♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Minkä merkkist greippimehuu juotte. Eka en löytäny mistään ja eilen sattumoisin piti silmään kaupassa 3,90€! Hullu hinta. Oon alkanu syömään oikeeta greippiä.

Näin viimeyönä unta et synnytin 2 vauvaa ja kolmas oli alikehittyny ja kuollu. Mut ilmeisesti sitä kolmatta ei oltu huomattu ultrassa xD voi hyvää päivää mitä unia. Mut hei kaksoset tuli!
 
Minkä merkkist greippimehuu juotte. Eka en löytäny mistään ja eilen sattumoisin piti silmään kaupassa 3,90€! Hullu hinta. Oon alkanu syömään oikeeta greippiä.

Näin viimeyönä unta et synnytin 2 vauvaa ja kolmas oli alikehittyny ja kuollu. Mut ilmeisesti sitä kolmatta ei oltu huomattu ultrassa xD voi hyvää päivää mitä unia. Mut hei kaksoset tuli!
Mä join Tropicanan Golden Grapefruitia, koska se tais olla ainoa täysmehu. Ja tosiaan, maksoi jotain 3-4 euroa purkilta. Mutta eiköhän greippi hedelmänä aja saman asian.

Eihän toi raskautuminen ja sen yrittäminen mitään halpaa lystiä todella ole :D Mutta lopputulos toivottavasti kaikkien niiden pennosten arvoinen :love:
 
pumpulipallero teitkö tänään testiä? Mulla hirvee himo olis testata mut en sortunu. Jotenki en vaan haluis nähdä sitä negatiivista testiä, ennemmin toteaisin asian kun vuoto alkaa. Mut on kyl kuumottavaa ootella perjantaihin asti.

Jotenki on niin varma olo siitä ettei oo tärppiä käyny tässäkään kierrossa, vaikka periaatteessa tässä kierrossa oli kaikkein parhaimmat tsänssit oviksen ja yhdyntöjen suhteen. Mitään erikoisempia oireita en oo havainnut suuntaan tai toiseen josta osaisin sanoa onko menkat alkamassa vai ei.
 
paputoive itsellani on ihan samat fiilikset! Ja siis testasin ja oli nega.Ehka joku viivanpaikka saattoi olla mutta ei oikeesti mitaan toiveita herattavaa :S olis vaan pitany odotella siihen saakka kun kuukautiset olis myohassa. Tsemppia sinulle jos jaksat odotella <3 toivon etta saisit plussan!:) okei meinasin kylla kayttaa pois noi viimeset testit ja testailla viela siihen to/pe saakka. Saa nyt nahda millon ne menkat alkaa. Pitasko tilata jo ovistestit valmiiksi..
 
Kp30/28-33, Womanlog ennustaa menkkojen alkua ylihuomiselle. Eilen oli jotain yksittäisiä alamahatuikkeita (menkkajomotuksia?). Aamulla heräsin siihen että mulla oli ihan järkyttävä paineen tunne peräpäässä. Ehkäisykapselin jälkeen ensimmäiset menkat särki nimenomaan tonne peräpäähän päin ja tuntui koko ajan siltä et on järkyttävä kakkahätä. No ei tänä aamunakaan sieltä päästä mitään tullut, vaikka kipu ja paine oli aikamoinen. Punaistakaan ei vielä näkynyt. Toi kipukohtaus meni ohi ilman särkylääkkeitä kun jatkoin vaan unia. Täällä hyvin luovuttanut ja varma olo että menkat alkaa. (n)
 
Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille/uuteen kiertoon joutuneille!

Omaa napaa: kapselin poistosta ei ole edes viikkoa ja jo on kaikenlaisia tuntemuksia olevinaan :whistle: Mies on innoissaan "tekemässä vauvaa" joka ilta, mikäs siinä.. :p Eilen alkoivat melkein menkat, melkein koska loppuivat muutaman tunnin päästä siitä kun alkoivat?! Tänään ei taas merkkoäkään vuodosta. Onko muilla ollut tällasta hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen? Meneillään olevasta kierrosta ei tietoakaan, kapselin aikana kyllä menkat tulivat, mutta kierto heittelehti 19-42 pv... Yritän nauttia nyt ainakin jouluun asti ns rennosta yrittämisestä ja jos ei ole tärpännyt, niin sitten haluan varmistaa että ainakin ovuloin..!

Onko muut alottanu "tulee kun tulee" meiningillä vai heti alkanu tikuttaan ovista? :)

M|RA melkoinen uni.. :D Mulla kans meinaa olla mitä ihmeellisempia unia sen hetkisestä stressin aiheesta, tosin nyt on seikkailtu vielä työaiheisissa. Eiköhän ne vauvaunetkin vielä tuu :D
 
mimosa91 minulta poistettiin ehkäisykapseli toukokuun lopulla jatkuvien vuotojen takia. Ajatuksena oli antaa vauvan tulla syksyllä ja että olis menty kesä vielä kondomiehkäisyllä, mutta se sitten jäi ja oltiin "tulee jos on tullakseen" -ajatuksella. Minä kuumeilin alusta asti ja laskin kuumeisena kiertopäiviä, tärppihetkiä ym, mies oli rauhallisemmin. Yk4 tikutin ovista sillä ajatuksella että haluan nähdä toimiiko kroppa ja tuleeko ovis. Sain ovisplussan, mutta harmikseni mies ei ollut kotona (reissutyötä tekee) ovisplussan aikaan, joten hukkaan meni sekin tikuttelu. Nyt menossa yk5 ja molemmat miehen kans kuumeillaan ja "tulee jos on tullakseen" on muuttunut enemmän yritykseksi molempien mielestä. Olen tällä hetkellä sitä mieltä että en halua tikuttaa ovista, kun mies tekee tuota reissuhommaa ja aina yhdynnät ei ole mahdollisia. Tulee vain ylimääräistä mielipahaa, jos ei pääse hyödyntämään ovista. Mulla on käytössä suuntaa antavana womanlog-sovellus, joka näyttää tärppipäiviä ja ennustaa ovista. Sinne voi laittaa rakastelutkin, mutta tässä kierrossa en laitellut niitäkään ja yritin olla kyttäämättä mikä kp menossa. Oltiin yhteisellä lomareissulla oviksen aikaan ja päästiin kyllä hyödyntelemään, mutta nyt on aika vahva tunne että menkat kyllä alkaa tässä pian.
 
Kp30/28-33, Womanlog ennustaa menkkojen alkua ylihuomiselle. Eilen oli jotain yksittäisiä alamahatuikkeita (menkkajomotuksia?). Aamulla heräsin siihen että mulla oli ihan järkyttävä paineen tunne peräpäässä. Ehkäisykapselin jälkeen ensimmäiset menkat särki nimenomaan tonne peräpäähän päin ja tuntui koko ajan siltä et on järkyttävä kakkahätä. No ei tänä aamunakaan sieltä päästä mitään tullut, vaikka kipu ja paine oli aikamoinen. Punaistakaan ei vielä näkynyt. Toi kipukohtaus meni ohi ilman särkylääkkeitä kun jatkoin vaan unia. Täällä hyvin luovuttanut ja varma olo että menkat alkaa. (n)
Ni hei mulla sama nyt! Et alavatsaan sattuu, meen vessaan ripuloimaan ja samal mietin et oonki kipee ku saattuu niin sairaasti alavatsaan! Toisaalta myös paha olo. Sit kaikki meneeki ohi. Eilen oli näin kerran. Tänään ollu 3 kertaa! Onks tää ovulaatio? Jos kierto on sen joku kuukauden ni nyt oon puolesvälis kiertoa.
Ps. Onks sul ilmanen womanlog vai ootko ottanu sen maksullisen?
 
Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille/uuteen kiertoon j

Omaa napaa: kapselin poistosta ei ole edes viikkoa ja jo on kaikenlaisia tuntemuksia olevinaan :whistle: Mies on innoissaan "tekemässä vauvaa" joka ilta, mikäs siinä.. :p Eilen alkoivat melkein menkat, melkein koska loppuivat muutaman tunnin päästä siitä kun alkoivat?! Tänään ei taas merkkoäkään vuodosta. Onko muilla ollut tällasta hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen? Meneillään olevasta kierrosta ei tietoakaan, kapselin aikana kyllä menkat tulivat, mutta kierto heittelehti 19-42 pv... Yritän nauttia nyt ainakin jouluun asti ns rennosta yrittämisestä ja jos ei ole tärpännyt, niin sitten haluan varmistaa että ainakin ovuloin..!

Onko muut alottanu "tulee kun tulee" meiningillä vai heti alkanu tikuttaan ovista? :)

M|RA melkoinen uni.. :D Mulla kans meinaa olla mitä ihmeellisempia unia sen hetkisestä stressin aiheesta, tosin nyt on seikkailtu vielä työaiheisissa. Eiköhän ne vauvaunetkin vielä tuu :D
Meil oli sillee et tulee kun on tullakseen mut nyt se on muuttunu mulle kaikki nyt ja heti!

Mullaset oli sun melkein menkat? Valkovuodon seassa verta vai värjääntynyttä valkovuotoa? Mul oli puolenvuoden aikana kun ootin et kuukautiset alkais.. Ni 2 kertaa semmost värjääntynyttä valkovuotoa. Ei haitannu elämää se juurikaan. Vaan pyyhkiessä se jäi paperiin. Ei valunut housuun.
 
M|RA mulla ei ollu maha lainkaan löysällä, eikä sen koommin kovallakaan kun tuo kipu tuli, myöhemmin vatsa toimi ihan normaalina. Mulle tuli mieleen sillon viimeks kun toi sama kipu tuolla peräpäässä oli menkkojen aikaan, et voiskohan siellä emättimen ja peräsuolen välissä olla endometrioosia (googlesta löytyy tietoa). Mut toisaalta, noita kipuja ei muissa kierroissa oo ollut. Mut sun oireet vois hyvinki olla ovulaatio, joillakinhan ovis aiheuttaa noita kipuja, mut myös vatsan löysyyttä. Nyt vaan puuhailemaan kaiken varalta! ;) Mulla on ilmainen Womanlog, aiemmin laitoin sinne joka kerta yhdynnät ja kaiken maailman oireilut, mut nyt pidän sitä vaan kiertopäivien laskemiseen ja oviksen ennustamisen.
 
M|RA mulla ei ollu maha lainkaan löysällä, eikä sen koommin kovallakaan kun tuo kipu tuli, myöhemmin vatsa toimi ihan normaalina. Mulle tuli mieleen sillon viimeks kun toi sama kipu tuolla peräpäässä oli menkkojen aikaan, et voiskohan siellä emättimen ja peräsuolen välissä olla endometrioosia (googlesta löytyy tietoa). Mut toisaalta, noita kipuja ei muissa kierroissa oo ollut. Mut sun oireet vois hyvinki olla ovulaatio, joillakinhan ovis aiheuttaa noita kipuja, mut myös vatsan löysyyttä. Nyt vaan puuhailemaan kaiken varalta! ;) Mulla on ilmainen Womanlog, aiemmin laitoin sinne joka kerta yhdynnät ja kaiken maailman oireilut, mut nyt pidän sitä vaan kiertopäivien laskemiseen ja oviksen ennustamisen.
Ok.
Ollaan me puuhattu su ja ma ja tänää viel. Mies lähtee ke-pe työmatkalle ni pitää täs viel yrittää hommailla varastoon. Mut ei oo todellakaan varmaa et tuleeks kuukautiset nyt kun ekat luomumenkat oli n. 2 vko sit. Et jos tää on ovulaatio ni kohta saattaa olla TOSI KYSEESSÄ!! on tää vaan jännää :D:LOL::whistle::ROFLMAO:
 
M|RA pidän peukkuja et olis ovis. Sä jouduit oottelee tooooosi kauan ekoja luomumenkkoja. Toivotaan et kierto lähtis hyrräämään nyt normaalisti kuitenkin! (y)

Jännää tää kuumeilu tosiaan on. Mulla pitäs ylihuomenna alkaa menkat ja tuntuu et repeen liitoksistani ootellessa. Jotenki oon ihan luovutanu ja kokenu oloni hyvinki oireettomaksi. Silti koko ajan mielessä on että entä jos sittenkin. Ja kohta taas että ei sitä tärppiä oo käyny. Juupas-eipäs-juupas-eipäs! :ROFLMAO::barefoot::whistle::X3:
 
Mä oon ollu tosi rauhallinen nyt. Mut ootappa vaan.. Nyt täst 2 vko eteenpäin et mitä käy.. Alkaako menkat vai mitä tapahtuu.. Ku ei tiiä sitä "oikeeta"kiertoa ni ei oo mitään viitearvoa siitä millon NIIDEN pitäs alkaaaa jos alkaaa.

Mä haluun päästä ostaa kaikkee kivaa vauvajuttuu xD
 
M|RA Mun melkein menkat oli aamulla limanen lörähdys paperiin pyyhittäessä, pari tippaa verta pönttöön, sit päivän aikana ihan minimaalisesti suojaan ja illaksi loppui jo. Menkkakipuja kyl oli, sekä vatsan että selän puolella niinku mulla yleensä, mutta vaan aamupäivän :cautious: (Limainen lörähdys sentään, tuli mieleen jos mies päätyis lukemaan tänne :LOL:) Kapselin kanssa mulla oli suht niukat menkat muutenkin, jotenkin sellaisen aluksi ton laskin, mutta miksei ois voinu olla valkovuotoakin.. jää nähtäväks mitä käy.

Mies kysy tänään että koska meinaan tehä ensimmäisen raskaustestin! :'D Ihana, se on niin innoissaan, kans tällä vauva heti nyt -asenteella :ROFLMAO: On löytävinään musta jo nyt (alle viikon yrittämisen jälkeen) kaikkia raskausoireita, nännit on kuulemma isommat jne haha xD

Itsehän haluaisin kyllä testailla jo kovastikin, mutten uskalla aloittaa, olen niin kova pettymään, että ehkä mieluummin olen testaamatta mahdollisimman pitkään kuin otan negan tuloksen.. :/

Paputoive tosi harmillinen toi miehen työmatkailu, ehkä harmitus helpottaa jos ei yritäkään saada selville tarkkaa ovispäivää! Tai vielä parempi, menkkatunne jäis vaan tunteeks tossa kierrossa :)

Aika karu kyl toi artikkeli aspiriinista :D Kaikkea sitä kyllä neuvotaan tekemään ja välttämään lapsen saamiseksi, ihan vainoharhaiseksihan tässä tulee! Viimeisimpänä "löydöksenä" mulla liukuvoiteen haitallisuus siittiöille?! En kyllä meinannu luopua! :ROFLMAO:
 
mimosa91 jokainenhan päättää itse milloin hankintoja alkaa tekemään. :) Osa ostaa jo yrittäessä jotain pieniä juttuja, osa vasta kun näkee et kohdussa joku oikeasti on. Osa odottaa 12vkon uä:een, jonka jälkeen keskenmenon riskit pienenee, osa taas odottaa rakenneultraääntä (20vko) että näkee ettei isoja rakennepoikkeavuuksia ole. Tapoja on varmaan yhtä monta kuin parejakin ketkä pientä yrittää/odottaa. Ihana et sinulla on mies noin innoissaan! :) Tosta ovistestailusta omalla kohalla, luulen että minulle vähemmän stressaavampaa on olla testaamatta ja mennä fiiliksen mukaan. Toivotaan et onni on kohdallaan ja tärppi kävis. :) Ja joo kaikista parasta ois jos menkkoja ei tuliskaan ja syy olis pienen pieni papunen masussa!!! :barefoot: Varsinaisia menkkaoloja ei oo, olo on ihmeen hyväntuulinen. Ne alamahatuikkaukset ja peräpääkipuilutki on jääny jonneki. Todella outoo... Niin outoo et alkaa jo heräilemään toiveita. :whistle: No ootellaan. Hirvee himo ois kyl testata aamulla, mut en tiiä, en haluis nähä sitä tyhmää negaa.:cautious:
 
Paputoive joko meinasit testailla? vai jaksatko odottaa? mina en oo malttanu odottaa.. ja tanaan piti kayda apteekin kautta ostaa clear blue koska ei ollu testeja kotona. Se naytti ehka hailakkaa plussaa, mutta meinasin aamusta uudestaan. Mies sanoi etta ehka vaan parempi odottaa perjantaihin (kuukautisten pitas siis alkaa to/pe). Mutta en usko etta jaksan odotella :p etenki jos se plussa sielta kurkki niin ehka huomenna vahvempi? Laitan kuvaa huomenna, riippuen mita siella nakyy jos nakyy :p

mimosa91 no ala minustaki olis kiva ostaa vauvajuttuja.. oon aika hullu mutta olen kaynyt muutamat vauvanvaatteet jo hankkimassa kun olivat niin sopoja ja tosi halvalla :D ne nyt odottaa tuolla kaapissa. Ajattelin, etta voihan ne lahjoittaa esim kavereille jos meille ei vauvaa tulisi. Tai sitten sailoa siihen saakka kunnes se vauva ilmaantuu :D
Arvaa oonko jo miettiny mitenka raskausuutisesta sitten kertoisi perheelle.. meinasin kylla odottaa siihen saakka etta se ns kriittinen aika on ohi. Jotenki kivasti vois kertoa etta olis heille yllatys :)
 
pumpulipallero en oo testiä tehnyt ku sillon lauantaina sen negan. Jotenki en oo vaan uskaltanu, koska en vaan haluu kattoo sitä tyhjää testiä. Hirvee himo ollu nyt kahtena aamuna testata mut oon malttanu mielen. Ajattelin odottaa perjantaille. Joka kyllä tuntuu ihan mahdottomalta. :D Miehelle oon tuskaillu testaanko vai en niin sille on ihan sama. MITEN SE NYT VOI OLLA IHAN SAMA :D Se jo vähä tuskaskui mun pähkäilyyn. :D oon käyny kattomassa himotestaajissa sun kaks aiempaa testiä ja tuon yän iltaisen. Tän iltaisessa on mun mielestä sinertävää haamua. Niissä kahdessa aiemmasssa oon nähny viivanpaikan tietokoneen näytöllä kun näyttö on kirkkaalla ja käännän ruutua ikäänkuin vinoon. :D :D toivotaan et kyseessä olis plussa joka vahvistuis! Jännää!
 
paputoive eikos sullaki pitas menkat alkaa loppuviikosta (jos ne siis alkaa)? apua kohta kylla rupeet testailee! ehka aamusta??
joo minakin olen nakevinani sinertavaa haamua tuossa mun iltapaivatestissa mutta ei sita viela uskalla iloita. oikeesti en varmasti usko ennenku ne menkat on oikeesti myohassa (jos sillonkaan..). minakin oon kaannelly tietokoneen ruutua valilla, sama juttu kay ja nakyy semmonen viivanpaikka tai vastaava :D no mutta jospa se nyt vahan ees varia sais niin vois siihen uskoa. ei nuo miehet noiden testailujen peraan tajua :D
 
Mä mietin yöllä salaa et jos nyt olis onnistunu raskaus ni millon on menny 3kk et vois kertoa muille.. Ihan sairasta! Mut uskon vasta ku nään positiivisen testin..! Nyt ma/ti tais olla ovulaatio.
Mietityttää tuleva vkl kun me ollaan menos työporukan kaa juhlii. Et tekis mieli ottaa ku en oo ottanu 3 kuukauteen mut taidanpa olla ilman kun kerta kerranki vois olla et on tosi kyseessä! Saattaa kyl olla et pikkasen harmittaa jos menkat alkaa n.2 vkon päästä..!
 
Jos laitan tulevaisuuteen womanlogissa kuukautiset ni näyttääks se hehelmälliset päivät? Ja NE on laitettu väärään kohtaan ni voiks sen poistaa? Osaako joku joka käyttää sitä ni vastata??
 
Muille kertominen jännittää myös täällä. Päätettiin, että jätän alkoholin kokonaan pois jo varmuuden vuoksi yrittämisenkin ajaksi, niin suuri toive olis saada plussa jo ennen joulua.. Ei sit tarvis selitellä appivanhemmille joulupöydässä että miks ei ruokajuomat maistu :S Vaarana on kyllä tässä että joudutaan kertomaan aikaisemmin kuin mitä muuten oltais haluttu... Mies on tässä alkoholikysymyksessä ehdoton, mä aattelin ensin et voihan sitä ennen plussaamista, mutta liian varma ei voi tietenkään olla.. Parille lähimmälle ystävälle oon kertonu yrittämisestäkin, ei-niin-läheisille aattelin sanoo tarpeen tullen et antibiootit päällä :p (Viisaudenhampaiden poistot sopivasti menossa) Mies on sitkeesti päivästä toiseen asenteella et oon tyyliin jo nyt raskaana ja asiat järjestyy jouluks :D Ääh voispa olla iteki noin positiivinen :D

Vähän tekis kyllä jo mieli tehdä hankintoja tai ommella ajankuluks pieniä vaatteita! :D Mieheltä kylläkin kielsin ku ois halunnu ostaa lastenkirjoja kirjamessuilta xD Sanoin et ei ennen ku on lähes varmaa et se laps saadaan, eli varmaan 12vk ultran jälkeen sitten. Vaikka todennäkösesti lipsun tästä ite ensimmäisenä :ROFLMAO:

Iiiks oisko plussia tulossa?! Pidän peukkuja ketjulaisille, ehkä loppuviikosta jo tarkempia uutisia ;)
 

Yhteistyössä