♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Kinderkitty: nyt niin paljon onnenhippuja tähän teidän matkaan <3 toivottavasti pikkuinen vain säikäytti tulevaa mammaa eikä sen ihmeellisempää. Niin sen täytyy olla <3 voimia paljon. Ei oo varmana helppoa ku niin pitkää ootte yrittäny muutenkin. Kaiken täytyy olla hyvin.
 
Heipsan! Täällä ilmoittautuu yksi haaveilija lisää! Olen pari kuukautta taustalla seuraillut ja nyt uskaltauduin rekisteröitymään. Itsellä ollut vauvakuume jo monen monta vuotta, vähintään siitä asti kun mieheni tapasin :ROFLMAO: Jos vähän taustoja kerron, niin ollaan miehen kanssa oltu yhdessä reilu 5v. ja alusta asti ollut selvää että perheenlisäystä sitten aikanaan hankitaan, ja NYT on se aika! Sain itse kouluni loppuun tuossa keväällä ja se on vauvakuumeen nyt nostanut pintaan. Meillä on molemmilla vakituiset työpaikat ja syksyllä ollaan mahdollisesti omaa asuntoa ostamassa eli puitteet vauvan tulolle olisi kunnossa.

Yritän ottaa mahdollisimman rennosti tämän yrittämisen, en siis tikuttele ovista, juo greippimehuja tms. Haluan uskoa, että kyllä se vauva sieltä tulee kun sen aika on. Katsotaan sitten vuoden päästä jos edelleen yritetään että ollaanko yhtä rennolla asenteella liikkeellä :p Eilen alkoi yk2 eikä kyllä masenna ollenkaan ettei heti tärpännyt, tässä on kuitenkin kivoja kesätapahtumia tulossa, joissa on kiva mm. vähän viiniä maistella. ;) Eikä edes viime oviksen aikoihin päästy kunnolla puuhailemaan, koska futishullu mies ja futiksen EM-kisat ei oikein ole hyvä yhtälö vauvantekopuuhia ajatellen, kun mies töröttää koko illan sohvassa eikä suostu katsettaan telkkarista irrottamaan.....:cautious:

No mutta siis: pehmis26 26v. mies 26v. ya 6/2016 yk2

Mukava kuulla että täällä on muitakin jotka ottaa rennosti tän asian kanssa :) Tsemppiä teille!
 
Onpas tänne tullut porukkaa! Moro vaan kaikille uusille :)

Sieltä ne menkat tuli pitkän kierron kera. En tajua että miks mulla on nyt alkanu venyy ja venyy nää. Stressaanko liikaa vai mistä johtuu? Oviksen kuitenkin tikutellut hyvissä ajoin. Eipä ole muuten aikasemmin ollut niin kovat kivut mitä nyt oli! Tuntu että selkä räjähtää siihen jomotukseen mikä oli eilen ennen kuin menkat alko. Aina on vähän nappaillu mut ei ikinä noin että joudun buranaa popsimaan ja makaamaan vaan kun mikään muu ei tunnu hyvältä :eek:

Kaverille puhuin taas kun alko niin ärsyttää, alko vaan vituttamaan enemmän kun kuulu taas perus "kyllä se siitä, te ehditte vielä. Älä stressaa asiasta niin kyllä se tärppää" Tiedän että tarkotti vaan hyvää mutta.. :mad: Älä stressaa! En osaa olla stressaamatta ja miettimättä asiaa jota haluaa niin paljon. Helppohan se on sanoa kun itse saannut lapsen "vahingossa" ilman mitään yritystä. Enkä koe myöskään olevani enään kovin nuori (28) joten en haluisi silläkään elää että "onhan tässä aikaa"..

Voih mä kans niin odotan sitä vauvamasua! Sitä sais silitellä ja korostaa kaikilla vaatteilla. Välillä käyn jopa jossain h&m verkkokaupassa kattelemassa että mitä kaikki ihania mammavaatteita sieltä löytyy:ROFLMAO: Olen miettinyt kans että miten töissä sen ilmoitan ja miten kavereille.. Haluan tietää myös sukupuolen ja haluan kertoa sen myös muille :love: Olen myös ostanut pari ihanaa juttua vauvaa varten. Onko kukaan muu sortunut?

Ainiin, mies lähtee reissuun oletetun oviksen aikoihin. Vituttaa jo valmiiksi.
 
Kiuski:voi ei toi on niin inhottavaa ku menkat alkaa :( kaikista hulluinta on viikko ennen menkkoja. Koko pitkä viikko ennen menkkoja sitä vaa potee juupaseipäsjuupas eipäs fiiliksillä raskaudesta. Niin ahdistavaa.
Mulle kans sanotaan et älä stressaa kyllä se plussa sieltä vielä tulee. No nyt yk4 jo menossa et ei se sieltä vielä oo tullu. Nimenomaan ku tietää miten onnellinen sitä olis sit ja miten ihanaa muutosta koko elämään olis luvassa. Sitä olis aivan eri ihminen ja haluan päästä siihen elämään ja pian. Tää yritysaika on tosi puuduttavaa.
onneks mun uus kesätyö isossa autististen lapsien ryhmässä pitää kiireisenä. Ei paljo työpäivänä oo aikaa miettiä raskautumista. On ihanaa ku saa edes sillon olla hetken rauhassa niiltä jutuilta ku se tulee automaattisesti.
No oonhan mä ostellu. Sellanen ihana valkonen pehmeä karvapipo jossa korvat, se tulee sit vastasyntyneelle heti päähän. Pari söpöä bodyä ja ihanat pikku kesätossut.
Muuta en sit ostakkaan ennenku saa täysillä nauttia siitä ostamisesta.
 
Kinder_Kitty täällä pidetään peukkuja että toi vuoto olis vaan jotain viatonta tuhruttelua, jota alkuraskaudessa voi esiintyä. Tsemppiä kovasti ja voimahaleja! <3 <3 Tule kertomaan kuulumiset jossain vaiheessa kun tiedät enemmän. Toivottavasti kaikki hyvin. <3

kiuski harmit menkoista, toivottavasti uudessa kierrossa parempi onni. :barefoot: Tosta "älä stressaa"-asiasta. Mulle kerran yksi kaveri alkoi jauhamaan että ei pidä stressata ja kaikelle on tarkoituksensa ja kaikkea muuta vastaavaa. Suutuin ja pahoitin mieleni keskustelun aikana, sillä hän ei selvästikään ymmärtänyt että asia ahdistaa minua. Hän ei ole vastaavaa (vauvakuumeilua) kokenut, joten on vähän teennäistä myös alkaa tuollaisia kannustamaan, vaikkakin hyvällä tarkoittavat useimmiten.

Nyt jälkeenpäin olen itse koittanut relata ja lopettaa ylimääräisen stressaamisen (vaikka toki edelleenkin asia stressaa aika ajoin). Ei ole helppoa. Kyllä se vauvakuume vaan on kova ja asia mielessä pyörii päivittäin ja miettii tärppipäiviä, piinapäivinä odottaa kuumeissaan ja joka kerta ennen menkkoja pettyy jo kun alkaa pms-vitutus nostaa päätään ja tietää mitä tuleman pitää. Mutta sen olen yrittänyt nyt vaan mieltää että me tehdään parhaamme, harrastellaan seksiä kun voidaan ja ehditään ja pyritään ettei ihan hirveästi ole pakkoseksin makua. Useimmiten pakkoseksistä puhutaan "vauvaseksinä", että pitäiskö harrastaa vauvaseksiä vielä tänään. Vaikka tässä jo vuosi on yritetty, niin kyllä tämä vielä suht rennolla meiningillä on, ainakin tuon seksin suhteen. Toki tekee usein mielikin sitten kun ollaan yhdessä, kun ollaan erossa viikolla aika paljon.

Mä en oo ostanut mitään, en halua tehdä mitään hankintoja ennenkuin plussa oikeasti tulisi ja ehkäpä vasta kun viikotkin olisi turvallisilla lukemilla (+12). Mä oon miettinyt että EN HALUA TIETÄÄ SUKUPUOLTA etukäteen. Haluisin pitää jännityksen yllä loppuun asti. Miten muut ootte miettineet että haluatteko tietää sukupuolen, sitten kun joskus se ihana onni on edessä että vauva siellä masussa on?

pehmis26 tervetuloa!

edit: omaa napaa sen verran et KP19 menossa, ovistestissä ihan haalea viiva, eilenkin oli vähän tummempi. Eli ei ihan vielä ovis oo ovella. Valkovuoto ehkä lisääntymäänpäin, mutta ei vielä mitenkään hirveen runsasta, eikä kirkasta limaa.
 
Tsemppiä kinder_kittylle, toivottavasti kaikki olisi hyvin.. ja kiuskille kans tsempit uuteen kiertoon.
Ja tervetuloa kaikki uudet. Tuntuu että pääsee vanhemmat ketjussa olleet nyt urakalla plussaamaan kun meitä uusia tulee niin ripeään tahtiin tilalle :D eikös?

Paoutoive: Itse haluan varmana tietää heti kun mahdollista lapsen sukupuolen sitten joskus. Jotenkin helpompi sitten haaveilla kun tietää pääseekö letittää joskus tytöön tukkaa vai pääseekö mies haaveilee kuinka opettaa poikaa korjaamaan autoja :LOL:. Kauheita stereotypioita, mutta helpompi haaveilla tulevaa kun tietäisi kumpi tulee. Ei sen puoleen, tuli kumpi vaan niin lapsi saa tehdä mistä ikinä innostuukaan eikä tarvitse mennä sukupuoliroolien mukaan, mutta minä saan haaveilla mitä haluan :whistle:.
 
Kyllähän se vaan niin on, että vaikka miten rentona yrittäisi asiat pitää, niin kyllä itsellä ainakin viime kierrossa ovulaation jälkeiset päivät olivat vaikeita. Keksin itselleni vaikka mitä oireita, ja menkat sitten olivatkin vähän normaalista poikkeavat. Tai sitten kyttäsin niitä entistä enemmän. Nyt tuntuu helpommalta jo tämä kierto (tällä hetkellä oletetusta ovulaatiosta on vasta 3 päivää), kun ei oo ihan pakko keksiä joka asiasta _raskaus_oiretta. Mut joo, "älä stressaa" on todellakin maailman huonoin neuvo, minkäs sille mahtaa jos stressaakin.

Mä just viime viikolla mietin tuota sukupuoliasiaa. Aluksi olin sitä mieltä, että haluaisin tietää, mutta ehkä en sitten kuitenkaan. Jotenkin olisi jännittävää, että vasta syntymän hetkellä saisi tietää sukupuolen. Eikä tulisi etukäteen läheisiltä pelkkää "tyttö"- tai "poika"vaatetta, vaan saisi erilaisia, neutraalimpia tavaroita. Miehen kanssa ei olla asiasta keskusteltu vielä, koska vauvaa ei toistaiseksi ole tulossa, mutta ehkä tosiaan itse toivoisin, ettei sukupuolta etukäteen selvitetä. :)

Välillä on vaikeaa, kun vaikka mies noin kuukausi sitten sanoikin, että vauva saa tulla jos on tullakseen (toki hiljaisen hyväksynnän antoi jo kuukausia sitten, kun hänen aloitteestaan ehkäisy pois jäi), niin hän ei halua vielä mitään varsinaista yrittämistä. Toisaalta se on tosi hyvä, niin tää homma pysyy toistaiseksi rennompana, mutta välillä olisi ihana kun voisi enemmän puolison kanssa puhua vauvakuumeesta. Tokihan mä voin nytkin puhua, mut toisaalta en halua tästä tehdä vielä mitään superisoa numeroa. Jotenkin helpompi vielä odotella vähän hiljempaa, että hänellä vauvakuume myös vähän enemmän voimistuu. Ja on se toive lapsesta selvästi voimistunutkin, koska syksyllä vielä oli ehdottomasti sitä mieltä, että ei vielä. Kaikesta huolimatta välillä tuntuu, että oon vähän yksin tän asian kanssa, kun en oo edes kavereille kertonut vielä mitään "yrittämisestä". Kaikki aikanaan kuitenkin.

Paputoiveelle tsemppiä ovulaation metsästykseen! Toivottavasti onni suosii ja olette saman katon alla tärkeinä päivinä. :)
 
image.jpeg Hei!

Saankohan liittyä tähän keskusteluun, olemme siis mieheni kanssa yrittäneet esikoista pian 2 vuotta tuloksella lukuisia epäiltyjä kemiallisia raskauksia, muuten tuloksetonta. En ole aikaisemmin missään palstoilla aktivoitunut, mutta nyt tarvitsisin kipeästi apua. Haluaisin siis kysyä mielipidettä vähän outoon tilanteeseen, liittyen pregcheck-testiliuskoihin. Tein muutaman haaleasti positiivisen testin viime viikolla ti-ke, kun menkat olivat pari päivää myöhässä. Kuitenkin menkat alkoivat torstaina, kivuliaina ja suht runsaina, mutta kerkesivätkin jo loppua kp3 kohdalla (normaali vuotoaikani noin 6pv). Olen kuitenkin huomannut tässä lähes kahden vuoden yrittämisen aikana, että usein juuri nuo kierrot, jolloin olen kerennyt jonkinlaiset positiivisen testin tehdä, mutta menkat kuitenkin alkaneet (kemiallinen?), vuoto on ollut normaalia rajumpaa ja kivuliaampaa, mutta jäänyt odotettua lyhyemmäksi. En siis ihmetellyt asiaa nytkään. No, tein kuitenkin varmistukseksi kp 2 kaappiin jääneen testin, koska meillä käytössä hormonivalmisteita ovulaation tukemiseksi, joten ajattelin varmistaa asian, jotta lääkkeiden ottaminen tuntuisi turvalliselta - ja yllättäen testiin tuli tosi haalea, mutta kuitenkin erottuva "plussaviiva", tosin melko väritön. Tein testin taas parin päivän päästä, ja koska viiva ei ollut juurikaan muuksi muuttunut, hain vielä yhden paketin kaupasta ja tein seuraavana päivänä yhden, ja tänään vielä kp6 yhden. Viiva edelleen sama, haalea, kuvassa huonosti erottuva, joten jouduin tummentamaan kuvia hieman, jotta näkyisi. No kuitenkin, epäilen vahvasti viivojen olevan vain viivanpaikkoja, ja olen siis syönytkin ovulaatiota stimuloivia hormonivalmisteita normaalisti. Haluaisin kuitenkin vielä mieleni rauhoittamiseksi kysyä teiltä mielipidettä ja kokemuksia: oletteko saaneet ko. testeistä selviä viivanpaikkoja? Kuvassa testit aikajärjestyksessä alhaalta tlöspäin: alin kp2 ja ylin kp6.
Mainittakoon vielä, että tein myös toissapäivänä apteekin oman raskaustestin, joka mielestäni puhdas nega. Tämä siis tukee epäilyjäni viivanpaikasta. Toisaalta kuitenki myös pelottaa ajatus kohdunulkoisen mahdollisuudesta, sillä eivätkö kivulias vuoto ja haamuplussat voisi viitata siihen?
Kiitos jo etukäteen avusta, todella stressaavaa kun haluaisin jo siirtää ajatukseni seuraavaan kiertoon ja yrityskertaan.
 
Mä ainakin haluan tietää vauvan sukupuolen! Odotan niin kovasti että pääsen kutomaan peittoa sille, onko se sitten vaaleanpunainen vai sininen :love: Veljen vaimo kun odotti lastaan niin he kyllä tiesivät kumpi sieltä on tulossa, muttei kertonut siitä muille. Aivan järkyttävää arvuuttelua koko suvulta mahan muodosta että kumpi siellä nyt on. Mua alko jo ärsyyttää se kauhea olettamus niin jotenkin ihan senkin takia haluan sen tietää ja kertoa myös muille.

Olen töissä paikassa jossa myydään myös vauvatavaraa niin sieltä olen jotain pientä välillä hommaillut, aina "kaveri sai lapsen" -verukkeella. Mutta ihan pientä, yksi viltti, body ja pipo. Muuten ajattelin hurahtaa vasta sitten ostoksille kun ultrassa joskus käyty! Tuntuu että tulee vaan liikaa huonoa karmaa jos liikaa innostuu.

Ajatuksissa, täälläkin mies oli ensin vähän vastaan, sitten tuli se että "no joo kohta voisi yrittää", sitten jätettiinkin jo ehkäisy pois ja alettiin molemmat syömään vitamiineja yms. Nyt kun ilmoitan oviksen olevan ovella niin siellä se peiton alla iltaisin mua odottaa jo puuhiin:ROFLMAO: Miehet tarvii vaan vähän aika siihen..

Maanda, en osaa nyt kyllä sanoa juuta enkä jaata, mutta voin vain kuvitella ton kuinka stressaavaa on!

Ainiin, tilailin sitten vähän raskauskeijulta tavaraa kun en enää kehtaa lähikaupasta ostella :whistle: Ostin myös miehelle ton spermatestin, en tiedä kuinka huuhaata se on mutta mitäpä sitä ei nyt testailisi plussan eteen.
 
Mitkäs muuten olisivat sellaisia vitamiineja, mitä miesten kannattaisi syödä? Foolihappoa kai voisi miehetkin popsia ainakin.

Omia vitamiinejani kans mietin. Mulla on sitä foolihappoa ja sitten on sinkki-biotiinin -tabletteja ja talvisin D-vitamiinia aika reilulla annoksella. Olisiko jotain muuta järkevää? :)
 
Mitkäs muuten olisivat sellaisia vitamiineja, mitä miesten kannattaisi syödä? Foolihappoa kai voisi miehetkin popsia ainakin.

Omia vitamiinejani kans mietin. Mulla on sitä foolihappoa ja sitten on sinkki-biotiinin -tabletteja ja talvisin D-vitamiinia aika reilulla annoksella. Olisiko jotain muuta järkevää? :)
Foolihappoa ja mama-vitamiineja suositellaan kaikille, mamat sisältää vähän rautaa ja myös foolihappoa muiden vitskujen lisäksi! :) Niissä ei oo sitä A-vitamiinia jonka saantisuositus on raskaanaoleville tosi pieni. Mies voi popsia samoja, ja syömään voi motivoida kertomalla että tekee hyvää siemennesteelle muiden hyötyjen lisäksi :)
 
Mama-vitamiineja en taida ostaa ennen kuin saan nuo edelliset foolihapot syötyä pois, niitä kun on aika tavalla tuossa paketissa. :) Sen jälkeen voisin katsoa hyvän yhdistelmävalmisteen, missä olisi useampaa samassa. Kiitos vinkeistä!
 
Kohtu oli tyhjä kuten arvasin tiesin :cry: tänään pussi tuli ulos ennen lääkäriä ja kivut loppu kun seinään viime yö oli ihan tuskaa kipujen kanssa...:cry:

Taidan pitää hieman taukoa täältä vaikka lukemassa käynkin mutta palaan myöhemmin listoille..kun pitää odottaa vuodon loppumista...seksiä ei saa harrastaa korkean tulehdusriskin vuoksi..
 
Kohtu oli tyhjä kuten arvasin tiesin :cry: tänään pussi tuli ulos ennen lääkäriä ja kivut loppu kun seinään viime yö oli ihan tuskaa kipujen kanssa...:cry:

Taidan pitää hieman taukoa täältä vaikka lukemassa käynkin mutta palaan myöhemmin listoille..kun pitää odottaa vuodon loppumista...seksiä ei saa harrastaa korkean tulehdusriskin vuoksi..
Mä olen niin pahoillani Kinder_Kitty :( Voimia teille <3
 
Kinderkitty: oon sanaton. Ei vaan tajua miks juuri heille, jotka lasta on kipeimmin ja pitemmän kaavan mukaan yrittäneet ni annetaan kokea vielä sillä ainoalla toivonkipinällä jotain tällasta :'(
todella surullista ja väärin teitä kohtaan, mutta toivon vain parasta ja nopeaa raskautumista jatkossa. Että suru vaihtuis onnelliseksi odotukseksi ja uuden vauvan syntymäksi <3
 
Mä ainakin haluan tietää vauvan sukupuolen! Odotan niin kovasti että pääsen kutomaan peittoa sille, onko se sitten vaaleanpunainen vai sininen :love: Veljen vaimo kun odotti lastaan niin he kyllä tiesivät kumpi sieltä on tulossa, muttei kertonut siitä muille. Aivan järkyttävää arvuuttelua koko suvulta mahan muodosta että kumpi siellä nyt on. Mua alko jo ärsyyttää se kauhea olettamus niin jotenkin ihan senkin takia haluan sen tietää ja kertoa myös muille.

Olen töissä paikassa jossa myydään myös vauvatavaraa niin sieltä olen jotain pientä välillä hommaillut, aina "kaveri sai lapsen" -verukkeella. Mutta ihan pientä, yksi viltti, body ja pipo. Muuten ajattelin hurahtaa vasta sitten ostoksille kun ultrassa joskus käyty! Tuntuu että tulee vaan liikaa huonoa karmaa jos liikaa innostuu.

Ajatuksissa, täälläkin mies oli ensin vähän vastaan, sitten tuli se että "no joo kohta voisi yrittää", sitten jätettiinkin jo ehkäisy pois ja alettiin molemmat syömään vitamiineja yms. Nyt kun ilmoitan oviksen olevan ovella niin siellä se peiton alla iltaisin mua odottaa jo puuhiin:ROFLMAO: Miehet tarvii vaan vähän aika siihen..

Maanda, en osaa nyt kyllä sanoa juuta enkä jaata, mutta voin vain kuvitella ton kuinka stressaavaa on!

Ainiin, tilailin sitten vähän raskauskeijulta tavaraa kun en enää kehtaa lähikaupasta ostella :whistle: Ostin myös miehelle ton spermatestin, en tiedä kuinka huuhaata se on mutta mitäpä sitä ei nyt testailisi plussan eteen.
Kokeiltu se spermatesti.
 
Kohtu oli tyhjä kuten arvasin tiesin :cry: tänään pussi tuli ulos ennen lääkäriä ja kivut loppu kun seinään viime yö oli ihan tuskaa kipujen kanssa...:cry:

Taidan pitää hieman taukoa täältä vaikka lukemassa käynkin mutta palaan myöhemmin listoille..kun pitää odottaa vuodon loppumista...seksiä ei saa harrastaa korkean tulehdusriskin vuoksi..
Voi ei ! Voimia ja jaksamista!
 

Yhteistyössä