus mielessä. Paljonkohan sitä pitäis juoda? Mä oon nyt 9 päivää juonut n 4dl päivässä.

Saniainen ja Cicada pidän teille plussapeukkuja ylhäällä!
Ja M|ralle ovispeukkuja! (y)
Mä juon greippimehua vähintään yhen lasin joka päivä, se pitäis riittää kuulemma :D mutta joskus toki enemmänkin koska se on vaan jo niin hyvää :p joskus saatan myös syödä ihan greipin samapa tuo kai on :ROFLMAO:
 
En oo koskaan saanu , enkä kyl ees yrittäny saada plussaa ovulaatiotestiin. Luin udelleen nää ohjeet ni täs lukee et jos kierto on 38 päivää ni testin Tikuttaminen alkaa 21 kiertopäivänä. Ja sillon aloin tikuttaa. Nyt meneillään 23.. Eli alotinko mä nyt sit kumminki liian myöhään? Tosin en oo varma muutenkaan täst kierron pituudesta..
 
En oo koskaan saanu , enkä kyl ees yrittäny saada plussaa ovulaatiotestiin. Luin udelleen nää ohjeet ni täs lukee et jos kierto on 38 päivää ni testin Tikuttaminen alkaa 21 kiertopäivänä. Ja sillon aloin tikuttaa. Nyt meneillään 23.. Eli alotinko mä nyt sit kumminki liian myöhään? Tosin en oo varma muutenkaan täst kierron pituudesta..
Mulla itellä on niin lyhyt kierto että mä Tykkään alottaa aina pari päivää menkkojen jälkeen tikuttamisen ja oon tehnyt aina siihen plussaan asti testejä :ROFLMAO: Mut mulle ainaki kaveri neuvo sillon kun ekaa kertaa aloin tikuttelemaan niin alotin Just ihan kierron alusta ja tikutin koko kierron niin pääsi vähän perille sitten miltä ne omalla kohdalla näyttää. Ja sitte ku huomasin että alko kovasti tummumaan niin tein kaks kertaa päivässä. Joskus se lh huippu voi olla nopea että sitä ei nappaa kiinni tikkuihin yhellä tikulla per päivä ku aika on lähellä. Mutta jos susta tuntuu siltä että ei mitään ovisoireita oo ollu niin sitten mä ainaki jatkaisin vielä :)
 
m|ra ootko tehnyt joka päivä silleen että oon ollut 4 tuntia käymättä vessassa ja juomatta 2 tuntia ennen kun teet testin? Ite huomasin et se heittelee tosi paljon. Jos tein silleen että oli vaan pari tuntia edellisestä wc käynnistä ei tullut mitään, mut sit kun meni ihan täysin ohjeen mukaan tulikin haalea viiva. Ja varmaan vuorokauden ajallakin on merkitystä.
On tää kyllä aikamoista tähtitiedettä!
Onko teillä kokemuksia clearbluen digitaalisesta ovulaatiotestistä? Oliskohan se selkeempi?
Tuntuu että näitä liuskoja saa aina olla tihrustamassa ja vertailemassa ja ressaamassa. :D
 
Mulla on käytössä Raskauskeijun herkät ovistestit, ja niillä nyt pari päivää tikuttanut. Eilen aamupäivällä (kp 12/27-28) sain selvän viivan, joka ei (miehen mielestä :p) ollu kuitenkaan ihan yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Eilen illalla testasin haaleamman viivan, mutta rakkoaikaa oli ollu jo kymmenen tuntia niin ei varmaan pitäny paikkaansa. Tälle aamulle en ole vielä tikuttanut, nousin vasta ylös niin ajattelin tehdä seuraavasta pissasta :sleep: Tosi hankalaa, kun en oo huomannu että ois mitään semmosia tiettyjä ovisoireita mistä vois olla apua (n) Limoja en ole nyt seuraillu sen tarkemmin, voidemaista tullut viime päivinä pikkareihin asti :ninja:
 
Jatkoa vielä, äsken ovistestiin selvä plussa (testiviiva vahvempi kuin kontrolli)! :LOL: Nyt siis kp 13/27-28. Onko nyt siis näin että tänään ois dpo -1 ja huomenna dpo 0? Enpä ois uskonu että vois olla näin säännöllinen kierto ja oviskin ihan niinkö kirjoissa :confused: Enää ei vissiin kannata tikuttaa, vai oottako tikuttanu vielä plussan jälkeen? (n)
 
Mulla alkoi vihdoin menkat kp 45 (eli kierron pituudeks jäi 44pvää). Aika pitkä kierto, en tiiä mistä johtunee, et onko ovis ollu vaan niin myöhään vai eikö ovista ollu ollenkaan. Toisaalta mulla oli tässä kierrossa vähän surujuttuja ja huolta muussa elämässä, että voihan sekin vaikuttaa (samalla lailla kuin stressi). Menkat alkoi ihan yllättäen. Olin tovin istunut autossa ja menin huoltoasemalla vessaan ja pyyhkiessä huomasin et ihan kirkasta verta ja paljon. o_O Onneks ei ehtinyt housuun valua ja sotkea esim auton penkkejä. :eek: Varsinaisia mitään menkkakipuja ei ollut, maha oli ollut aamusta/päivällä aktiivisesti toimiva, mutta ajattelin että edellisillan juomisilla (alkoholia) ystävän häissä oli osuutta asiaan. Muutenkin suht kivuttomat menkat olleet.

Nyt vaan toivotaan et seuraava kierto olisi THE KIERTO, josta plussa saisi tulla. Toki tässä alkaa kyllä oikeasti toivo hiipumaan kierto kierrolta kun yk:t vaan kasvaa kasvamistaan. Mut onhan se niinkin et toivoa ei saa menettää. Edelleen rentoillen kesä mennään ja syksyllä mietitään tutkimuksia/hoitoja tarkemmin. Ovista aion tässä kierrossa tikuttaa, sillä testejä on 100kpl odottamassa. Tuli vähän ebaysta tilattuu, kun halvalla sain :ROFLMAO: Toki laadusta en mee sanomaan mitään, katotaan onks niistä mihinkään.

Mulla siis alkoi nyt yk 12. Päivitän listaa tässä joku päivä, laittakaahan päivitettäviä tietoja jos on. :)
 
Mul kp 20 tuli haalee viiva ja nyt tänäön kp 21 haalee viiva vielä. Kierto n. 37-39 päivää.

Kannattaa varmaan vielä tikutella, voi olla vasta tuloillaan jos on noin pitkä kierto. Yleensähän ovulaatio on noin 2 viikkoa ennen menkkojen alkamista. Normaalia vaihtelua tuolle ovulaatiosta-menkkoihin väliselle ajalle (luteaalivaihe) on 12-16vrk:tta, mutta joillain se on lyhyempikin. Lyhyt luteaalivaihe voi taas olla yksi syy myös siihen ettei alkio pääse/ehdi kiinnittyä kohdun limakalvolle.

Mutta jos sinulla on kierto vaikka 39vrk:tta ja normaali (14vrk) luteaalivaihe,niin ovulaatio olisi kp 26.

Ja siis tuo viiva voi olla haalea pitkänkin aikaa ja haalistua välillä ja sitten tummentua ja lopulta muuttua plussaksi. Ja joskus on mahdollista että se lh-huippu jää vain saamatta kiinni testillä, vaikka lh-huippu ja sitä seuraava ovulaatio tulisikin. Ja tietenkin sekin on mahdollista ettei ovulaatiota kierrossa jostain syystä tule (esim PCO:ssa näin voi käydä), mutta on myös ovuloimattomia kiertoja 1-2 /vuodessa, ilman että kyseessä on mitään häikkää. Toivotaan että saat vielä ovisplussan kiinni. :) Ootko nyt testaillut?
 

Yhteistyössä